Ystäväni on ollut lapseni kummi 5 vuotta, lapseni ei edes tiedä että hän on hänen kummi, koska ei ole tekemisissä ja tuo lahjatkin vain ovelle antaakseen minulle. hän pitää kuitenkin tärkeänä että kummi muistaa lasta lahjalla mutta muuten ei.. Lapsellani on 2 muuta hyvää kummia jotka ovat kiinnostuneet lapsesta ja näkevät häntä paljon. Mutta tahtoisin tämän 3: mannen kummin pois, onko kellään tietos pystyykö sitä vanhemmat poistamaan siis virallisesti että hän ei olisi enää lapseni kummi??
kummiudesta eroaminen??
6
530
Vastaukset
- Sistori_Palli
Ei pysty.
Kirkonkirjoissa hän on kummi iänkaikkiseen asti. - kummitäti ja -tyttö
Kannattaa tietysti kummeja valittaessa miettiä kuka on sopiva. Ei kummi voi olla sellainen, johon ei ole vanhemmilla läheistä suhdetta. Ei pelkkä kummius saa kummia olemaan kiinnostunut lapsesta, vaan pitää muutenki olla läheiset välit perheeseen. Eikä kummeja tarvitse olla kuin yksi hyvä kummi, turha niitä on haalia roppakaupalla. Tärkeää on vain, että lapsella on joku läheinen aikuinen, joka ei ole oma vanhempi.
- :D
eli menet vaan virastoon ja erotat sen kummin kirkon kirjoista pois.
- ###
Asian aikanaa meidän seurakunnasta tarkistaneena voin kertoa, että ei pysty kummia poistamaan, mutta lisätä voi uuden. Meillä lisättiin eikä ole tarvinnut ratkaisua katua.
- Riippuu seurakunnast
Tuo taitaa niin riippua paikkakunnasta ja näin ollen kirkkoherrasta, missä voi mitäkin tehdä. Meidän paikkakunnalla aiemmalle kirkkoherralle olisi sopinut, että voitaisiin lisätä kummi, kun tämä saavuttaa kyseisen iän. Sai olla kuitenkin yhtenä kummina kastetilaisuudessa, mutta kummitodistusta emme hänelle saaneet antaa ennen kuin ripillä oli käynyt. Kummitodistus siis itsellemme tuolloin saatiin. Vuoden päästä kun ripillä oli käyty ja menimme seurakuntaan lisäämään tuota kummia oli kirkkoherra vaihtunut välissä ja lisääminen ei onnistunutkaan. No eipä sillä väliä, kummina me häntä kuitenkin itse pidämme.
Toistaalta ei kummiutta voi myöskään poistaa. Valitettavasti piti mennä kuuntelemaan tuolloin äitiä liiaksi ja tuli tehtyä väärä kummivalinta. - Apua!
En oikein toedä mitä tehdä. Olen 12 vuotias poika ja minulla on erittäin läheinen saksassa asuva kummisetä. Mutta lähiaikoina hänen puhelimensa on ollut koko ajan kiinni, nyt jo 3 kuukautta. En tiedä mitä tehdä, mutta onko mitään tapaa selvittää kummin osoitetta/yhteystietoja. Kiitos kovasti jo etukäteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391