tuntuu että näin raskaana auraton migreeni on pahentunut auralliseksi,näkö menee toisesta silmästä,kasvot puutuvat myös. Buranaan en uskalla enää ottaa ja panacodia en saa käyttää. Tietysti asia on lääkärin päätettävä,mielenkiinnosta kyselen.
mitä migreeniin?
29
2360
Vastaukset
- 10+0
itellä määrätty kummanki raskauden aikana Panacodia migreeniin. Mä en saa ollenkaan käyttää Buranaa jota varmaan mieluummin suosittelevat kuin Panacodia. Muutenhan sitä saa sitten syödä Para-tabsia ja Panadolia. (nehän on tunnetusti vaan sellasia jotka auttaa yhtä paljon ku purkka ;)
- s$
para-tabs ja panadol=sama asia,ap tais mainita ettei saa panacodia käyttää,eikä buranaa uskalla. Mulla autto paracetamoli 3g pv annoksella.
- 10+0
s$ kirjoitti:
para-tabs ja panadol=sama asia,ap tais mainita ettei saa panacodia käyttää,eikä buranaa uskalla. Mulla autto paracetamoli 3g pv annoksella.
paracetamol = Para-tabs/Panadol
ja vaikka se onki sulle ihan sama asia niin silti ne on kaksi eri nimistä lääkettä.. :) - Hyvä tarkennus
10+0 kirjoitti:
paracetamol = Para-tabs/Panadol
ja vaikka se onki sulle ihan sama asia niin silti ne on kaksi eri nimistä lääkettä.. :)Joo, mut ihan hyödyllinen tarkennus minusta, koska vaikka monille "saa sitten syödä Para-tabsia ja Panadolia" tarkoittaakin että käyttää jompaa kumpaa / vuorotellen, mutta sitten on myös heitä jotka vetävät näitä kahta eri valmistetta päällekäin, ei hyvä...
- Kipua ja särkyä myös
Jos pää särkee useita päiviä, kannattaa mennä terv.keskukseen hakemaan piikki pyllyyn jolla saat kivun taittumaan. Kysy myös jatkoon kipulääkkeistä lääkäriltä. Itse olen neurologin hoidossa samasta syystä, Panadol grammasta saan ottaa mutta en usein, muutoin terv.keskukseen. Jos ei olis raskaana, muutoinhan sitä pumppais vaikka mitä että helpottaa. Tsemppiä sinne!
- imam
Mulle määrättiin otettavaksi 1g panadol ja 600mg buranaa. Mutta vain tilapäisesti ja maks 1200mg buranaa vuorokaudessa. Ja viimeisellä kolmanneksella ei tietenkään ollenkaan saa buranaa popsia.
- 1.aloittaja
ap, siinäpä se kun aina otan panadol burana ja nyt enää en voi ottaa ja panacodin on neurologi kieltäny....
- bambiinoxx
Siis nää on kyl naurettavia lääkkeitä migreenin hoitoon... Panadolilla ei ole mitään vaikutusta ja buranaakin saa ottaa ainakin 800 mg kerralla eikä sekään välttämättä auta yhtään.
- hoituri migreenikko
bambiinoxx kirjoitti:
Siis nää on kyl naurettavia lääkkeitä migreenin hoitoon... Panadolilla ei ole mitään vaikutusta ja buranaakin saa ottaa ainakin 800 mg kerralla eikä sekään välttämättä auta yhtään.
Miten niin naurettavia, kyllähåän niistä moni avun saa, kuten minä. Ei aina tarvitse olla vetämässä vahvimmasta päästä lääkkeitä, jos miedomatkin auttaa.
- nellikaramelli
mulle sanottiin että miranax lääkettä saa ottaa kun migreeni kohtaus tulee. ja lääkäri on yks suomen parhaista lapsettomuuden hoitavista lääkäreistä. ja oon ottanu eikä mitään ihmeellistä ole tullut.
