Voisitteko suositella hyvää/hyviä alppikohteita lapsiperheelle. Kolme lasta on ja vanhin on 12 nuorin 7... Emme ole ennen olleet Ruotsia pidempänä hiihtoretkellä, ja syyslomalla haluaisimme matkustaa vähän kauemmaksi. Kaikki asiallinen tieto on tervetullutta. Kiitän.
Perheloma alpeilla
5
1314
Vastaukset
- taavi62
Syyslomalla (siis lokakuussa) ei monessakaan keskuksessa vielä laskemaan pääse. En oikein lapsiperheille hiihtomatkaa suosittelisi -
mutta jos välttämättä haluatte niin mahdollisimman korkeaan paikkaan esim Cervinia-Zermatt.- Alpeille
Itsekin etsin hiihtolomaksi sopivaa alppikohdetta. Garmisch-Partenkirchen ja Tirolin pikkupaikat ovat olleet mietinnässä. Ajomatka 866 km/7:40h(Rostockista) houkuttelee. Laivamatkan säästää muulta perheeltä jos laittaa lentämään esim. Tampere-Hahn Ryanairilla, samalla ajomatka muilla paitsi kuskilla lyhenee viiteen tuntiin. Menopaluu lennon saa satasella.
- tumel0
EI Alppeja tarvita kun suomessakin on jo sellaiset. Rukalla nimittäin on totella hjuvat persliukkaat rinteet, liukurilla alas ja bistroon !! ainii mut V*TT U sehä palo
- Head Cyber
Syysloman aikoihin kannattaa katsella sellainen kohde josta löytyy jonkinlainen jäätikkö. Esim. Söldenissä tai Kaprunissa kai voisi löytyä joku avoinna oleva rinne.
Niiden lapsiystävällisyydestä en kyllä tiedä. Jos koulujen hiihtoloman aikoihin menette, niin voisin suositella Sallbach-Hinterglemmiä. Siellä löytyy kohtuu hyvä valikoima monenlaisia rinteitä, ja kylät ovat nättejä ja eloisia paikkoja. Se oli meidän ensimmäinen alppikohteemme muksujen kanssa, ja hyvin viihtyivät. - maijakka
Vai ei lapsiperheille hiihtomatkaa..hohhoh.. Miksi ihmeessä joku voi ajatella/sanoa noin? Pohjoismaalaiset lapset hallisevat laskemisen taidot huomattavasti paremmin, kuin esim. keskiverto britti- tai venäläisuristit, joita monet alppien laskettelukeskukset ovat pullollaan!
On erittäin hyviä kokemuksia juuri lasten kanssa hiihtomatkailusta ruotsista, norjasta, sveitsistä ja italiasta! Italiassa ollaan kierretty kaikki aostan alueen isommat keskukset, ja ensi talveksi ollaan taas menossa kahdeksi viikoksi. Juuri italiassa palvelu on loistavaa, ja esim. rinnesääntöjä todellakin noudatetaan, eli huomattavasti turvallisempaakin touhu alpeilla on kuin missään lapin suuremmissa keskuksissa. Suosittelen. Itse voisin todeta, etten lähtisi lasteni kanssa kovinkaan mieluusti esim. leville.. Alppi-reissumme ovat ajoittuneet aina helmi-huhtikuulle, joten en osaa sanoa, minne voisi suunntata syksyn puolella. Zermatt, tai saalbach luulisin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592