Terve,
Seurustelen ranskalaisen kanssa, ja syksyllä olen siirtymässä Ranskaan töihin. Menen tekemään töitä englanniksi, mutta haluaisin kuitenkin opiskella ranskaa sekä maassa olemisen, mutta tietysti myös parisuhteen puolesta (vaikka toki englanniksi keskustelemme keskenämme).
Teen kuitenkin täyspäiväisesti töitä, joten en sinällään voi koulunpenkille lähteä istumaan. Olen joskus lukenut yhden kurssin ranskaa, mutta käytännössä nollasta lähdetään.
Osaisiko joku suositella jotain hyvää kirjasarjaa tai verkko-opiskelua tms? Mielellään opiskelisin englanniksi mutta käy hyvin myös suomeksi.
Kiitoksia jo etukäteen.
Ranskan opiskelua
2
136
Vastaukset
- ppplllppplll
Avoimet yliopistot järjestävät usein kesäksi opintoja monissa kielissä. Eli jos asut isommassa kaupungissa, niin kannattaa katsoa tarjonta. Opinnot ovat yleensä ilta-aikaan, joten riippuen työajoistasi saattaisi olla mahdollista... Joissain saattaa olla myös mahdollisuus verkko-opintoihin (eli eivät ole niin sidottuja tiettyyn aikaan ja paikkaan). Olen ollut parilla avoimen yliopiston kielikurssilla (kun omassa AMK:ssani ei ole oikein kielitarjontaa) ja olen tykännyt :)
Itsenäiseen opiskeluun suosittelen nyt alkeiksi vilkaisua vaikka abitreenien sivuille: http://abitreenit.yle.fi/treenaa/lukio/aine/11 Kirjastosta kannattaa ensin katsella jotain oppikirjoja/äänitteitä, mutta esim. chez marianne on melko pidetty sarja ja siihen löytyy myös netistä lisäharjoituksia. - LK90
Aika myöhässä vastaan, mutta suosin itse ihan tavallisia lukion kirjoja. Käy vaikka jamerasta hakemassa (käytettyjen lukion kirjojen liike.) kotona voi opiskella ja kuunnella cd:tä. toki jos ehdit käy myös kursseilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun503334Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5492060Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171950Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si821937- 201578
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431508- 281386
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281297KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar481210