- migreenikko
Minulta kiellettiin miranax kokonaan mahdollisten halvausoireiden vuoksi. Tietyntyyppisessä migreenissä voi siis olla jopa vaarallinen. Lääkäri yksi parhaista migreenin hoitoon erikoistuneista;)
- migreenikko
Hei,
mitä syöt? Minulla oli alkuraskaudesta samat ongelmat, jotka sain sitten kuriin ruokavaliota muuttamalla. - monskuliini
I can feel your pain...itselläni myös migreeni ollut "kaverina" jo vuosikaudet, on muuttunut vuosien myötä pikkuhiljaa auralliseksi mutta nyt raskauden aikana auraoireet ovat aika rajut - välillä niinkin että aura tulee mutta päänsärky jääkin sitten tulematta! Mulla ei minkään valtakunnan särkylääke ole koskaan auttanut, joten b-vitamiinia, hierontaa ja akupunktiota voin suositella vaivaan. Viimeinen on se paras vaihtoehto eikä tarvitse miettiä, aiheutuuko vauvalle hallaa.
Myös sokeripiikkien karsiminen pois ruokavaliosta auttaa, ts ei turhia eli nopeita hiilihydraatteja. - migreenikko
Muutama vinkki lisää:
Magnesiumia kannattaa myös kokeilla. Akupunktiota minulle ei suostuttu antamaan keskenmenoriskin vuoksi. Niskan verenkierrosta huolehtiminen kuitenkin tärkeää. Hierojalle siis! Oletko kokeillut kylmägeeliä?
Jätä ruokavaliosta ehdottomasti pois: natriumglutamaatti (aromivahventeet) ja aspartaami/keinomakeutusaineet. - bambiinox
Mulle lääkäri suositteli panacodia auralliseen migreeniin, mutta en suostunut ottaan. Mielummin kärsin kivuista, kun kerran kuitenkin kotona sain lepäillä eikä tarvinnu väkisin töissä olla. En pidä siitä että tuputetaan joka vaivaan lääkettä, ei ne kuitenkaan mitään täysin vaarattomia ole.
Panadolia olisin voinut ottaa jollen tietäisi ettei se auta mitään. Kyllä sen kivun kestää jos saa olla sairauslomalla ja "köllötellä" peiton alla. Lisäksi mun tapauksessa en ole vielä kertaakaan ehtinyt kokeilla oikeaa migreenilääkettäni, koska sitä ei saa käyttää raskauden aikana. Kuitenkin jo pari vuotta olen ehtinyt totutella noihin paheneviin kohtauksiin ja siihen ettei mitkään lääkkeet kuitenkaan auta.
Hyvää harjottelua synnytystä varten sietää kipua.- Rajansa kaikella
Toisaalta hyvin voimakas tai pitkäkestoinen kipu voi kyllä olla sikiölle haitallisempaa kuin kipulääkitys, kyllä se stressi ja hormonimuutokset vaan ihan oikeasti vaikuttaa vauvan hyvinvointiin. Puhumattakaan siitä, jos odottajan migreeni on sitä luokkaa että oksennellaan päivä tolkulla eikä voida nukkua. Eli hyvä jos pärjää ilman lääkkeitä, mutta rajansa kaikella.
- pkloipi
mä olen käyttänyt raskaus ja imetysaikana tramalia. toimii oikein hyvin.
- ropit.a
neuvolasta määräs imigrania. Kun alko meneen puhekyky jne.
- gfka
minä syön migreeniini metoprolin tabletteja, ja niitä saa ihan huoletta syödä raskausaikana :)
- linrubrn
metoprolin on beetasalpaaja ja vaatii kyllä silloin sikiön tarkempaa seurantaa, lähinnä pulssia laskevan vaikutuksen vuoksi, ettei sitä nyt voi syödä kun leipää. Ja on estolääke, parempihan se on jos pärjää satunnaisella kohtauslääkkeellä, kuin joka päivä popsittavilla.
- Migreeni on helppo
parantaa noilla L-a, L-b ja Bif bakteereilla. Ja on helppoa kuin syöminen!
.......jatkuu.
Mutta mihin ovat kadonneet hyvät/tarpeelliset Probiootti bakteerit vuosien saatossa:
- Ennen vanhaan juotiin vasta lypsettyä lehmän raakamaitoa, jossa oli tärkeimmät Probiootti bakteerit Lactobacillus asidophilus ja Bifidobacterium. Eikä silloin sairasteltu niin valtavasti kuin nykyisin, ei ollut allergioita, eikä ollut vatsa, eli suolisto sekaisin, jne.
- Olette varmaankin kuulleet tämän mystisen lauseen, jonka on esittänyt laktoosi-intoleranssia tai migreeniä sairastava henkilö:
"Kun käyn hakemassa suoraan maatilalta lehmän raakamaitoa niin voin juoda sitä ongelmitta, mutta kun ostan kaupasta meijeriltä tullutta maitoa, niin laktoosi- ja migreeni-ongelmat alkavat heti".
>>>>>>Eli syy mm laktoosi-intoleranssi- ja migreeni-ongelmiin on Probiootti bakteereiden puutteessa! Jatkuu....
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Elamaa_yllapitavat_probiootti_bakteerit&homeantibiootti.html
Nuo opit kannattaa omaksua!
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Naisten_vaivat_ja_parantavat_bakteerit.html - 20+11
Mulla lääkäri antoi vaihtoehdoiksi Litalgin ja Diapam, alussa max. 4 g Panadol. Oireet tosin saattavat olla mulla tosi rajuja, esim. koko oikean puolen halvaus. Mutta kuulemma nuokaan eivät tee vielä sikiölle haittaa... kai se on uskottava kun neurologian erikoislääkäri niin sanoo.. itsestä kuulosti kyllä hurjalta.
- lallis
Raskauden aikana kokeiltiin niin paracetamolin syönti leipänä, erilaiset tiputukset (nestetäyttö, perfalgan, pahoinvointilääkkeet, jne.), Diapam, Mirtazapin (piti rauhoittaa ja sitä myöten vähentää särkyä) ja viimeisimpänä loppuraskaudessa Oxanest injektiot lihakseen. Lamauttivat aina sikiön liikkeet useammaksi tunniksi ja pelko perseessä sai olla ellei tahtonut kärsiä särystä 24/7 jossa siinäkin omat riskinsä (kipu muodostaa oikoreittejä hermoratoihin ja kipu jää yhtä helpommin jylläämään).
Kohtauslääkkeet omassa migreenimuodossani kiellettyjä, joten niidenkään kanssa ei voinut edes pelata.
Estolääkkeet meni läpi raskauden ja sen vuoksi oli tarkast kasvukontrollit. Niinhän siinä sitten kävi, että kasvu alkoi jätättämään ja loppujan lopuksi oli synnytettävä 36 viikolla kun tilanne säryn kanssa meni mahdottomaksi. - Kipuliini
Hei oli pelottavaa ja samalla lohduttavaa lukea moninaisia kokemuksianne raskausajan migreenistä. Itse olen kärsinyt migreenistä 12 vuotiaasta lähtien (aurallinen migreeni n. kerran kuussa) viimevuosina se on rauhoittunut ja sain kohtauksia ehkä muutaman vuodessa ja Miranax tehosi ajoissa otettuna siihen ihan kohtuullisesti.
Nyt olen n. kuudennella viikolla ja siinä ajassa saanut kaksi kohtausta joista toinen vei minut sairaalaan tiputukseen kun onksentelusta ei saanut sekunninkaan taukoa, näkö oli olematon ja pää halkeamispisteessä. En ole kyllä eläissäni niin kamalaa migreenikohtausta vielä saanut vaikka oksentelu onkin aina kuulunut migreenirepertuaariini.
Minulle sanottiin sairaalassa että raskaus voi pahentaa kohtauksien voimakkuutta ja yritin kysellä mitä voisi lääkkeenä käyttää ja mitä en. Kahdelta eri lääkäriltä sain hyvin erilaista tietoa ja viimeinen, hyvinkin kyllästyneen oloinen lääkäri antoi reseptin Panadol forte tabletteihin. Miranaxia ei suositeltu käyttää enää ja muista särkylääkkeistä en uskalla sanoa mitään. Sairaalassa antoivat suoraan suoneen Panadolia nestemäisenä sekä oksennuksen estolääkettä.
