Kauanko aikaa oksentaa ennenkuin ruoka imeytyy (rasva,sokeri)

Tietoa tarvitaan!

Tietääkö joku, että onko järkeä enää oksentaa jos ruoka on syöty jo pari tuntia sitten? Kuinka paljon ehtii imeytyä rasvaa tms. parissa tunnissa?

18

5868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • härännälkä

      ei ole enää järkeä oksentaa 2h jälkeen, varsinkaan hiilihydraatteja.

    • taitaja:(

      höpöhöpö. itse olen jo niin pitkällä sairaudessani, että osaan ainakin oksentaa kaiken mitä olen viimeisen parin tunninkin sisään ahtanut sisääni. Minä, niin sairasta kuin onkin, "nautiskelen" ahmittavat safkat sisääni turhaan hoppuilematta koska tiedän että kaikki tulee ylös. Yleensä syöpöttelen tv:tä katsoen tai lehtiä lukien maksimissaan tunnin verran. Ja vatsa tyhjenee täysin, aamulla kevyt olo, paino samassa tai alhaisempi kuin kyseisenä aamuna. Päivät syön anorektiseen malliin, iltaisin ahmin pitkällisen prosessin mukaan...
      Kyllä se kama sieltä tulee, jos osaa. :( (älä opettele.... sanon minä... joka haluaisin hemmetisti irti tästä helvetistä....)

    • Ap

      Juu kyllä sen ruoan ulos saa, mietin vain juuri sitä että hyödyttääkö oksentaminen jos kaikki rasva onkin jo imeytynyt kehooni. Olen vain niin epätoivoinen, kun minäkin syön päivät minimaalisesti ja repsahdan illalla vaikka mihin herkkuihin. Aina en pääse heti syömisen jälkeen vessaan, vaan voi kestää kymmeniä minuutteja ja ehkä seurauksena tästä painoni nousee.

    • KP

      Mun mielestä ruoka imeytyy vasta suolistossa. Voi tietty olla että olen väärässä mutta tällainen käsitys mull on..

    • TyttöArkussa

      Menkää hoitoon, älkääkä jaelko täällä mielipuolisia ohjeita siitä miten itsensä ja terveytensä voi parhaiten tuhota!!!!!

      • Ap

        Kiitos mutta älä vaivaudu. Jos eivät mielialalääkkeet auta niin ei sinun kommenttisikaan.


    • dont just do it

      Kun oksennat niin elimistösi suola-tasapaino järkkyy ja voit kuolla vaikka nukkuessasi sydämen rytmihäiriöön. Se onkin yleinen anorektikkojen ja bulimikkojen kuolinsyy. Että kannattaako?

    • idphnf a

      Eihän se kannata, mutta sairaudesta irtipääseminen on helpommin sanottu kuin tehnyt. Vaikka terve järki sanoo toista sairas minä tekee usein omiaan.

    • dfghasdg

      Hiilihydraatit proteiinit ja rasvat imeytyy elimistöön vasta suolistossa, eli niin pitkään kun ruoka on mahassa niin siitä ei ole imeytynyt mitään. Tosin en tiedä voiko jotkut sokerit imeytyä jo suun tai mahan limakalvoilta osittain, sillä ainakin esim alkoholi imeytyy jo suussa pieninä määrinä verenkiertoon, ja niin kai muutkin sokerit?

      • Pataysi

        Kyllä sokerit ainakin osittain suusta menevät verenkiertoon. Tätä käytetään hoitamaan mm. diabeetikkoja, joilla on akuutti kohtaus laittamalla hunajaa yms. sokerista kielen alle. Sitä en tiedä kuinka paljon kaloreita siitä kuitenkaan ehtii kertyä.


