Hei.
Olen sitä ikäluokkaa jolle sanottiin "rehellisyys maan perii" ja uskoteltiin että kiltteys on hyve. Olen huomannut ettei kukaan pidä rehellisistä ihmisistä ja heidät savustetaan työpaikoista pihalle kun he eivät ole työnantajaa vastaan ja huijaa työnantajaa tekemällä oikeasti töitä valehtelematta esimerkiksi työmatkakorvauksista. Muut epärehelliset työntekijät eivät pidä tällaisista jos he huijaavat työntekijää tavalla tai toisella. Myöskään töitä ei saa jos ei liioittele osaamistaan. Omaa osaamistaan ei myöskään saa kehitettyä jos osaa jo ne asiat mitä työ vaatii. Työnantajakaan ei pidä siitä jos työntekijä ei tule toimeen muiden työntekijöiden kanssa. Jos yksi työntekijä toimii rehellisesti ja muut eivät niin se tuottaa ongelmia työntekijöiden kesken jos muut työntekijät pelkäävät sitä että yksi työntekijä onkin työnantajan puolella ja vasikoi muiden epärehellisyydestä. Jos tämä yksi työntekijä ei ole vakuuttava ja hyvä valehtelemaan, on hänen hankala lähteä huijaamaan työnantajaa etenkin jos siitä jää kiinni ja sitä pitää alkaa myöhemmin selittelemään.
Nykypäivänä onneksi nuorisolle aletaan opettamaan tätä taitoa jossain määrin: http://www.tietoviikko.fi/msareena/msblogit/keilaranta/article587023.ece
No ehkei kyse ole suoraan valehtelusta tuossa linkistä, mutta ne jotka ovat opetelleet liioittelemaan osaamistaan ja muutenkin puhumaan mitä sylki suuhun tuo eli hyvä small-talk taidon, he pärjäävät työelämässä ja muutenkin ihmissuhteissa parhaiten.
Olisiko mitään ideaa että jokin taho alkaisi tarjoamaan kursseja jotta ihminen osaisi itsevarmasti ja vakuuttavasti valehtelemaan? Monet ajautuvat työttömyysloukkuun kun eivät osaa vakuuttavasti valehdella osaamistaan tai pettymyksiään elämän suhteeen.
Mistä koulutusta valehteluun?
liian rehellinen
1
258
Vastaukset
- LÄHTÖ TULEE
NO NE VALEHTELIJAT SAAVAT EHKÄ SEN TYÖPAIKAN MUTTA KOE AJAN AIKANA TAI PÄÄTTYESSÄ TULEE LÄHTÖ JA SE ON VARMA, EI KUKAAN TYÖNANTAJA KATSELE SELLAISTA JOKA TAPPIOTA TUOTTAA JOS EI OSAA TAI HALUA TÖITÄÄN TEHDÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4886372Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2772355Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871984- 1241159
- 291087
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51084- 77902
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60894Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel83852- 39764