Onko aikoihin kuulunut millään palstalla Pohjanmaan Sepästä ja hänen kanistaan? Ihan pelkästä uteliaisuuttani kysyn.
Seppä?
54
469
Vastaukset
No voi, jospa Seppä innostuisi kevään myötä!
- ?
Ei pelkästään Seppä, vaan vaikkapa suttura_sanoo, Sinimarjanen, jartsev, monen, monet muut.
Varmaan ovat saaneet parempaa tekemistä.
Marjaselle ja jartseville ikävöivät terkut.
Otto-Vaan vieläkö potta vaan, pitää olla käytössä??
Vanhasta tottumuksesta, täällä. :)) - ...
Not.
Hiljainen on kylätie. Koko kylä.
=DW= Nii´iiin, onhan se ikävää tuo huono-olo ihmisessä, joka purkautuu sanoissa, teksteissä ja jopa teoissa. Tämmöisillä palstoilla, joiden missio olisi enempi antaa iloa ja mukavaa ajattelemista kuin pahaa mieltä. Jotenkin sitä miettii, että "aikaa on enää vähän" ja vielä vähemmän turhaan ilkeilyyn. Vaikka nikkinä Äksyilijä onkin.
Minä on ns. tunne ketään enkä rivien väleistä ketään haekkaan. Mutta mm. Sepän juttuja vaan olisi niin auringonpaisteista lukea.- poispostintieltä....
Minä taas mielessäni onnittelen jokaista, joka pääsee täältä pois.
- 5+7
poispostintieltä.... kirjoitti:
Minä taas mielessäni onnittelen jokaista, joka pääsee täältä pois.
täältä on helppo lähtee lähtis vain puskatkin
- Paheksu toista?
Ai miten niin koukkuun. Miksi tätä paheksua, sama juttu kuin tupakan, alkoholin tms. kanssa. Mitään ei tartte väkisin.
- sitä vaan tarttee
Voi kai sitä tännekkin jonkinlaiseen koukkuun jäädä. Mutta on niitä pahempiakin koukkuja.
Taas yksi, joka ei ymmärrä. Jotkut joutuu siihen pahempaan koukkuun, voimat ei riitä koukusta irrottautumiseen. Kenellekkään ei mitään pahaa toivoisi, mutta joskus tulee pieneen mieleen, että miksei joku tuollainen ymmärtämätön moralisoija itse olisi voinut joutua koukkuun minun sijastani.
- /
Kukaan ei ketään paheksu, vaan tätä typerää tapaa, josta ei saa muuta, kuin pahaa mieltä.
- /
Niin, tarkoitin, että palstailu on paha tapa.
- hgljöijhbjk
Yksi paha tapa selviää, kun yrittää ymmärtää kommenttejasi.
No eikä ole paha tapa. Yksi kommunikoinnin väline. Tosin on muitakin keskustelupalstoja, mutta tämä yksi muiden joukossa. Ja sitten vaan kanavanvaihto, jos tympii. Mutta totta, onko se oma tympiminen aina kerrottava muille.
- -tiina
mää oon huomannu että toisilla on vaan tapana ymmärtää kirjoitukset just niin kun niitä ei ole tarkoitettu ja niitä on monia ei tää musta oo mikään typerä eikä paha tapa ihan kiva juttu aina sillon kun on aikaa ja haluaa ajatukset ihan muualle kun sinne missä ne tahtoo pyöriä.
Miten ihmeessä tästä nyt saatiin tuommoinen älämölö aikaiseksi. Ihan sama kuka täällä kirjoittaa ja mitä. Ja alunperinhän kysäisin vaan Sepän olemassaoloa!
- /
Älä nää ota nokkaas, tämähän on sitä tajunnanvirtatekniikkaa, puhutaan, mitä sylki suuhun tuo.
Eikö se ole ihan hauskaa, kukin puhuu sitä, mistä sydän sanoo.
Ekkä nää oo mikkään äksy, ainakaan mun mielestä. :))
Mun kone meinaa syyvä i-kirijaimia.
Nauretaan ja lauletaan, pian on pääsiäinen, ja sitten jo Vappukin ennättää.
- -tiina
jos viitataan välillä tähän aloitukseen niin taas huomas miks kaikki on hävinny.
Kevään heräämisiä kuulen - Etelästä Pohjoiseen. Et ole sitten saanut uutta konetta hankittua entisen syöpön tilalle?
- samassa huoneessa
Jospa seppä ja tiitukani ovatten tuola sättihuonees välil...sutturakii siel pyörähtää joskus..
- paskaavainjäljellä
Tosi ikävä on Seppää, ja monen monia muitakin, fiksuja kirjoittajia, jotka täältä ovat hävinneet.
- ex- 50v
Ettekö tienneet et Sepän lemmikki Tiitu kuoli jo ajat sitten? Kirjoittihan siitä palstallakin ja oli hyvinkin suruissaan.
Kai se ylenaikainen riitely mitä parhaimmillaan silloin palstalla käytiin sai hänet poistumaan sivuilta?- Paijari
Toivottavasti on hankkinut Tiitulle seuraajan vaikkei tietenkään Tiitua korvaakaan mutta ainakin olis paijattavakaveri, jos ei nyt emäntää ole löytänyt.
- de vakto
Se meni niin että seppä jaaritteli selällään maaten sitä helvatan pohjanmaan murretta, ja jänis kirjoitti sitä mukaa jutut palstalle. Se jänis oli oikeasti naisimmeinen. Ei kai kukaan aikuinen mies kirjoita semmoisia rakkauden tunnustuksia jollekkin jänikselle??! Haloo!
- ---
de vakto kirjoitti:
Se meni niin että seppä jaaritteli selällään maaten sitä helvatan pohjanmaan murretta, ja jänis kirjoitti sitä mukaa jutut palstalle. Se jänis oli oikeasti naisimmeinen. Ei kai kukaan aikuinen mies kirjoita semmoisia rakkauden tunnustuksia jollekkin jänikselle??! Haloo!
Höpö höpö. Seppä oli nainen. Kirjoittaa tänne edelleen toisellakin nikillä.
- NainenN*
--- kirjoitti:
Höpö höpö. Seppä oli nainen. Kirjoittaa tänne edelleen toisellakin nikillä.
No eikä ole mikään nainen. Oli kuvakin joskus galleriassa kyllä ihan komia mies oli Kani kuoli jossain vaiheessa. Ilmoitti siitä täällä palstallakin. Oot oikea vainoharhaisuuden ruumiillistuma:(((
R.I.P. Sepän kani.
- ilman välikäsiä
Käyppä Sepän galleriassa ja laita hänelle sinne suoraan kysymyksesi :-)
- ??????????????
???????????????????
- Sibone*
Seppä ei kelleen pahaa sanaa kirjoittanut, se mitä luin. Ahkera ja työteliäs, lemmikki vastapainona tärkeä.
Tiitu -kanin poisnukkumisesta luin viimeksi. Toivottavasti seppä on löytänyt ehtoisan emännän; ei ahnetta hyväksikäyttäjää. Josko hän ketään etsikään. Toivottavasti ainakin uuden hyvän lemmikin itselleen.
Täällä näkyy vilkas mielikuvitus olevan valloillaan.. muuta ei tullut mieleenkään!
Sinisilmäinenkö??
- yilijä
Ai jaa. Että sepän toinen nimimerkki on äksyilijä.
- kukka.kivi
Sepästä ei tulisi tekemälläkään äksyilijää, sen verran kaunis mielenmaailma hänellä on, niin uskon.
Ja niin kertoivat hienot kirjoituksensakin.
Vuosihan tuosta alusta jo pian on.
- jaanam nmj
Minäkin muistelen joskus Seppää Pohjanmaalta ja kania ja heidän elämäänsä.
Harvinainen fiksuus palstaoilla tää Seppä!
Ikävä häntä. - kuinsilloinENNEN
Herranejstas, tupsahti sähköpostiini viesti, että tähän ketjuun on vastailtu... aloituksesta noin vuosi aikaa.
JOS Seppä on nyt kuulolla, niin kertokoon itse missä luuraa. Mutta minä - nainen - olen Äksyilijä, enkä ole ikuna Seppää nähnytkään. Jotain kosioretkeä suunnitelin vuosia sitten ;))
Nyt en ole tällä palstalla ollut aikoihin, mutta sattumoisin piipahtelen. Minusta tämä on aika ajoin mukava, kun sen sellaisena pitää.
- äksyilijä, joka ei nyt jaksa kirjautua -- :)))
Eikös me naiset oltu meiningissä tehdä äkkihyökkäys bussilla Sepän luo?
Tosi harmi, ettei enää kirjoittele, tosin muistini mukaan kirjoittaisi jo tuolla seuraavassa salongissa.
Ollaan synnytty samana vuonna hän ja minä, niin muistan.
- kuinsilloinENNEN
Kyllä, kyllä... minä kyllä yritin tehdä varaslähdön...
Mukana taisi olla mm. Paloma.co, joka uhkasi lentää Tampereelle ja sieltä naisporukassa eteenpäin.
Se tarina oli kyllä hauska mielikuvituksen tuote... samanlaista ilottelua kaipaisin vieläkin.
- kirjautumaton äksyilijä -- :))
Samma här, en usko, että vain aika kultaa muistoja.
Silloin oli iloinen ja toisia kunnioittava perustunne.
Myöhemmin tuli jostain ikävä, toisia aliarvioiva tunnelma.
Iloisuus onnistuttiin asettamaan pannaan, kyräily ja kyrsiminen astui esiin.
Moni kynäkäs kirjoittaja häipyi hiljaa ja kauas.
Aika aikaa kutakin, muutos on ainut varma?
- kuinsilloinENNEN
Mutta välillä on hauskaa palata nuotiopaikalle ja huomata, että pikkuisen klapeja lisää niin kyllä se ilo taas roihahtaa...
- äksyilijä -- .............
Milloinka opitte että jotakuta kirjoittajaa käsittelevä kirjoitus poistuu. Henkilöön EI SAA mennä
- :))
............. kirjoitti:
Milloinka opitte että jotakuta kirjoittajaa käsittelevä kirjoitus poistuu. Henkilöön EI SAA mennä
Kyllä sen pitäisi olla ihan suotavaa, varsinkin kun hyvällä mainitaan. Ja varsinkin, kun tuskin enää tänne kirjoittaa, jolloin ei joudu edes kateellisten kohteeksikaan.
Kyllä Seppä kukkakivineen ja Tiituineen, autoineen ja vanhan ajan ajopukuineen muistelun on ansainnut, jos toisenkin.
Paljon olen täällä oppinut, jopa itsehillintää.:))
Äksylle, meillä kaikilla oli niin mukava, haikuinemme ja nuotiopiireinemme, lauluinemmekin.
- kuinsilloinENNEN
............ darling, me emme opi koskaan... me vaan lillutaan tässä elämän laivassa ja annetaan arvo hänelle, jolle se kuuluu!
:)) aivan.... kukkakivet, haikut... tuleepa hyvä ole muistellessa :))
- äksyilijä - - kuinsilloinENNEN
laitoin viestiä profiilisi, jos ei tullut perille, niin kai se käy tässäkin, eli mailaa viestiä:
[email protected] - meeriamanda
Onhan ainakin merkintä sivullaan 19.01.2012 18:55 erräälle viehkolle neidolle :))
Eli taisiko kyllästyä vain riitelyksiin ja kirjoittelee jossain toisessa aihealueessa, en sitä katsellut.
Loistotyyppi oli mies ja nautin kun niin aidosti kirjoitteli pohojalaasta joka iteltä on unohtunut. - Hei kun keikuskelen
Oli toden totta-totta mukava lukea Sepän murretta. Mukavaa kerrontaa mukavista aiheista yhtävällis-henkisellä tavalla.
Vanhanajan pohjalainen murre, jota ei pahemmin missään kuule. Mummuni ja paappani luona vietimme aikanaan kesiä ja siellä sain tutustua pohjalaiseen murteeseen, vaikka oikeastaan mummuni ja paappani eivät itse kovin pohjalaista murretta vedelleet. Naapurit ja nimenomaan vanhemmat ihmiset tätä murretta suustaan suolsivat. Kivaa kuunneltavaa.
Äitini käytti ja käyttää vieläkin vain aniharvoja murresanoja, enimmäkseen leikillään. Myös määrätynlainen aksentti puheessa äidiltäni puuttuu, joka minusta Ehdottomasti täytyy olla, ollakseen oikeata pohojalaasta murretta.
Arvelen, että kun hän maalta kaupunkiin muutti ja mukamas tuli "fiiniksi" :), niin kaiketi siinä vaiheessa yritti ruveta puhumaan "kaupunkilaisittain". - kuinsilloinENNEN
Mielestäni Sepässä kantoi tarina. Oli takana/kirjoittajana sitten Seppä Pohjanmaalta tai ei. Tarinat ja tapa kertoa tarinoita oli minusta tässä "persoonassa" se juttu. Ollaanko tässä tykästytty henkilöön tai romaanin henkilöön; ihan sama.
- äksyilijä -- Hei kun keikuskelen
Nimenomaan Sepän Tapa kertoa tarinaa, oli mun mielestä se "Juttu".
Oikein oli aistittavissa se kirjoittamisen Rrrrriemu, joka hänen rivien väleistä paistoi. Myös hänen huumorinsa kolahti minuun. Hitto, ku osas silleen "salaa" flirttailla:) Monen monituiset naurut hän tuotti kirjoituksillaan.
Myös joko a) tahallinen tai b) tahaton pohojalaanen pröystäily vetosi minuun. Hänellä oli kaikki niin Suuuuurta. Tämän kirjoitan ihan pienoinen hymy suupieles.
Kunpa hän nyt tätä aloitusta ja tekstejä lukisi. Taitais tulla miehelle hyvä olo:)
Ja jos hän salaa lukee, niin varmuuden vuoksi sanon, että "Hoi Seppä tuuhan takaasi juttelemaan". Täälä teen yhden naisen Aaaaaltoja sinulle:)))))
- kuinsilloinENNEN
Sain tietää - live elämän faktana - ettei Seppä ole enää keskuudessamme.
Hän riemuitsee nyt vaimonsa ja Tiitun kanssa... meitä ei enää "tarvita".
Tämä keskustelu päättyköön nyt tähän.
- äksyilijä -- Hei kun keikuskelen
Näinkö on. Surullista.
- helisevä
Ei saa olla totta...toivottavasti vain löytänyt jotakin mukavaa esim. paapaksi päässyt.
- nyyh..
helisevä kirjoitti:
Ei saa olla totta...toivottavasti vain löytänyt jotakin mukavaa esim. paapaksi päässyt.
On se totta, tasan kuukausi sitten.
- jooopelijoo
Höpö höpö. Kato peiliin, saattaa olla siellä niin seppä kuin muutkin mielikuvitushahmosi
- ei jaksa rekkaantua
helisevä kirjoitti:
Missä sinä helisevä oikeen oot ollut? Niin usein kirjoituksiasi olen kaivannut.
- jotain järkee hoi!
Eikö tällaiset ketjut pitäisi hoitaa privaatisti.
Helvettiäkö te levittelette ihmisten asioita jollain suomi24:n palstalla.
Olipa kuollut tai ei.
Ei tällaisia "kavereita" ainakaan itselle toivoisi - kuinsilloinENNEN
Joskus lähtevät oikeat ihmiset, joskus romaanien henkilöt tai elokuvien pääosien esittäjät... joten eikö oli aika antaa olla. Mitä sitää kiistelemään hämärän rajamailla?
- äksyilijä- ei kenenkään kaveri
Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1652056
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu141962- 1191375
- 981362
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4481223- 67957
- 50866
- 49861
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä222757Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa339734