Moi :) mä oon sairastanu bulimiaa kahdesti, ekalla kerralla "parannuin", mikä tarkoitti sitä että yritin elää kuin terve ihminen, mutta oksentelin silti aina joskus kun ahdisti liikaa. Mun mittakaavassa pidin itseäni terveenä, vaikka nyt tajuan etten ollut tervettä nähnytkään. Nyt tän vuoden keväällä sairastuin uudestaan ja paljon rajummin kuin viimeksi. Ekalla kerralla en oikein osannut oksentaa "oikein", mutta tällä kertaa todella opin sen liiankin hyvin ja käsistähän se mosse sitten lähti. Oksensin joka ikinen päivä, monia kertoja päivässä. Mietin kokoajan ruokaa ja ahmimista, ne ajatukset hallitsi jokaista valveillaolon hetkeä. Koitin monesti lopettaa ja käytin eri konsteja, yritin alkaa kituilemaan ja toisaalta välillä sallin itselleni kaiken ilman oksentamista. Mutta nuo keinot johtivat vain ojasta allikkoon, sillä nälkä johti aina ahmimiseen ja ahmiminen ilman oksentamista itseinhoon ja ahdistukseen. Ja mulla ahmiminen ja oksentaminen johtaa aina hetken päästä nälkään ja uuteen rundiin.
Nyt oon päättäny viimeistä kertaa elämässäni päästä tästä eroon, ja tällä kertaa mä aion onnistua! Oon alottanu vähähiilihydraattisen ruokavalion, sillä se on ainoa mikä mulla toimii (se autto mua huomattavasti viime kerralla "parantumisessani"). Suosittelen sitä oikeesti teille kaikille. Mutta oon tajunnu vihdoin, että se merkittävin muutos on tehtävä sisimmässä. Se on se syy, miksi viime kerta meni pieleen. Tää kuulostaa niin kliseeltä, mutta on vaan opittava rakastamaan itseään sellaisena kuin on. Tai jos ei rakastamaan, niin ainakin hyväksymään ja olemaan armollinen. Mä ymmärrän kyllä että monista se on vaikeaa, koska näkee itsensä lihavana ja rumana. Mutta mä oon tajunnu että se vika on oikeesti ollut mun pään sisällä, oon pitäny itseäni kelvottomana koska oon aatellu että en ole mitään jos en ole tietyn kokoinen. Ei oo olemassa mitään yhtä ainoaa oikeaa kokoa, muistakaa se! Te ootte arvokkaita ja ansaitsette paljon enemmän kuin tän paskan elämän. Musta tuntuu kuin mä olisin eläny jotkut lasit silmillä, ja nyt elämä näyttää ihan erilaiselta. Se tuntuu vihdoin elämisen arvoiselta ja olevan täynnä mahdollisuuksia. Ja se tunne, kun onnistuu lopettamaan oksentamisen on oikeesti mahtava! Mulla on ollu kovat ahmimishimot nää pari päivää, mutta oon ratkassu sen niin, että annan itseni syödä KUNNON ruokaa, en mitään ravintoköyhää hiilarimössöä. Ja oon niin ylpeä itestäni etten ole sortunut, vaikka kaapissa on lakuja, suklaata ja pullaa. Lisäksi isoin juttu, mikä mua on tsempannu, on se että olen ollut vasta kaksi päivää oksentamatta, ja muutos mun kasvoissa on ollut ihan VALTAVA. Vertasin tänään otettua kuvaa pahimpaan oksenteluaikaan otettuun, ja oikeesti säikähdin, koska näytän siltä että olisin laihtunut paljon, vaikka se on vaan se turvotus mikä on laskenut! Kun olin vielä pallonaama aattelin että se johtuu siitä, että oon lihava, ja mun naama nyt vaan näyttää tältä. Jotenkin mulla oli sellanen harhakäsitys että just mun kasvot ei ikinä tulis turpoomaan, mutta väärässähän mä olin. Se fiilis oli vaan niin mahtava ja antoi niin paljon lisää voimaa lopettaa tää, kun näin, miten paljon kauniimmalta mä näytän ilman oksentamista.
Tiiän että tästä on ehkä vähän turha paasata täällä, koska syömishäiriöstä ei voi parantua kuin haluamalla sitä myös itse, ja se halu parantumiseen pitää myös löytää itse. Se ei tartu teihin pelkästään tästä mun viestistä, vaikka olisinkin tosi iloinen jos tällä olisi edes jonkinlaista vaikutusta teihin. Mä en aio enää laihduttaa, keskityn normaalin syömisen opetteluun ja kunnosta huolehtimiseen. Nytkin lähden lenkille, en kaloreita polttaakseni, vaan sen takia että kunto on laskenut tän kevään aikana liikunnan jäätyä ja oksentelun täytettyä päivät. Oon normaalipainoinen ja tahdon pysyä tälläsenä, terveenä ja juuri sopivana! Toivottavasti te muutkin jotka haluatte parantua onnistutte siinä vielä.
Taistelkaa!
3
247
Vastaukset
- LR
Täällä yksi, jolla takana aika pahaa bulimiaa about 4 v, eli päivittäin lähes kaikki pihalle vain.
30.3 viestiä äidille, et nyt en jaksa, tarvin apua. Tukiverkko on laajentunu, eilen tuli täyteen 14 päivän ajalta et 10 täysin hyvää päivää 4 jotenkin lipsahdettua. Nyt viisi täysin hyvää päivää putkeen, ja MOTIVAATIO ON SATA!!
Olen ollut niin kyllästynyt siihen, etten itse hallitse kehoani ja mieltäni. Helposti alkoi mut auta armias jos yrität parantua.
Tämä viikko on osoittanut sen, mitä olenkaan viattomalle keholleni tehnyt. En olisi ikinä uskonut, että parantumiseen vaaditaan fyysisesti täyttä paskaa. 5:S päivä, tänään ei enää niin kipeät sisäelimet, mut esim viime keskiviikko, olin niin kipeä , joka paikkaan sattui, ulkoa sisältä, rintaan sisäelimiin päähän, palelin ja hikoilin vuoronperään, ei pysty nukkua.
JOS mä olisin tämän tiennyt, jos olisin ymmärtänyt mitä teen kropalleni joka on ainutlaatuinen ja ainoa laatuaan .. eihän lopputulos ois bulimian jatkossa kuin se et täältä lähtee, pitkän huonosti ja surullisesti eletyn elämänjakson jälkeen.
Puhut niin asiaa, aivan kuin olisin itse kirjoittanut kirjoituksesi :) TSEMPPIÄ sinne!! Ja hei, mä päätin jo aiemmin et tämän jälkeen ei tarvi enää ikinä kokea tätä, joten parannutaan yhdessä! :)
Ja kaikki muutkin, toivoa on ja apua saa kun sitä pyytää, äitille viestin laitto ja asian myöntäminen oli elämäni yks vaikeimpia hetkiä, ja vastausviestin lukemista viivyttelin 8 tuntia. Kunnes luin ja itkin, koska apu oli heti siinä olemassa ja pikkuhiljaa apu on ulottunut jopa työpaikkaan asti, joka on uskomattoman ymmärtäväinen.
Otetaan motoksi et se alkaa tästä ja tänä kesänä 2011 me voidaan omilla tahoillamme nostaa maljat meille koska selvittiin - Bulim off
Kaiken puolin ihana kirjoitus! Tuli ihan kyyneleet silmiin.. Mä tajusin nyt oikeesti että mun pitää kaiken maIlman laohdutusahmimishössötyksien sijaan keskittyä siihen NORMAALIIN syömiseen ja oikeeseen hyvinvointiin. Tämä nainen aoitti parantumisensa NYT!!!!!! jos mulla on kerta riittänyt itsekuri ja ajatukset kaikkeen tähänkin ruokahössötykseen niin tää paranemispäätöskin pitää. Tiedän sen, mulla on mielettömän hyvä itsekuri kun vain tiukasti päätän. Kiitos tuhannesti rohkaisusta!
Kovasti tsemppiä teille kaikille!!! Päätöksestä se kaikki lähtee, kunhan vaan muistatte olla armollisia itsellenne, takapakkia ja huonoja hetkiä ihan varmasti tulee olemaan, mutta ette saa luovuttaa vaan uskoa tulevaisuuteen!
Itsellä tuntui aikoinaan olevan; yksi askel eteenpäin ja kaksi taaksepäin, mutta sinnikkyys tuotti tuloksia: omakuva parantunut ja "päänsisällä" jotain loksahtanut oikeille paikoilleen. Pitkään se vei, mutta kannatti=)
Suuri käännöskohta oli sairauden myöntäminen ja avun hakeminen, mitään niin vaikeaa en ole vielä eläissäin tehnyt, mutta helpotti paljon sen jälkeen.
Huomatkaa kaikki pienetkin edistysaskeleet ja tavoitelkaa pikkuhiljaa seuraavaa haastetta! Ei pidä odottaa yhtäkkistä parantumista, se vie aikaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1406678Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746002426Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk461680Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141381Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna891232- 691079
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481055Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631042Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271029- 63956