Maitohappobakteerit ei sovi?

Kumma juttu

Onko muita joilla maitohappobakteerit pahentaa oireita? Eihän niiden pitäisi? Oon koittanut useampia, mm. sellaista jossa on ne tälläkin palstalla mainitut kolme tärkeintä.

Mhb:ta ottaessa pahenee ne oireet mitkä silloin on pahimmillaan, esim. nivelkivut tai hengenahdistus.

15

2269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ap

        Olen lukenut nuo sivut, mutta en huomaa tehneeni mhb:n käytössä muuta virhettä kuin että en ole vielä ehtinyt niitä kovin kauaa syödä. Mutta ei kai niiden kuuluisi aluksikaan oireita pahentaa? Vaikka kunnolla ne ehtivätkin vaikuttamaan vasta pitkän ajan päästä.


      • Mhb tuote ehkä
        ap kirjoitti:

        Olen lukenut nuo sivut, mutta en huomaa tehneeni mhb:n käytössä muuta virhettä kuin että en ole vielä ehtinyt niitä kovin kauaa syödä. Mutta ei kai niiden kuuluisi aluksikaan oireita pahentaa? Vaikka kunnolla ne ehtivätkin vaikuttamaan vasta pitkän ajan päästä.

        vaihtoon.
        Ensimmäinen viikko on "käymistilaa" joka on normaalia, ennenkuin bakteerikannat uusiutuu, mutta jos kestää kauemmin niin sitten mhb vaihtoon. Itse Probioottibakteeri ei voi aiheuttaa ongelmia, mutta jokin oheisaine voi aiheuttaa ongelmia.

        ""........jatkuu.
        Huomioi nämä:
        - Mhb-tuotteiden järjestys muuttuu päivityksissä.
        - Luonnollisilla-elävillä probiootti-bakteereilla ei ole yliannostuksen vaaraa!
        - >>>>>>Itse probiootti-bakteeri ei voi aiheuttaa mitään ongelmia, mutta mhb-tuotteen valmistuksessa käytetty oheis aine voi aiheuttaa ongelmia, joten kiinnitä huomiota oheis aineisiin (apuaine)!
        - Mhb-tuotteen tuoteseloste (aines-osat) ovat monessa tapauksessa vaikeaselkoisia. Mhb-tuotteissa ilmoitetut bakteerimäärät "1g jauhetta sisältää x,x-miljardia kappaletta bakteeria" tarkoittaa bakteerimäärää 1grammassa jauhetta apuaineineen. 1kapseli sisältää noin 0,3-0,5grammaa jauhetta apuaineineen!
        - Luonnollisia/eläviä bakteereita sisältävä avaamaton/sinetöity mhb-tuote purkki säilyy valmistuksen jälkeen huoneenlämmössä enintään 30-vuorokautta, jonka jälkeen purkki on säilytettävä viileässä/pimeässä! Avattu mhb-tuote purkki on säilytettävä AINA viileässä/pimeässä-esimerkiksi jääkaapissa!
        - Lactobacillus bulgaricus bakteeria saa erikseen jauhe/jauhekapseleissa mm Amerikasta ja Australiasta, mutta ei VIELÄ Suomesta! Jatkuu....""

        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Maitohappobakteerituotteet,_oikeat_bakteerit_sisaltavat.html


    • '

      Aiheuttaa mullekin ripulia ja vatsavaivoja. Aika monelle muullekin. Uskokaa omaa kroppaanne. Ei sovi kaikille.

      • Vai sovi KAIKILLE!

    • '

      Kannattaa myös vaihtaa valmistetta. Bakteereita on monelaisia. Tiedän henkilöitä joilta ripuli loppui kun loetti käyttämästä näitä valmisteita.

    • hyppyhäntiäinen

      tämä on totta. miinustelkaa vaan.

    • feew

      Eiköhän tuohon vaikuta se, mistä oireesi alunperin johtuvat...

      Maitohappobakteerit lisäävät tulehdusta solutasolla, se on niiden pääasiallinen toimintamekanismi. Teoriassa jos suoliston pinnalla on koko ajan tulehdusta, sinne ruuassa joutuneet pöpöt voivat kuolla tehokkaammin elimistön puolustusreaktion kautta. Toisaalta jatkuva tulehdus aiheuttaa monille ihmisille päinvastoin sairauksia.

      Heitä maitohappobakteerit menemään, niin minäkin olen tehnyt. ANtibioottikuurin päätteeksi otan yleensä 1 kpl kapselin, ja siinä se.

      • ihmettelen...

        Onpa outo teoria.

        Suolistoon kuuluu normaalisti hyviä mm. lactobacillus- ja bifidobakteereja.
        Länsimaisen ruokavalion ja lukuisten antibioottikuurien ym. myrkkyjen vaikutuksesta bakteerikanta menee sekaisin, hyvät bakteerit kuolevat ja suolistossa alkaa kasvaa huonoja bakteereja (jotka tuottavat myrkkyjä kehoon).


      • fe few
        ihmettelen... kirjoitti:

        Onpa outo teoria.

        Suolistoon kuuluu normaalisti hyviä mm. lactobacillus- ja bifidobakteereja.
        Länsimaisen ruokavalion ja lukuisten antibioottikuurien ym. myrkkyjen vaikutuksesta bakteerikanta menee sekaisin, hyvät bakteerit kuolevat ja suolistossa alkaa kasvaa huonoja bakteereja (jotka tuottavat myrkkyjä kehoon).

        Voit googlettaa lääketieteellisiä väitöstutkimuksia noista kortisonin ja maitohappobakteereiden päinvastaisesta vaikutuksesta. Jos on vaikka autoimmuunisairaus, niin en vilkaisisi maitohappobakteereihin päinkään, kun ne nimenomaan lisäävät tulehdusta solutasolla (kortisoni sammuttaa tulehdusreaktiota).


      • Oliivi.
        fe few kirjoitti:

        Voit googlettaa lääketieteellisiä väitöstutkimuksia noista kortisonin ja maitohappobakteereiden päinvastaisesta vaikutuksesta. Jos on vaikka autoimmuunisairaus, niin en vilkaisisi maitohappobakteereihin päinkään, kun ne nimenomaan lisäävät tulehdusta solutasolla (kortisoni sammuttaa tulehdusreaktiota).

        Minulla on todettu autoimmuunisairaus, joka puhkesi muiden oireiden ohella hometyöpaikassa ollessani. Mutta kun olen ollut pitkän aikaa poissa homerakennuksista ja nauttinut terveellistä kotiruokaa, enemmän vihanneksia, proteiineja ja hyviä rasvoja ja vähemmän sokereita ja muita mössöruokia, ja olen käyttänyt myös lukuisia lisäravinteita, joihin myös probiootit kuuluvat, niin autoimmuunisairauteni on ollut oireeton, kortisonia en ole tarvinnut.

        Muutenkin olen ollut paremmassa kunnossa, yhtään flunssaa ei ole ollut yli vuoteen. Suurin syy siihen on tietenkin se, että ei ole tarvinnut olla koko ajan homerakennuksissa, mutta toipuminen homeen aiheuttamista oireitsta on ollut kyllä pitkä tie, ja vieläkään en kestä hometaloja.


      • Oliivi. kirjoitti:

        Minulla on todettu autoimmuunisairaus, joka puhkesi muiden oireiden ohella hometyöpaikassa ollessani. Mutta kun olen ollut pitkän aikaa poissa homerakennuksista ja nauttinut terveellistä kotiruokaa, enemmän vihanneksia, proteiineja ja hyviä rasvoja ja vähemmän sokereita ja muita mössöruokia, ja olen käyttänyt myös lukuisia lisäravinteita, joihin myös probiootit kuuluvat, niin autoimmuunisairauteni on ollut oireeton, kortisonia en ole tarvinnut.

        Muutenkin olen ollut paremmassa kunnossa, yhtään flunssaa ei ole ollut yli vuoteen. Suurin syy siihen on tietenkin se, että ei ole tarvinnut olla koko ajan homerakennuksissa, mutta toipuminen homeen aiheuttamista oireitsta on ollut kyllä pitkä tie, ja vieläkään en kestä hometaloja.

        Heippa Oliivi, luepa tää:

        http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/05/17/american-cancer-society-and-dermatologists-dead-wrong-about-the-sun.aspx


      • Oliivi.
        sanasinko kirjoitti:

        Heippa Oliivi, luepa tää:

        http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/05/17/american-cancer-society-and-dermatologists-dead-wrong-about-the-sun.aspx

        Niinpä, D-vitamiinilla on suuri merkitys immuniteetille, ja sen puutos on osasyynä moneen sairauteen.

        Itse testautin D-vitamiiniarvoni syksyllä. Olin sitä ennen ottanut kuukausien ajan n. 50-60 mikrogrammaa D-vitamiinia eli reilusti yli suositusten. Otatin sitten verikokeen. Tulos oli, että veren kalsidiolipitoisuus oli vähän yli 60 nmol/l, eli eipä ollut yliannostusta tullut. Luuston kannalta se on ehkä riittävä määrä, mutta täytyisi olla mieluummin yli 80 nmol/l.
        Lisäsin sitten D-vitamiinin määrää siitä edelleen. Täytyy mittauttaaa taas uudelleen joskus, kun saan aikaiseksi.

        Olen melko varma siitä, että D-vitamiinin reilu saanti on pelastanut minut flunssilta pitkän aikaa, vaikka ympärilla tuntuu kaikilla olleen monenlaista kuumetta ja yskää. Yksinkertainen ja edullinen tapa hoitaa itseään on ottaa tarpeeksi D-vitamiinia, kun sitä aurinkoa ei näillä leveyksillä juuri näy.


    • Anonyymi

      Totta. Luulin olevani ainoa, jolle maitohappobakteerit eivät sovi. Olen kokeillut erilaisia, mutta aina on tullut vatsakipu ja ripuli. Jos jatkan niiden syöntiä, niin ripuli muuttuu veriseksi. Pitkään pystyn syömään Lacto Seven -merkkistä, mutta sekin aiheuttaa nykyisin ripulia ja mahanpuruja.
      Annostuksia en ole koskaan ainakaan ylittänyt. Aloitan aina pienemmillä määrillä kuin ohjeissa kehotetaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe