Viedäkö katkaisuhoitoon ??

Juopon kaveri

Työkaverini on pahasti alkoholisoitunut ja olen useasti yrittänyt toimittaa miestä katkaisuhoitoon, mutta huonolla menestyksellä. Nyt mies tuntuu kypsyvän ajatukseen, mutta itse olen alkanut epäröidä. Minkälainen paikka on Porin katkaisuhoitoasema ?? Kokemuksia kaivattaisiin

147

7677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koettu on

vie kaveris katkolle vaan saa ainakin putken poikki.Paikkana jotenkin menettelee.

• asia ei ole sun

Et vie. Kaverilla on pikeus juoda jos tykkää. Ei kuulu sulle.

• ei palstan juttu

kaikkihan sieltä hakee vauhtia uuteen putkeen.
      Se on itsestä kiinni haluaako lopettaa, sinä et siinä paljoa vaikuta. Tunnen muutamia jotka ovat juoneet ittensä hengiltä ...

...jos haluat lyhyesti tietää mikä on katko, siellä pumpataan ihminen iltaisin lääkkeitä täyteen vajaan viikon ajan ja jäädään odottelemaan seuraavaa kertaa

• ??????

mitä lääkkeitä siellä pumpataan täyteen ?? hoidetaanko se hoito siis lääkkeillä ??

• Omainen hoidossa

Rauhottavia ym. ym. Henkilökunta on mitä sattuu, yks mukava nuorimies siellä on töissä. Naiset jotka ihan liian nuoria ymmärtämään elämästä mitään ovat kuin kaikkitietäviä murrosikäisiä. Vanhempi sairaanhoitaja ainut tosi mukava nainen ja pätevä.

• Panoraamadeellä

Järjetöntä touhua. Pidetään tyypit ilman viinaa, mutta pumpataan tilalle paljon vaarallisempia aineita, lääkkeitä. Niistä ei sitten selvitäkään krapulalla.

• sesssee

oon jossain kuullut, et se katkaisu tehdään diapameilla. annetaan lähes kuolettava määrä näitä, niin ei tee mieli viinaa. sen takia pitää olla valvottuna, että ei kuole diapameihin. no.. en tiedä onko totta. joku vois korjata, jos tietää

• entinenjuoppo

Siis jos juoppo lopettaa putken, on pakko antaa kouristuksia ehkäiseviä lääkkeitä, joka on yksi diapamien ja muiden bentsodiatsepiinien ryhmään kuuluvien rauhoittavien tarkoitus. Muuten pitkän putkan jälkeen voi kuolla kramppeihin, kun lopettaa. Ja diapameja pitäis vetää ihan törkeä määrä, että niihin kuolisi. Katkolla ei ole Toivoakaan saada diatsepaamia tai oksatsepaamia ainakaan Liikaa, että sessseellä on täysin vääriä tietoja. Lukekaa vähän farmakologiaa, ennen kuin lauotte "totuuksia".

• samaentinenjuoppo
        entinenjuoppo kirjoitti:

Siis jos juoppo lopettaa putken, on pakko antaa kouristuksia ehkäiseviä lääkkeitä, joka on yksi diapamien ja muiden bentsodiatsepiinien ryhmään kuuluvien rauhoittavien tarkoitus. Muuten pitkän putkan jälkeen voi kuolla kramppeihin, kun lopettaa. Ja diapameja pitäis vetää ihan törkeä määrä, että niihin kuolisi. Katkolla ei ole Toivoakaan saada diatsepaamia tai oksatsepaamia ainakaan Liikaa, että sessseellä on täysin vääriä tietoja. Lukekaa vähän farmakologiaa, ennen kuin lauotte "totuuksia".

*putken jälkeen siis

• piereskelynMestari
        samaentinenjuoppo kirjoitti:

*putken jälkeen siis

Mulla on välillä näitä pieruputkia.. Mihis mää pääsisin hoitoon?

• Make_-

Onkohan Porissa muita hoitopaikkoja, joissa juomakierteen saisi poikki. Epäilyttää tämä katkaisuklinikka, koska olen kuulluut niin negatiivisia juttuja paikasta

• entinenjuoppo

Se on itsestä ja omasta motivaatiosta kiinni! Katkolla saa kierteen poikki, jatko riippuu itsestä! Sen jälkeen esim. AA, ja jos ei onnistu lääkkeettömästi, A-klinikka. Ei niitä lääkkeitä tarvitse pelätä, ne on tehty ihmisten auttamiseksi.

• minä vain

Porin katkaisuhoitoasemassa sinäänsä ei ole mitään vikaa mutta asiakkaat vain tulevat sinne yleensä silloin kun rahat loppuu tai joku painostaa vaikka itsellä ei ole aikomustakaan lopettaa juomista... Kyllä siellä itsensä voi viikossa saada ihan hyvään kuntoon kun ruokaa tuputetaan vähän väliä ja rauhoittavia ja unilääkkeitä saa (usein vielä lähtiessään muutamaksi päiväksi mukaankin). Ja mikäli vain motivaatiota riittää niin katkolta saattaa päästä jatkohoitoon kuntoutumisyksikköön joka ei ole ollenkaan huonompi paikka sekään.

• Make---;;

onko se katkaisuhoito sama, kuin kuntoutumishoito ??

• saunan taa

miksi yleenä tälläisiä paikkoja on..jossa laitetaan vaan itsensä kuntoon,,että jaksetaan taas juoda. antas luonnon korjata tyhmät juopot.. jos joku haluaa juoda..niin sitten juokoon hautaan asti

• %%%%%%%%%%%%%%%

Katkon jälkeen on mahdollista päästä Kuntoutumisyksikköön, joka sijaitsee samassa talossa. Varsinainen syvempi hoito alkaa siellä.

tunnen yhden ihmisen, joka käy katkoklinikalle monta kertaa vuodessa ja eipä ole muutosta elämään tullut. Juominen on alkanut uudestaan. Mitä on tämä syvempi hoito ?? Lääkkeitkö enemmän vai mitä ??

• entinenjuoppo

OMA HALU RAITISTUA!

• holisti ite

niin tän kuun aikana joutuu hakee tk päivystyksestä lähetteen,meites katkolla ei oo lääkäriä paikalla....

• just jop

ei ne juomiehet ja naiset helposti hae lähetettä. ei viititä odottaa, vaan heti pitää päästä katkolaan ja diiapaamia kourallinen suuhun niin avot hyvää tulee. lasku kyl tulee peräs, mut kuka nyt viitsisi maksaa. ku aina päässee uudestaan, vai ei maksaisikaan. taidan menää seeeelmaan

• hohhoijaaaa...

Katkolla kohtelu on kyllä ala-arvoista, mutta kuntoutus puolella asiallinen ja mukava henkilökunta joka välittää ja auttaa. Katkolla tulee sellanen tunne että mitäs tulet tänne meitä häiritseen? Istutaan kahvilla ja juorutaan. Asiakas kyllä ehtii odottaan. Nuoret naiset jotka ei tie eämästä mitään on niin tärkeitä kun ollaan hoitajia.

• >>>>>>>>>>>>

eikös se kuntoutus ole kallista ja tarvitaan lähete ja paikka on kankaanpää ?? vai olenko väärässä

• Katkolla käynyt

Ihan asiallista toimintaa. Itse olin kolme päivää alkuvuodesta kun homma riistäytyi käsistä. Olisivat halunneet minun vielä jäävän mutta tunnen itseni ja tiesin pärjääväni jo omillani. Olen tuurijuoppo eli pitkiä aikoja selvä. Joskus otan sen yhden päivän asiallisesti kun taas joskus menee viikkokin, pahimissa tapuksissa 2. (Nyt työelämässä ettei nyt vallan vääriä käsityksiä tule että tuolla puistoissa tipottelisin)

Mutta asiaa... promilleja ei saa olla tai et saa lääkkeitä. Itsellä oli 2,4 aamupäivällä kun saavuin kyseiseen paikkaan. Piti odottaa että ne laskee.

Lääkejako on 3x/pvä ja keskittyy suuremnaksi osin viitamiineihin. (Syöminen jää juodessa).Rauhoittavia myöskin tarpeellinen määrä. Sillä ne on tarpeen kun pumppu yrittää rinnasta ulos. (pameja) Unilääke yöksi että saa nukutuksi. (Ilman lääkkeitä ei nuku 3 - 5:een vuorokauteen kun lopettaa)

Lääkkeitä vähennetään heti seuraavana päivänä! Eli se on paskapuhetta että niitä mömmöjä vedetään päivät pitkät suuria määriä.

Jos on eka kerta kuten minulla niin haastatellaan. Ensin paikan vastaava. Lääkäri ajan puitteissa ja lähtiessä myös.

Ruoka. Aamupala. lounas, päivällinen ja iltapala. Ne on päivän kohokohtia kunhan saa nieltyä alas. Telkkari löytyy mutta muuten hiton tylsää. Kirja tai ristikkolehti mukaan!

Puhelin muut henk.koht tarvikkeet otetaan pois. Tupakat saa pitää. Sinnepäin voi sitten soittaa ja tärkeät puhelut pystyy hoitamaan vastaanoton kansliasta.

Kyllä ne siellä ihmisen kuntoon saa. Itsestä sitten on jatko kiinni. Yritän opetella kohtuujuomista vaikka se heidän mukaansa on mahdotonta, aika näyttää...

Asiakkaita joka yhteiskuntaluokasta mutta suuremmaksi osaksi tavallisia duunareita. Myös yhteiskunnan elättejä.

Henkilökunnasta ei pahaa sanottavaa.

• Raitis alkoholisti.

Suosittelen ehdottomasti katkoa. Pitkän ryyppyputken jälkeen tarvitaan lääkitys. saattaa ilman lääkitystä sydän sanoa sopimuksen irti. Missään nimessä ei pidä paikkaansa että lääkkeitä pumpattaisiin kroppa täyteen!!!! Itse olin aikoinani katkolla usean vuoden ryypiskelyn seurauksena. Sieltä siirryin kuntoutuksen puolelle. sen jälkeen olen ollut täysin raitis. Ky:ssä hoitomuotoina: vertaistuki, ryhmät, akupunktio, hypnoosi ja monet aktiviteetit esim: 2 kertaa viikossa uimaan tai kuntosalille. Tietenkin tarvitaan vahva motivaatio, mutta jos todella haluaa raitistua niin näistä paikoista apu löytyy.

• Musorski

Olen kuullut että siellä pitää kulkea aamutossuissa ja -takissa???

• SK

Porin katkaisuhoitoasema tarjoaa apua juomis putken katkaisuun. Hoitoaika max 7vrk (Huumeasiakkaille 21 vrk) Tarkoituksena on saada juomaputki poikki turvallisesti valvotuissa olosuhteissa. Apuna hoidossa käytetään lääkehoitoa, jonka tarpeen arvioi aina joko Päihdepalveluiden oma lääkäri tai hänen lomiensa aikana TK:n päivystävä lääkäri. Lääkkeitä ei kenenkään ole pakko ottaa, mutta useasti asiakkaan kunto on sellainen, että lääkehoidolla voidaan välttää esim. alkoholin käytöstä aiheutuvat krampit, jotka voivat olla hengen vaarallisia. Hoidon pituuden määrittelee asiakas itse.

Katkon tarkoituskaan ei ole antaa pitkäaikaista päihdekuntoutusta vaan katkaista kierre ja saada asiakas parempaan kuntoon. Tämän takia mm. katkolla ei ole juurikaan mitään erityistä päiväohjelmaa. Asiakkaat ovat usein vielä katko jakson ajan hyvin huonokuntoisia. Katkon jälkeen on kaikilla Porilaisilla mahdollisuus päästä jatkohoitoon Kuntoutumisyksikköön, joka tarjoaa yhteisöllistä päihdekuntoutusta. Hoitoon pääsee erillisen haastattelun kautta kuntoutumisyksikön paikkatilanteen mukaan.

Katkaisuhoitoasemalla on myös kaksi paikkaa varattu huumeasiakkaille, joiden jakson tavoitteina voi olla esim. Huumeiden käytön katkaisu, lääkevieroitus, korvaushoidon aloitus tai lopetus tms. Heidän hoitojaksonsa on useimmiten kestoltaan kolme viikkoa.

Katkolle voivat kaikki Porilaiset sekä YTA kuntalaiset hakeutua virka-aikana suoraan kysymällä ensin paikkatilannetta. Tällöin ei ole promille rajaa. Lääkitystä tosin saa vasta promillejen laskettua 1,5 o/oo. Virka-ajan ulkopuolella sekä oman lääkärin lomien aikana hoitoon tulemiseen tarvitaan lääkärin lähete ja silloin promille rajana on 1,5 o/oo. Ulkopaikkakuntalaiset tarvitsevat maksusitoumuksen omalta kunnaltaan.

Kaikki asiakkaat puhallutetaan sekä haastatellaan tullessaa. Katkolla on sekä yhden- että kahden hengen huoneita sekä ns. loossi käytävä, jossa samassa loossissa on aina kaksi vuodetta. Kännykän käyttö katkolla on kiellettyä. Katkolla toimii asiakas puhelin, johon voi soittaa ja omat puhelut asiakkaat voivat hoitaa kansliasta.

Lääkehoidon lisäksi Katkolla on mahdollisuus saada keskusteluapua, akupunktiota, rentoutusta sekä on mahdollisuus osallistua Kuntoutumisyksikön puolella järjestettäviin naisten- ja miesten ryhmiin.
      Hoitojakson aikana ei voi poistua katkolta. Pidemmän jakson olevat huumeasiakkaat voivat poistua talon ulkopuolelle henkilökunnan seurassa.