      • nääntykää
        Pataysi kirjoitti:

        Kyllä sokerit ainakin osittain suusta menevät verenkiertoon. Tätä käytetään hoitamaan mm. diabeetikkoja, joilla on akuutti kohtaus laittamalla hunajaa yms. sokerista kielen alle. Sitä en tiedä kuinka paljon kaloreita siitä kuitenkaan ehtii kertyä.

        se että sinä et tiedä, ei yllätä täällä ketään. En usko että kukaan bulimiaa "sairastava" idiootti tietää ravinto-opista yhtään mitään. Mut hei jos teitä huolettaa hiilarit ja rasvat, niin yksi hyvä vinkki: lopettakaa syöminen kokonaan. Tälläkin hetkellä teillä menee ruokaa hukkaan niin paljon että ei teillä mitään oikeutta pitäis syömiseen ollakkaan. Bulimiaa sairastaville ja kaikille muillekkin vatipäille pitäis olla joku aidattu alue tai tarha minne ne vois laittaa nääntymään, vikisemään ja jauhamaan näitä paska juttuja. Tekee mieli jo itsekkin työntää sormet kurkkuun ku lukee näitä palstoja,.,. miten edes eksyin tänne,.,.? heippa


      • jepjepkyllä
        nääntykää kirjoitti:

        se että sinä et tiedä, ei yllätä täällä ketään. En usko että kukaan bulimiaa "sairastava" idiootti tietää ravinto-opista yhtään mitään. Mut hei jos teitä huolettaa hiilarit ja rasvat, niin yksi hyvä vinkki: lopettakaa syöminen kokonaan. Tälläkin hetkellä teillä menee ruokaa hukkaan niin paljon että ei teillä mitään oikeutta pitäis syömiseen ollakkaan. Bulimiaa sairastaville ja kaikille muillekkin vatipäille pitäis olla joku aidattu alue tai tarha minne ne vois laittaa nääntymään, vikisemään ja jauhamaan näitä paska juttuja. Tekee mieli jo itsekkin työntää sormet kurkkuun ku lukee näitä palstoja,.,. miten edes eksyin tänne,.,.? heippa

        yhdyn tähän kommenttin. ladon taakse kaikki idiotismistä kärsivät hapenkuluttajat!


    • fkb hjegikjcqkl

      Älkää sairaat ihmiset vastatko toisille sairaille ihmisille tällaisiin kysymyksiin!!! Mahdollistatte omalta osaltanne toisen sairauden jatkumista täten. Tämä on sairas palsta: annetaan vinkkejä kuin oksennetaan, kuin pian pitää oksentaa, mutta mitkään järkineuvot (lopeta ennen kuin kuolet) ei kiinnosta, eikä tuollaisia viestejä edes noteerata. Sairastakaan itse ja olkaa hakeutumatta avun piiriin, mutta älkää hyvät hölmöt neuvoko toisille sairaita vinkkejänne!!!!

    • apin4

      vittu te bulimikot olette tyhmää sakkia

    • Minä vaan

      Sairastan bulimiaa ja oksentaminen on ainoa lohtuni elämässäni, kun se on jo muutenkin pilalla niin mitäs menetettävää tässä on. Oksentaminen tuo mulle ainakin helpottavan olon ja saan vähä ku ittestäni ulos kaiken sen pahanolon mikä mun sisällä velloo. Ainakin hetkeks... Oon hakenu apua ja tiedän että tarvitsen sitä, mutta pelkään ettei lääkärit ja psykiatrit kerkeä auttamaan mua ajoissa ja salaa toivonkin niin.

    • Anonyymi

      Öö jos syö normaalin aamupalan (jugurttia, mysliä ja hedelmiä)
      mutta päivisin anorektikon malliin.
      Ei illalla tule repsahdettua.
      Itse tämä toimii minulla.
      Mutta haluan tietää onko oksentaminen järkevää?

      • Anonyymi

        Ei oo todellakaan järkevää. Menee vaan hampaat pilalle


      • Anonyymi

        Jos haluaa syövyttää esim ruokatorven piloille niin oma on valintasi. Älä sitten valita kun ei voida hoitaa enää kuntoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1083
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    6. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    7. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      744
    8. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      740
    9. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    10. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      714
    Aihe