Pitkässä ajossa lämmöt alkaa nousemaan liikaa. autossa on uusi vesipumppu ja termostaatti, mutta silti ongelma jatkuu, ja itse asiassa ongelma paikallistettiin jo kerran termostaattiin eli oli jumissa eli ei auennut, ja nyt autoon vaihdettiin uusi termari mutta silti lämmöt nousee liikaa ja alavesiletku on kylmä eli edelleenkin vaikuttaa että termari ei vaan aukea. sisään puheltaa kyllä lämmintä ja kun laittaa puhaltamaan niin lämmintä kun mahdollista sisälle niin se auttaa lämmön nousuun. voiko olla että kaksi uutta termostaattia on viallisia, kyseessä on tarvike liikkeen termareita.
Lämpö ongelma
16
6264
Vastaukset
- WhooBer
Jos kerta sisätilaan puhaltaa lämminta ilmaa niin tuskin se silloin termarista on kiinni. Epäilykseni kohdistuu lämpöanturiin, että onko siinä toimintahäiriötä.
- Toivoton :(((((((
mutta kun vesipumpulta lähtee kaksi letkua, eli alavesiletku(jota ennen on termari) ja se toinen, niin voi olla että lämpö sisäilmaan tulee siitä toisesta letkusta joka tulee suoraan ilman termaria
Alaputki lähtö jäähdyttimeltä ja yläputki on paluu ja termari yleensä on paluu putkeen yhteydessä, koska se pääsää veden tietyssä lämpötilassa jähdyttimeen. Alaletkun kuuluukin olla kylmempi kuin yläletkun.
- frangröbbä
sulla on järjestelmä tukossa jostakin kohtaa
- toivoton :((((((((((
sitä minäkin epäilen. termostaatti varmaan aukeaa mutta kun syyläri on täynnä nestettä eikä pääse sieltä ulos niin kuuma neste ei myöskään pääse virtaamaan sinne.
- Oisko ilmavaiva?
Autoilu palstalla oli aiemmin samanlainen ongelma, kaikki vaihdettu ja silti keitti. Syy löytyi kuitenkin ilma tulpasta jäähdytysjärjestelmässä. Jossain merkeissä on vesi laitettava samalla nopeudella kuin vanha mies kusee, ja samalla puristelemalla alavesiletkua. Jossain autossa on apua ilma ongelmiin täyttövaiheen ajaksi irrottaa moottorista tulevan letkun irti paisuntasäiliöstä.
Ilmaa se järjestelmä kunnolla.
Kai porasit 3 mm:n ohitusreiän siihen termostaattiin heti lautasen viereen?
Sen reiän tarkoituksena on:
1) auttaa järjestelmän ilmauksessa
2) mahdollistaa pieni virtaus termostaatin ohi jolloin kuuma vesi pääsee termostaatille.
Jostain minulle tuntemattomasta syystä tätä ohivirtausreikää ei nykytermostaateissa ole. Seurauksena kertomasi kaltaisia vikoja, kansitiivisteitten palamisia ym.
Tuo reiän poraaminen pitäisi olla kaikille autojen kanssa touhuaville itsestään selvä asia.- en tiedä
mistä ostat termostaattisi, mutta kyllä kaikissa näkemissäni termareissa on ollut tuo reikä ihan valmiina.
en tiedä kirjoitti:
mistä ostat termostaattisi, mutta kyllä kaikissa näkemissäni termareissa on ollut tuo reikä ihan valmiina.
Monestakin tarvike- ja alkuperäisvaraosaliikkeestä olen termostaatteja ostanut eikä yhdessäkään tuota reikää ole ollut. Siis virheellisiä KAIKKI!
- Toivoton :)
Hahaa syy löytyi, ainakin toivottavasti :D eli flektit ei pyöri ollenkaan. luulisi että siinä on syy.
- Taruako koko juttu
Flektin pyörimisellä ei ole mitään väliä, jos aluksi kirjoittamasi tarina oli totta: Jos jäähdyttäjästä lähtevä alavesiletku pysyy kylmänä, vaikka kone muuten ylikuumenee, on vesikierto tukossa syystä tai toisesta. Flekti ei asiaan vaikuta yhtään mitään.
Taruako koko juttu kirjoitti:
Flektin pyörimisellä ei ole mitään väliä, jos aluksi kirjoittamasi tarina oli totta: Jos jäähdyttäjästä lähtevä alavesiletku pysyy kylmänä, vaikka kone muuten ylikuumenee, on vesikierto tukossa syystä tai toisesta. Flekti ei asiaan vaikuta yhtään mitään.
Eli mielestäsi flekti on tarpeeton? Ainoastaan se lisätehostaa jäähtymistä, mutta vedes kiertoon sillä ei ole juurikaan vaikutusta.
Luulenpa. että syylärikanavat ovat tukkeutuneet sakasta.
- toivoton :(
korjaamolla vaihtoivat uuden flekti paketin ja käyttivät koneen kuumaksi, ja kyllä se neste alkoi kiertämään, niinku pitääkin, eli ilmeisesti luulin että neste ei kiertänyt, mutta todellisuudessa se kiersi koko ajan, mutta ajo viima vaan viilentää alavesiletkun pinnan jolloin se tuntu kylmältä, mutta paikallaan alavesi letku kyllä kuumeni.
- toivoton :(
niin ja kyllä tiedän että flektillä ei ole nesteen kiertoon mitään vaikutusta, mutta kun moottori on kuuma niin ilman flektin viilennystä lämmöt alkaa nousemaan liian korkeaksi. focuksessa kuulemma flekti pyörii melkeen koko ajan. tietääkö muuten kukaan, että kun lämpötila viisari on puolessa välissä niin paljonko lämpö on ja paljonko lämpö nousee kun viisari nousee viimeiseen viivaan ennen punaista. ero ei varmaan ole ku 15-20 astetta, vai?
- Jotennii näin
Puoliväli on n. 90 ja punainen 120.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2764712Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452914Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k362892Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771826Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061684Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 611448
- 971322
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271222