Kuoppa-arvet ikuisia?

voivoivvoi

Näitä keskusteluja lukiessa näyttää siltä, että kuoppa-arvet ovat ikuisia, eivätkä mitkään hoidot tehoa? Aika lohduttomalta kuulostaa... Antakaa nyt joku toivoa.:(

17

4772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekoni__

      Samaan lopputulokseen olen itsekin päätymässä,osa kuoppa-arvista on valitettavasti ikuisia. Kuitenkin niiden ulkonäköön pystyy vaikuttamaan jonkin verran ja joitakin pystyy myös kärsivällisellä hoidolla madaltamaan. Ihmehoitoa ei niihin taida olla, ihotautilääkäri oli sitä mieltä että ihan perinteinen mekaaninen ihonhionta on edelleen tehokkain keino arpiin (kuten myös ihon nuorentamiseen ilman veistä). Mutta siitä voi mahdollisesti jäädä uusia arpia ja pigmenttihäiriöitä, lisäksi toipumisaika on melko pitkä ja iho punoittaa kauan joten melko huomaamattomiin arpiin sitä ei nähdäkseni kannata tehdä. Jos itsellä olisi pahemmat arvet, niin menisin kyllä mutta omassa tilanteessani ihon kokonaisilmeen parantaminen tca:lla riittää toistaiseksi.
      Onko kokemuksia hionnassa käyneiltä, kiinnostaisi kuulla?

      • Tällainen kokemus

        Ihotautilääkärin tekemän ihon hionnan toipumisaika on noin 1,5 viikkoa. Siinä ajassa uusi iho kasvaa umpeen, mutta kyllä käsitellyt alueet senkin jälkeen punoittavat, joten peitevoidetta pitää käyttää. Punoitus on lähtenyt kokonaan noin kuukaudessa. Tosin silloinkin esim. jumpan jälkeen ne käsitellyt kohdat ovat punoittaneet enemmän.

        Omat arpeni olleet sen verran syviä, että TCA ihon hionta on tehty useamman kerran. Näiden hoitojen välillä on ollut noin puoli vuotta aikaa. Lopputulosken kannalta tämä on ollut kuitenkin minulle tehokkain (laser-hoitojakin on kokeiltu).


    • kevätiho

      Muakin kiinnostaa tuo mekaaninen hionta. Voisiko joku selittää tarkemmin millaiseen/-siin hoitoihin sillä edes viitataan? Tekeekö sen lääkäri vai kosmetologi, millä nimellä nämä tehokkaimmat hoidot tunnetaan?

      Tca:ta minäkin taidan yrittää, vaikka se ei noihin syvempiin arpiin taida tehotakaan.:( Pienikin parannus ihoon olisi silti tervetullut.

      Missähän hinnoissa tca-hoidot nykyään pyörivät ja onko niin yhä, että pohjoisin hoitopaikka löytyy Kokkolasta? Kummallista...

      Kiitos vastauksista jo etukäteen!

      • dermabrasio

        Jos mekaanisella ihon hionnalla tarkoitetaan dermabrasiota, tekee sen ihotautilääkäri. Kasvoissani olevia kuoppa-arpia on hoidettu sekä laserilla että TCA-kuorinnalla, johon on yhdistetty ihon hionta.

        Arvet ovat tasoittuneet jonkun verran. Jotkut kohdat näyttävät sopivassa valossa lähes huomaamattomilta, mutta toiset tarvitsevat vielä hoitoa...


    • HessuHopoli

      Itse olen ollut TCA-kuorinnassa, mutta en saanut siitä juurikaan apua. Nyt olen harkinnut Ultrapulse-laseria, jonka pitäisi olla tehokkaimpia hoitoja aknearpiin. Hinta kuitenkin vähän hirvittää.. Olisi kiva kuulla, jos muilla on kokemuksia kyseisestä hoidosta. Naamani on kuin perunapelto, enkä enää oikein jaksaisi.

      • UltraPulse?

        Minuakin Ultrapulse kiinnostaisi ja olisi hyödyllistä kuulla kokemuksia. Ainakin Laser Tilkka mainostaa sitä sivuillaan. Hinnaston mukaan on kallista touhua. Millaisia hoitotuloksia noilla hinnoilla voi odottaa?


    • ankeaaa

      Millaisissa hinnoissa nämä eri hoidot pyörivät. Harmittaa, että näinkin ikävällä ja pysyvällä haitalla rahastetaan. :(

      Onko kosmetologien hoidoissa missään mitään tehoa? Jos sillä ensiavuksi haluaisi vähän silottaa ihoa?

    • _laikku_

      Ei ne ikuisia oo, kun ei kukaan vielä ikuisesti oo elänyt ;)
      No joo, omat arvet on kaiketi joko ajan tai BM-voiteen ansiosta kadonneet. Nyt ei oo kun näpyt...

    • _hello_

      BM voide??mulla ei oo ennen ollut tollasii kuoppa arpia, punasia läiskiä senkin edestä kyllä, mut nyt on tullut yksi ja oon kauhuissani,auttaisko joku voide siihen tai jotain haluun apuu:((

    • _laikku_

      Joo siis mun tilanne oli vielä noin reipas vuosi sitten sellanen, että posket oli täynnä näppyjä punasia laikkuja jotka näytti ihan finneiltä ainakin vähän kauempaa ja myös kuoppia oli.

      Sitten tuhlasin omaisuuden, kun kuulin BM voiteen olevan todella hyvää, ja käytin sitä ehkä noin 6 kk.

      Nyt, reipas vuosi pyöhemmin, poskien punaiset laikut ovat poissa, samoin kuoppa-arvet. Mutta en siis todella tiedä johtuuko voiteesta vai ajasta. Ja mun kuoppa-arvet ei ihan niin järkyttävän pahoja olleet alunperinkään, puristelusta johtuneita. Eri juttu niillä, joilla jo itse akne on niin paha että siitä tulee arpia vaikka ei puristelisi ollenkaan.

      • BM-voiteesta

        Mulla on noin 4 kk:n kokemus BM-voiteista. Käytin yöllä Optiretiniä ja päivällä sitä purkissa olevaa voidetta. Omat kuoppa-arvet on syviäkin, joten ei mielestäni auttanut. Tosin kosteutti kyllä ihoa, joten siltä osin toimi.

        Ihotautilääkäriltä sain reseptin Avitcid-voiteeseen, joka kuulemma voi myös tasoittaa ihoa. Olen käyttänyt jonkun aikaa ja jos voidetta laittaa liikaa, aiheuttaa se ainakin ihon kuoriutumista ja punoitusta. Vaatii myös ihon kosteuttamista. Millaisia kokemuksia muilla on Avitcid-voiteesta?


      • kiinnostaa.
        BM-voiteesta kirjoitti:

        Mulla on noin 4 kk:n kokemus BM-voiteista. Käytin yöllä Optiretiniä ja päivällä sitä purkissa olevaa voidetta. Omat kuoppa-arvet on syviäkin, joten ei mielestäni auttanut. Tosin kosteutti kyllä ihoa, joten siltä osin toimi.

        Ihotautilääkäriltä sain reseptin Avitcid-voiteeseen, joka kuulemma voi myös tasoittaa ihoa. Olen käyttänyt jonkun aikaa ja jos voidetta laittaa liikaa, aiheuttaa se ainakin ihon kuoriutumista ja punoitusta. Vaatii myös ihon kosteuttamista. Millaisia kokemuksia muilla on Avitcid-voiteesta?

        Ei ole kokemusta, mutta kerro sitten miten kävi!


      • Avitcid-kokemus
        kiinnostaa. kirjoitti:

        Ei ole kokemusta, mutta kerro sitten miten kävi!

        Olen käyttänyt Avitcidia vajaan vuoden verran öisin. Olen laittanut voidetta suht ohuelti, sillä se saa helposti ihon hilseilemään. Vaikeaa sanoa, että onko ollut hyötyä kuoppa-arville.

        Sen sijaan punoittavia länttejä se on mielestäni vaalentanut.


    • 88-99

      Mikroneulausta kannattais harkita... kosmetologit tekevät lyhyemmillä neuloilla ja lääkärit pidemmillä. "Kliinisten tutkimuksien mukaan mikroneulaus on tehokkaampaa kuin kuorivat hoidot, kuten kuoriva laser, mikrokuorinta tai kemiallinen kuorinta ja aivan yhtä tehokasta kuin muut ei-kuorivat hoidot, kuten IPL, CO2 –laser ja fraxel –laser, mitä tulee näiden menetelmien kykyyn stimuloida kollageenin ja elastiinin tuotantoa ja siten siis paksuntaa ihoa ja näin ollen madaltaa ryppyjä ja tasoittaa arpia." Tietysti kaikki on aina omasta ihosta kiinni ja joillakin joku toimii tosi hyvin ja toinen ei näe mitään tuloksia samalla menetelmällä. Monet lääkärit ei hoitoa tee, mutta useat kosmetologit kyllä ja hinnoissa on eroja. Itsellä on kuoppa arpia kans ja olen käynyt mikroneulauksessa kosmetologilla (eli lyhyemmillä neuloilla) 2 kertaa nyt ja vielä menen kolmanteen ennen kesää. Mielestäni on tasoittanut ihon pintaa ja arpia jonkin verran jo. Tulokset eivät näy heti, koska ihon uudistuminen kestää ja hoito kertojen määrä myös vaihtelee.

    • apuava

      Onko mikroneulaus sama asia kuin se dermarolleri mikälie?

    • JONI7hju

      NO VITTU EI OO SAATANAN HOMO :D:D:D:D:D:D:DD:D:D:D:D

    • junisk

      JONI KULTA, SIUL TAITAA OLLA D-FETISSI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe