Hei!
Tietääkö kukaan luontaistuotteista tuotetta joka voisi auttaa nikkeliallergian aiheuttamiin haavaumiin käsissä. Olen vuoden käyttänyt ihotautilääkärin määräämia voiteita (4 erilaista),tuloksetta. Nyt haavaumat ovat levinneet myös jalkapohjiin.
Aurinkoista kesää kaikille :)
Nikkeliallergia
8
12311
Vastaukset
- emmi
Ensinnäkin, pysy erossa nikkeliä sisältävistä tuotteista! Nikkeliähän voi olla esim. halpiskoruissa, farkun napeissa yms. Haavaumiin voisit kokeilla sinkkipastaa. Voi löytyä myös nimellä sinkkivoide tai sinkkitahna. Löytyy joistakin luontaistuotekaupoista, apteekeista ja esim. Natusan lastenhoitosarjasta. Sinkkivoiteet on tehokkaita moniin eri iho-ongelmiin, mutta ne on hiukan hankalia käyttää kun ne ovat valkeaa "töhnää" joka ei varsinaisesti kunnolla imeydy ihoon. Eli sotkevat vaatteet, lakanat yms. helposti. Suosittelen käyttöä yöajaksi, rasvan käsiin ja hanskat tai sideharso päälle. Jos haavaumasi ovat vain levinneet, niin oletko varma että kyseessä on nikkeliallergia? Et kai vaan edelleeb käytä nikkeliä sisältäviä tuotteita? Lopeat ihmeessä niiden käyttö, tai muutoin haavaumat leviävät vielä laajemmalle. Jos taas et ole käyttänyt nikkelipitoisia tuotteita, kenties iho-ongelmiisi on jokin muu syy.
- Neena
Epäilyttää suuresti diagnoosisi... olen itse nikkeliallergikko ja tiedän että nikkeliallergia on nimenomaan kosketusallergiaa. Eli sitä voi tulla jalkapohjiin ainoastaan jos kenkiesi sisäpohjat ovat nikkeliä !?!?!?!????
Nikkeli-ihottuma ei mitenkään "leviä" paikasta toiseen ilman nikkelikosketusta.
Kyllä on nyt tainnut tulla lääkärillesi lapsus tai olet ymmärtänyt jotain väärin - ennemmin kyseessä saattaisi olla jonkinlainen hiiva- tai tulehdustyyppinen ekseema.- Dixie
Nikkeliallergia ei leviä, vaan ilmaantuu uusiin kohtiin. Voisko olla kyse nikkelipitoisesta ravinnosta(kaura, vehnä,lakritsi,kaakao,maapähkinät,herneet) tai joku voide, joka sisältää lanoliiniä tai pesuaine? C-vitamiinin syönti auttaa nikkeliä hajoamaan elimistöstä.
- Dixie
Dixie kirjoitti:
Nikkeliallergia ei leviä, vaan ilmaantuu uusiin kohtiin. Voisko olla kyse nikkelipitoisesta ravinnosta(kaura, vehnä,lakritsi,kaakao,maapähkinät,herneet) tai joku voide, joka sisältää lanoliiniä tai pesuaine? C-vitamiinin syönti auttaa nikkeliä hajoamaan elimistöstä.
Muuten kaikki hiivat sisältävät myös nikkeliä
- maija
Kyllä on aivan mahdollista, että allergia leviää kohtiin jotka ei varsinaisesti ole kosketuksissa nikkelin kanssa.
"Ihottuma voi myöhemmin levitä sellaiseenkin ihon osaan, joka ei ole ollut kosketuksissa metallin kanssa."
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6475&lmf=6511&id=8240&mode=readdoc
Itselleni ainakin lääkärit ovat sanoneet että kaikki nikkelikorut pois vaikka ne eivät juuri siihen kohtaan allergiaa aiheuttaisikaan. - 1963
Kävin just lukemassa nikkeliallergiasta ja se voi todellakin levitä muuallekin kuin siihen kosketuskohtaan jos olet pahasti allerginen, epäilen että olen itsekin herkistynyt niin että sitä on muuallakin kuin käsissä kun on pientä näppyä joka kutisee ihan ympäri kehoa. Olen rahojen kans päivittäin tekemisissä ja luulen että se on saanut minut yliherkäksi tälle allergialle. Aina olen ollut allerginen nikkelille ja siksi en käytä mitään rihkama koruja yms.Tosi kiusallista kutinaa.
- Chrisseee
Aloe Vera geeli, jota myyvät ainakin K-kauppaketju isommissa marketeissaan, varmaan myös luontaituotekauppakin. Olen kokeillut myös aitoa Aloe Vera kukkaa ja molemmat toimivat loistavasti. Tekevät mustan ruven haavakohdan päälle parantaen ne parissa päivässä.
- murmeli20
Sain vetoketjusta ihottumaa kaulaan pari päivää sitten ja nyt niitä näppylöitä on levinnyt käsivarteen jalkoihin ja mahaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872