Tervehdys. Flightradar24:jää katseltuani suurin osa Suomen yli kulkevista lennoista näyttää olevan kaukoaasian lentoja, ja menevän Etelä/Itä-Suomen yllä. Onko tietoa kulkeeko reittejä pohjoisempana? Miten esim. Aeroflotin Moskova-Los Angeles reitti?
Kansainväliset lennot Suomen yli
6
637
Vastaukset
JepJep, en mä ole löytänyt ylempää koneita. Luulisi sen AeroFlotin reitin menevän Suomen yli, mutta yleensä mä oon löytänyt AeroFlotin pitkien matkojen koneita Suomelahden päältä.
- onhan noita näkynyt
Nyt kun FR24:ään on tullut 2vk historia saataville(oikea yläkulma live-nappi) sieltä näkee nopeutetusti(n.5s=2min hyppy) lentoja valitulla ajalla. Helppo vaikka katsoa yöajan lennot pikaisesti. Tuolta Kuolan suunnalta Kirkkoniemen yli ja Jäämerelle menee aika usein Intian suunnan lentoja Amerikkaan (AIC, COA muita olen nähnyt), myös joskus UAE Dubaista on näkynyt. Muutama flotti menee välillä Joensuu-Oulu/Kemi suuntia tai LPR-Vaasa. Mutta noissahan voi olla monen sadan km eroja tuulista riippuen. onhan noita kaukoidän lentoja paljon myös Kuusamo/Kajaani-Vaasa/Rauma linjalla.
- nojatuolilentelijä
Aeroflotin Moskova-L.A.-kone on bongattu Flightradarista Kajaanin korkeudella.
- Ymmällään
Olen nyt jonkun aikaa seurannut tuota fr24:sta. Mistä johtuu että Itään menvät koneet häviät Svonlinnan tasolla näkyvistä? Esim. tänään 31.7 n. klo 20.45 (UTC) Frankfurtista Tokioon menossa ollut kone vain ykskaks katosi kartalta Savonlinnan kohdilla. Onko muilla ollut samoja havaintoja?
- (00)
Koneet katoaa kartalta kun ne menevät lähimmän vastaanottimen kantaman ulkopuolelle, käytännössä radiohorisontin taakse. Mitä korkeammalla kone lentää, sitä kauempaa vastaanotin sen voi havaita. FR24:n kattama alue vaihtelee sen mukaan miten noita ADS-B -vastaanottimia on ihmisillä aktiivisina ja syöttämässä dataa verkkoon. Joskus Suomea lähimmät vastaanottimet ovat Viron tai Ruotsin puolella, jolloin koneita ei kartalla juuri näe eteläistä Suomea pidemmälle.
- eipä ole taas
Tullut sit luettua infoa sivustosta, "about"-napin alta ylävalikosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745608- 353141
- 432748
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402082Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272065Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291869- 1001844
- 1741782
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171258