Kallio alueena

Kallion starbu

Asun Helsingin kalliossa ja kehuinkin aluetta, kunnes rupesin pelkäämään oikeasti, olen nuori mies työskentelen muoti ja kampaamoalalla ja olen kotoisin maaseudulta, muutin kallioon, koska kuulin alueen suvaitsevaisuudesta, mutta voi, vaikka täällä onkin Sateenkaari yhteisöt ja paljon vihreitä asuu kalliossa, koin oloni turvattomaksi.
Kaduilla jatkuva väkivallan pelko, paljon juoppoja ja narkomaaneja kaduilla, sopimattomia ehdotuksia huudellaan usein ja kotonakaan ei ole kiva olla kun vanhan vuokra-asuntoni seinät kovin ohuet eli naapurin intiimit hetket kantautuvat korviini.
Mikä olisi rauhallisempi alue, onko Pasila kivempi paikka, sehän olisi aika lähellä ja siellä hieman uudempia taloja, joissa voisi olla peseytymismahdollisuuskin asunnon yhteydessä.
Olen kiitollinen kaikista vinkeistä heips!

44

587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen asuja

Vältä kalliota, Länsi-pasilan seutu on huomattavasti rauhallisempaa., samoin kantakaupungissa Katajanokka, krunikka ja töölö. kalliossa asuu pohjasakka, ikävä näin sanoa, mutta kun lasien läpi ei voinut katsoa.

• Hilda_Rane

Jännittää oikein että milloin saan ekan vastaukset joltain muulta. Puolisen tuntia maltoin koneen kanssa päivystää ennen kuin vastasin itse omaan avaukseni. Nyt oli pakko laittaa jo toinen.

Ei oo oikein tekemistä, kun täällä Aurinkolahdessa kun ei jaksa koko ajan ravata Siwassa kyttäämässä, eikä ulkoilla vaikka, mahdollisuudet näihin on täälläpäin loistavat.

Vastatkaa pian, odottelen innokkaasti. Naapuristakaan ei kuulu mitään vaikka vesilasi seinässä yritän kuunnella. On nuo ontelolaatat sitten hyviä!!!

Toivottavasti eivät naapurit vaan ole pääsiäislomalla jossain kaukana...
      minä saan taas yksin vahtia netin asuntopalstaa...

Eihän mamut vietä pääsiäistä? seuraa?

• Aurinkolahden Asukas

Täällä on golf-kenttä, kolumbus, satamassa lounaspaikka jossa isot annokset rekkamiehille, Kallion asukas on vain kateellinen, ontelolaattojen paksuus on 3 cm, hyvä äänieristys, omat ilmastointiputket, monista asunnoista merinäköala.

• ____________________
        Aurinkolahden Asukas kirjoitti:

Täällä on golf-kenttä, kolumbus, satamassa lounaspaikka jossa isot annokset rekkamiehille, Kallion asukas on vain kateellinen, ontelolaattojen paksuus on 3 cm, hyvä äänieristys, omat ilmastointiputket, monista asunnoista merinäköala.

Säälittävä avaus, ja vielä säälittävämmät jatkoyritykset

• Aurinkolahden Asukas
        ____________________ kirjoitti:

Säälittävä avaus, ja vielä säälittävämmät jatkoyritykset

Kuka haluaa asua vanhassa talossa, luteet, täit, itse asun uudessa 2006 rakennetussa talossa, paikalla valettu välipohja, ei siis elementtitalo, hyvä äänieristys, parkkitalosta saa osakkeita, metrolla vartissa helsinkiin, sinne tosin ei tarvitse mennä kun täällä kaikki palvelut, mitä muuta vielä vaadit?

• Veksi Hlinna

Hilda-Rane se jaksaa, oli Hinti 4 kertaa vastannut itselleen, pahin homppeli mitä kalliossa tunnetaan..

• ?+0

Hilda-raen kyykkii hesarilla ja haistelee ylesiten käymälöiden takana, näin uskottava on tää kallion puolestapuhuja Remontti-Rane eli stadin starbu.

• Kantakaupunki

Kallio on suvaitsevainen paikka, löytyy H-miesten saunakin, sateenkaari festivalit, paljon asuntoloita eli yömajoja. Kavereita paljon kuten Hilda-Ranekin, suuresti kunnioittamin Rane, elämän veikko, vanhassa talossa ohuet väliseintä mutta tunnelmaa. hieman vain huolestuttaa alueen väkivalta, ku välillä luoditkin lentäneet kadulla, mutta poliisit on kyllä vielä tulleet kallioon, ilman aremijan apua.

