Upea kaupunki

plipli

Kertakaikkisen upea kaupunki Berliini! Yllätti minut täysin. Jos joku nähnyt kaupungin rumana, minä en sitä nähnyt. upeita vanhoja taloja, toki näitä DDR aikaisia rakennuksia myös, mutta eivät häirinneet. Kirsikkapuut kukkivat ja ilma oli helteistä.
Ruoka oli ravintoloissa todella halpaa. Aamiainen ravintoloissa suhteessa kallis jos vertaa kunnon ruoka annokseen.
Ostakaa julkisiin päivä/viikko lippu koska välimatkat pitkät, vaikka ei kartasta näytä siltä. Suosittelen lämpimästi ja käykää KaDeWe tavaratalon herkkuosastolla, huh!

7

686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieno paikka

      Olen nyt käynyt kolmena vuotena peräkkäin Berliinissä, teimme tästä kaverini kanssa perinteen. Aluksi tuntui että jaksaako samassa paikassa rampata kovin pitkään. Nyt tuntuu kuitenkin siltä että kaupungissa on uutta nähtävää vuosiksi eteenpäin. Yksi tai kaksi "nähtävyyttä" per päivä on sopiva annos, lopun aikaa voi ottaaa vaan rennosti. Syöminen ja juominen on tosiaan edullista joten pienelläkin budjetilla elää herroiksi.

      • plipli

        Luulenpa että minä myös menen usemman kerran Berliiniin. KAtselin jo itse asiassa lentoja kesällä sinne.


    • ichliebe_

      ja ne miehet...

    • just older

      Lievä pettymys oli koko Berliini. Historiallisesti mielenkiintoinen ja paljon nähtävää, mutta kunnollista ruokapaikkaa ei viiden päivän aikana löytynyt ja ihmisten tylyys jotain aivan käsittämätöntä. Noh, maahanmuuttajat ja nuoret naiset olivat asiallisia, mutta kantaväestö varsinkin 30 niin hyi että! Aika rasisteja saattavat olla turisteja kohtaan. Muutenkin ihme sääntöjä Saksan maasta löytyy, joita ei härmänjätkä ymmärrä. Sitä en tajunnut, että eivät osaa saa**na pihviä paistaa ja yhdessä paikassa lähellä Bode-museumia meille tarjottiin varmaan eilisen tähteitä, sen verran fantsu oli annos. Tallinnan kanssa pääsi samalle viivalle paikkana johon en tule koskaan enää menemään vapaa-ehtoisesti ja suosittelen Saksan tiputtamista EU:sta pois ennen kun oppivat tavoille.

      • Lentopommittaja 1945

        Samaa mieltä. Saksa pois EU:sta. Sitten siitä ei jääkään mitään jäljelle.


      • Olkoot vaan EU:ssa

        Berliinissä tätä kirjoittelen. Ensikertalaisena olen täällä ja saanut asiallista kohtelua kaikilta tapaamiltani ihmisiltä kansallisuuteen katsomatta. Ruokaa, hyvää sellaista, olen löytänyt edullisesti ja reiluina annoksina. En tosin ole edes yrittänyt ruokailla ihan turistipaikoilla vaan siirtynyt sivummalle.
        Moi asia on toisin kuin kotona ja siksihän tänne tullaan, että jotain uutta ja erilaista löytyisi. Aion tulla uudelleen. Pienenä vikana pitäisin kaupungin suurta kokoa;)

        Sääkin on ollut mitä parhain. Vain tänään on satanut aamusta iltaan.


      • kesaska
        Olkoot vaan EU:ssa kirjoitti:

        Berliinissä tätä kirjoittelen. Ensikertalaisena olen täällä ja saanut asiallista kohtelua kaikilta tapaamiltani ihmisiltä kansallisuuteen katsomatta. Ruokaa, hyvää sellaista, olen löytänyt edullisesti ja reiluina annoksina. En tosin ole edes yrittänyt ruokailla ihan turistipaikoilla vaan siirtynyt sivummalle.
        Moi asia on toisin kuin kotona ja siksihän tänne tullaan, että jotain uutta ja erilaista löytyisi. Aion tulla uudelleen. Pienenä vikana pitäisin kaupungin suurta kokoa;)

        Sääkin on ollut mitä parhain. Vain tänään on satanut aamusta iltaan.

        Ihmettelen kans tota tylyys-asiaa. Tosi rentoa, asiallista ja ystävällistä kohtelua olen saanut Berliinissä.
        Perjantaina lähtö, mies juoksee maratonin sunnuntaina.
        Ettei olisi niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...? Olen ollut seuraamassa tilannetta, jossa berliiniläinen asiakaspalvelija muistutti turistia siitä, että yleensä tervehditään ensin ja sitten aletaan tilaamaan. Turisti kun alkoi latelemaan tilaustaan muiden päälle eikä tervehtinyt henkilökuntaa.. Kivoja matkoja kaikille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3849
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2377
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      211
      2120
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2043
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      421
      1453
    6. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      79
      1241
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      139
      1214
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1145
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      84
      1099
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1080
    Aihe