Asiakas maksu katkaisuhoidon osalta on 32,50 e/ vrk, joka jää siis asiakkaan maksettavaksi. Loput hoidosta maksaa kunta.

Vierailuaika on joka päivä klo 16-20 ja on tarkoitettu vain lähiomaisille.

Henkilökuntaan kuuluu Sairaanhoitajia, lääkäri, hoitajia sekä laitosapulaisia.

Siinä oleelliset asiat Porin katkaisuhoitoasemalta. Oli paikka sitten katko tai kuntoutus Porissa tai muualla niin mikään laitos ei raitista ketään ihmistä, jollei ihmisellä ole itsellään motivaatiota ja halua elämän muutokseen. Kaikki asiat lähtevät asiakkaasta itsestään. On niitä jotka joku kerta saakin raittiuden hoitojaksoltaan ja niitä jotka eivät koskaan edes halua kokonaan raitistua, mutta tarvitsevat silloin tällöin apua kierteen hetkelliseen katkaisuun ja näille ihan kaikille tarjotaan hoitoa, jonka jo päihdehuolto laki sanelee.

• sadistinen-hoitaja

Puhut paskaa mikäli joudut mielivallan kohteeksi voit poistua milloin vain. näinkin on käynyt. oppi ja ikä

• kkmju

näyttää siltä, että ylläolevan kirjoituksen on tehnyt paikkaan kuuluva ihminen, joka näkee vain työpaikkansa hyvät puolet. todella naivi kirjoitus..

• trevora

Ei naiivi vaan informoiva, kertoi faktat.

• psykiatri

Katkaisuhoidosta voidaan viedä tarpeen vaatiessa mielenterveyspalveluiden piiriin ja näin pitääkin olla.

• Ne hysss

Katkolla saa diapamia solkenaan vapinaan. Oiken pumpataan täyteen, niin pikku-ukot katoaa maisemista. Kummaa porukkaa koko katkosakki.. potilaat ja muut

• Jeppe Niilonpoika
        Ne hysss kirjoitti:

Katkolla saa diapamia solkenaan vapinaan. Oiken pumpataan täyteen, niin pikku-ukot katoaa maisemista. Kummaa porukkaa koko katkosakki.. potilaat ja muut

Mittas sitten, jos ei juominen kateakkaan katkolla, vaan heppu alkaa taas välittömästi juomaan, kun kotiin pääsee. Voiko hakea korvausta hoitovirheestä ? Mun serkku kun on alkaa välittömästi pöhnäämään uudestaan, kun on katkolta päässyt. Että ei se katko ole katkaisuhoitoa vaan jonkinlaista ylläpitojuttua. Näin ainaskin suurin joukko tekee. Kun jääkaapissa vain valo, niin katkolle tie vie

• monesti
        Jeppe Niilonpoika kirjoitti:

Mittas sitten, jos ei juominen kateakkaan katkolla, vaan heppu alkaa taas välittömästi juomaan, kun kotiin pääsee. Voiko hakea korvausta hoitovirheestä ? Mun serkku kun on alkaa välittömästi pöhnäämään uudestaan, kun on katkolta päässyt. Että ei se katko ole katkaisuhoitoa vaan jonkinlaista ylläpitojuttua. Näin ainaskin suurin joukko tekee. Kun jääkaapissa vain valo, niin katkolle tie vie

katkon jälkeen,sen hyvä ja raittin ystävän tuki on tärkeää.

• kuitui
        Jeppe Niilonpoika kirjoitti:

Olet oikeassa juopot käyvät katkolla vain siksi että kunto vähän paranee että sitten taas jaksaa juoda muutaman kuukauden ja taas katkolle keräämään sääliä ja voimia että jaksaa taas ryypätä juopot ovat SÄÄLITTÄVIÄ PASKIAISIA jotka elävät yhteiskunnan rahoilla toivottavasti edes jokunen juoppo lukee tämän ja tunnistaa itsensä.

• 2222331
        kuitui kirjoitti:

Olet oikeassa juopot käyvät katkolla vain siksi että kunto vähän paranee että sitten taas jaksaa juoda muutaman kuukauden ja taas katkolle keräämään sääliä ja voimia että jaksaa taas ryypätä juopot ovat SÄÄLITTÄVIÄ PASKIAISIA jotka elävät yhteiskunnan rahoilla toivottavasti edes jokunen juoppo lukee tämän ja tunnistaa itsensä.

Juu minä tunnista itseni. Jos seura kiinnostaa, niin tervetuloa joukkoon.
        Meillä elämä on helppoa..ei oo huolta työstä..sossu maksaa kaiken

• akiajo
        2222331 kirjoitti:

Juu minä tunnista itseni. Jos seura kiinnostaa, niin tervetuloa joukkoon.
        Meillä elämä on helppoa..ei oo huolta työstä..sossu maksaa kaiken

aivan. asiatekstiä. minä, kokemusta on...

• Jeps....
        akiajo kirjoitti:

aivan. asiatekstiä. minä, kokemusta on...

Minä käyn säännöllisesti katkolla. Saan hyvät sapuskat ja diapamvoittoiset lääkkeet kaupan päällisiksi.

• sk

En ole henkilökuntaa, muussa roolissa vaan paljon katkolla olleena. Enkä kirjoittanut mitään hyviä puolia vaan ihan perusasiat hoidon tavoitteista ja käytännöistä.

Vastuu juomisesta on ihmisellä itsellään hoidon jälkeen ei kenelläkään muulla.

Kehottaisin sinua tutustumaan vaikka kirjallisuuden avulla sairauteen nimeltä riippuvuus ja siitä toipumiseen niin ymmärtäisit vähän paremmin kyseistä sairautta ja sitä mikä tarkoitus ja mikä ERO on erilaisilla hoitopaikoilla/ -keinoilla.

Toiseksi kehottaisin myös tutustumaan ihmisen psyykkeeseen ja sen toimintaan tietyissä tilanteissa sekä lääkehoidon tärkeyteen siinä vaiheessa kun ihminen esim. näkee tai kuulee harhoja, joita sinä nimität pikku-ukkojen näkemiseksi. Apuna voit taas käyttää esim. kirjallisuutta, jota löytyy aiheista paljon.

• SK

Lisäisin vielä, että serkkusi kaltaisia tapauksia mahtuu joukkoon kirjavaa monta. Joillakin onkin tavoitteena saada putki katkeamaan esim. jonkun edessä olevan leikkaus toimenpiteen vuoksi (promilleissa kun ihmistä ei voida useinkaan operoida) ja tulee siksi katkolle. Ja hyvä näin. Usein esim. leikkaukset ovat välttämättömiä, jotka jäisivät tekemättä jos ei olisi paikkaa jossa katkaista putki siksi aikaa. Kaikki ei halua koskaan raitistua, joka on heidän päätöksensä. Välillä on kuitenkin otettava pieni huilaustauko.

Joukkoon kirjavaan kuuluu myös monia alko- sekä ja huumeiden käyttäjiä, jotka ovat saaneet raittiuden hoidon ja kovan oman työn ansiosta. Raittius ei suinkaan tällaisille ihmisille tule yleensä pelkän katkon avulla. Katko on hoitopolun ensimmäinen paikka, jonka tavoitteena on käytön katkaisu ja paremman fyysisen kunnon saavuttaminen, josta moni Porilainen jatkaa kuntoutukseen Kuntoutumisyksikköön ja siitä vielä monet (varsinkin nuoret ja huumeiden käyttäjät) vielä pidemmille kuntoutusjaksoille muihin kaupunkeihin sekä A-klinikan palveluiden piiriin.

Toivottavasti saat tutustua myös joskus toipumisen läpikäyneeseen ihmiseen niin ehkä saisit myös muunlaista perspektiiviä mielipiteillesi.

• Diapami

Ei niitä lääkkeitä keneenkään väkisin pumpata. Se on itsestä kiinni haluaako niitä, niistä voi kieltäytyä.

• unetonuneton

ei varmasti pumputa.kunei edes lääkärin määräämiä lääkkeitä saa vaikka tahtoisi.Joku norsunpuolikas on vain päättänyt ettet tarvitse niitä.kyllä se uni siten joskus tulee.ehkä kaden viikon päästä.voihan siihen tietysti mennä kolmekin viikoa.Eipä ihme että väki katkolta häipyy.maksimisaan kolmeyötä on liikaa.vittumaisia vanhuudenpäiviä sinulle norsunpuolikas

• Justtt joo

Olen monissa keskusteluissa ja kirjoituksissa kohdannut tähän pilleritouhuun, kun kyseessä on Porin klinikkatouhu. Tässä joku aika sitten oli iso kirjoitus sk:ssa, jonka oli nimettömänä kirjoittanut kaksi henkilöä. Nämä henkilöt kertoivat, miten oikein käskettiin ottamaan rauhoittavia ja peloiteteltiin, että hukka perii jos ei syö. Mutta tämä on nykyajan muoti. Syödään pillereitä vaivaan, kuin vaivaan ja Porin päihdelaitokset on huippu tässä asiassa.
      Nappi suuhun, mielummin diapam, ja sitten baanalle

• puhut

asiasta,josta et mitään tiedä.Olen kyseisessä paikassa käynyt ja mitään pakko lääkitystä tai tuputusta ei ole.Ehkä nuoremmat hoitsut voisivat hieman korjata asenteitaan.

• höpönlöpöns

Diapam ja muut bentsot ovat hyviä lääkkeitä todelliseen tarpeeseen oikein käytettynä.

• diatse pam

Jos on skitso diagnoosi niin ei saa diapameja vaikka haluaisi.
      Kaikkia muita myrkkyjä kyllä syötetään.

• Subbb

Pitääkö paikkansa, että klinikalta saa ilmaiseksi krapulalääkkeitä ?? Sen tiedän, että nämä subuheput saa huumensa ilmaiseksi, mutta nämä karapulalääkkeet on toinen asia. Jos asia näin, niin jopas on palvelut. Tavallinen pulliainen ei saa mitään ilmaiseksi, mutta nämä taitaa.
      Kuulemma osa subuista menee myyntiin, kun jotkut osaa sen piilottaa. Siis katko ylläpitää huumekäyttöä kait.
      Näin mulle kerrottiin baarissa

• voi_ennakkoluuloiset

Ota nyt selvää Subbb asioista, ennen kuin kirjoittelet. Tosi luotettava tuo lähde "baarissa kuultua". Ihmiset ovat erilaisia, joka ryhmästä ja joukosta löytyy hyvät tyypit ja "kusipäät". Addiktio ei katso yhteiskuntaluokkaa tai naamarajaa. Korvaushoito on pelastanut monia ihmiselämiä, muidenkin kuin riippuvuuksiin sairastuneiden, koska ei tarvitse harrastaa rikollisuutta sairautensa hoitamiseen. Muutama "mätä omena" pilaa ilmeisesti koko ihmisryhmän maineen, niinhän se aina menee. Huonoista ihmisistä puhutaan enemmän, koska hyvistä ei ole mitään ilkeää juoruiltavaa, hoitavat omat asiansa ja elävät kaikessa rauhassa.

• hoh hoijaa...

Monikin tarvis katkaisua. Esim. ex-miesystäväni. Hän ei vaan itse sitä tajua. Maximissaan on 1-5 päivää ilman kaljaa ja sitten sitä on jo pakko saada. Tyyppi on katkera ja näkee syyn vaan muissa. Se miksi hän juo, sille on aina syynsä, esim. joku vituttaa tai on tehnyt jotain minkä vuoksi on hyvä kilistää. Mutta ei voi pakottaa hoitoon jos ei kerran tajua/halua mennä. Varsinkin tässä tapauksessa on taustalla niin mielenterveydelliset ongelmat joka on lisännyt päihdeongelmaa.
      välillä laski kaapista tyhjiä pulloja, että montako kaljaa niillä sai tai saa ja laskee senttejä kukkarostaan. Hyvä matikkapää sillä ainakin on, kun ostaa halvinta olutta mitä kaupasta saa ni saa enempi.

• qazxs

porin katko-klinikka on pilleristien taivas.. lääkepalvelu parhaasta päästä

• ?!?1?!

Täytyy myöntää, ettö paikka on kaksijakoinen. Jos menet hoitoon, vot kylkiäisenä saada pilleririippuvuuden, mutta jos et mene, juominen voi jatkua. Monet jepet sanovat, että kyllä viinasta paasee eroon, mutta ne pillerit on toinen asia. Nykyään on muoti, että ainaskin Porin jepet syö pillereitä, kuin leipää ja luulee, että raittius tulee niillä.

T. katkolla ollut

• höpönlöpöns

Ni mitä sitten jos on riippuvainen lääkkeistä, joita tarvitsee sairauden hoitoon? Jotka ovat oikein käytettyinä turvallisia ja auttavat elämään arjessa. Samalla tavalla diabeetikko on "riippuvainen" insuliinista, syyllistätkö häntä ??

• 12qw34

Kun on ollut lehdissä kirjoituksia Porin alkoholistilaitosten lääkehuollosta, niin aina on tullut esiin tämä lääkkeiden runsaus . Monesti kuulee, että sieltä saa vain pillereitä. Se kylläkin ihmetyttää, että kukaan paikan viranomainen ei ole antanut mitään lausuntoa, miksi näin on. Tuntuu, kuin ei olisi kanttia ja siitä alkaisi lehdissä kai aika härdelli.
      Tulkaa nyt joku laitosten vastuunkantaja edes kertomaan julkisuuteen, miksi näin on. Jos uskallatte.

• Ihmettelijä ..

Miksi muuten Porin päihdetouhuista on harvoin kirjoituksia hyvässä hengessä. Ja niin harvoin näkee, että joku henkilökuntaa kuuluva kertoisi avoimesti, millaista hoito Porissa on. Koskaan en ole kuullut tai lukenut, että joku lääkealan asiantuntija kertoisi alkoholistien lääkehoidosta.
      Kaikki tuntuu olevan salaista, hyvin salaista. Eikö asia kestä päivänvaloa.
      Ihmetyttää suuresti.

• Äly hoi.....

Lääkäri määrää jokaiselle yksilöllisesti tarvittavat lääkkeet. Ei ole mitään kaikille yhteisesti annettavaa ääkitystä, joten vastaaminen on mahdotonta. Lisäksi henkilökunnalla ehdoton vaitiolo velvollisuus joten kenenkään lääkityksestä ei voi antaa kommentteja. Katkon asiakkaat yleensä ovat lääkityksen tarpeessa. Krapula todellakin on hengenvaarallinen tila jos putki on kestänyt pitkään!!!!

• hyvä_äly_hoi
        Äly hoi..... kirjoitti:

Lääkäri määrää jokaiselle yksilöllisesti tarvittavat lääkkeet. Ei ole mitään kaikille yhteisesti annettavaa ääkitystä, joten vastaaminen on mahdotonta. Lisäksi henkilökunnalla ehdoton vaitiolo velvollisuus joten kenenkään lääkityksestä ei voi antaa kommentteja. Katkon asiakkaat yleensä ovat lääkityksen tarpeessa. Krapula todellakin on hengenvaarallinen tila jos putki on kestänyt pitkään!!!!

Äly hoi, hyvä kirjoitus, täysin samaa mieltä!

• äly hoi !!

juupaa juu. olis se kyllä joskus kivaa, että joku päihdehuollon esimiehistä tai joka tietää ja uskaltaa tulisi kertomaan, mihin perustuu tämä pillerirumpa, jota he pyörittävät. yksi hyvä tuttavani on käyttänyt joskus niiden palveluja ja nykyään on täysi pilleristi. ennen ei käyttänyt pillereitä lainkaan. ja ei se alkon käyttö pillereiden myötä ole mihinkään loppunut. nyt on vain kaksi riippuvuutta.
      että näin ja muitakin tapauksia on pilvin pimein

• höpönlöpöns

Niin, mihin perustuu se, että sairauksien hoitoon käytetään lääkkeitä, hmm... mietippä sitä! Kauheeta pillerirumbaa harrastetaan siis keskussairaalassa ja terveyskeskuksessa, voi kamala.
        Tuttusi juominen on ollut oma valinta, jos ei ole ottanut apua vastaan, ni!

• ?????olijuytgnh

luulen että tämä pohjoisporin puukotus ja pähdehuollolla on yhteinen tekijä... siis lääkkeet. porin alkoporukka hakee lääkkeet klinikalta ja sitten vapaa-aikana napsitaan niitä alkon kanssa ja sitten pönttö sekoaa..

• voiteitäihmisiä

Kyllä se valtion myymä Pitkäripaisen juoma sekottaa päätä jo sinänsä ihan tarpeeksi, turha alkaa syyllistämään hoitotahoja ja sitä, että jos ihminen kärsii, yleensä sairautta hoidetaan lääkkeillä. Se on oma ongelmansa, jos ottaa lääkkeitä viinan kanssa. Mitäs ottaa viinaa?!? Katkolle ja AA_han tai A-klinikalle pyrkimyksenä viinanoton lopetus.

• jep....

syökää vain niitä pameja, mutta sitten kun pitäis lopettaa..tulee totiset paikat ja eipä onnistu heeee

pii..piii..pilleririippuvuus

• lollo lollompi lollo

Ni mitä sitte? Parempi se on kuin dokata ja kuolla. Pameista ei mene oikein käytettynä pää mitenkään sekaisin. Ja se on väärinkäyttöä, jos niitä viinan kanssa ottaa. Tai ottaa enemmän kuin lääkäri määrää.

Sanoisitko sä diabeetikolla, että käytä vaan sitä insuliinia, mutta sitten kun pitäis lopettaa... tulee totiset paikat ja eipä onnistu !?!

Tuskinpa vaan. Päihderiippuvuus on ihan samanlainen sairaus kuin mikä muu tahansa.

• Ei oppi ojaan....

Kuis paljo kossua pitää kiskoa vrk, kk, vuosi jotta sinne katkolle on syytä mennä?
      puolikas jokapäivä, litra, puoltoista....... sanotaan ny 100kilosen äijän, joka kuiteskin syö päivittäin. Hiivari ympäri vrk.den

• ha2012

Mites näistä kirjoituksista paistaa läpi sellainen oletus, että kun menet katkolle, pitäisi alkoholin väärinkäytön loppua kuin seinään ilman mitään vippaskonsteja :)

Jos se loppuisi, jokainenhan voisi hoitaa homman omatoimisesti kotioloissa.

Tsemppiä kaikille alkoholisteille! Pitäkää pintanne, ottakaa apuja vastaan, mutta tehkää oma osuutenne myös. Se on tärkein.

• +(89)

jos katkolla saat viinahuurut pois, tulee tilalle pillerihuurut. yksi tuntemani heppu meni katkolle ja kun homma päättyi, tuli alko-ongelman tilalle pilleriongelma.
      että näin riippuvuus sen kuin jatkui

• Late:::

Pitääkö paikkansa, että katko laajenee ? Tulee kuulemma lisää paikkoja ?
      Voipi olla pidempään katkolla.
      Tietääkö joku ?

• sinisiä

Katkolle olen menossa, kerron sitten kokemukset. kokemuksia on muiltakin katkoilta. Nyt vain tilanne se että kuolee jos jatkaa sekakäyttöä. ps. bentsodiatsepiinit välttämättömiä 1-3 vrk:n ajan, kramppi/delirium riski liian iso. Paras katko on ollut järvenpään sosiaalisairaalan katko. siellä tajuttiin monen tason riskit. mutta loppuun vielä mikä porin aa ryhmä ymmärtäisi myös sekakäyttäjää?

• katkossa vaan

Jep.
      Nyt sitten tietoa on. koko katko on laajentunut ja lepopaikkoja tullut lisää. voipi siis levätä ja kerätä voimia uuteen putkeen viikko kausia.
      mistähän tälläinen muutos on tullut ??

• sinisiä

Noh enpä ota tuota liian vakavasti, "vitun narkki". Koitetaan pysyä asiassa. Mistä tuo tieto lepopaikkoja tullut lisää on ?

• katttkosssa

Kuulin jutun yhdeltä katkohoidossa olleelta meiheltä. Oli kuullut varmaan joltakin hoitajalta ollessaan katkolta.
      en sit tiedä, pitääkö paikkansa. kaverin juttuihin ei oikein ole luottamista

• Tzäätänä

Haudassa sekakäyttäjäkin saa levätä. On se saatana ettei pelkkä viina riitä. Tollasta pohjasakkaa joudutaan sit verorahoilla paapomaan. Ei helvetti!!!

• never etanoolia

Kyllä pieni pilleriongelma aina suuren alkoholiongelman voittaa. Aina humalapäissään kun olin töissä oli jatkuvasti joku pikkupomo aukomassa päätään nykyään kun aina silloin tällöin heittää namin naamaansa tuntuvat kaikki olevan tyytyväisempiä.

• Porin
      • jeejeeejumalasi

No tuo on aivan sama vaihtaako viinan pillereihin tai kirkkoon. Ojasta allikkoon menit.

Oma tavoite on päästä kaikesta p>***asta eroon. Kirkko ei ole silloin vaihtoehtojen joukossa.

• tipam

Joillekin riittää yksi tai monta diapamia, niin raittius kukoistaa.
      diapamilla raittiiksi a-klinikan ohjeiden mukkaan

• not-diapam

a-klinikan nimeksi voisi vaihtaa vaikkapa diapam-klinikka. on sen verran yleinen nappi, jonka tyrkyttävät jokaiselle krapulahepulle.
      osa kuulemma menee katukauppaan ja lapsille. näin huhuja liikkuu

• ???????????

Mitä maksaa katukaupassa kymppi diapami ????

• rimrim

joo varvinkadulla saa vaikka mitä mömmöjä ja mukulat myös ihan sekasii

• Pleaseeeeee

Mitä on subu ? Kaikki piripäät kaupungilla vannoo sen nimeen kuulemma.
      Mitä se on ? Vastauksia please .............

• Se on kuules

sellanen nappi jonka ne piripäät antaa liian utelolle, siihen päättyy utelut kun o suu täys multaa.

• ihme touhuu

Moni juoppo olisi jo kuollut, jos katkoa ei olisi. Meinaan nääs, et katko pitää juopot hyvässä kunnossa, et jaksaa juoda vuodesta toiseen..
      Näin ainaskin meitin rappukäytävän hepulle on käynyt....tosin mennee jo juomisesta aika hapettomaksi, mut selmassa laitetaan taas juomakuntoon.

• diabamfani

Katkolla saa diapamia tuhoton määrä..........joku sano, et siellä saa jopa 10-15 nappia päivässä ja olo ku pumpulissa. Kyllä sit kelpaa taas juoda, ku krapulaa ei tartte kärsiä..

• juop. kalm.

Ku saa nappi diapaam 10meegee ja about 15 päivässä, ni johan katkeaa.
      Mut juoppo ei opi ja hakkaa päätä seinään ja taas katkolle.
      Kuihan moni on katkon jepeistä raitistunut ??? Heh..

• Ei ymmärrä

Suurmmalla osalla näistä alkoholisteista on ruokatorvi niin paskana viinan juonnin takia että ne kuvittelee närästyksen tunteen olevan joku vakavampi sairaus johtuen tietenkin myös siitä osittain että pääkoppa mennyt sekaisin viinasta totaalisesti. Sitten ne menee katkolle ja aloittaa turhaan pilleririippuvuuden aloittavan putken pameilla vaikka tuon tilan hoitooon riittäisi ihan sen 4-5 litraa hiilihapotonta vettä päivässä juotuna ja terveellinen ruokavalio.

• Kissssssss

Käykö myös nistit katkolla..??? vai missä ne yrittää saada lissää temgee sun muita subuja..???
      Ei kai.. vai onks totta ??

• Pieni pointti

Olen tehnyt muutamiin lehtiin pyynnön, että tekisivät kirjoituksen Porin päihdehoidoista ja miksi niitä lääkkeitä määrätään niin tuhottomasti.
      Jos juttu tulee, niin lääkkeitä jakavat joutuvat lehtien palstoille.

T. Omainen

• otetaan taas

Antakaa juoppojen juoda..jos kuolla kopsahtaa, ni itsehän on hautansa kaivannut.
      Kaikki katkot, sun muut klinikat pitäs lopettaa.
      tuli halvaks yhteiskunnalle.

• Kalle Gambina

Olisin halunnut sinne pilleriparatiisiin, mut kiinni on ja pysyy.
      Aukeaa vasta ensi vuonna.

Mist nyt saan diapamia ????

• Rahat Työstä

Olisiko jos menisi töihin niin saisi putken poikki ?

• työtä työtä

Puoli miljoonaa hakijaa noin 10 tuhatta paikkaa auki.Minne sitä menisi töihin?Jokaisella ei katsos iskä hommaa työpaikkaa vaan ne pitää ihan itse hommata.

• Iso Joen Ranta
        työtä työtä kirjoitti:

Puoli miljoonaa hakijaa noin 10 tuhatta paikkaa auki.Minne sitä menisi töihin?Jokaisella ei katsos iskä hommaa työpaikkaa vaan ne pitää ihan itse hommata.

työtä työtä

Miten olisi jos alkaisi alihankkijaksi ?

Tekisi jotakin sellaista kuin mitä muut ei tee ?

Porista puuttuu esim. Oma kunnan Dekkari joka selvittäisi että miten joskus ruumis löytyy ja sitten alkavat pekuloinnit että kuka on tehnyt ja mitä.

Voin aloittaa... Yyterin rannoilta löytyy kaksi nuorta kuolleena ja kukaan ei tunnu tietävän että keitä he ovat - saatikka milloin tulleet Suomeen... ko saksalaisnuoret ?

• Lataamoooon

"Voin aloittaa... Yyterin rannoilta löytyy kaksi nuorta kuolleena ja kukaan ei tunnu tietävän että keitä he ovat - saatikka milloin tulleet Suomeen... ko saksalaisnuoret ?"

Sovitaanko, että seuraavan kerran kun telkkarista tulee Wallanderi, niin laitat telkkarin kiinni. Menee sulla näköjään uniin noi ohjelmat.

• gee-mies

Aukeeko katko tänään ?? Ei katkea millään....kaljaa menee vaan ja muija naputtaa..

• Kulukorvaus

Vie jonnekkin työmaalle - jossa hän on ollut aikaisemmin töissä !

Kyllä kun ex työ kaverit näkevät niin rupeavat ihmettelemään että millaiseen kuntoon lyhyessä ajassa pääsee ?

• T. Juopon poka

Pian aukeaa ..... Holistien ja nistien pilleritaivas

• Liisa ____

Otin selvää. Katko aukeaa keskiviikkona. Nyt kuskaan mieheni sinne päivähoitoon muutamaksi päiväksi. Lapset vien tietysti tarhaan.
      Itse menen töihin, koska on pidettävä perhettä pystyssä.

Voimia kanssasisaruksille.

• Liisantorilta

Liisa

Kannattaa jo alkaa miettiä että tuliko sittenkään valittua " oma mies rahan vai rakkauden " takia !