Kysäsen ihan varmasti vielä apteekissa että onko tätäkään reseptiä minun turvallista käyttää. Toivottavasti nuo migreenit eivät hirveästi uusisi, sairaalassa olin torstaina ja vieläkin lukeminen ja tietokoneen näyttö särkevät silmiä. - Vaikea migreeni
Yllätys lääkelöytö :) Kärsin vuosikausia hurjista migreenikohtauksisat viikottain, jopa kaksikin kertaa viikossa, ja nuo kohtaukset aiheuttivat myös oksennusreaktion, jonka jälkeen varsinainen päänsärkykohtaus alkoi helpottaa. Mikään ei tahtonut tepsiä. Eräs lääkäri kirjoitti minulle Orudista suppoina, ja kas. Vaikka kohtaus oli jo alkanut, niin n. 20-30 min supon laitosta kohtaus alkoi hellittää, ja pian oli vain hieman hontelo vapiseva jälkitila, ilman oksennuksia ja ohimoita vihlovaa-jyskyttävää päänsärkyä sinipunakeltaisine värisäteilyineen. Siis tuo Orudis muistaakseni ketoprofeiini...se tepsi.
Tosin myöhemmin koko migreeni jäi leikkauspöydälle, nukutusko lie vaikuttanut....sillä leikkaus oli vatsaoperaatio, mutta niin vain hävisi (psykosomaattistako) oliko sittenkin voimakkaalla närästyksellä migreeniä laukova vaikutus. Mutta jos migreeni vaivaa....niin kokeilkaa Orudista. kahvi auttoi mua, mutta kahvia ei aina tehnyt mieli, sekä vesi auttoi ja ulko ilma jos olin pitkään sisällä ja en juonut nesteitä muistan hyvin, että pääsivät tuli sisällä ollessa, sillä raskaana nesteet ja raitis ilma on erittäin tärkeää kokeile.
- Olisimpa ottanut to-
sissani nuo bakteerit aiemmin niin ei olisi tarvinnut kärsiä vuosia migreenistä! Klikkaa tuo sivu auki ja ylläty:
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-pula-08092010-meijereiden-takia-maidon-kasittelyssa-on-vakava-terveys-uhka-maidon-homogenointi-on-lopetettava-valittomasti/mhb-naisten-vaivat-vauvan-odotus-lapsi-ja-parantavat-maitohappobakteerit-tarkea-ala-lammita-mikroaaltouunissa/
Lue: "Mhb virheet", "Usein kysytty mhb", jne. - Vain parasetamolia
Tämä ei liene luotettavin foorumi tälle kysymykselle. Ekassa raskaudessa mulle määrättiin sumatriptaania, Imigran-merkkistä. Kun tässä tokassa kysyin uudelta lääkäriltä samaista reseptiä, hän kauhistui kollegansa virheestä, sillä raskausaikana KAIKKI migreenilääkkeet ovat ehdottomasti kiellettyjä. Valitettavasti. Itse kärsin täysin sietämättömästä migreenistä joka onneksi yleensä raskausajaksi on helpottanut. Kuten moni aiempikin vastaaja on todennut, ainoa mitä voit kipukohtauksiin ottaa on parasetamoli. Jos kivut yltyvät liian voimakkaiksi, niitä hoidetaan sairaalassa/terveyskeskuksissa. Käy ihmeessä vielä neurologilla, jos kohtaukset ovat täysin ylitsepääsemättömiä.
- EI taas
Panadol 1 g ja aspiriini 500 mg raskausaikana toimi migreeniin. Ehkä neljä kertaa jouduin ottamaan jokaisen raskauden aikana. Aura on kans paha ja välillä se alkaa uudestaan monta kertaa, raskas vaiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi813898Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693707Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442215Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522179- 582074
- 511746
- 271429
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151173Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1051153- 601099