SYNARELA ja sivuoireet

....................

Tuoteselosteessa kerrotaan mahdollisista haittavaikutuksista:
"Useimmin ilmoitetut haittavaikutukset johtuvat joko elimistön estrogeenipitoisuuden pienenemisestä tai miehisistä ominaispiirteistä, joita Synarela-hoito naiselle voi aiheuttaa. Tällaisia haittavaikutuksia ovat esimerkiksi sukupuolivietin muutokset, mielialan horjuvuus, päänsärky, kuumat aallot, unettomuus, emättimen kuivuus, akne, painonmuutokset, rintojen koon pieneneminen, turvotus, liikakarvaisuus/miehinen karvoitus naisella, lihaskipu, lisääntynyt talineritys. Valmiste saattaa myös ärsyttää nenän limakalvoja. Hoito vähentää luun mineraalipitoisuutta, mutta se palautuu normaaliksi tavallisesti noin 6 kuukauden kuluessa hoidon lopettamisesta.

Lisäksi on ilmoitettu hiustenlähtöä, niveltulehduksen oireita, masennusta ja tuntoharhoja. Verenpaineessa voi ilmetä muutoksia. Joissakin erittäin harvinaisissa tapauksissa voi esiintyä kohtuverenvuotoa."

Eli voiko siis käydä niin, että lihoan, kaljuunnun ja ihoni menee pilalle sekä luut haurastuvat pitkäksi aikaa? Miten rankkoja oireita ihmisille on tullut? Kertokaa nyt oikeasti! Täällä on ollut aika vähän keskustelua sivuoireista.

2

4964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoidoissa

Synarelan käyttä keinoalkuisten raskauksien hoidoissa on niin lyhytaikaista, että kovin "kohtalokkaita" oireita tuskin saat. Itse olin oireista kovin huolissani alkuun, juuri piikittely aloitettu ekassa ICSI:ssä ja Synarela-annos puolitettu.

Mulle tuli lähinnä ärhäköitä finnejä yläselkään alkuun ja ehkä iho hiukan kuivahti. Myös päänsärkyä oli puolen muutama päivä ennen pistosten alussa. Muutama hikipuuska tuli, mutta ei sen kummempaa ja hyvin lääke tehosikin. Menkat kaksi päivää normaalia myöhemmin ja ehkä vähän runsaammanlaiset.

Psyykkasin itseni, etten liikaa keskittyisi oireiden kuunteluun ja hyvinhän se meni. Nyt samaa yritän piikkien kanssa :)

Yksilöllistähän tuo toki on, mutta en usko, että kovin pysyviä ja hankalia vaivojan riesaksesi saat hoidon lyhytaikaisuuden vuoksi. Synarelaahan käytetään myös mm. endometrioosin ja myoomien hoitoon. Pakkausselostuksissa on vaan lueteltava kaikki mahdolliset tiedettävät haittavaikutukset lievimmistä vaikeimpiin. Itse olen huomannut, että jos niitä lukee kuin "piru Raamattua", alkaa vähemmästäkin hirvittää :)

Psyykkinen puoli on hoidoissa tärkeä ja auttaa jaksamaan fyysisten oireiden kanssa. Jos vain pystyt, niin koita rentoutua!

• Aloittaja...........

Päivitänpä itse tähän kuulumisia synarelan sivuoireista. Jospa siitä sitten on iloa jollekin muulle hoitoihin menijälle, vaikka ovathan oireet aina yksilöllisiä :). Viikon olen nyt sumutellut. Joistain asioista on vaikea sanoa, että johtuvatko ne synarelasta vai ovatko normaaleja pms-oireita. Tällaisia ovat mm. päänsärky ja ärtyisyys. Lisäksi on ollut väsymystä, univaikeuksia ja ajoittaista pientä kuvotusta. Pulssi on myös aika korkea. Tähän mennessä oireet eivät ole olleet niin pahoja, kuin pelkäsin, pitänee koputtaa maalaamatonta puuta :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe