Pitkässä ajossa lämmöt alkaa nousemaan liikaa. autossa on uusi vesipumppu ja termostaatti, mutta silti ongelma jatkuu, ja itse asiassa ongelma paikallistettiin jo kerran termostaattiin eli oli jumissa eli ei auennut, ja nyt autoon vaihdettiin uusi termari mutta silti lämmöt nousee liikaa ja alavesiletku on kylmä eli edelleenkin vaikuttaa että termari ei vaan aukea. sisään puheltaa kyllä lämmintä ja kun laittaa puhaltamaan niin lämmintä kun mahdollista sisälle niin se auttaa lämmön nousuun. voiko olla että kaksi uutta termostaattia on viallisia, kyseessä on tarvike liikkeen termareita.
Lämpö ongelma
16
6095
Vastaukset
- WhooBer
Jos kerta sisätilaan puhaltaa lämminta ilmaa niin tuskin se silloin termarista on kiinni. Epäilykseni kohdistuu lämpöanturiin, että onko siinä toimintahäiriötä.
- Toivoton :(((((((
mutta kun vesipumpulta lähtee kaksi letkua, eli alavesiletku(jota ennen on termari) ja se toinen, niin voi olla että lämpö sisäilmaan tulee siitä toisesta letkusta joka tulee suoraan ilman termaria
Alaputki lähtö jäähdyttimeltä ja yläputki on paluu ja termari yleensä on paluu putkeen yhteydessä, koska se pääsää veden tietyssä lämpötilassa jähdyttimeen. Alaletkun kuuluukin olla kylmempi kuin yläletkun.
- frangröbbä
sulla on järjestelmä tukossa jostakin kohtaa
- toivoton :((((((((((
sitä minäkin epäilen. termostaatti varmaan aukeaa mutta kun syyläri on täynnä nestettä eikä pääse sieltä ulos niin kuuma neste ei myöskään pääse virtaamaan sinne.
- Oisko ilmavaiva?
Autoilu palstalla oli aiemmin samanlainen ongelma, kaikki vaihdettu ja silti keitti. Syy löytyi kuitenkin ilma tulpasta jäähdytysjärjestelmässä. Jossain merkeissä on vesi laitettava samalla nopeudella kuin vanha mies kusee, ja samalla puristelemalla alavesiletkua. Jossain autossa on apua ilma ongelmiin täyttövaiheen ajaksi irrottaa moottorista tulevan letkun irti paisuntasäiliöstä.
Ilmaa se järjestelmä kunnolla.
Kai porasit 3 mm:n ohitusreiän siihen termostaattiin heti lautasen viereen?
Sen reiän tarkoituksena on:
1) auttaa järjestelmän ilmauksessa
2) mahdollistaa pieni virtaus termostaatin ohi jolloin kuuma vesi pääsee termostaatille.
Jostain minulle tuntemattomasta syystä tätä ohivirtausreikää ei nykytermostaateissa ole. Seurauksena kertomasi kaltaisia vikoja, kansitiivisteitten palamisia ym.
Tuo reiän poraaminen pitäisi olla kaikille autojen kanssa touhuaville itsestään selvä asia.- en tiedä
mistä ostat termostaattisi, mutta kyllä kaikissa näkemissäni termareissa on ollut tuo reikä ihan valmiina.
en tiedä kirjoitti:
mistä ostat termostaattisi, mutta kyllä kaikissa näkemissäni termareissa on ollut tuo reikä ihan valmiina.
Monestakin tarvike- ja alkuperäisvaraosaliikkeestä olen termostaatteja ostanut eikä yhdessäkään tuota reikää ole ollut. Siis virheellisiä KAIKKI!
- Toivoton :)
Hahaa syy löytyi, ainakin toivottavasti :D eli flektit ei pyöri ollenkaan. luulisi että siinä on syy.
- Taruako koko juttu
Flektin pyörimisellä ei ole mitään väliä, jos aluksi kirjoittamasi tarina oli totta: Jos jäähdyttäjästä lähtevä alavesiletku pysyy kylmänä, vaikka kone muuten ylikuumenee, on vesikierto tukossa syystä tai toisesta. Flekti ei asiaan vaikuta yhtään mitään.
Taruako koko juttu kirjoitti:
Flektin pyörimisellä ei ole mitään väliä, jos aluksi kirjoittamasi tarina oli totta: Jos jäähdyttäjästä lähtevä alavesiletku pysyy kylmänä, vaikka kone muuten ylikuumenee, on vesikierto tukossa syystä tai toisesta. Flekti ei asiaan vaikuta yhtään mitään.
Eli mielestäsi flekti on tarpeeton? Ainoastaan se lisätehostaa jäähtymistä, mutta vedes kiertoon sillä ei ole juurikaan vaikutusta.
Luulenpa. että syylärikanavat ovat tukkeutuneet sakasta.
- toivoton :(
korjaamolla vaihtoivat uuden flekti paketin ja käyttivät koneen kuumaksi, ja kyllä se neste alkoi kiertämään, niinku pitääkin, eli ilmeisesti luulin että neste ei kiertänyt, mutta todellisuudessa se kiersi koko ajan, mutta ajo viima vaan viilentää alavesiletkun pinnan jolloin se tuntu kylmältä, mutta paikallaan alavesi letku kyllä kuumeni.
- toivoton :(
niin ja kyllä tiedän että flektillä ei ole nesteen kiertoon mitään vaikutusta, mutta kun moottori on kuuma niin ilman flektin viilennystä lämmöt alkaa nousemaan liian korkeaksi. focuksessa kuulemma flekti pyörii melkeen koko ajan. tietääkö muuten kukaan, että kun lämpötila viisari on puolessa välissä niin paljonko lämpö on ja paljonko lämpö nousee kun viisari nousee viimeiseen viivaan ennen punaista. ero ei varmaan ole ku 15-20 astetta, vai?
- Jotennii näin
Puoliväli on n. 90 ja punainen 120.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1361086Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli37937Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi47849Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus73820Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva159802Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e34764- 54741
Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42696Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy187680Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali136675