Perheloma alpeilla

mervii

Voisitteko suositella hyvää/hyviä alppikohteita lapsiperheelle. Kolme lasta on ja vanhin on 12 nuorin 7... Emme ole ennen olleet Ruotsia pidempänä hiihtoretkellä, ja syyslomalla haluaisimme matkustaa vähän kauemmaksi. Kaikki asiallinen tieto on tervetullutta. Kiitän.

5

1314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taavi62

      Syyslomalla (siis lokakuussa) ei monessakaan keskuksessa vielä laskemaan pääse. En oikein lapsiperheille hiihtomatkaa suosittelisi -
      mutta jos välttämättä haluatte niin mahdollisimman korkeaan paikkaan esim Cervinia-Zermatt.

      • Alpeille

        Itsekin etsin hiihtolomaksi sopivaa alppikohdetta. Garmisch-Partenkirchen ja Tirolin pikkupaikat ovat olleet mietinnässä. Ajomatka 866 km/7:40h(Rostockista) houkuttelee. Laivamatkan säästää muulta perheeltä jos laittaa lentämään esim. Tampere-Hahn Ryanairilla, samalla ajomatka muilla paitsi kuskilla lyhenee viiteen tuntiin. Menopaluu lennon saa satasella.


    • tumel0

      EI Alppeja tarvita kun suomessakin on jo sellaiset. Rukalla nimittäin on totella hjuvat persliukkaat rinteet, liukurilla alas ja bistroon !! ainii mut V*TT U sehä palo

    • Head Cyber

      Syysloman aikoihin kannattaa katsella sellainen kohde josta löytyy jonkinlainen jäätikkö. Esim. Söldenissä tai Kaprunissa kai voisi löytyä joku avoinna oleva rinne.

      Niiden lapsiystävällisyydestä en kyllä tiedä. Jos koulujen hiihtoloman aikoihin menette, niin voisin suositella Sallbach-Hinterglemmiä. Siellä löytyy kohtuu hyvä valikoima monenlaisia rinteitä, ja kylät ovat nättejä ja eloisia paikkoja. Se oli meidän ensimmäinen alppikohteemme muksujen kanssa, ja hyvin viihtyivät.

    • maijakka

      Vai ei lapsiperheille hiihtomatkaa..hohhoh.. Miksi ihmeessä joku voi ajatella/sanoa noin? Pohjoismaalaiset lapset hallisevat laskemisen taidot huomattavasti paremmin, kuin esim. keskiverto britti- tai venäläisuristit, joita monet alppien laskettelukeskukset ovat pullollaan!
      On erittäin hyviä kokemuksia juuri lasten kanssa hiihtomatkailusta ruotsista, norjasta, sveitsistä ja italiasta! Italiassa ollaan kierretty kaikki aostan alueen isommat keskukset, ja ensi talveksi ollaan taas menossa kahdeksi viikoksi. Juuri italiassa palvelu on loistavaa, ja esim. rinnesääntöjä todellakin noudatetaan, eli huomattavasti turvallisempaakin touhu alpeilla on kuin missään lapin suuremmissa keskuksissa. Suosittelen. Itse voisin todeta, etten lähtisi lasteni kanssa kovinkaan mieluusti esim. leville.. Alppi-reissumme ovat ajoittuneet aina helmi-huhtikuulle, joten en osaa sanoa, minne voisi suunntata syksyn puolella. Zermatt, tai saalbach luulisin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe