Vauvan vaatteet keväällä

Zaibadai

Mitähän ihmettä puolivuotiaalle hikipäälle pitäisi pukea näin keväällä vaunulenkille tai automatkalle? Nyt viikonlopuksikin on luvassa jopa 18 astetta, mutta eihän ilma todellakaan ole silti yhtä lämmin kuin keskikesällä 18. Tai siis että kyllähän se kylmä ilma sieltä maasta vielä nousee, kun on lunta ja maa vielä jäässä... Nyt about 8 asteilla vauvalla on ollut vaunuissa päällä sisävaatteiden lisäksi pelkästään äitiyspakkauksen vanupuku ja kypärämyssy. Ehkä lisäksi tumput käsissä, jos on kovin tuulinen ilma. Vaunuihin tulee kaksi "peitettä" päälle, siis sellaiset vaunuihin itsestään kuuluvat osat, ja harso on ollut vielä suuaukolla peittämässä, että ukko malttais nukkuakin, eikä vain tuijotella taivaalle. Usein on silti hiki päässä kun kotiin päästään. Mitähän siis te kokeneemmat vauvojen pukijat laitatte pilteillenne päälle näillä säillä? Hirvittää kovin vähän pukea ukolle päälle, kun olen kuullut, että pitäisi olla aina yksi kerros enemmän vaatetta kuin mitä itse pukisin päälleni.

16

4713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokokoko

MEillä laitetaan puolivuotiaalle päiväunille vaunuihin välikausiasu, ohuet tumput ja kypärämyssy, lisäks on varmuuden vuoksi se äitiyspakkauksen makuupussi puoliksi kiinni ja sitten vaunuihin kuuluvat "peitot". Autolla kun lähdemme jonnekin, viileämmällä säällä laitetaan tuo sama välikausiasu plus kypärämyssy ja tumput, aurinkoisella ja selvästi lämpimämpänä säänä (kuten eilen täällä pohjois-pohjanmaalla :)) ei laiteta välikausipukuhousuja ollenkaan, vaan ainoastaan takki ja ohut hattu (siinäkin tosin hikoaa mutta pakko kun ulkona ollaan jokatapauksessa edes se hetki kun mennää autoon), ehkätosi ohuet tumput.

• kolko

Meillä puolivuotias nukkuu jopa neljän tunnin päikkärit vaunuissa päällään; body, sukkikset, äp-pakkauksen valkoinen ohut trikoohaalari (?), villasukat, kypärämyssy ja toppahaalarin hanskat. Sitten vielä äp-pakkauksen makuupussi melkein kokonaan kiinni. Ja Kurtis-vaunusuoja vaunun suuaukolla! On lämmin, muttei hikinen herättyään vaikka muuten todella kova hikoilemaan. Autoon pukemisessa odottelen itsekin vinkkejä, siellä tulee joka kerta kuuma. Voikohan sitä laittaa jo kohta ihan sisävaatteissä kaukaloon, pikku peitto vaan päälle kun kantaa ulkona (ja pipo tietysti, hanskat?)?

• s.t

Meidän puoli vuotias nukkuu vaunuissa yllään body puolipotkarit, pakkauksen toppatöppöset käsis ja jaloissa sekä se paksumpi pakkauksen haalari. Pääs se pakkauksen ohuin pipo jossa on ne narut. Sillä ei oo makuupussia. päällä vaan se vaunujen "kagaskansi." Ei harsoja.

Autos hyvin ohut haalari ja ohut lakki. Välillä sekin oli liikaa. Pitemmillä matkoilla meillä pipo ja peitto päälle. Kun auto on lämmin molemmat pois.

Maas ei muuten oo ainakaan vaasan korkeudella alueella enää routaa. Eli ei oo jäässä vaikka kylmä se viä onkin.

• kylmäverinen

mun pojalla on päällä potkuhousut,housut,body ja paita, toppahaalari, kypärälakki, sukat, töppöset ja toppahanskat. vaunuissa alla peitto patjan lisäksi, makuupussi kunnolla kiinni, vaunujen päällinen päälle. kokeilkaapa itse mennä ulos tunneiksi nukkumaan yhtä ohuissa vaatteissa, kuin mitä lapsillanne on päällä.
      eikä oo liikaa, vaikka vähän hiki tulisikin,eipähän palellu. vasta oli lehdissäkin juttua siitä, mitä lapsilla pitäisi olla päällä ja miten ne heräävät kesken unien, kun on liian kylmä.Tuolla ON kylmä, vaikka auringonpaisteessa paikoittain 18 astetta olisikin,.

• -S-

Jos pukisin lapselleni yhtä paljon päälle kuin sinä "kylmäverinen" meil ei varmaan puolta tuntia pidempää nukuttaisi kun olisi jo hiki päässä. Lapset ovat erilaisia,toinen tarvitsee enemmän päälle kuin toinen.
      Meillä neidillä on college asu,sukat villasukat,ohuet tumput,pipo ja pakkauksen vanupuku ja vaunujen "peitto" päällä ja silti on lähes aina hiki päässä parin tunnin unien jälkeen tuolla.

• syysmamitus00

Meillä puolivuotiaalla pojalla on yleensä pihalla nukkuessa päällä body, sukkikset (tai potkarit), vk-haalari (nykyään),kypärämyssy, ä-pakkauksen töppöset (välillä vanttuut),jaloissa tumput ja ä-pakkauksen makuupussi mikä ei ole ihan kokonaan kiinni ja kyllä se välillä nukkuu sen 30-60 minuuttia ja herätessään on ihan hikinen. Ja tuohon vielä paistaa aurinko suoraan missä nukkuu niin mittari näyttää välillä 30 astetta niin ei sitä oikeen kovinkaan paljon viitsisi pistää liikaa ettei tulisi liian kuuma.

• Eihän..

niitä vaunuja saa auringossa pitää! Järki käteen nainen!

• ??&&

"body, sukkikset (tai potkarit), vk-haalari (nykyään),kypärämyssy, ä-pakkauksen töppöset (välillä vanttuut),jaloissa tumput ja ä-pakkauksen makuupussi mikä ei ole ihan kokonaan kiinni."

"mittari näyttää välillä 30 astetta"

Siis oikeasti nukutat lastasi tuollaisessa lämmössä talvivaatteet yllä? Ei kyllä kauhean hyvältä kuulosta.

• s.t

Mulle on ainakin opetettu että lämpöhalvaus on vaarallisempi kun hypotermia. Eikä vauva kovinäkkiä saa hypotermiaa vaunuissa. Lämpöhalvaus on mahdollinen kyllä.

Kyllä se vauva herää kylmään jos sen kylmä on. Mutta hyvin nukkuu 3-4h pihalla varjossa! Ja kyllä käyn koittelemassa vauvaa haalarin alta välillä että onko sen kylmä vai ei.

Vaunut on emaljungan -05vuodelta joten ne ei oo mitkään 80-luvun kesävaunut. Nyky vaunut suojaa tuulelta ja kylmältä paljon paremmin kun nuo 80-luvun kevyt lipareet.

Mutta laittakaa ihmeessä vaunut aina varjoon!!!!

• Ihmettelenpähän

Mistä lähtien vk-haalari on ollut talvivaate?!?
      Tai body&sukkikset?!?

• 3Xäiti

Minun mielestäni vk-haalari on kyllä parempi vaihtoehto kun toppahaalari... Ja tuo kypärämyssy ei todellakaan ole mikään paksu, ja siitäkin ollaan luovuttu ja käytetään erilaista lakkia. Ja tossuja ei enää ole, vaan villasukat, koska on pussissa, ja pussi ei enää ole ollenkaan kiinni. Hanskat ovat nykyään ohuemmat. Ja varjossahan tuo poika melkeinpä aina nukkuu, joskus vaan sattuu olemaan niin ettei tuossa ole varjoa, ja ollaan siirretty poika etupihalle nukkumaan missä ON varjo!!!

• 45uuruj

mä oon laittanu 10 kuisen välillä body sukkikset ja gollegehaalari, sukat, villasukat tumput, kauluri ja ruskovillan kypärämyssy ja äp:n makuupussi. vaunuihin, ja harso hyttysverkko aukon eteen. Välkausihaalarini (jonathan) on musta turhan tiivis ja hiostava vaan unille. ja sitten vaan lämpömittari makuupussiin ja testaamaan. Jos riisuttaessa on kylmiä kohtia lapsessa niin lisää ja jos on hikinen niin pois..

• adoptioäiti

Tänään täällä meillä paisto aurinko täydeltä terältä ja lämpöasteita oli 19!
      Joten laitoin tytölle (8kk)bodyn,sukkahousut,villakäsineet ja pipon,ja sitten vaan makuupussiin ja vaunuihin ja harso aukon eteen ja niin nukkui prinsessa 2 tuntia että heilahti,eikä kylmä ollu,päin vastoin hiki päässä..eikä sekään tietysti hyvä ole että on liian kuuma.
      On tää nyt hankalaa kun ei tiiä mitä pitää pukee päälle kun toinen käy nukkuu...:)

• s.t

Eikös vk-haalari makuupussi oo vähintään yhtä lämmin kun toppahaalari ilman makuu pussia?

Täs kuumina päivinä puin vaan ohuen pipon ja villasukat ja vanttuut. Hyvin nukkui.

• pilttiselle vaatetta

Meillä oli tänään 18 astetta ja vähän tuulista. Tyttö 5kk oli päällään housut, töppöset, body ja takki. Päässä ohut pipo. Välillä laitoin makuupussia hieman jalkojen päälle muttei missään vaiheessa ollut kiinni. Riippuu niin lapsestakin minkä verran on hyvä. Meillä kans aina hiki hatussa :) Ja nämä oli siis rattaissa jossa oltiin nukkumassa, eli ei ollu sitä vaunujen suojusta päällä...

• mymmeli.

Pitääpä käydä kommentoimassa. Myös itsellä kovin hankalaa miettiä tytölle 5kk vaatetusta lämpiminä päivinä. nyt meillä reilu 20 astetta ja päällä body, sukkikset, housut, pipo. Äp:n makuupussi rattaiden pehmikkeenä, mutta kokonaan auki, suojana vain hyttysverkko. Aamupäiväunilla ja tuulisemmalla ilmalla päällä vielä collegetakki. Selkeästi kylmänä ilmana välikausihaalari vielä päällä. meillä kovin hikoilevaa sorttia ja jos on yhtään liikaakin päällä niin sit ei nukuta! Olen vä'hentänyt vaatetta aina sen mukaan kuinka kuumana tyttö on heräillyt.. Ja nyt näyttää löytyneen hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe