Opel Astra 1.8 -95 nykii ajettaessa.

hhkhk

Mikä voisi olla vikana kun ajettaessa nykii, ihan kuin olis bensa lopussa vaikka ei ole.

9

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3525235

EGR-venttiilin kalvossa on reikä. Poista se venttiili käytöstä.

• hhkhk

Missä kohtaa se EGR-venttiili on?

• Postivankkuri

EGR - ventiili on pakokaasun kierrätysventiili ja sijaitsee sylinterikannen ihan takana.

EGR - ventiili vika antaa vikakoodin, on yksi helpoimmista vaihdettavista, maksaa motonetissä jotan kai satasen verran.

• ooppeloi

Egr:lle tuleva kumiletku on saattanut hapertua ja siitä on irronnut kumirouheen palanen toimintaa haittaamaan. Talvella pätkäajo(kone ei lehdi lämmetä) voi myös jumia toimintaa. Puhdista/puhdistuta liikkessä ja tsekkaa letkun kunto ->eiköhän parane.

• pikku-ukko

Eli kerro nut nyt missä se venttiili on,mielellään myös kuvan kanssa,meitä tumpeloita kun on paljon

• Mä en osaa

kertoa missä kyseinen venttili sijaitsee. Sen vaan sanon että ÄLÄ OSTA MOTONETISTÄ minkäänlaisia auton osia !
        Kokemusta on.

• postivankkuri

Minun postiopelissani: Ilmansuodattimesta lähtee jotain 6cm halkaisijaltaa muovikanava ja liittyy alumiinivaluiseen ilmanjakokanavistoon josta lähtee ilmakanava kullekkin sylinterille niin tämä ERG - ventiili on tämän alumiinisen ilmakanaviston keskellä, rintapellin puolella. Ventiili on pystyasennossa n. 4cm halkaisijaltaan ja n. 6cm korkea, kahdellä pultilla ja yhdellä sähköpistukalla kiinni.

ERG- ventiilin toiminta ei millään lailla vaikuttanut itse auton käyttäytymiseen, vika tuli ilmi vain vikakoodina.

Olen varmaan jo yli 2 vuosikymmentä käyttänyt vain motonetin osia ja ovat kelvanneet minulle ihan mainiosti.

• postivankkuri
        postivankkuri kirjoitti:

Minun postiopelissani: Ilmansuodattimesta lähtee jotain 6cm halkaisijaltaa muovikanava ja liittyy alumiinivaluiseen ilmanjakokanavistoon josta lähtee ilmakanava kullekkin sylinterille niin tämä ERG - ventiili on tämän alumiinisen ilmakanaviston keskellä, rintapellin puolella. Ventiili on pystyasennossa n. 4cm halkaisijaltaan ja n. 6cm korkea, kahdellä pultilla ja yhdellä sähköpistukalla kiinni.

ERG- ventiilin toiminta ei millään lailla vaikuttanut itse auton käyttäytymiseen, vika tuli ilmi vain vikakoodina.

Olen varmaan jo yli 2 vuosikymmentä käyttänyt vain motonetin osia ja ovat kelvanneet minulle ihan mainiosti.

Anteeksi, EGR - venttili.

Harmi noita väärin kirjoituksia.

• Näin ollen
        postivankkuri kirjoitti:

on varmaan erilaisia nivel- ja pakoputkiremontteja riittänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      168
      10330
    2. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      55
      2823
    3. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      81
      2539
    4. Kerro naisen nimi jota kaipaat

😍
      Ikävä
      85
      2371
    5. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      147
      2104
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      243
      1937
    7. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      44
      1402
    8. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      13
      1385
    9. Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta

Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va
      Maailman menoa
      115
      1197
    10. Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!

Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei
      Tv-sarjat
      34
      873
    Aihe