Morjens!! onko kellään tai kenenkään tutulla omaa koiraa tai rodun tuntemusta.
Ite olen kiinnostunut rodun luonteesta ja sen monipuolisesta käytöstä.Tiedän että niitä on vähän jopa norjassa, mut olis hyvä jos jollakin olis tietoja tästä hirvikoirasta =)
Musta norjanhirvikoira
2
294
Vastaukset
- ´´´´´´´´´´
Aika sattumaa olisi täällä sellaisen omistajaan törmätä, kun 2000-luvullakin Suomessa on rekisteröity vain 1 rodun edustaja. Kaiken kaikkiaan Suomessa ollaan rekattu vain reilut 20 mustaanorjanhirvikoiraa. Norjassa rodun suosio on viimeaikoina alkanut kasvaa: viime vuonna siellä rekisteröitiin jo yli 180 mustaanorjanhirvikoiraa. Mutta tavoitella toki saa rodun nykyisiä tai entisiä omistajia täältä ja muualta mistä haluaa :-)
Rotuun tarkasti tutustumattomana en itse ole tietoinen esimerkiksi siitä, ollaanko mustastanorjanhirvikoirasta jalostettu harmaannorjanhirvikoiran tavoin jo melkein kuin entinen metsästysrotu, eli huolimattomalla jalostuksella ja seurakoiraroolin suosion kasvulla metsästysominaisuudet pilattu.OK kiitti vinkistä =D Eli näitä koiria jos etsii ,niin pitää kattoa eninmäkseen norjan puolelta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel353965Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1382545Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v882129Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen221674Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.781646Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma601392Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e791311Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 27661309- 671290
Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen741276