Tyhjäkäynti epätasainen. missä vika?

Huolestunut omistaja

Tänään olin parkissa noin 20min sähköt päällä kun kuuntelin radiota odottaessa. Sitten yritin käynnistää eikä lähtenyt käyntiin. Jotain pientä ääntä tuli moottorista kyllä elikkä yritti kuitenkin käynnistyä. Sitten tuli kaveri starttikaapeleilla ja auto saatiin käyntiin ja annoin sen noin 5min seisoa jonka jälkeen tyhjäkäynnillä alkoivat kierrokset pomppia. Lähdin sitten ajamaan ja auto oli kuin kenguru joten sammutin sen ja käynnistin uudestaan jonka jälkeen auto toimi normaalisit mutta EPC paloi ja mottorivika teksti tuli ruutuun. Ajoin auton kotiin jonka aikana käyttäytyi ihan normaalisti. Olen sen jälkeen ehkä tusina kertaa käynnistänyt autoa ja aina välillä alkoivat kierrokset taas pomppia ja moottorin käynti oli epätasainene eikä reagoinut kaasuun sekä EPC paloi vielä ja vikateksti tuli ruutuun.

Onko yhtään ideoita mistä tällainen voisi johtua? Jos on jotain hajua niin pistäkä vaan kommenttii niin ehkä saataisiin homma hoidettu ilman kalliimpaa huoltokäyntiä.

Kiitokset jo etukäteen.

11

4405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Börje Esserwisser.

      Rikki mikä rikki. Mitäs menit kytkemään apukaapeleita toisesta autosta.

      BTW, mikähän auto semmoinen on ettei kestä puolta tuntia kuunnella radiota?

    • finaalissa

      Akku loppu..

    • Einari Kossu

      Anna sille ryyppy ja ota itsekkin niin asia tuntuu helpommalta.

      • TSI rules no more

        Arvaan että jos on kyse 2006 tai nuoremmasta yksilöstä ja bensakoneesta, niin vikakoodit antaa herjan " Nokka-akselin asentotunnistin G40 / kampiakselin
        asentotunnistin G28 -> väärä kohdistus". Korjaus maksaa muutaman tuhannen ja mikäli ei ole enää takuu voimassa tulee maahantuoja max. 70% "Good Willinä" vastaan. Onnittelut automerkin valinnalle.


    • BB3022

      Johtuisiko E10-bensan käytöstä?
      Ainakin minun kotteroni (Nissan) ei tykännyt yhtään moisesta moskasta.

    • Reippis

      Itselläni Golfissa viime kesänä aiheutti vähän samanlaisen tyhjäkäynti veivaamisen rikkinäinen sähköinen joku kaasuläppä systeemi joka maksoi jotain 200-300€.... valillä tyhjäkäynti kierrokset souvas jotain 200-300rpm eestaas ja välillä ihan tolkuttomasti jopa 1000rpm heittoa... vatkas niinku jonku vanhan tarkorin tyhjäkäynti

      Niin ja ittelläni tuo ongelma ei ollut koko ajan päällä vaan suurinpiirtein joka toinen päivä riippuen aurinkotuulista ja kuun asennosta... tai sitä ainakin tuntui :)

    • prkelestanavttu

      Ajan sellaisella autolla johon muuttui se bensasuositus, kerkesin ajamaan alkuvuonna ainakin muutaman tankillisen tuolla 10% paskalitkulla kunnes huomasin muutoksen ja vaihdoin 98:n. Eipä mennyt kuin pari kuukautta niin moottorihäiriön valo syttyi ja nyt on ilmeisesti happitunnistimen vaihto edessä.
      On se saatana että tällaisia ihmiskokeita järjestetään tässä muutenkin niin helvetin kalliissa maassa! Toivottavasti persut saa arkijärkeä tähän maahan ja tällaiset haihattelut loppuvat! Tekisi mieli lähettää lasku Lambda-anturin vaihdosta Vihreiden maksettavaksi...

    • Tidi64

      Hei! Osaako kukaan auttaa minua kun minun borassa tyhjäkäynti aaltoilee jatkuvasti autokorjaamo epäili kaasuläppää tai tyhjäkäynti moottoria joka on kaasuläppäkotelossa. kierrokset nousevat noin 1000 kierroksesta vaihtelee yli 2000 kierrokseen eli siis vaihtelee kokoajan. Ostin juuri uuden kaasuläppäkotelon maksoi 243e (boraan 1.6 bensa vm.1999 autolla ajettu 303000km) seitsemän napainen. Autoa on korjattu ja etsitty vikaa autokorjaamossa mutta sitä ei siis ole paikannettu. Voisiko joku ammattitaitoinen ihminen kertoa minulle missä se vika voi oikeasti olla. Jään odottamaan vastauksia(asiallisia)ei mitään hölyn pölyä oikeasti.

      • aikaurpoja

        Ilmamäärä mittari olis kannattanu ekana vaihtaa?


    • voihan_trolli

      Välillä vanhempiin trolleja, energiaa riittää...

    • trasselijussi47

      Se mitään epätasainen ole. Sul on korvissa vikaa. Mee korvalääkäriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe