Kerrostalohelvetti

Kristiina

Kun muutimme, teimme muutamana päivänä remonttia. Lopetimme aina ennen klo 20 työt. Remonttimme tuntui olevan ISO ongelma jopa ei-seinänaapureille. Samat valittajanaapurit remontoivat itse kuukausikaupalla hakaten, poraten, jyskyttäen ja esim. eilen illalla joku porasi ja naputti vielä klo 21.30.

Automme on ollut suuri murheen aihe. Aiempi iso amerikanrauta oli tietenkin silmätikku milloin mistäkin olemattomasta syystä. Nykyinen, tavallinen saksalainen auto on yllättäen suuren kateuden aihe. Miehelleni on vihjailtu, että kunnon ihmiset ei tuollaisilla autoilla pröystäile. Automme on 10 vuotta vanha ja parin tuhannen euron arvoinen, mutta ilmeisesti liian siisti. Autoa on mystisesti naarmutettu parkkipaikalla - takakontin päältä mihin ei taida pikkulapsetkaan oikein yltää.

Edellisvuosina naapurin mies on myynyt joulukuusia pihassa. Koska viime jouluna hänellä ei kuusia ollut, toimme sukulaismetsästä puita myytäväksi. Yhtäkkiä myyntiin perättiinkin jälkikäteen taloyhtiön lupaa. Naapurinmies ei lupaa tarvinnut koskaan.

Mieheni aikaiset töihinlähdöt (lumisadepäivinä klo 4) ovat aiheuttaneet harmaita hiuksia eräille asukkaille. Alaoven käynti herättää. Ketään ei häiritse toisen naapurin lähtö lumitöihin pienen omakotitalon kokoisella lumikoneella ikkunoiden alta. Herra säilyttää konettaan taloyhtiön nurmialueella, mistä syystä nurmikkoa ei ole tänä(kään) kesän ko. kohdassa.

Viimeisimmäksi on isketty koiraamme. Edellisessä asunnossamme (pienkerrostalossa) ei ollut käytännössä äänieristystä ollenkaan, naapurista kuului askeleet, puhe, valokatkaisijan kääntäminen jne. Uusi naapurimme ehti asua puoli vuotta, ennen kuin huomasi että meillä on koira ja kiitteli sen kiltteyttä kun ei hauku koskaan. Nyt näiden naapureiden mielestä on liikaa, kun koira haukahtaa silloin kun ovemme takana jyskytetään ja huudetaan (ihanat naapurit). Naapurin nuori rouva oli yhtenä päivänä kuullut haukahduksen ja kertoi niin sanotusti kitarisat putkella, ettei hän aio sietää yhtään haukkumista. Hänen miehensä mielestä meiltä ei kuulu risaustakaan (kyllä, he asuvat yhdessä).

Sama nainen herättää meidät toisinaan keskellä yötä potkimalla raivoisasti patteria. Miksi kerrostaloasukkaat kuvittelevat että patteri on joku viestintäväline? Syystä minulla ei ole aavistustakaan, sillä meillä on nukuttu ja siis aivan hipihiljaista.

Taloyhtiön järjestyssäännöt ovat kuin vitsikirjasta. Pyykkiä ei saa pestä sunnuntaisin pesutuvassa. Mattojen kopistelulle on tarkat kellonajat: arkisin 9-11 ja 13-17, lauantaille vielä eri rajat, su totaalisesti kielletty. Remontoinnille on jonkin verran monimutkaisemmat aikarajat ja lopuksi on todettu, että _kaikkea remontointia tulee välttää_. Valitettavasti en sääntöpapyruksen kaikkia pykäliä ja artikloja muista.

26

9641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristiina

      Lisään tähän jo valmiiksi niitä viisastelijoita varten:

      Tiedetään, jollain mystisellä tavalla minä olen tietenkin itse syypää kaikkeen ja minun tulisi etsiä vikaa peilistä.

      • baccus

        hei kristiina toi juttu on kyllä lähes uskomaton,
        mutta ilmeisesti kuitenkin tosi.
        tässä vinkki vastaisuuden varalle.
        alkää antako idioottien valittajien pilata
        asumistanne,jos kuitenkin kysymys on muutamasta/
        muutamista ihmisistä.
        olkaa tekemisissä ainoastaan sellaisten ihmisten
        kanssa talossanne joiden kanssa tulee toimeen.
        älkää missään nimessä antako provosoida itseänne
        mikään ei nimittäin vituta valittajaa niin paljon
        kuin se että häntä ei huomioda millään tavalla.

        eli kaikenlainen kontakti seis.


      • Kristiina
        baccus kirjoitti:

        hei kristiina toi juttu on kyllä lähes uskomaton,
        mutta ilmeisesti kuitenkin tosi.
        tässä vinkki vastaisuuden varalle.
        alkää antako idioottien valittajien pilata
        asumistanne,jos kuitenkin kysymys on muutamasta/
        muutamista ihmisistä.
        olkaa tekemisissä ainoastaan sellaisten ihmisten
        kanssa talossanne joiden kanssa tulee toimeen.
        älkää missään nimessä antako provosoida itseänne
        mikään ei nimittäin vituta valittajaa niin paljon
        kuin se että häntä ei huomioda millään tavalla.

        eli kaikenlainen kontakti seis.

        Muutkin ovat neuvoneet, että pitäisi yrittää olla välittämättä, mutta kun vellon näitä asioita mielessäni välillä niin etten saa öisin unta. Onhan tässä talossa muutama siedettävä ihminenkin, mutta valtaosa ei edes tervehdi vaikka itse pitkään sitkeästi heitä tervehdinkin. Enää en yritäkään.

        Kai meitä vihataan siksi että olemme nuoria ihmisiä omistusasunnossa. Heitä vaivaa kateus.


      • topi
        Kristiina kirjoitti:

        Muutkin ovat neuvoneet, että pitäisi yrittää olla välittämättä, mutta kun vellon näitä asioita mielessäni välillä niin etten saa öisin unta. Onhan tässä talossa muutama siedettävä ihminenkin, mutta valtaosa ei edes tervehdi vaikka itse pitkään sitkeästi heitä tervehdinkin. Enää en yritäkään.

        Kai meitä vihataan siksi että olemme nuoria ihmisiä omistusasunnossa. Heitä vaivaa kateus.

        omakoti asukas. Pikkasen työmatkaa lisää ja katso tontti jolle rakennat. On tämä niin autuasta ja rauhallista, kun ei tee liikaa kukkapenkkiä.


      • Kristiina
        topi kirjoitti:

        omakoti asukas. Pikkasen työmatkaa lisää ja katso tontti jolle rakennat. On tämä niin autuasta ja rauhallista, kun ei tee liikaa kukkapenkkiä.

        Mieli tekee maalle missä maata on ympärillä sen verran ettei edes huuto kuulu naapuriin. :-)


      • kiiku
        Kristiina kirjoitti:

        Mieli tekee maalle missä maata on ympärillä sen verran ettei edes huuto kuulu naapuriin. :-)

        Sama täällä. että vituttaa asua kerrostalossa, jossa naapurit niuhottaa tyhjän päiväistä paskaa.
        Kumpa olisi varaa omakotitaloon niin saisi huutaa niin paljon kuin sielu sietää.


      • Ville
        kiiku kirjoitti:

        Sama täällä. että vituttaa asua kerrostalossa, jossa naapurit niuhottaa tyhjän päiväistä paskaa.
        Kumpa olisi varaa omakotitaloon niin saisi huutaa niin paljon kuin sielu sietää.

        Vai kerrostalohelvetti. Yksi urpo huutaisi niin lujaa kuin jaksaa. Siinä sitä on helvettiä kerrakseen. Tälläiset pässit ottaa aina jonkun pilkkusäännön aiheeksi valittaa, ettei saa möykätä vapaasti vuorokaudet ympäri, pitää diskoa, kaljatelttaa, soittaa räppiä. Missähän menee järkiraja?


      • Anonyymi
        kiiku kirjoitti:

        Sama täällä. että vituttaa asua kerrostalossa, jossa naapurit niuhottaa tyhjän päiväistä paskaa.
        Kumpa olisi varaa omakotitaloon niin saisi huutaa niin paljon kuin sielu sietää.

        kerrostalossa asutaan siksi ettei tarvitse olla misään tekmisissä ihmisten kanssa. Eli asuu kuin suurkaupungissa. Joku mene ohi mutta entäs sitten. Kun lukee asuinehdot ja talon säännöt ja elää niitten mukaan ei todellakaan tarvitse tietää mitään muuta! kaikkein vähiten naapureitten milipiteitä tai edes minkä näköinen tai kuka naapurissa asuu. Se on todellista vapautta. Jos naapurin äänet rassaavat muuttakaa toiseen kerrostaloon tai kuunnelkaa musiikkia niin että jytisee kunhan jytisee ennen tiettyä kellonaikaa. Ihmisillä on harhianen käsitys ns. naapurisovusta tai naapuriavusta. Tai muusta semmoisesta. Niitä saa enemmän vaikka rivitalossa muutta sielläkin voi elää kuin täysin vapaa ihminen kunhan ei sido itseään mihinkään.


    • Lilli

      Suomalaisten keskimääräinen älykkyysosamäärä on noin 100. Sata on jo itsessään melko hälyttävän alhainen luku tässä yhteydessä ja kun se on keskiarvo, niin ymmärrys ei kovin pitkälle ulotu. Toinen suomalaisten yleinen vamma on itsetunnon puute. Se ominaisuus puolestaan johtaa vääjäämättä kateuteen. Ainoa todellinen ilo on vahingonilo.

      Kyylääminen johtuu taas siitä, että metsästä on tultu niin kovalla vauhdilla, että kynsien alta löytyy vielä turvetta. Metsässä on opittu, että jokaisen kiven ja kannon takaa voi löytyä uhkakuvia. Vaistot toimivat ja kaikkiin muualta tuleviin risahduksiin ja ääniin on suhtauduttava vihamielisesti, jottei tulisi yllätetyksi ja elävältä syödyksi.

      Kun tällaiset ihmiset pannaan sitten asumaan samaan korkeaan pesään päällekkäin ja limikkäin, niin eihän siitä mitään tule.

      Suhtaudu tyynesti ja asetu hymyillen henkisesti heidän yläpuolelleen !

      • humoristi

        niinkuin varmaan tiedätte täällä voi tutustua aiheeseen:
        http://www.kyttaajat.net/
        oikeasti varmaan ikävä tilanne mutta tsemppiä!


      • Kristiina

        Kiitos mieltä piristävistä, hauskoista vastauksistanne! Erityiskiitokset Lillille, tuo täytyy ehdottomasti muistaa. :-)


    • Maarit

      Kyllä tämä asuminen kerrostaloissa on juuri tällaisten valittaja naapureittemn kannalta vaikeeta. Menisivät asumaan omakotitaloon, jos eivät kerran kestä asumisen ja muitten ihmisten ääniä. Voimia sinulle tai teille. Ymmärrrän sinua täysin, koska meidän pihapiirissä ja talossa on samanlaista ja sit vielä puututaan toisten ihmisten asioihin. NAURETTAVAA.

    • hmmmm

      avohoidossa olevista. Just joo, kun enemmistö niistä häiriötekijöitä aiheuttavista henkilöistä on kuitenkin sellaisia, jotka eivät ole missään hoidossa - avo- tai laitoshoidossakaan -, vaikka tarvetta mitä ilmeisimmin olisi. Ihan turha käydä heti solvaamaan avohoitopotilaiksi. Eniten mekkalaa, riitaa, kyttäämistä, toisten asioihin puuttumista tulee ihan "tavallisten kunniallisten" asukkaitten taholta. Pitääkö sitä aina ottaa toisten kommentit täydestä, hyvä neuvohan on tämä: antaa mennä tosta sisään ja tosta ulos - blaa, blaa, blaa. On niin paljon ihmisiä, joitten elämässä ei siis todellakaan ole mitään sisältöä, eli sisältö elämään tulee sitten turhasta vatkaamisesta.

    • eikös

      joka talossa ole nuo tomutusajat ja ne perustuvat kyllä ihan kaupungin järjestyssääntöihinkin - heh. Remontoinnissa ainakin vuokrataloissa on aina oltava isännöitsijän lupa.

      On se muuten kumma, että itsellä on aina oikeus ja suorastaan velvollisuus jankuttaa jonkun toisen elämästä, mutta jos omasta elämästä kuulee jonkun muun jankuttavan, niin voi hyvänen aika mikä möykkä siitä syntyykään - suurin piirtein ollaan nyrkit pystyssä, että "Älä sinä tule meitä neuvomaan!!!!" Ja näinhän se on joka asuintalossa, jossa useampi perhe asuu. Omakotitaloissa tietenkin voi tulla sitten kaikenlaista muuta kärhämöintiä naapurin pensasaitojen oksien ulottumisesta meidän tontin puolelle ynnä muusta kaikenlaisesta pienestä kiusanteosta. Voi saasta meitä ihmisiä!

      • Joopa

        Hyvä trolli... Jokaisella olkoon oikeus omaan elämään ilman turhaa kyttäämistä!


      • House
        Joopa kirjoitti:

        Hyvä trolli... Jokaisella olkoon oikeus omaan elämään ilman turhaa kyttäämistä!

        Pikainen gallup: Haluaisin tietää syitä miksi ihmiset haluavat asuvat betonilaatikoissa päällekkäin? Ymmärrän toki esim. vanhukset ja sellaiset jotka eivät välitä pihanhoidosta ym. Itse joudun asumaan nyt puolisen vuotta väliaikaisesti kerrostalossa elämäni ekaa kertaa. Talomme valmistuu nyt kesällä joten pian päästään pois!! Itse en asuisi ns. vapaaehtoisesti kerrostalossa, en sitten millään. Ei kiinnosta kuunnella ihmisten/eläinten elämää esim. silloin kun haluaa nukkua tms. Kohta ei enää tarvii pelätä että kesken kynttiläillallisen alkaa naapuri porata kiviporalla seinää!!! Ja saa nukkua rauhassa, ei tarvii viikonloppuna pelätä onko naapurin pojalla tarve kuunnella Guns´n Rosesia täysillä yöllä klo:3. ym.ym.ym. Miksi? Miksi, hyvät ihmiset?


      • gabbe
        House kirjoitti:

        Pikainen gallup: Haluaisin tietää syitä miksi ihmiset haluavat asuvat betonilaatikoissa päällekkäin? Ymmärrän toki esim. vanhukset ja sellaiset jotka eivät välitä pihanhoidosta ym. Itse joudun asumaan nyt puolisen vuotta väliaikaisesti kerrostalossa elämäni ekaa kertaa. Talomme valmistuu nyt kesällä joten pian päästään pois!! Itse en asuisi ns. vapaaehtoisesti kerrostalossa, en sitten millään. Ei kiinnosta kuunnella ihmisten/eläinten elämää esim. silloin kun haluaa nukkua tms. Kohta ei enää tarvii pelätä että kesken kynttiläillallisen alkaa naapuri porata kiviporalla seinää!!! Ja saa nukkua rauhassa, ei tarvii viikonloppuna pelätä onko naapurin pojalla tarve kuunnella Guns´n Rosesia täysillä yöllä klo:3. ym.ym.ym. Miksi? Miksi, hyvät ihmiset?

        Monia syitä. Ensisijaisesti kai köyhyys ajaa elementtien keskelle, mutta tähän täytyy todeta, että osa ihmisistä asuu kerrostalossa ihan omasta tahdostaan. OY-muotoinen asuminen on sinänsä harmiton tapa hallinnoida omaa kämpäänsä. Maksat vain vastikkeen, niin joku muu hoitaa hommat puolestasi. Jos sen sijaan haluat vaikuttaa asioihin, menet hallitukseen ja junttaat sieltä käsin ne internetit ja joulukuuset:-)


      • High Roller
        House kirjoitti:

        Pikainen gallup: Haluaisin tietää syitä miksi ihmiset haluavat asuvat betonilaatikoissa päällekkäin? Ymmärrän toki esim. vanhukset ja sellaiset jotka eivät välitä pihanhoidosta ym. Itse joudun asumaan nyt puolisen vuotta väliaikaisesti kerrostalossa elämäni ekaa kertaa. Talomme valmistuu nyt kesällä joten pian päästään pois!! Itse en asuisi ns. vapaaehtoisesti kerrostalossa, en sitten millään. Ei kiinnosta kuunnella ihmisten/eläinten elämää esim. silloin kun haluaa nukkua tms. Kohta ei enää tarvii pelätä että kesken kynttiläillallisen alkaa naapuri porata kiviporalla seinää!!! Ja saa nukkua rauhassa, ei tarvii viikonloppuna pelätä onko naapurin pojalla tarve kuunnella Guns´n Rosesia täysillä yöllä klo:3. ym.ym.ym. Miksi? Miksi, hyvät ihmiset?

        Ehkä jotkut vain pitävät kaupungissa asumisesta ja kerrostaloista. Sinunlaisille on juuri tarkoitettu ok-talot muualla, menkää sinne kiitos!

        Köyhyydellä ei välttämättä ole yhtään mitään tekemistä kerrostaloasumisessa. Ihmettelen suuresti missä slummeissa täällä valittavat asuvat, kun itse en ole kohdannut ylitsepääsemätöntä mekkalointia niissä taloyhtiöissä joissa olen asunut.


      • ei kerrostaloon.
        House kirjoitti:

        Pikainen gallup: Haluaisin tietää syitä miksi ihmiset haluavat asuvat betonilaatikoissa päällekkäin? Ymmärrän toki esim. vanhukset ja sellaiset jotka eivät välitä pihanhoidosta ym. Itse joudun asumaan nyt puolisen vuotta väliaikaisesti kerrostalossa elämäni ekaa kertaa. Talomme valmistuu nyt kesällä joten pian päästään pois!! Itse en asuisi ns. vapaaehtoisesti kerrostalossa, en sitten millään. Ei kiinnosta kuunnella ihmisten/eläinten elämää esim. silloin kun haluaa nukkua tms. Kohta ei enää tarvii pelätä että kesken kynttiläillallisen alkaa naapuri porata kiviporalla seinää!!! Ja saa nukkua rauhassa, ei tarvii viikonloppuna pelätä onko naapurin pojalla tarve kuunnella Guns´n Rosesia täysillä yöllä klo:3. ym.ym.ym. Miksi? Miksi, hyvät ihmiset?

        totta miksi suomessa niin paljon näitä koirankoppeja päällekkäin ? tilaa olisi tehdä esim . rivareita , luhtitaloja, omakotitaloja , niitä haluaville .
        itse en siedä kerroshuone asumista , sama kun asuis jonkun omakotitalossa "vain huone"


    • Justiina

      vanhusten kanssa samassa kerrostalossa. Päivän tärkeimpänä rutiinina tuntuu olevan kaikkien äänien kuunteleminen ja "asianmukainen vastaus" hakkaamalla patteria tai vasaralla seinää. Lisäksi käydään "kuittaamassa jokainen suihkussakäynti ja vessanveto"/kesto ja kerrat. Lisäksi nukutaan päiväunia, jolloin yöllä ei enää nukuta, sitten hakataan seiniä ja pattereita ettei kukaan muukaan saa nukuttua.

      Minun yläkerrassa eletään "nuorten normaalielämää" imurointineen kello 1-2 asti yöllä ja alakerrassa vasaralla hakkamalla ilmoitetaan päivän alkaneen noin klo 5 (iäkkäämpi sairaseläkeläinen). Yritä siinä sitten keksiä missä välissä saisi nukuttua hyvät yöunet.

      Useissa taloissa on hiukan "epämukavat" säännöt joista pidetään tiukasti kiinni - tietenkin "vanhat pitkäaikaiset kunnon asukkaat" saavat halutessa poiketa näistä säännöistä.

      Meidän talossa eräs vanha eukko valitti vierailulla olleen lapsen porraskäytävään jätetyistä rattaista. Kun oma lapsenlapsi syntyi, niin heidän rattaat eivät tietenkään olleet kenenkään tiellä, eikä muutenkaan vaarantanut paloturvallisuutta.

    • Kristiina

      Meillä on uusi naapuri. Rouva on kova laulamaan, muttei valitettavasti osaa kuin yhden kappaleen korkealta ja kovaa. No, eipä tuo nyt juuri ole haitannut, lähinnä naurattaa kun keittiöön kuuluu "jaaaa liiinnuuut neee laaauuuleeeleee...".

      Ahaa, toinen uusi naapuri tuli taas kotiin, kun ikkunat helisee. Oven pamaus kuuluu varmasti naapuritaloihinkin. On taas alakerran rouvalla aihetta ihmetellä, että onko jonkun ovi rikki kun sitä pitää hakata. :D

    • Miten minun käy?

      No huh huh :S Minua suorastaan ihan aidosti pelottaa muuttaa kerrostaloon...olen alaikäinen, opiskelemaan lähdössä ja kerrostaloon omaan pikkuyksiöön muutan ja se on ylimmässä kerroksessa. Nukkumaan menen joskus 23-01 välillä yleensä ja suihkussa käyn ennen nukkumaan menoa...miten minun käyy... :( ? Kerron vielä, että muutan Lahteen...keskustaan...perimääni asuntoon siis...se on vanhusten aluetta...huhheijjaa...bileitä jne muuta ylimääräistä mölyä en pidä, vain elämisen ääniä. Jos joku tulee valittamaan niin yritän olla asiallinen alkuun...mutta jos senkin jälkeen käy kauhea ramppaus vessan vedosta, saunomisesta, suihku jne jutuista niin...en kestä...haistatan varmaan pskat ja kärsin sitten seuraukset.

    • vittuuntunut

      Tämä on tuttua tutumpi asia..

      Ei millään musiikin kuuntelun äänet voi kantautua kolme kerrosta alas, kaksi kertaa jätetty jonkinlainen räsyinen nimetön lappu että kuuluu melua..