• Ei yksin ulos

Kolme miestä pahoinpiteli bussikuskin Aurinkolahdessa:

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2011/04/1316589/hs-kolme-miesta-pahoinpiteli-bussikuskin-vuosaaressa

Tässä toinen kolmikko joukkoraiskasi naisen kuristamisen päälle:

http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/poliisi-etsii-vuosaaren-ulkomaalaisia-sarjaraiskaajia-naitko-sina-heita

Paha on paikka ja pahemmaksi menee. Ei siellä uskalla enää liikkua yksin iltaisin, eikä pienellä kaveriporukallakaan, huligaanit ja riehujat ovat ottaneet vallan.

• Totuus esiin!

Älä hoe Kallion rane samaa asiaa sataan kertaan. Kukaan muu kuin sinä rane ei ole yhtä hullu, että lähes kymmenen vuotta jatkaa samaa monotonista Aurinkolahden haukkumista ja ihan ilman perusteluja. Kalliossa noita väkivaltajuttuja riittää tuhansia ja kymmeniä tuhansia, ei tarvitse yhtä juttua tuhanteen kertaan toistaa kuten sinun täytyy, KOSKA AURINKOLAHDESSA ON ERITTÄIN HARVINAISTA TUOLLAISET VÄKIVALLANTEOT. Aurinkolahti ja koko Vuosaari on nykyään erittäin rauhallinen ja viihtyisä alue.

Aurinkolahden raiskausjutussa nainen itse nousi kolmen ulkomaalaisen miehen kyytiin ja muistaakseni nuo miehet asustelivat Kalliossa. Yhtä hullu kuin rane on ollut tuo nainen, että on lähtenyt miesten mukaan. Ranehan olisi myös vapaaehtoisesti noussut noiden miesten kyytiin, senpä takia hän nyt hehkuttaa tuota juttua niin usein ja kaivaa sen yhä uudestaan esiin. Siitä puhe, mistä puute.

Aikaisemminkin on tullut esille, että rikolliseen Kallioon muuttavat ihmiset, jotka haluavat turpiinsa tai itse antaa muille köniin, niin ranekin on Kallioon hakeutunut asumaan. Rauhaa ja normaalia elämänmenoa haluavat asettuvat asumaan muualle kuin Kallioon esim. Vuosaareen.

• Kalliossa Rauhallist

Kalliossa sattuu väkilukuun verrattuna huomattavasti vähemmän väkivallantekoja kuin vuosaaressa. Vakavia ei ole sattunut vuosikausiin, toisin kuin Vuosaaressa ja Aurinkolahdessa: raiskauksia, väkivallantekoja, kirvesmurhia jne.

• Fakta kertoo toisin

Taitaa Remontti-Ranella tökkiä pahasti muisti, kirvessurma metrossa tapahtui sörnäississä ja surmaaja oli Kallion asuntolan asukas. Kalliosta otti taksin surmaaja, joka, asui kalliossa, ajatti nuoren taksinkuljettajan Lahteen ja ampui hänet, palasi sitten kallioon , kotikonnuilleen. Kukkakauppias surmattiin julmasti kalliossa, moottoripyöräjegit ammuskelivat kalliossa ym ym ym..
      Tässä oli vain muutama tositapaus, tapauksia on tuhansia kalliosta.

• joozzzzzz

Muistankin näistä tapauksisita erittäin hyvin sen kun mies jossain metrossa iski kirveellä niskaan itselleen tuntematonta miestä. Se oli mielenkiintoinen juttu sikäkli, että siinä askarrutti se mikä siinä oli motiivina kun ei mitään ryöstön yritystäkään siinä samassa ollut. Myös tuo kukkakauppiaan tappo raalla tavalla on jäänyt mieleeni mysteerinä, kun ei siinäkään muistaakseni ollut mitään ryöstön tai raiskauksen yritystäkään. Taksikuskeja nyt tapetaan siksiikin jos ei ole rahaa maksaa kyytiä ja tulee siitä kinaa tai siksi kun ryöstetään taksin rahat.
        Minä en kyllä pelkäisi missään vaikka se kyllä on myönnettävä, että jos aivan äkkiarvaamatta jostain tuntematon mies hyökkäisi kirveen kanssa niin kyllä siinä voisi minunki aseettoman ahuonosti käydä. Minä kyllä huomioin ennakkoon pokkeavalla tavalla käyttäytyvät ja oudon ilmeen omaavat miehet ja olen vähän varautuneena.

Tuossa joku aika sitten kun olin Vantaalla kaveriani katsomassa menin Tikkurilan asemalta poikki Vantaan bussissa joka ajeli melkein tyhjänä. Minä jäin kuitenkin seisomaan auton keskiosaan, kun katselin siitä miten maisemat olivat muuttuneet. Autoon tuli selllainen jotain ehkä vähän alta kolmikymppinen äijänjässikkä, ja hän meni istumaan lähes tyhjässä autossa sellaisen nuoren naisen viereen joka auton takaosassa istui. Jotenkin se näytti selvältä että mies oli tuntematon tälle naiselle, joka oli ilmeisesti joku ulkomaalainenkin. Kyllä tämä mies ja hänen käytöksensä siltä näytti, että siinä varautuneeksi tulin. Vähän ajan päästä vaivautuneen näköisenä nainen lähtee yrittämään pois tämän tukevan miehen takaa, mutta mies selvästi ei anna tilaa ja pyrkii estämään naisen pääsyn. No en minä viitsi ainakaan miksikään ritariksi lähteä kun sellainen on vähän hölmöäkin, mutta kyllä minä sitä tilannetta siinä seurasin ja varmasti mies huomasi että en minä pidin hänen käytöstään sopimattomana. Nainen sitten kuitenkin pääsi pois miehen takaa ja meni istumaan auton etuosaan. Kyseesä saattoi kyllä ollla miehen kannalta ihan vaan mieleen pälkähtänyt hauska pila, mutta sen voi arvata että ei se tilanne naisen kannalta hauskalta tuntunut.

• Entinen kalliolainen
        joozzzzzz kirjoitti:

Muistankin näistä tapauksisita erittäin hyvin sen kun mies jossain metrossa iski kirveellä niskaan itselleen tuntematonta miestä. Se oli mielenkiintoinen juttu sikäkli, että siinä askarrutti se mikä siinä oli motiivina kun ei mitään ryöstön yritystäkään siinä samassa ollut. Myös tuo kukkakauppiaan tappo raalla tavalla on jäänyt mieleeni mysteerinä, kun ei siinäkään muistaakseni ollut mitään ryöstön tai raiskauksen yritystäkään. Taksikuskeja nyt tapetaan siksiikin jos ei ole rahaa maksaa kyytiä ja tulee siitä kinaa tai siksi kun ryöstetään taksin rahat.
        Minä en kyllä pelkäisi missään vaikka se kyllä on myönnettävä, että jos aivan äkkiarvaamatta jostain tuntematon mies hyökkäisi kirveen kanssa niin kyllä siinä voisi minunki aseettoman ahuonosti käydä. Minä kyllä huomioin ennakkoon pokkeavalla tavalla käyttäytyvät ja oudon ilmeen omaavat miehet ja olen vähän varautuneena.

Tuossa joku aika sitten kun olin Vantaalla kaveriani katsomassa menin Tikkurilan asemalta poikki Vantaan bussissa joka ajeli melkein tyhjänä. Minä jäin kuitenkin seisomaan auton keskiosaan, kun katselin siitä miten maisemat olivat muuttuneet. Autoon tuli selllainen jotain ehkä vähän alta kolmikymppinen äijänjässikkä, ja hän meni istumaan lähes tyhjässä autossa sellaisen nuoren naisen viereen joka auton takaosassa istui. Jotenkin se näytti selvältä että mies oli tuntematon tälle naiselle, joka oli ilmeisesti joku ulkomaalainenkin. Kyllä tämä mies ja hänen käytöksensä siltä näytti, että siinä varautuneeksi tulin. Vähän ajan päästä vaivautuneen näköisenä nainen lähtee yrittämään pois tämän tukevan miehen takaa, mutta mies selvästi ei anna tilaa ja pyrkii estämään naisen pääsyn. No en minä viitsi ainakaan miksikään ritariksi lähteä kun sellainen on vähän hölmöäkin, mutta kyllä minä sitä tilannetta siinä seurasin ja varmasti mies huomasi että en minä pidin hänen käytöstään sopimattomana. Nainen sitten kuitenkin pääsi pois miehen takaa ja meni istumaan auton etuosaan. Kyseesä saattoi kyllä ollla miehen kannalta ihan vaan mieleen pälkähtänyt hauska pila, mutta sen voi arvata että ei se tilanne naisen kannalta hauskalta tuntunut.

Niin Metrosurma tapahtui Sörnäisissä ja surmaaja oli kallion yömajojen eli asuntolan asukki, kukkakauppa urma Kallion hämeentiellä, paha paikka seon, varsinkin kun narkomaaniongelma on lisääntynyt kalliossa valtavasti.
        Hyvistä lähtökohdistahan ovat syntyneet ne kallion lukuista asuntolatkin, mutta kun niitä on tavallisten kerrostalojenkin yhteydessä!
        Kallion Kaarlenkadulla on pakoilaishotelli ja Sörkässä romanien mustalaiten vastaanottokeskus, alue on kyllä vihreiden vallassa..

• hmmm....

Sanoo "Moga", Aurinkolahden tietotoimiston päätoimittajan apurin lomittajan sijainen.

Paas ny joku linkki tai muuten teet itsesi naurunalaiseksi vaikka palstan pellehän sinä olet jo nyt.

• Kamala on Kallio!

Kallio on kuuluisa ilotyttökaduistaan. Muitakin kaduilla liikkuvia häiritään ehdotuksilla. Ilotyttöbisneksen ympärillä pyörii aina rikollisuus, onpa ilotyttöjä surmattukin Kallion alueella samoin kuin heitä on ryöstetty. Ilotyttötoimintaa harjoitetaan myös kerrostaloissa, jotta kenen tahansa naapurissa voi asua huoria.

Sörnäisissä on huumeen käyttäjien hoitoloita ja neulanvaihtopisteitä.
      Virastojen hissit Hakaniemessä ovat lukitut, miksihän? Sörnäisissä mannet polttivat vanhan miehen sormet liedellä ryöstön yhteydessä. Kallio on kamala paikka kaikella tavalla, kukaan kunnon ihminen ei sinne muuta.

• Aurinkolahden Asukas

Saanko osallistua keskusteluun?

Aurinkolahdessa puukot heiluvat, akat ottavat miehiltään pataan, naapurissa asuu miehiä joilla on viisikin vaimoa, perseestä on koko vuosaari ja nythän niitä vuokrakasarmejakin tänne jo rakennetaan, voi itku kun en tajunnut tätä ajoissa, nyt asuntoa ei osta kukaan vaan joudun muuttamaan vuokraläävään tuhnuttamaan ja pankki ottaa tämän asunnon haltuunsa kun työpaikkakin meni alta.

• Asiaan!

Älä Kallion rane viitsi esittää Aurinkolahden Asukasta, kun et sitä ole. Sinut kyllä tunnistetaan typeristä ajatuksen tuotteista. Edellisessä kirjoituksessasi ei ole mitään järkeä. Tyhjiä ja tyhmiä sanoja peräkkäin vain laitettu peräkkäin ilman mitään järjellistä ja todellista sanomaa.

• Kantakaupunki

Kallio on vähemmistöjen paikka, vuokraluukkuja, joissa asuu Hilda-Ranen kaltaisia piipittäjiä, pikkusormi pystyssä kuljetaan baarista baariin, ne on näitä maalta tulleita neitejä kuten stadin starbu eli Hilda-rane, siellä luovii narkomaanien ja juoppojen keskellä pahamaineisessa kalliossa. Asunnot pieniä, heikko äänieristys, ilmankos tämä piipittäjä Hilda-Rane puhuu koko ajan Vuosaaresta, on paha olla kallion läävässä.

• Ei Mustalahteen

17 vastausta, joista 15 Mogadishun eli Vuosaaren miehen näppikseltä kirjoitettu. Hu huu, kannataisiko käydä välillä ulkona?

• kylmä fakta-.-

Ei viitsi mennä ulos kun husulmaanit mellastaa aurinkolahdessa, vetää daijuun ja vie rahat ja kännykän. Parempi istua sisällä.

• Anonyymi
        kylmä fakta-.- kirjoitti:

Ei viitsi mennä ulos kun husulmaanit mellastaa aurinkolahdessa, vetää daijuun ja vie rahat ja kännykän. Parempi istua sisällä.

Kallio oli Stadin paras mesta ennen. Nyt ei. Koko Stadissa ja maallakin on PvP peukko pellejä. Kaipaan entistä Kalliota .skidit pelkäs mennä skoleen kun kiroilevat uhkaavat narkkrit kulkevat rapuissa. Ei ole parempia Töölössösäkään. Jos ei ehdi ajaa aamulla niitä kouluun kun inte pitää lähteä aikaisemmin niin niitten pitää kiertää puisti Ja mennä toista kautta. Nälnkö meidän pitää olla itsensä vahteja

• mauskuleumi

Mitä ihmettä täällä tapahtuu?! Onko teistä kukaan ihan oikeasti asunut Kalliossa? Itse asun. Olen Kalliossa paljon puhuttua ns. uutta kastia edustava eli akateeminen, indie-kulttuurista kiinnostunut nuori aikuinen asunnonomistaja.

Olen asunut jo Sörnäisissä ja nyt Linjoilla - varsinkaan Linjoilla ei mitään ammuskelua, rikollisuutta, maksullisia naisia tai muuta näy.

Sörnäisissäkin taisi 3,5 vuoden aikana olla 1 (YHDEN!) kerran joku spuge nukkumassa käytävässä, ja nopsaan poliisit hakivat pois. Kerran näin narkkarin piikittävän, mutta sitä olen nähnyt jopa 3 raitiovaunussa illalla, monta kertaa Vallilassa (vaikka en siellä edes asu).

Kalliossa on ja tulee jatkuvasti enemmälti mahtavaa uutta, nuorta kulttuuria. Kallio on tullee joskus olemaan uusi Punavuori, mutta tällä hetkellä kehitys on vielä aitoa eikä sliipatulle kolmekymppiselle pehmennettyä kuten Punavuoressa nykyään.

• vicre

Onko teistä kukaan ihan oikeasti asunut Kalliossa? EI.
        Asuuko kukaan teistä ylipäätään pääkaupunkiseudulla? Muutama.
        Asunut yli 2kk pääkaupunkiseudulla? Vastaus Ei.
        Kallio on monille tuttu ainoastaan siitä Lapinlahden lintujen videosta.
        Hesaria eli Helsingin Sanomia jos on lukenut sanotaan nyt vaikka 10 vuoden sisällä Kalliosta olisi jo hieman eri kuva kun mitä täällä puhutaan..

• Savolaiset siellä
        vicre kirjoitti:

Hesaria eli Helsingin Sanomia jos on lukenut sanotaan nyt vaikka 10 vuoden sisällä Kalliosta olisi jo hieman eri kuva kun mitä täällä puhutaan..

Totta Hesaria lukemalla saa kalliosta oikean käsityksen, tänään luki Hs.28.4 Ihmiset kiusaantuneet kallion leipäjonoihin, Hesarin juopot örveltävät tulevat rappuihinkin, kiinteistönvälittäjä sanoi että asunon hinta laskee 20 tuhatta örvellyksen takia.
        Huumeiruiskuja löytyy rapuista ja lastenvaunuista, kallio on karu ja kova paikka, monen maalta muuttaneen koti se on kun halvalla saa miniyksiön.

• Kalliossa on ankeaa!

Kallio slummiutuu. Pikkupuotit näyttävät jotenkin surkeilta hämyiltä. Tulee mieleen, eksyykö sinne päivän aikana yksikään asiakas. Juoppoloissa kyllä näyttää asiakkaita riittävän, ahavoituneita punaneniä. Nykyään Kalliossa on surumielisen kuollut tunnelma, jossa käydessä tulee vain ikävä mieli.

• mauskuleumi
        vicre kirjoitti:

Öh, kuten sanottu, asun Kalliossa, joka sijaitsee Helsingin kantakaupungissa, olen tähän kaupunkiin muuttanut vajaa 10 vuotta sitten. En tiedä mistään Lapinlahden lintujen videosta, mutta omakohtainen kokemukseni on asumiseni perusteella se, että kovin on siistiydytty Kalliossa, mikäli jossain vaiheessa rikollisuus ja riehuminen on ollut jokapäiväinen tosiasia.

