Kerätään tänne lyhyitä vinkkejä ja erilaisia ideoita - miten tulee onnistuneet juhlat ja mitä lahjaksi sankarille?
Kutsutaanko kaikki mahdolliset sukulaiset ja ystävät, vai tekeekö ylioppilas tai viime kädessä vanhemmat päätöksen siitä keitä kutsutaan juhliin?
Raha on aina toivottu, mutta vähän persoonaton lahja. Oman opiskelija-asunnon tai muun poikamiesboxin sisustamiseen on nuorella usein viimeisenä varaa. Mitä paremmin tuntee sankarin, sitä persoonallisempi lahja kannattaa antaa. Ehkä mieluiten hauska, näyttävä, kestävä, erilainen, uniikki - ehkä sankarin harrastuksiin liittyvä tai humoristinen - esim. valokuvasta tehty aito maalaus:
- hauska tilannekuva
- muotokuva (pönötys tai rento)
- leffajuliste
- "aito" klassikkomaalaus
- tms.
http://www.arttailor.com/esimerkkeja-ideoita-muotokuvat-c-35_38.html
Muita ideoita?
Ylioppilasjuhlat
4
594
Vastaukset
- hentcu
kiitti vinkistä. Kaikki mahdolliset tutut vaan juhliin! (saa mahd. paljon rahaa ja muita lahjoja;) Jos ei ole tosi läheinen kaveri tai sisarus, hankkisin lahjakortin ja antaisin sen.
- fdsaafdsa
Vieraat. Kutsutaan sellaisia vieraita, joiden kanssa ollaan tekemisissä, ja joita on nähty viimeisen 2 vuoden aikana. Juhlakalulla pitää olla sananvaltaa asiaan.
Lahjakortit ovat hyviä lahjoja. Sellaisen voi antaa vaikka rautakauppaan! Sieltä sitten voi hakea ensimmäiseen omaan kotiin vasaran, ruuvimeisseleitä, mittanauhaa ym. mitä tarvitsee harva se päivä. - Reijo-62
Kysymys: jos annatte rahalahjan mikä on tänä päivänä sopiva summa?
- joku tyyppi
"Sopivan summan" sanominen on vaikeaa, koska se riippuu ihmisistä ja tapauksista. Joku 10 - 20 € voi olla jollekin paljon, ja mielestäni se on ihan ok summa ainakin jollekin vieraammalle ihmiselle annettaessa, mutta jos kyseessä on esim. kummilapsi voisi summa olla esim. 50 - 100 € riippuen omista varoista. ;)
Itse en välttämättä mieluusti anna rahaa, ellei sitä ole erityisesti toivottu - tai sitten annan jos en ehdi kauppaan tms. Yleensä ostelen mieluusti jotain ns. sopivaa kamaa, mutta summat ovat tota suuruusluokkaa kuin edellä esitin. Eikä ole kukaan - ainakaan vielä - pyyhkeistä, lakanoista ym valittanut, vaan ovat mieluusti vastaanottaneet ;) Harvalla 15 - 20 v nuorella kuitenkaan on kovin montaa omaa sellaista vielä, ja kyllä nekin maksaa jos itse joutuu niitä ostelemaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään18116790Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903775Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu271834Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2791514Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?551471Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1601417Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151314Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141284- 811101
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin2091043