Radiouutisissa tuli tänään että omaga-3 kalaöljykapselien syönti on ongelmallista suurissa leiikkauksissa. Syntyy haitallista verenvuotoa kun nehän ohentavat verta ja estävät veren hyytymistä.
Jos on menossa suureen leikkaukseen niin kannattaa lopettaa ajoissa niiden syönti. Ongelmallista on jos joutuu yllättäen vaikka onnettomuuteen ja joutuu leikkaukseen.
Omega-3 ja leikkaukset
12
180
Vastaukset
- K-vitamiinia vaan
No eikä ole. Minä olen joutunut yöllä päivystysleikkaukseen, ja isoon. Sitä paitsi olen vielä Marevanin syöjä omega-3:sen lisäksi. Kyllä ne K-vitamiinipiikkejä iskee, niin että leikkaus on mahdollista.
- hoitsu minäkin,,,
Sydämeni hyvinvointiin minä otan päivittäin kaksi puristetta omegaa. Osatkoon lääkärit sitten työnsä. Ei purista, ei hakkaa julmetusti, jätä väliä ym. kun niitä säännöllisesti nautin.
Ei elämää voi elää ajatuksella jos sattuisi jotain ja sitten... osatkoon työnsä.
B ja C-vitamiinejä tupakoinnin ja viikonloppuisin alkoholin käytön vuoksi, helpotan maksan toimintaa. Kohtuudella kumpaakin vaan lopettaa en aio.
Noita tutkimuksia on kaikesta niin paljon ettei perässä ehtisi toteuttamaan.
Eletään ja kuollaan sitten kun aikamme on.- Kalaöjykapselit
Kyllä itsekin syön mutta vain yhden kalaöljykapselin päivässä. Muitakin öljyjä käytän kuten pellava- ja oliiviöjyä. Niissäkin on omega-3 rasvahappoja joten helposti voi tulla syötyä liikaakin niitä.
Tässä on linkki siitä asiasta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011041713562134_uu.shtml - hoitsu minäkin,,,,
Kalaöjykapselit kirjoitti:
Kyllä itsekin syön mutta vain yhden kalaöljykapselin päivässä. Muitakin öljyjä käytän kuten pellava- ja oliiviöjyä. Niissäkin on omega-3 rasvahappoja joten helposti voi tulla syötyä liikaakin niitä.
Tässä on linkki siitä asiasta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011041713562134_uu.shtmlRuoanlaitossa käytän rypsi/rapsiöljyä, teen usein uunissa paistamalla, vaan en ole säästellyt öljyn käyttöä. Voi olla liiallista, mut minulla on vain yksi sydän,,,olen onnellinen jos ei tarvitse nitropurkkia avata.
Edelleenkään minä en ihan hetikään usko näihin väittämiin, vähintään ylihuomenna on jo taas uudet lukemat.
Tehköön kuka miten haluaa, minen vaan kaikkiin uskomuksiin lähe mukaan.
Tiedän vitamiineistä jotain, ja hyväksi todennut joten mitäpä näistä. Oppikoot lääkärit sit työssään kohtaamaan tälläisenkin omegan käyttäjän :)) - esh eläkkeellä
Tuo vuotoriski täytyy olla totta ja havaittu käytännössä. Itse sain kehotuksen lopettaa omega-3 kalaöljykapselien käyttö kolme viikkoa ennen operaatiota.
Lopetin ja mutta silti vuoto oli hirvittävä. Kyse oli polven tekonivelleikkauksesta.
Hb putosi anemian tasolle jalka oli polvesta alaspäin mustikanmusta... meni aikaa jotta sain hb:n palautettua ja hematoma häipyi pois. Ilmeisesti kolmen viikon tauko ei ollut riittävä kohdallani. - pliispliis......
esh eläkkeellä kirjoitti:
Tuo vuotoriski täytyy olla totta ja havaittu käytännössä. Itse sain kehotuksen lopettaa omega-3 kalaöljykapselien käyttö kolme viikkoa ennen operaatiota.
Lopetin ja mutta silti vuoto oli hirvittävä. Kyse oli polven tekonivelleikkauksesta.
Hb putosi anemian tasolle jalka oli polvesta alaspäin mustikanmusta... meni aikaa jotta sain hb:n palautettua ja hematoma häipyi pois. Ilmeisesti kolmen viikon tauko ei ollut riittävä kohdallani.Kerro, kiltti, millä sait Hb.n korjattua.
Itse syönyt nyt pian puoli vuotta rautatabletteja, ja jatkuvasti maha kipeä.
Silti arvo aina vain n. 90.
- Pirre*
Niinpä, ihan samaa olen jo ajatellut omassa mielessäni pitkään..mitäs jos esim. verisuoni rapsahtaa päässä, ja pitäisi saada verenvuoto nopeasti tyrehdytettyä...ja toivottavasti ei viikonloppuna eikä yöllä täällä jossa ei ole tuolloin lääk.yöpäivystystä.
Eli tuohon kalaöljynkin käyttöön sopii sanonta suosiellä vetelä täällä...niinku sarjassamme vanhat sananlaskut. :) Lukemani mukaan asia koskee maksa, aivo ja silmä leikkauksia. Niissä leikkauksen epäonnistuminen on suuri riski ja tämäkin on vain epäilys ei lääketieteellisesti todistettu.
- netistä...........
Omega-3-valmiste on riski leikkauspöydällä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011041713562134_uu.shtml- :))
hunksz kirjoitti:
Aloitus kertoi jo uutisista.
Älä tuplaa.
H.Pysyhän lestissäsi, suutari!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617540Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242969- 1431803
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1181483Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691429- 1311173
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774