Sinä sen sijaan et taida tietää mistä puhut; mikäli sokeasti luottaa vain lehtien otsikoihin eikä omiin silmiinsä ja elämiseensä, niin kai sitä voi Kallion kauheudesta piruja maalailla seinille. Asutko varmasti Helsingissä, vai luetko vain sitä Hesaria? ;)

• Totuus esiin!
        vicre kirjoitti:

Totta tosiaan Kalliossa on asuttu ja monia tuttuja siellä asuu ja moni muuttanut sieltä pois, kun ei kestä enää sen kauheutta. Sitä ihmettelenkin, kuinka täällä vääristellään Kallion todellisuutta. Sekä vanhat talot että koko Kallio on kamala paikka asua ja elää.

• Anonyymi
        Totuus esiin! kirjoitti:

Totta tosiaan Kalliossa on asuttu ja monia tuttuja siellä asuu ja moni muuttanut sieltä pois, kun ei kestä enää sen kauheutta. Sitä ihmettelenkin, kuinka täällä vääristellään Kallion todellisuutta. Sekä vanhat talot että koko Kallio on kamala paikka asua ja elää.

Ja.peukon käyttäjiä .pilaavat Stadin maineen. Saa pelätä polisi ei voi mitään. Huutavat Ja kiroilevat vievät myssyt kepsit ja liinat ihmisten päästä.kyttäävät hos saavat suton avaimet uhkaavat viedä suton Ja vievät. Vievät kellareista jos jotain on .nuoria tyttöjä skälig nähdä peukko porukasss. Voivat tappas

• Lujaa pois

Kallion on spurgula valitettavasti, siellä lukuisia asuntoloita eli yömajoja, narkkien tukipisteet ym. Et ole sitten käynyt Vaasankadun kulmilla tai Hesarilla tai Hakiksessa, vai onko sinulla aina punaiset lasit päässäsi.
      Kalliossa asuu se kuulu Remontti-Hilda-Ranekin, joka vastailee itselleen ja jakaa plus pisteitä itselleen. Mies mekossa, kyykistelijä ym
      Minä asuin kalliossa ja koin sen pahana paikkana ja kyllästyin vanhojen kivitalojen surkeaan äänieristykseen, joka Hildalle voi olla hupia, onneksi pääsin pois sieltä.

• nm

Itsepähan tiedät, kun olet itse se itselleen vastaileva.

• Tri 10

Onhan kallio peloittava paikka koska sinne ovat keskittyneet sosiaalisesti syrjäyneet ja vähän vinksahtaneet kuten tämä Hilda-Rane.
      Maalat muuttaneethan siellä bilettävät hetken, palvelut on haettava muualta, kun siellä satoja kapakoita ja seksipaikkoja.
      Jotkut näppynaamat kuten tämä kallion Rane, alunperin maalta tullut, jäävät siihen ikuiseen teini-ikään örveltämään, kyllä sen kirjoituksista huomaa, missä ämpärissä on kasvanut..

• Ex-kallion as.

Eilisessä Hesarissa: Hs 1.5, asuntoliite, oli juttua kantakupungin kuten kallion vanhojen jykevien kivitalojen huonosta äänieristyksestä. Asukkaat kertoivat kokemuksiaan, tuli tosiaan vanhat huonot ajat mieleen kun kalliossa asuin ja elämänäänistä kärsin. Muutin uuteen hyvää taloon, alkoi asumisen rauha.
      Remontti-Rane-hilda se edelleen tuhnuttelee kallion museoasunnossaan ja kuivattelee vaaleanpunaisia lahkeellisia flanelli-aluspöksyjään siellä ensimmäisen kerroksen läävän ikkunalla, on siinä turisteilla ihmettelemistä, kuinka alkeellisesti kalliossa vielä asutaan. Tulee mieleen ne Rodoksen vanhankaupungin maakuoppa-asunnot, jotka lienevät sielläkin jo eilistä päivää.

• Aurinkolahden Asukas

Tuttua tavaraa, tällaista meno on päivittäin täällä elementtiläävässä, meluajan ei tarvitse asua seinänaapurissa tai edes samassa rapussa, kaikki kuuluu kasarmilla, huh huh, pääsisinpä pois vanhaan jykevään kivitaloon.

• Kaupungin stara

Rane-Hilda taas vauhdissa, kalliossa sinä asut etkä missään Aurinkolahdessa vaan asut vanhassa talossa, jossa kananpaska seinät j nuuhkit kusen ja paskan hajua. Olet sinä omituinen tyyppi, mukavia juttuja oli vanhoista jykevistä kivitaloista Hesarissa, eräskin nainen kertoi kuinka kalliossa seinän takana naitiin niin että äänet kuuluivat kuin hänen omasta huoneestaan, semmoisia ne ovat ne vanhat kananpaskaseinäiset talot kalliossa. Huh Huh

• Anonyymi

Parempia naapuri on joku uskovainen.muslimi tai kristitty väliä sillä ei.Jos saat naapuriks peukon käyttäjiä se pahinta on

• Tolppa Masi

Toi oli sentään uusi ja hyvä asunto, mutta kun Kallion kämpät suurin osa vanhoja kananpaskaseinäisiä taloja, joissa kuuluu puhe ja pierutkin läpi. Vanhassa on paha asua, uusi on uusi ja talotekniikka kehittynyttä näin se on poijaat ja kun saneeraustyömailla olen nähnyt mm kallion kivitalojen välipohjia ja seiniä niin Huh Huh, onttoa sisältä, jätettä seassa ja ötököitä paljon.

• Wanhassa asuva

Asiallinen avaus oli, kalliossa on puppeli-paratiisi, pahimpia ovat juopot ja sekakäyttäjät, ne on arvaamattomia. Asuntoloita kalliossa taitaa olla jo yli kaksikymmentä kalliossa. Hurstiki joutuu siirtymään Hakaniemeen, vaikka onhan sielläkin juopot örveltäjät. Työssä käyvien pako kalliosta alkoi 90-luvun puolivälin jälkeen ja he ovat nyt kalliossa katoava kansanosa

• Kallio stop

Hurtsi kirjoittaa tänään metro lehti: Uuskalliolaiset eivät hyväksy leipäjonoa, eivät ajattele omaa osaansa, hyväksyvät kyllä Seksipisteet, thaihieronnat, räkäkuppilat.
      Kalliossa on aina ollut leipäjonot ja alkoholistien asuntolat, miksi nämä uuspuppelit ovat nyt asian nostaneet tapetille? Kallion asukkaitahan Hursi auttaa, Hävetkää.

• Hus hömöt kukkopojat

Huvittava juttu tuossa Metro-lehdessä oli, kun joku Helsinginkadun asukas oli valittanut, että hänen asuntonsa arvo on tippunut 20 000 e. Leipäjono on ollut paikalla jo iät ja ajat, ei asunnon hintaa leipäjono ole laskenut, vaan hinta Kalliossa on muuten vain tippunut alas.

Mitä muutatte nirppanokat Kallioon. Kalliossa on omanlaisensa elämä ollut aina. Te joko sopeudutte siihen tai muutatte muualle.

• Aleutta seurannut

Ikävää on kun hörhöt pilanneet kallion leipäjonot, tuttava kertoi, että Kallion leipäjonossa pieni miekkonen, joka liikku hame päällä, kutsutaan kalliossa Rane-hildaksi, tampio oli työntänyt peräpäähänsä patongin, jonka jonottanut leipäjonosta ja pärissytteli itseään tällä patongin pätkällä. Törkeää käytöstä, tälläisten Kallion hörhöjen takia leipjonokin aiheutaaa harmia..

• Laitaa myöten

Totta, sama homppeli nähty, Hesarin Alkossakin tuttu, punkku pullo ja patonki työnnetty ahteriin, pyöriin siinä juoppo-sakilaisporukassa, joita kalliossa useampi.
      Onkohan niitä Asuntoloitten asukkeja, joka tapauksessa sairas pikku mies ja kirjoittelee jatkuvasti jostain kaipamastaan Aurinkolahdesta. Onkku ja Runkku, sitä tää kallion hullu on.

• Anonyymi

Vihreät halusivat laillistaa huumeet. Porukka Kalliossa äänesti vihreitä. Peukkuongelma räjähti käsiin. Nyt NIMBY kalliolaiset ulisee ja asuntojen hinnat romahtaneet pahimmassa tapauksessa 25%.

Kiitos vihreät ja kiitos vihreitä äänestäneet!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      149
      13178
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9621
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      95
      9113
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      7746
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6724
    6. 148
      6148
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      15
      3124
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      391
      1199
    9. Aikuisten säälittävä käytös

Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1154
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      84
      990
    Aihe