lasitettu parveke ja kissa, verkko lisäksi?

verkkoon

mten olette suojanneet lasitetun parvekeen kissalta eli täytyy välillä tuulettaa ja pitä laseja auki - onko kissaverkko tarpeen, kokemuksia etenkin asentamisesta?

7

6592

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissalan väkeä

Tähän asti olen hoitanut lasipartsin tuuletuksen pitämällä muutamaa lasia kapealla raolla yötä päivää, niin siitä ei kissa pääse.

Mietin alkujaan itsekin jotakin verkkoa ja koska kissamme ei näytä avoimesta ikkunasta pyrkivän mihinkään (hyvä tyrkkypaikka eli pieni tasanne, jossa kissat napottavat), niin mietin siis yhä.

Ostin jo valmiiksi minkkiverkkoa, jota saa rautakaupoista ja viritän siihen kehykset, yksinkertaiset ja laitan ihan vaan koukulla roikkumaan katosta ja samalla tavalla alhaalta. Minulla on siis lautarakenteinen parveke, minkä vuoksi ratkaisu siten onnistuisi.

• kestää isompaakin ko

Teetimme yhden lasin tilalle kehkon jossa verkko. Koska kisko on syvempi ylhäältä kuin alhaalta, saa kehikon asetettua paikoilleen laittamalla sen ensin yläkiskoon ja laskemalla alas. Kehikon saa myös helposti pois. Ongelma oli vain kiskon kapaus. Jouduimme sen sen takaia teettamään puutyöliikkeesä. Minkkiverkko on upotettu reunoihinsa ja sen jälkeen hiottu tarpeasti ohueksi, niin että mahtuu lasien kiskojen väliin.

• öööhhh

missä liikkeessä teetitte ja mitä maksoi, tarvitsen jonkun firman joka tekisi tällaisen operaation

• kestää isompaakin ko

Mittasin itse ja vein verkon puutyöliikkeeseen. 130€. Reunat ovat noin 10 cm leveät.

• kestää isompaakin ko

Samaisesta verkosta vielä. Tarjosin omaa verkkoani työkaverille, muttu se oli liian pieni heidän laseihinsa. Olemme itse muuttaneet niin, että verkko jäi tarpeettomaksi. Laitan sen huuto.nettiin lähipäivinä (kunhan työkaverini ensin palauttaa sen) nimimerkillä "josito". Hinnaksi laitan noin 40 euroa.

• Levia

Meillä myös lasitettu parveke mutta pitäisi ottaa yksi lasi irti jotta sen verkkokehikon saisi paikalleen. Teetettiin sitten saman kokoinen kehikko kuin mitä lasitkin ovat mutta nyt tuo parvekelasi ei suostu irtoamaan mitenkään (jää yhdestä saranasta/kulmasta kiinni kiskoon) ja auki nuo ei voi olla koska sitten tuo kehikko on liian leveä. Neuvoja?
      Auki en uskalla jättää ikkunaa edes paria senttiä kun viime vuonna kissa onnistui jotenkin avaamaan lasituksen ja tipahti (6.kerros!) onneksi siltä murtui vaan tassu ja on siis edelleen hengissä ja voi hyvin mutta ei uskalla ottaa riskiä kyllä.

• kestää isompaa kolli

Teimme myös saman virheen silloin kun verkko tilattiin. Teetin sen alunperin samanlevyseksi kuin mitä lasit olivat. Sitten huomasin, että kun yhden ikkunan avaa, niin jäljelle jäävä tila ei olekkaan yhden lasin kokoinen vaan hieman pienempi, koska se avattu ikkuna on edessä. Jouduimme höyläämään (sähköhöylällä) kehikon sivustaa useamman sentin niin, että sopi sitten niin kuin kuuluukin. Avattu lasi oli seinässä hihnalla jotta tuuli ei liikuttanut sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe