Terve,
Seurustelen ranskalaisen kanssa, ja syksyllä olen siirtymässä Ranskaan töihin. Menen tekemään töitä englanniksi, mutta haluaisin kuitenkin opiskella ranskaa sekä maassa olemisen, mutta tietysti myös parisuhteen puolesta (vaikka toki englanniksi keskustelemme keskenämme).
Teen kuitenkin täyspäiväisesti töitä, joten en sinällään voi koulunpenkille lähteä istumaan. Olen joskus lukenut yhden kurssin ranskaa, mutta käytännössä nollasta lähdetään.
Osaisiko joku suositella jotain hyvää kirjasarjaa tai verkko-opiskelua tms? Mielellään opiskelisin englanniksi mutta käy hyvin myös suomeksi.
Kiitoksia jo etukäteen.
Ranskan opiskelua
2
107
Vastaukset
- ppplllppplll
Avoimet yliopistot järjestävät usein kesäksi opintoja monissa kielissä. Eli jos asut isommassa kaupungissa, niin kannattaa katsoa tarjonta. Opinnot ovat yleensä ilta-aikaan, joten riippuen työajoistasi saattaisi olla mahdollista... Joissain saattaa olla myös mahdollisuus verkko-opintoihin (eli eivät ole niin sidottuja tiettyyn aikaan ja paikkaan). Olen ollut parilla avoimen yliopiston kielikurssilla (kun omassa AMK:ssani ei ole oikein kielitarjontaa) ja olen tykännyt :)
Itsenäiseen opiskeluun suosittelen nyt alkeiksi vilkaisua vaikka abitreenien sivuille: http://abitreenit.yle.fi/treenaa/lukio/aine/11 Kirjastosta kannattaa ensin katsella jotain oppikirjoja/äänitteitä, mutta esim. chez marianne on melko pidetty sarja ja siihen löytyy myös netistä lisäharjoituksia. - LK90
Aika myöhässä vastaan, mutta suosin itse ihan tavallisia lukion kirjoja. Käy vaikka jamerasta hakemassa (käytettyjen lukion kirjojen liike.) kotona voi opiskella ja kuunnella cd:tä. toki jos ehdit käy myös kursseilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019