Muissa maissa sovitut avioliitot toimivat paremmin kun eivät tiedä että kenen kanssa vanhemmat painostavat avioon !

• Liisa______

Olen johtavassa asemassa oleva henkilö ja kulissit pitää näyttää hyviltä.
      Niin ja silloin, kun mieheni ei jua, hän on mitä suloisin mies.
      Ja minkäs voi. Eroa en ota.

• 6666666666

Olen käynyt joskus pääkaupunkisedulla yhdessä katkaisuhoidossa ja toimi salainen lääkekauppa. Asiakkaat myivät toisille ties minkälaisia pillereitä ja henkilökunta ei huomannut mitään.
      Mitenkäs Porin kaitkaisuasemalla nämä asiat ovat. Itse luulen, että sielläkin rehottaa jonkinlainen pilleribisnes, mutta missä määrin ?

Kuka tietää ??

• porina73

mahtaako porin katkasu olla hyvinkin suojattu paikka ettei vaan lentelisi pussukoita aidan yli ja mistä vaan!

• Oi Voi

Siis heittelevätkö kaverit katkon asiakkaille lissää mömmöjä aidan yli, kun katkon omat diapammäärät ei riitä...

On ne juopot tyhmää porukkaa ja näille yhteiskunta pitää yllä pillerihotellia..

• heikkkijuutilainem

Mie olin katkosa Mehtäläsykiatrisees Sairaalasa kun oli tullu entise vaimon mukaan juotuu 3 viiikoa ihan pördölläähn sitä kossua. Alko melekeen pienet tonttuunootpyörimään kunn sain katkosa sellasen abaut 20 nappia diapaamia ja varaa 3nappis subusu ubutexiä naamariinkyllä olot oli ku ois virveliä viskelly lampehen ku mie palasi takas saunajärveen javaimokin tykkäs hyvää kun sitä subutexxiä ja metadoonia määröttiin kottiiin Kaykon jäljeenn olen ollu ihatuhanne kännis kun naapuri Esa tili saunakaljaajiomaan,' äw s

• niniko

Miksi porissa saa toimia avustajana esim liisa ?
      ihmisellä on päihde riipuvuus ja varastelee kaupoista ja ihmisiltä
      viikloppu tulee niin tämä henkilö on aivan päissään ja puhu kun joutuu paskoja siivoo .että näin ei tarkasteta tilannetta vaan ottetaan töihin .

• TippavaaranUkko

Varoituksen sana kaikille .

Lääkäri vaihtuu kuulemma kesällä ja sitten on koko Porin päihdehuolto sekaisin.
      Jos tilalle tulee (jos tulee) lääkevastainen lääkäri, niin moni klinikan asiakas on no en sano.

• cambina

Juu ..uuu. Kuulemma monet asiat muuttuvat.
      Mistä nämä pilleristit saavat sitten nappinsa, jos klinikalta ei ennää saa..????

• Nyyyyhhhhhhhh

Katkola oli enne diapamtaivas, mut ei ennää.

Itketyttää

• LarsGambina

Porin päihdepalvelut ovat olleet nyt niin paljon esillä ja negatiivisesti, että kenenkään ei kannata mennä katkaisuhoitoon.

• hannesro

jep eivät anna edes lääkärinmääräämiä lääkkeitä tekevät omiasovellutuksi kyllä joku norsunpuolikas keksii

• kinkkuajouluksi
        hannesro kirjoitti:

jep eivät anna edes lääkärinmääräämiä lääkkeitä tekevät omiasovellutuksi kyllä joku norsunpuolikas keksii

pääosa henkilokunasta tosiviksua väkeä mutta joukkoon mahtuu muutama mätämuna

• ämpäriineihuku

Ei tosiaankaan kannata katkaista hyvää putkea.

• 3we4r5
        kinkkuajouluksi kirjoitti:

pääosa henkilokunasta tosiviksua väkeä mutta joukkoon mahtuu muutama mätämuna

Onks katkaisuhoidossa jo mätämunia ? Ei saa yleistää, Ei kaikki juopot ole mätämunia.

• 33333333eeeee

Mitä juopot täällä jorisee... voi teitä poloisia, kun ei alkoa osaa käyttää.
      Juopot on luuseri porukkaa..

• yölläkotiin

niikuin osa niin kutsutuita hoitajista

• Kehäsahuri

Seikkuun vaan katkaisuun. Siellä on isot sirkkelit. Putki katkee varmasti eikä häiritse ympäristöä enää.

• JustiinsaJuuu

"Seikkuun vaan katkaisuun. Siellä on isot sirkkelit. Putki katkee varmasti eikä häiritse ympäristöä enää"

Jep ..niin katkeasi. Mut kyllä Porin katkaisuhoitoasemaa ei voi sanoa katkaisuhoitoasemaksi, ku kaikki alkaa heti ryyppäämään, ku sieltä lähtee.
      Oikea nimi olisi juomisylläpitoasema.

• Kipeäperseinen

Siellä nk katkaisuasemalla lykätään vaan "kimarapiikki" perskankkuun ja aamupalan jälkeen uusiin seikkailuihin.Onko se sitten oikeata hoitoa vai ei ?

• unelötyvätsieltävarmasti

mikäli siellä pariyötä pyörii ilmanunta sängyssä niin suosittelen lämpimästi yksityistä terveys palvelua joka osaa ammatinsa ja on korkeasti koulutettuja kyseisen asian hoidossa näin kävi katkolla.

• hiilihappojää

lähes varmana tietona torilla puhuivat uudesta sensaatio keksinöstä joka auttaa unettomuuteen elikäs litran kossupullo syväjäädytetään jonka jälkeen se ahdetaan unettoman hanuriin mikäli tämäkää ei auta niin homma toistetaan2litranpotulla viimeinen oljenkorsi on kokonainen jäävuori saatavuus kylläkin epävrmaa mutta porilaiset ovat hyvin kekseliäitä.

• varovainen-
        hiilihappojää kirjoitti:

lähes varmana tietona torilla puhuivat uudesta sensaatio keksinöstä joka auttaa unettomuuteen elikäs litran kossupullo syväjäädytetään jonka jälkeen se ahdetaan unettoman hanuriin mikäli tämäkää ei auta niin homma toistetaan2litranpotulla viimeinen oljenkorsi on kokonainen jäävuori saatavuus kylläkin epävrmaa mutta porilaiset ovat hyvin kekseliäitä.

Onko kokeiltu eläimillä.
        Täytyyhän ensin varmistaa ettei tule mitään haittavaikutuksia potilaalle.

• valvotutyöt
        varovainen- kirjoitti:

Onko kokeiltu eläimillä.
        Täytyyhän ensin varmistaa ettei tule mitään haittavaikutuksia potilaalle.

no mehän ollaan eläimiä korkeasti kolutettuen hoitajien näkökulmasta.viis haittavaikutksista.pää asia on ettei hoitajia häiritä.