      Oma subbari on sillä tasolla että toisella puolella olevalla seinälläni olevat taulut pitävät juuri ja juuri tärinää..

      Joten haistakoon vittu!!!

      Jos ei saa kuunnella esim. elokuvasta olevaa musaa, niin missä suomessa oikeen mennään..

      Esim: Espanjassa tai Italiassa kuuluu elämäntapaan että remutaan päivät ja yöt eikä häiritse ketään..

      Kaipa ne on vanhukset jotka jankuttaa joka asiasta, jos sitten joku huudattaa jotain ja kuulen niin annan todellakin takaisin..

    • Omakokemus

      Kun muutin asuntoon olin viriili nuorimies parisuhteessa ja vietin myös vastaavanlaista elämää, juhlan aikana jopa parvekkeellani oli kaiuttimt jne ja poliisikin oli tuttu näky "sammuttamassa" bileitä..

      Kävin sitten kerran yhtiökokouksessa ja osanoton vähyydestä johtuen ajauduin hallitukseen (ja tuli omia lapsiakin, kun se parisuhdekin näytti kestävän..)

      Ja pari vuotta sen jälkeen kas perkelettä tuli minusta hpj, noh tähän alle 10v projektiin mahtuu koko taloyhtiön viha-> taloyhtiön hiljainen hyväksyntä->taloyhtiön koko tuki (osaanottamatta paria vanhempaa minua hyväksyttämää vanhusta).

      Nykyään taloyhtiössämme ei valiteta lasten leikkimisestä LEIKKIPAIKALLA (saattaa olla osa siinä että minulla kaksi leikki-ikäistä lasta)

      Nykyään ei bileistä valiteta suoraan poliisille, paistsi jos ne venähtää liian pitkälle (tai ne pari valittaa, mistä ei tarvitsee välittää paitsi sen järjestyssäännön puitteissa(kaupungin))

      Eli kaikki huomioidaan infanteista vanhuksiin (esim bileet, niistä ilmoitetaan ja jos naapurilla paha rasti, niin siirretään, tai tehdään kompromissi ja kaikki ok (paitsi niillä parilla valittajalla))

      On lähetetty huomautuksiakin ja yhteen on riittänyt tähän asti...

      En tiedä johtuneeko nuorehkosta iästäni, että kaikki toimii taloyhtiössä ihan ok ja kaikki tulevat toimeen keskenään, mutta pienehköt ylilyönnit eivät enään johda asunnon haltuunottouhkauksiin, tms.

      Vanhukset tuntuvat tykkäävän siitä että olen uusinut sopimiuksia, vaikka olenkin pitänyt vanhat yhteistyökumppanit mukana ja saanut silti ns. puskurivaran taloyhtiölle korottamatta vastiketta normin mukaan... (rempat kulke silti aikataulussaan, seuraavaa odotellessa...)

      • Omakokemus

        Unohtui vielä mainita, että ehkä nuo vanhemmatkin ihmiset ovat minun kautta oppineet sietämään nuorempaa suku/ikäpolvea.

        Ja se vielä, vaikka tekstini kuulostaisikin suht ok:lta, niin se on vain yksi harvoista, koska ihminen on itselleen susi ja jos itselle tärkeintä on oma rauha, niin ns. "neukkukuutioasuminen" ei tule olemaan silloin vaihtoehto. Meillekkin kuuluu asumisen äänet (tappeluineen kaikkineen, tahi lapsiäänet) sekä ylä että alakerrasta, kunhan ne osaa suodattaa, niin teretulemasta kerrostaloon.

        Ps. tämä tarina taisi olla helpoimmasta päästä ja kyttääjiä ja vihaajia löytynee aina, mutta toivoa on.

        Pps. Helpompaa se on kerrostalossa, kuin joutua silmätikuksi rivariyhtiössä, tai kun vanha kaveri myy paritalopuolikkaan vähemmistönedustajalle... (kaikista näistä kokemusta, ja vähemmistönedustaja oli mekkoihin ja hevosiin menevä......)


    • VanhuksetKyylää

      Kuulostaa sitlä niinkuin asuisitte eläkeläistalossa. Niissä vasta valittajia ja kyttääjiä löytyy jos nuoria sinne muuttaa. Jos mahdollista suosittelisin myymään asunnon ja hankkimaan uuden sellaisesta paikasta missä on enemmän nuorempaa porukkaa. Asunnosta saa hyvän hinnan kun se on remontoitu. Ei kannata menettää hermojaan inhottavien naapureiden takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe