Heips,
meidän 10-vuotiaalta neidiltä leikattiin viikko sitten kohtu ja munasarjat pois. Olen lukenut, että yleensä ruokahalu kasvaa kovasti ko. leikkauksen jälkeen, mutta meidän koiralla on aika vaihteleva ruokahalu. Välillä syö hyvin, välillä kohtuullisesti ja välillä ei ollenkaan. Koiralla on leikkauksen jälkeinen lääkitys (antibiootti) vielä päällä, joten jos koira ei itse syö, sitä on pakko ruutalla ruokkia koska lääkkeitä ei saa antaa tyhjään mahaan. Koira on muuten toipunut leikkauksesta hyvin, on virkeämpi ja enemmän oma itsensä, tosin nukkuu edelleen paljon. Ollaan annettu koiralle nyt paljon herkkuruokia, jotta saataisiin se edes vähän syömään mutta on päiviä kun ei yksinkertaisesti kelpaisi mikään. Koiralla on taustalla maksasairaus.
Onko ideoita, mistä tämä vaihteleva ruokahalu johtuu? Onko vakavaa? Ja kuinka pitkään koira on väsynyt leikkauksen jälkeen? Varmasti on yksilöllistä, mutta olisi kiva kuulla ajatuksia teiltä..Soitan kyllä eläinlääkäriin heti kun mahdollista..
Kohdunpoiston jälkeinen vaihteleva ruokahalu??
2
4079
Vastaukset
- oili7
moi!
Mulla on 2v narttukoira, joka leikattiin tammikuussa. Ennen leikkausta ongelmana oli melkein täysin puuttuva ruokahalu ja odotinkin, että sitten leikkauksen jälkeen päästäisiin normaaliin ruokarytmiin. Leikkauksen jälkeen meni pari viikkoa, että ruokaa ei mennyt oikein yhtään, mutta tämän jälkeen ruokailu on meillä kyllä normalisoitunut ja ruokahalu lisääntynyt huimasti! Joinakin päivinä tottakai ei ruoka maita, mutta eihän se ihmisilläkään aina. Nykyisin syö pääsääntöisesti 2 ruokaa päivässä ja yleensä aina kuppi tyhjenee nopeasti! Eli itse odottelisin rauhassa kunnes koira on kunnolla toipunut (etenkin kun vanhemmasta koirasta on kyse). Kannattaa toki tarjota vähän enemmän herkkuruokaa, jotta pääsisi taas ruokailun makuun, mutta koiran omalla tahdilla :) - neiti.21.
Minulla on reilun vuoden ikäinen 22 kg narttu joka on koko elämänsä ajan syönyt vähän silloin kuin huvittaa ja hoikkana on pysynyt. Leikkaus ei ole muuttanut tätä. Nappulathan ei haittaa vaikka niitä ei heti koira popsi kun säilyvät, mutta tietysti raakaruoka yms voi sitten ollakin ongelma.
Olisiko myös niin että yleensä leikattujen koirien lihominen johtuu aineenvaihdunnan muutoksista eikä niinkään lisääntyneen ruuan määrästä? Jos koirasi ei ole erityisen laiha ei sinun tarvitse olla huolissaan. Koiria on erilaisia. Ole iloinen että ei ole koko ajan nälissään kerjäämässä ruokaa :)
Viikkokin on vielä aika vähän aikaa leikkauksesta. Koska koirasi ei tod näk liiku vielä kovin paljoa, tuskin silä tulee nälkäkään :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351