Minulla on krooninen eteisvärinä sekä sydämen vajaatoiminta. Minua askarruttaa, liittyvätkö nämä oireet näihin sydäsairauksiin.
Kädet ovat usein hervottomat ja voimattomat, kuten tänäänkin. Olotila on hervoton, kun jalat hyytyisivät alta. Enkä jaksa ylävartaloa pitää "koossa" pystyssä, esim. en jaksa kävellä ilman tukea. Pitää olla sauvat, johin voin nojata ja levätä.
Kun käsiä pesee, on nojattava käsivarsilla lavuaarin reunaan, kun ei jaksa seistä.
Olen yrittänyt kysellä lääkäreiltä, miksi, mikä mun on, vaan en ole saanut selkeää vastausta.
Millaisia fyysisiä oireita teillä muilla näitä sydäntauteja sairastavilla on?
Hervoton olo ja voimattomat kädet
7
2124
Vastaukset
- hepskukk
Sydämen vajaatoiminta ei ole itsenäinen tauti, se johtuu aina jostakin. Sinullako eteisvärinästä?
Minulla dilatoiva kardiomyopatia ja yhsi ohimennyt mitraaliläppävuoto.. Vajaatoiminta alkoi jalkojen turvotuksella, nyt läppävuoto uudelleen, turvotus kurissa diureeteilla. Uusina oireina voimattomuus jaloissa, yleinen jaksamattomuus.
Odotan tutkimuksiin polille, läppävuoto selvitetään, mitä tehdään.
Kun pari päivää huilailee, jaksaa yhtenä päivänä jotain. - Kallen jalka Meillä
Mainitsin tuossa ensimmäisessä lauseessa jo kroonisen eteisvärinän, joka ei kääntöyrityksistä huolimatta kääntynyt, vaan jäi krooniseksi.
Läppävuotoa on minullakin vähän. Furesis 40:stä 2 tablettia / päivä.
Taustaa minulla on, 16 vuotiaana reumaattinen sydänlihastulehdus, josta vuosien saatossa arpeutumia sydänlihaksessa. Koko elämän on ollut ongelmia sydämen kanssa. Sydän rytmitettiin uudelleen 30 vuotiaana lääkkeillä, siis 32 vuotta sitten.
Taustalla syöpää, joka on akuuttina nytkin. Sädetys, ja sytostaatit vajaa 20 vuotta sitten. Syöpähoidotkin ovat riski sydämelle, luin jostain, ja syöpäneuvonnasta kuulin.
Olisi niin mukava, kun joku lääkärikin kertoisi, liittyvätkö nämä voimattomuus ja hervottomuus sydämeen ettei tarvitsisi tällai arvella ja kysellä netistä.- myötätuntoa
Toisilla lääkäreillä on sanat vähissä, kokemusta on. Vaikuttaa kuulemani perusteella, että voisi olla juuri syöpähoidoista tullut tulleet oiree sydänlihakseen tai jonnekin ja siitä aiheutuva vajaatoiminta. Olisi kyllä hyvä saada parempi sanallinen selvitys, mutta on useita harvinaisia sydänsairauksia, kaikki eivät hallitse niitä, Vajaatoimintaa kuitenkin voidaan hoitaa lääkkeillä ja olemalla hyvässä valvonnassa. Jodenkin syöpähoitojen jälkiseuraukset paranevat lääkehoidolla.
Aina on hyvä ja oikea selitys: olemme yksilöitä.
- Hervoton olo
NO voi turkanen, ei se ottanutkaan mun nimimerkkiä, vaan kopioi vanhan muistissa olevan vanhan tekstin. Yllä oleva on siis nimimerkiltä Hervoton ol
- hepskukk
Hervoton ja Kallen jalka sekä sydän!
Sain tutkimusajan läppävuotoa varten - varjoainekuvaus - sairaalasta 11.5. Samalla tulee tutkituksi sepelvaltimotkin. Perussairaushan minulla on dilatoiva kardiomyopatia, vasen kammio laajentunut. Furesista saa toistaiseksi ottaa tarpeen mukaan, nykyisin hyvä annos 3 x 40 mg aamuisin.Odottelen mielenkiinnolla tutkimusta, mitä seuraa - odotteluako vai toimintaa. - herttalei
Tuo hervoton olo ja ylävartalon voimattomuus voivat johtua jostakin viruksesta. Minulla oli tammikuussa ihan outoja oireita, mm. vapinaa, ja niskaa ei jaksanut pitää pystyssä. Tilanne on mennyt ohi. Mullakin on ollut viime vuonna puoli vuotta eteisvärinä. Nyt on oikea rytmi marraskuusta lähtien.
- Hervoton olo
No minulla tämä on jo ollut vuosia. Ei siis ole mikään muutaman kuukauden juttu. Pahei rajusti, kun sairastuin verenmyrkytykseen. Toivuin siitä, niin että selvisin yhden kepin avulla, mut kun syöpä palasi, nyt en jaksa muutamaa askelta enempää ilman tukea, muuten ylävartalo lysähtää kuin etana läjään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759