Ei auta itkut markkinoilla eikä lääkärit ollenkaan

8

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos joku miettinyt, missä mennään, siinäpä sitä tuoreita kuulumisia taas.

Ja tasan tarkkaan on niin kuin kirjoitan:

Edellisen kerran nautin viiniä tai ylipäätään mitään alkoholia 30.3. Seuraavana aamuna 31.3. kaadoin viinikannun lopun lavuaariin ja päätin, etten juo enää halpaa ja huonoa viiniä. Ikävä vain sama lopputulos on kaikesta alkoholista, oli se sitten halpaa tahi kallista. Ongelma on itse alkoholi. Siitä lähtien, kun sairastuin poskiontelotautiin homeoireilun seurauksena, alkoholi on tehnyt minut sairaaksi.

o o o

Tänään iltapäivällä päätin nauttia pitkästä aikaa yhden oluen. Avasin tölkin A. Le Coqin olutta, 4,7 %.

Vaikka olin juonut vain sen puolen litran oluen, vointini laski kuin lehmänhäntä. Poskionteloissa alkoi tuntua, ajatus kulki tahmeammin, ja vatsa turposi ja alkoi ryllätä.

- Kävin kaupassa, ja kun tulin kaupasta kotiin, veto oli ihan poissa.

o o o

Olin ostanut kaupasta vielä yhden 4,7 %:n siiderin. Juomaa oli puoli litraa ja olisin halunnut nauttia siitä vähän.

Mutta parin suullisen jälkeen oli pakko mennä sänkyyn. Jo tuo pieni määrä olutta ja siideriä oli tehnyt minut väsyneeksi ja sairaaksi. Poskiontelojen limakalvot kirvelivät ja vatsa oli pinkeä.

Tuntui, ettei voimia ole mihinkään... Sitten nousin ylös - ja olen juonut tässä sen siiderin loppuun, lopputuloksena poskiontelojen kolotus, vatsan turvotus, väsymys ja tympeys.

Vaan parempi olla ilman kärsimystä ja ilman alkoholia. Ei normaali reaktio ollenkaan. Ei vaan auta itkut markkinoilla eikä lääkärit ollenkaan.

• "Jos joku miettinyt, missä mennään, siinäpä sitä tuoreita kuulumisia taas."

- Ja itse aamukin oli ihan tavallinen normiaamu. Jo ennen ylösnousua vasen poskiontelo vihoitteli. Olin väsynyt kaikkiin huuhteluihin ja jättänyt nenähuuhtelut väliin, jaksanut käyttää ainoastaan nenäsumutteita.

Sitten aamusivuja kirjoittamaan ja murukahvia kuppiin ja sitä lipittämään. Eikä aikaakaan, kun kofeiinin seurauksena poskiontelot alkavat tuntua molemmin puolin ja ovat äityneet.

Perään kun vetäisen vielä pari suklaapalaa, niin avot...

• sanasinko kirjoitti:

"Jos joku miettinyt, missä mennään, siinäpä sitä tuoreita kuulumisia taas."

- Ja itse aamukin oli ihan tavallinen normiaamu. Jo ennen ylösnousua vasen poskiontelo vihoitteli. Olin väsynyt kaikkiin huuhteluihin ja jättänyt nenähuuhtelut väliin, jaksanut käyttää ainoastaan nenäsumutteita.

Sitten aamusivuja kirjoittamaan ja murukahvia kuppiin ja sitä lipittämään. Eikä aikaakaan, kun kofeiinin seurauksena poskiontelot alkavat tuntua molemmin puolin ja ovat äityneet.

Perään kun vetäisen vielä pari suklaapalaa, niin avot...

"Olin väsynyt kaikkiin huuhteluihin ja jättänyt nenähuuhtelut väliin, jaksanut käyttää ainoastaan nenäsumutteita."

- Väsynyt aika paljon muuhunkin, kaikkeen. Haluaisin voida nauttia ravintoa niin kuin ennenkin, ilman tällaisia oireita.

En tiedä, koska jaksan taistella lisää hoitoa. Kaksi kuukautta on mennyt niin, etten ole jaksanut tehdä mitään. Olen saanut joka tavalla tarpeekseni, ihan kaikesta.

• vertti se vaan

Älähän anna Sanasinko periksi. Taistellaan loppuun asti vääryyttä vastaan. Öitä.

• "Öitä."

- Juu olikin tosi mukava ilta ja yö.

Poikani totesi, että kun muut saavat krapulan seuraavana päivänä, minulle se tulee jo heti samana päivänä...

Eilen juomani olut ja siideri pilasi koko loppupäivän. Jaksoin kirjoittaa vähän, muttei sekään ollut siinä tilassa hauskaa ja menin sänkyyn lepäämään, josta en jaksanut nousta edes iltatoimille ylös.

Vaan tulihan se aamu niinkin - ja uusia harjoituksia perään. Kahvia juodessaan sai taas tuta poskiontelojen kolotuksen ja jomotuksen ihan niin kuin ennenkin. On tämä ja elämää.

• '

Miksi elät noin epäterveellisesti? Murukahvia ja suklaata aamiaiseksi?
      Kahvissa on homemyrkkyjä, murukahvissa eniten.. Ravinto pitää olla puhdasta, mikrobeista vapaata, mieluummin suomalaista. Viljassa voi olla Fusariumia, maississa ja tortilloissa on eniten homeita. Miksi kenenkään pitäisi myrkyttää elimistöään alkoholilla, vähiten hiivalla valmistetuilla oluella ja siiderillä? Niistä tapetaan mikrobit kemiaaleilla ja sitten juomme ne kuolleet mikrobit. Hyi olkoon.

• "Miksi elät noin epäterveellisesti? Murukahvia ja suklaata aamiaiseksi?
        Kahvissa on homemyrkkyjä, murukahvissa eniten.. Ravinto pitää olla puhdasta, mikrobeista vapaata, mieluummin suomalaista."

- Voe, voe... Haluan juoda kahvia aamuisin! Selkeskö? Murukahvia siitä syystä, ettei siinä ole vatsaa ärsyttävää kahvirasvaa.

Suklaata aamiaiseksi! Kuka mistään aamiaisesta on puhunut? Jos itse aloittaisit kaikki päiväsi aamusivujen kirjoittamisella, niin kuin itse teen, ja tuottaisit tekstiä käsin liuska toisensa perään, voisit kaivata hiukopalaa itsekin.

En minä nouse aamuisin syömään ja juomaan, vaan kirjoittamaan. Vasta jos hirveä energiantarve yllättää, pistän jotain suuhuni, aamupalan syön yleensä vasta myöhemmin.

Lauantaina 16.4. aamusivut kahdeksan pintaan, samoin tänään sunnuntaina.

Tänään vaa'alla lukemat 53,3 kiloa 165,5 senttiä pitkässä varressani, ikää 51 vuotta. Sopii pistää paremmaksi.

• "Miksi elät noin epäterveellisesti? Murukahvia ja suklaata aamiaiseksi?"

Voi kauhistuksen kanahäkki sentään...

- Lääkäri Luukas kirjoitti:

"Johannes Kastaja on tullut, hän ei syö leipää eikä juo viiniä, ja te sanotte: 'Hänessä on paha henki.'
      Ihmisen Poika on tullut, hän syö ja juo, ja te sanotte: 'Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja syntisten ystävä!'
      Mutta Viisauden tunnustavat oikeaksi kaikki Viisauden lapset."

(Luuk. 7:33-35)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3305
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1889
    3. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1881
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1296
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      945
    Aihe