Ensin oli ummetusta, nyt kun olen alkanut syömään täysjyvää ja kuitupitoista ruokaa niin suoli toimii useamman kerran viikossa. Mutta se sattuu, tekisi ihan mieli itkeä. Mistähän tämä johtuu? Siihen ei taida olla apuja :(
Ulostaminen sattuu
6
1967
Vastaukset
- !!!
Onko sulla pukamat? Mulla on ja sattuu niin SA**NASTI!!! Välillä sattuu niin paljon, etten kärsi itse ees pyyhkiä, vaan tarvii huutaa nolona mies hätiin. En myöskään kärsi itse laittaa voidetta pukamiin. Tämä siis sillon ku kipu on pahimmillaan...
Vkoja on nyt kohta 35. Ja mulla toimii maha vähintään sen kolme kertaa päivässä, mut mulla onkin sappihapporipuli, johon kyllä lääkettä syön. Lääke vaan tekee niin kovaks mahan, että meinaa taju lähtee ängetessä ja kun taas sen jättää pois, tai ottaa vaan puolet annoksesta, niin sitten ollaankin ihan kuralla:/
Kannattaa siis tunnustella, että onko ulkopuolisia pukamia, vai onko sisällä. Apteekista osaavat antaa sitten kunnon voiteen raskaanaolevalle! Ja jos vaikka onkin ihan vaan haavaumia, niin Bepanthen auttaa niihin, mutta myös noi pukamavoiteet. - mmm<
Olisiko peräpukamat? Liittyy usein ummetukseen. Apteekista saa jotain voiteita ym. siihen, toki en tiedä ovatko raskauden aikana sallittuja.
- Tuttu juttu
Tuttu ikävä vaiva siis jos pukamista kyse. Mulle tuli ekassa raskaudessa ulkoiset pukamat ja paheni vuotaviksi pitkän synnytyksen jälkeen. Helpotus löytyi ensimmäisenä apteekin Vi-Siblinistä, lisäksi muokkasin ruokavalion kuitupitoisemmaksi, aloin juomaan enemmän vettä, liikuntaa tai kävelylenkkejä päivittäin ja vessapaperi alkuvaiheessa pannaan. Käsisuihkulla pesut ulostamisen jälkeen ja kuivaus varovasti pehmeällä pyyhkeellä. Nyt kolmas lapsi tulossa rv 32, ei pukamia, kun olen jatkanut tätä samaa linjaa :) Apteekin pukamavoiteita kokeilin pahimmissa tuskissa. Helpottivat ehkä vähän, mutta ne ei poistaneet ongelmaa ja olivat tylsiä muutenkin käyttää. Ja ikävä kyllä pukamat ovat aina mukana, ellei niitä operoida pois tai elintavat muutu. Tsemppiä!
- auts auts
Hmm, voisi varmaan olla pukamat, mutta kun olen kuullut että jos on ulkoiset pukamat niin istuminen ja kävely sattuu? Siksi en ole osannut epäillä kun ei itselläni kävely tai istuminen tuota ongelmia. Pitääköhän asiasta neuvolassa sanoa, kauhean noloa. Vai voinko vain marssia apteekkiin? :D
Ulkoiset pukamat sitä sitten varmaan on sillä ulostamisen jälkeen kivasti pullottaa, mutta vain vähän aikaa. Ei ne jää sen enempää vaivaamaan- Pyllypukama
Ei noloa lainkaan, pukamat sun muut on neuvolahenkilöstölle tuttua kauraa. Mutta toisaalta jos omasi pukamiksi tunnistat, niin apteekista saa käsikauppatuotteina sopivia valmisteita. Kysymällä saa parhaiten neuvoa (mikä valmiste sopii raskausaikaan,miten käytetään), mutta jos nolottaa kysyä niin ainakin AC3 voide sopii raskausaikaan, hoitaa ja ehkäisee, pakkauksessa hyvät ohjeet. Ujoimmat saa muuten tilattua myös verkkoapteekista, ja monista voi kysellä puhelimitse/sähköpostitse tuotteiden sopivuutta ja käyttöohjeita ;)
- !!!
Rohkeesti neuvolasta kyselet, jos yhtään siltä tuntuu! Kyl ne on siel tottunu jos jonkunlaisiin vaivoihin:D Mulla ei satu nää ulkoiset istuessa/kävellessä, muuta ku silloin kun on se kaikkein akuutein vaihe menossa.
Toki voit marssia suoraankin apteekkiin. Ulkoisiin riittää pelkästään voide, mut jos on sisäisiä, ni sitten kannattaa ottaa supotkin. Mulla ainakin on auttanu, vaikka alussa tuntuikin, et se kirveltää ihan liikaa! Mut ota semmosta mis on hiukka puuduttavaa ainetta ja kortisonia:D Se on joku Sheriproct, tai Sherpicrot tms.
Voi kun Vi-Siblin ja kuitupitoinen ruoka auttais mullakin! Mut ei... Menen ihan umpeen tosi pienestä lisämäärästä kuitua:/ Mut se johtunee siis tosta mun sairaudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932129Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671557YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741339Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2401237- 731190
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881106Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511051Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2531016Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51936Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88901