Mehän ollaan nyt opittu, että Mooseksen laki osoittaa kristityille synnin. Syntiä ei tule hyväksyä ja syntiä pitää katua. Nyt sitten tulee probleemia, kun luterilainen kirkko on ohittanut ja tulkinnut asioita...
19 "Kun naisella on kuukautisvuoto, hän on epäpuhdas seitsemän päivää, ja se, joka sinä aikana koskettaa häntä, on epäpuhdas iltaan saakka. 20 Kaikki, minkä päällä nainen kuukautistilansa aikana makaa tai istuu, tulee epäpuhtaaksi. 21 Jokainen, joka koskettaa hänen makuusijaansa, pesköön vaatteensa ja peseytyköön; hän on epäpuhdas iltaan saakka. 22 Jokainen, joka koskettaa mitä tahansa minkä päällä nainen on istunut, pesköön vaatteensa ja peseytyköön; hän on epäpuhdas iltaan saakka. 23 Myös se, joka koskettaa jotakin hänen makuusijallaan tai istuimellaan olevaa esinettä, on epäpuhdas iltaan saakka. 24 Jos mies makaa naisen kanssa hänen kuukautistilansa aikana, naisen veri tekee myös miehen epäpuhtaaksi seitsemän päivän ajaksi, ja jokainen vuode, jolla mies sinä aikana makaa, tulee epäpuhtaaksi.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.15.html#o19
Naispapeilla tulisi tuon mukaan olla sama sykli työnteossa kuin huorilla. 3 viikkoa töitä ja viikko vapaata. Nyt täällä on kuitenkin kerrottu, että naispapitkin tekee 5 päivää töitä ja 2 päivää vapaata...läpi kuukauden. Miksi piispat on päästänyt naiset saastuttamaan kirkko...no ainakin menkkojen aikana ja mitä jos sellainen vielä jakaa ehtoollista? Nainen kohskettaa niihin sörsseleihin, niin nehän tulee saastaisiksi :(
Onko kirkolla aikomuksena puuttua tälläiseen Jumalaa loukkaavaan ja kansaa tuhoavaan epäkohtaan ja muuttaa naisten työaikoja?
Mooseksen laki vol. 4
3
<50
Vastaukset
Aharistaa.....Mulla meni jo pääsiäiskirkko ohitse, kun en tiedä vastausta tähän kysymykseen, että onko Kari Mäkinen antanut tässäkin synnit anteeksi heille, jotka joutuvat ottamaan menkoista kärsiviltä naisilta ehtoollista tai koskettamaan heitä...Tämä on suunnaton opillinen pelko, sillä tuossahan voi ajautua pitkin synninpolku, ellei Messias Kari Mäkinen anna tässäkin asiassa vapautusta synnistä...
- 121220
Ne on niitä pakanuuden pimeydessä keksittyjä asioita, sillä silloin ei ollut TV eikä nettiä, joten kaikki meni läpi.
Voi olla, mutta mietis kun jotkut on väitellyt jopa tohtoriksi noista asioista ja ne saa 100 000 vuodessa palkkaa :D ...ja noi on nykyaikaa. Täälläkin notkuu yliopistossa opiskelleita ihmisiä, jotka kertoo meille asioista.
Aloitetaan alusta..Jumala loi, mutta ei tiedetä kuinka, koska, missä järjestyksessä, ei tiedetä perisynnin edes tapahtuneen, mutta uskotaan kuitenkin Jumalan mahdollisesti vaikuttaneen maailman syntyyn....Niin ja tarinan epäuskottavuudesta huolimatta, se perisynti tuli kuitenkin tehtyä. Siitä käsityksestä ei luterilainen kirkko ole luopunut.
Vedenpaisumus ei ole tarkka kuvaus, vaan jonkinlaisen tulvan uskotaan koitelleen jotakin aluetta...joskus. Idea siinä on pääasia, ei itse autenttinen kuvaus. Jumala halusi tappaa luomansa maailman eläimistön ja jätti pari kutakin elukkaa henkiin. Minä en nyt ymmärrä miten sellainen tieto tarinasta auttaa ketään ihmistä kehittymään paremmaksi.
Mooseksen laki oli juutalaisten kehittämää perinnettä ja tapoja, mutta näillä kouluja käyneillä ihmisillä ei tule mieleen, että he olisi voinut kehittää myöskin tuon Jumalan...Silloin elettiin kuitenkin pronssikautta.
Tämä Jumala, joka mahdollisesti loi maailman, mutta joka todennäköisesti ei ollut mukana vedenpaisumuksessa, niin päätti antaa kuitenkin ihmiskunnalle mahdollisuuden ja tehdä pojan...ihmisen kanssa. Tämän pojan piti sitten kuolla, eikä hänen yksikään opetuksensa ole voimassa, paitsi rakkauden kaksoiskäsky, joka on jo Mooseksen laissa kerrottu...joka tosin on nyt sitten niitten juutalaisten itsensä kehittämää ja jota oli mahdoton noudattaa, mutta Jumala halusi kuitenkin tämän epäkohdan korjata ja antaa häneen uskoville synnit anteeksi...kun ihmiset rikkoi ihmisten säätämiä lakeja vastaan, jotka oli mahdottomia noudattaa....Vielä kun sotketaan asiaa ja sanotaan niin, että ihmiskunta ei noudattanut juutalaisten kehittämää lakisysteemiä, niin siksi Jumala lisääntyi ihmisen kanssa, että saattoi antaa anteeksi ihmiskunnalle juutalaisten tekemän lain. Siinä on se pelastuskertomus, mikä ei muutu, vaikka loput Raamatusta olisikin kuvitteellista.
Sehän ei ole mitenkään ihmeellistä, että Jumalan hengessä annettiin Raamattu 300 vuotta Jeesuksen syntymän jälkeen, jossa oli sitten ristiriitaisia ohjeita paikalliseen aikaan ja tapoihin sidottuna, mutta tämän kirjan opetuksiin piti uskoa tai joutui ikuisesti kidutettavaksi helvettiin....Tosin se muuttuu jatkuvasti ympäri maailman, koska paikallinen kulttuuri määritteleen sen sanoman. Siinä on tie kohti taivasten valtakuntaa....Sopivasti juuri ylösnousemuksen kunniaksi.
Tämä on yhdistelmä täällä olleiden rusinapullien käsityksistä ja kun niitä yhdistää kristinuskon tarinoiden kanssa, niin siitä tulee niin mielenkiintoinen soppa, että voi vain ihmetellä, että miten tuollaiset ihmiset voi liikkua ihmisten parisa, ilman holhoojan läsnäoloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499