Joo, eli olen ajatellut vaihtaa lajia lumilautailusta lasketteluun. Lautailu on alkanut kyllästyttämään ja uusia haasteita sen suhteen en enää keksi. Hyppelyä en fysiikan puolesta voi suuremmin harrastaa. Ja jalkapohjien järjetön särkeminen vie kaiken ilon lajista, myös siirtymiset ja yleinen liikkuminen laudan kanssa on suht vaivalloista, joten olen päättänyt siirtyä suksitteluun. Ongelma vain on, että mulla ei ole mitään hajua lasketteluvälineistä, että millaiset kannattaisi aloittelijan hommata. Elikkäs kysymystä pukkaa nyt.
Millaiset sukset olisi aloittelijalle hyvät? En kuitenkaan mitään ihan halpiksia haluasi ostaa, vaan suht laadukkaat joilla laskettelisi alkuunsa ainakin pari kolme vuotta.
Mikä on oikea suksien pituus? 10 cm omasta pituudestako pois? Laudalla tykkään laskea vauhdikkaasti, niin todennäköisesti myös suksilla, vaikuttaako siis laskutyyli pituuteen mitenkään?
Onko bldet ja twinit vain temppusuksia? Minkälaisia suksia on markkinoilla?
Ja ne monot..Lapsuuden muistikuvat laskettelumonoista ovat hirveät. Jalkoihin sattui aina perkeleesti.. Mikä on monojen tilanne nykyään? Millaiset monot ovat hyvät ja mitä pitää ottaa huomioon monoja hankittaessa? Tän monoasian koen kyllä tosi tärkeänä, sillä lautailun kanssa mulla on ollut viimeiset 2-3 vuotta pahoja ongelmia just ton särkemisen suhteen. Jalkani on leveälestinen, ehkä vähän lättänä.
Entä sauvat? Pituus?
Ja mitä muuta pitäisi muistaa? Nämä nyt vaan keksin.
Kiitos kovasti jos joku jaksaa selventää
Laudalta suksille kysymyksiä varusteista
suksille
0
146
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S59812- 34795
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125746- 91689
- 31612
- 40537
- 42509
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.71506Lehtikankaan oppilas kuolema
Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞9502Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle63499- 45426
Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee24420- 57419
- 36407
- 72403
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.23398Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev103398- 35397
- 38394
- 39393