Moi!
Asun kolmen perheen rivitaloyhtiössä. Yksi osakkaista on asentanut itselleen ja maksanut itse jo vuosia sitten ns. piipunhatun... Nyt on tullut ajankohtaiseksi asentaa myös muille ko. hatut... Tämä jo hattunsa asentanut on tietysti sitä mieltä, että hatut kuuluvat osakkaiden itsensä maksettavaksi... Miten on? Kuuluuko tällainen laite taloyhtiön maksettavaksi nykyisen lain mukaan??? En löydä mistään vastausta tällaiseen kysymykseen... Kaikkissa huoneistoissa on jo alun perinkin ollut takka. Onko kokemuksia? Kertokaa!!!
Mukavaa kevättä kaikille!!!
Piipunhatun kustannukset rivitalossa...
3
271
Vastaukset 3
Jos sen itse asentaneen naapurin piipunhattu täyttää määräykset, niin hänen piipunhattua ei tarvitse uusia, eikä hänen ole pakko osallistua teidän muiden kustannuksiin. Tämä voimassa olevan AsOyL mukaan.
Sitten tulee miettiä sitä, että hänen piipunhattu on teidän hattuja vanhempi, joten se saattaa tarvita korjauksia teidän hattuja aikaisemmin, jolloin tuolle omatoimiselle naapurille voisi jyvittää pienen osan teidän hatujen kustannuksista. Toisena vaihtoehtona olisi sitten yhtiöjärjestyksen muuttaminen, mutta se vaatii tässä tapauksessa yksimielisen yhtiökokouksessa tehdyn päätöksen..
Voin linkittää sinulle todella pätevän asunto- ja kiinteistöjuridiikkaan erikoistuneen juristin yhteystiedot, valvoo takuulla sinun etuasi loppuun saakka, veloitus 250 €/tunti alv.
Tai sitten maksat itse oman piipunhattusi, mutta sehän sotii ylivelkantuuneen omistajan arvoja vastaan, etenkin kun naapurilla on varaa huolehtia omasta huoneistostaan ilman teidän kahden muun apua.- Avuton nainen
Ehkäpä kannattaa hankkia piipunhattu itse eikä maksaa juristeille turhista...kiitos vastauksestasi kuitenkin, vaikka se olikin sarkaistinen...
En ole ollenkaan ylivelkaantunut ja tämä on huippupaikalla oleva huippukallis ja huippusuuri asunto, mutta periaatteet ovat mielestäni periaatteita ja lakien mukaan on mentävä... Samainen rikas naapuri olisi meillä maksattanut useita tuhansia maksaneen kylpyhuoneremonttinsakin... Että se siitä rikkaudesta... Pellinpala ei ole siihen verrattuna ollenkaan kallis...
Lämpimin kevätterveisin Avuton nainen
- yks riitelijä
Jos vastikeperusteella piipunhatut uusitte nyt, niin jo aikaisemmin hatun asentaneen kuuluu itse vaatia vastikehyvytystä piipunhatun osalta. Taloyhtiön ei siis tarvitse automaattisesti ryhtyä mihinkään toimenpiteisiin ellei tämä jo hatun asentanut reagoi kirjallisesti asiaan ja vaadi hyvitystä. Siitä sitten hallituksen päätös, että em. saa hyvittää piipunhatun hinnan vastikemaksuissaan. Mutta oikeus hyvitykseen hänellä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa771806Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341182Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134944Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200869- 64704
- 77692
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210664On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 50593
- 63561
- 33551
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32538- 55517
- 36504
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
- 82408
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12398