• VeronmaksajaVaan

Jep. Pitää paikkansa. Juoppous on itsensä aiheuttama juttu, joten kärsiä pitää.
        Siperiä opettaisi katos.

• mitätön-työ-huippupakka
        VeronmaksajaVaan kirjoitti:

Jep. Pitää paikkansa. Juoppous on itsensä aiheuttama juttu, joten kärsiä pitää.
        Siperiä opettaisi katos.

miksi sitten sellaista paikkaa ylläpidetään.onko kyseessä jonkin alan suojatypaikat mikä vahvasti siltä vaikuttaa.hyvä palkka muut edut

• JuoponPoka

Menkää nyt kaikki holistit sun muut holistialokkaat katkolle. Siellä on kuulemma pulaa potilaista.
      Koko katko ammottaa tyhjyttään. Pian kait loppuu ja holistit katoaa luonnollisen poistuman kautta Porista.

• öitävalvonut

mutta mutta mihis nämä niin itseoppineet niin sanotut hoitajat sitten menee .ehkä vanginvartian koulutus voisi olla askel uuteen saristiseen elämänmenoon.myös ammattinsa osaavista sairaanhoitajista kova pula.

• Yyterit

Meitin rappukäytäväs on yksi asunto, jossa meno viimeistä päivää. Kauhea meteli ja haju lemuaa rappukäytävl saakka.
      Näil pitäis kait antaa jotain unilääkettä ja pään silitystä, ni homma hoituis vai.

• uniongelmastaeroon

ei ei unilääkettä lastenasperiini riitää kyllä se uni tulee viikossa tai kahdessa voipi silti mennä kolmekin viikkoa mut pääasiahan on se ettei hoitsun tartte nostaa persettään mukavasta lepotuolista ja saa nauttia ihanasta kasvissalaatista pekonin kera kermalla ja voilla aateloituna unohtamatta sianläskiä tällä paranee hoitsun uniongelma.Kokeile sinäkin nuori kaikkitietävä tätä tehoisttua menetelmää.

• ylioppilas

Ai sie oot ollut katkolla ja et saanut nappeja tarpeeksi ja nyt täällä porataan.
      Kyl nyt pitää kärsiä, kun oot itte olos tehnyt. Tosi mies kärsii krapulan, luuserit aina valittaa.

Jeh

• menehännukkumaan

luuseri tai ei porin katkolle minua ei saa vaikka maksaisitten päiväpalkan.on vielä sen verran nappuloita että on vara mennä yksityiseen hoitoon.jossa korkeatasoinen hoito korkeatasoinen hoitohenkilökunta ja inhimillsyys kohdallaan.eikä perse paina niin valtavasti etteikö se nousisi lepotuolista.napeista viis veisaan.

• Fakkttaa

Eikö uni tule, ku täällä keskellä yötä kirjoittelet. Onko kossupullo pöydällä ? Meneppä ny katkolle, et saat nukuttua ja viinaputken pois. Mutta älä kiukuttele siellä sitten. Käyttäydy kuin mies ja kärsi krapulasi, koska oot sen itse aiheuttanut.

• uni-tulee-kyllä

Uni tulee kyllä josta kiitos korkeatasoisen yksityisen hoitolaitoksen.Jossa asiakasta ymärretään ja autetaan.Ja hoitsun perse ei paina niin paljon etteikö se nousisi lepotuolista.ehkä pikku dietti tekisi sinullekin hyvää.

• xxxlllt

En mä mitään diettiä tarve. Oon hoikka ja en oo hoitaja.
      Sun kantsii mennä sinne yksityiseen katkoon ja lopeta ruikuttaminen täällä

• Minkäköhänlainen lie kaverin tilanne näin yli kuuden vuoden jälkeen?

Lopettanut vai poksahtanut?

• ErjaJärvipsykoosi

Parhaiten juomiseen tehoaa vanha vaimon tekemä kotikonsti,
      aina kun ukko tulee kännissä kotiin vaimo menettelee seuraavasti: Kun ukko nukkuu sikeästi pitää laittaa halkaisijaltaan 5cm käpy voin kanssa rectumiin ja tilkka neilikka öljyä lisäksi, neilikka tekee perästä hyvältä tuoksuvan ja on sitten aamulla mukavampi lääkärilläkin.
      Jo puolen vuoden jälkeen alkaa juomahalut talttua ja avio-onni taas kukoistaa, mutta jos ukko alkaa huitoa turpaan käpyhuumorin takia, voi ukolle laittaa estrogeenit viinapulloon niin kyllä asettuu (vanha feministien käyttämä kikka).

Jos estrogeenikikat ovat vieraita, voi Teljäntorilta kysyä neuvoa.

• Katkotarkkailija

Kenellä niin mukavia nojatuoleja ettei jaksa nousta, ei kai kaupungin työntekijöillä toivottavasti...

• LassePorista

Katko on paras. Sieltä sain hyvät lääkkeet. Meni vapinat pois ja nukuttua sain.
      Voin suositella kaikille, joilla ongelmia viinan kanssa.

• mieli-valta

Mielipiteitä on monia.

• Anonyymi

Onks katko juhannuksena auki ??? Jääkaapissa pelkkä valo.

• Anonyymi

Taitaa pulju olla kiinni koko juhannuksen. Olen kuullut, että olisi kiinni koko heinäkuun.
      Liekö totta.

• Anonyymi

Onko katkoasemalle vielä hyvät Diapam-palvelut ? Vaimon veli juonut jo nelisen kuukautta ja olis valmis katkoasemalle, mutta runsasti Pameja pitää saada.

• Anonyymi

Soita lääkärille ja kysy saako.

• Anonyymi

Soitin, mutta lekuria en saanut kiinni. Joku naishoitsu vastasi ja sanoi, et diapamit on lopetettu heidän laitoksesta ja annetaan vain jotain tuolia ?? Mitä tuolia ??
      Outo puhelu.

• Anonyymi

Kaikilla meillä on ongelmamme. Koita selvitä.

• Anonyymi

Jo, mut olis se hoitsu sanonut, et mitäs tarkotti tuolilla. Jäi outo olo. En ymmärtänyt, mitä se tarkoitti.
      Jos tuollaiseen laitokseen soittaa, niin pitäisi antaa selkeitä vastauksia potilaille.
      Kun kerroin asiasta työkaverille, hän kertoi jostakin värinätuolista ?
      Tähänkö Porin katkola on mennyt. Asiakkaat, jotka jo värisevät krapulasta, laitetaan värinätuoliin.
      Hoh. hoijaa.

• Anonyymi

Se tärinätuoli on Gambiina-miesten korvaushoitoa. narkille täytyy antaa subua, et jaksaa ja Gambiina-miehille annetaan tärinän jatketta tuolin muodossa.
      Selvä juttu tämä.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      121
      2642
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      69
      1094
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      210
      1054
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      982
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      931
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      894
    7. 36
      876
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      853
    9. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      4
      829
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      812
    Aihe