En kaipaa nyt semmosia "älä tee sitä" soopaa, pliis. Oon ihan loppu, puhki ja väsynyt kaikkeen. Vaikeaa masennusta, paniikkihäiriöitä, todellisuudentaju hämärtyy, kuulen ääniä ja nään harhoja. Tätä kaikkea 12-vuotiaasta asti ja nyt olen 18.
Käyn aikuispsykiatrian polilla, mutta lääkkeet loppu eikä ole rahaa ostaa uusia, maksaa melkein 100 euroa, sossusta en saa rahaa.. Mistään en saa rahaa, ei ole varaa ostaa ruokaa, maksaa laskuja, vuokraa yms. EN VAAN JAKSA ENÄÄ!
Olen taas juonut viikon putkeen, yritin hypätä lauantaina parvekkeelta alas mutta estettiin.
Olen nyt tarpeeksi miettinyt.
Olen tullut tieni päähän. Mua ei oo tehty elään vanhaks, näkeen hopeahääpäivii.
Kuoleeko jos hyppää 7. kerroksesta alas? Luulisin. Ja toivottavasti. Kaikki pamit otin jo viinan kanssa mutta niistä mitään tapahtunu vaikka kaveri niihin kuolikin..
Kuinka tappaa itsensä nopeasti?
Vaihtoehtoja olen miettinyt, joko hirtän itseni, hyppään junan alle (en vain haluaisi enää aiheuttaa kellekkään mitään traumoja -> veturinkuljettaja yms), hyppään parvekkeelta, pistän auton talliin käymään ja kuolen häkään.
Mikä paras vaihtoehto? Mitä te tekisitte?
Itsemurha.
19
4270
Vastaukset
- mkljnklm.
paras on hirttäytyminen. se on varma ja helppo, suht tuskaton (ainakin verrattuna johonkin parvekkeelta hyppäämiseen)
mutta mene enemmin sairaalaan. sano, että olet itsetuhoinen, ne ottavat kyllä sisään. ja siellä voit sitten rauhassa miettiä noita asioita. älä ainakaan rahahuolien takia itseäsi tapa. olen itse samanlaisessa tilanteessa. mutta onneksi tukea kyllä löytyy. - ap
Mulla ei löydy tukea, mies ei ymmärrä, isä huutaa etten saisi käydä psykiatrilla, äiti ei ymmärrä.. ystäviä ei ole.
Olen miettinyt menemistä ensiapuun, muttakun en halua osastolle. Olen siellä monta kertaa ollut, en halua enää.- ............
Eihän se sinun vikasi ole, jos isäsi huutaa. Todella hirveätä puhetta sanoa sairaalle, ettei saisi saada hoitoa! Siinä vasta isä..
Äiti ei ymmärrä? No en ihmettele. Koska näköjään ryyppäät ja se on tärkeintä elämässäsi et voi kyllä paljon ymmärrystä odottaakaan. Vai?
Mene sinne ensiapuun. Osastolla saisit lääkkeet ja vointi voisi kohentua.
- ertertretretre
Ehkä sinun kannattaisi yrittää etsiä ymmärtäväisempi mies itsellesi.
Itse olen kanssa kaikkea paskaa joutunut kokemaan.
Muista tämä:
Kukaan ei ole luvannut, että elämän pitäisi olla helppoa, vai onko sinulle joku luvannut noin?
Sinulla on paljon kohtalontovereita, en sitäpaitsi usko, että itsemurha ratkaisee yhtään mitään. - ap
Tiedän ettei itsemurha ratkaise mitään ja että kohtalotovereita löytyy. Ei tartte tulla semmosta kertoon tänne.
Jokainen on omanlaisensa, tuntee omalla tavalla jne.... Anteeksi älä käsitä väärin, en halua olla mitekään ilkeä olen vain kyllästynyt kaikkeen... - aerstdykui
Aloittajan viestiin... raha ei liitä lääkkeisiin , mutta viikon juopotteluun kuitenkin? No pyri katkaisuun jos sinne pääsisi.
- ap
Rahaa ei mene ryyppäämiseen, koska saan ilmaiseksi viinaa silloin kun haluan.. En mä nyt niin tyhmä ole, että joisin rahat mielummin kuin ostaisin lääkkeet!! Tän lääkkeen loppumisen takia mulla on niin huono olo!
Että ei tarvi yleistää... Kaikki ei ole niin tyhmiä.. - MINÄ TEKISIN NÄIN
Miten niin et saa sossusta lääkkeisiin rahaa, maksaahan sossu lääkkeet? Ai niin, olet jo saanut, muttet ole ostanut lääkkeitä vaan ryypännyt rahat.
Huvittavaa, että ensin juot viikkokaupalla ja sitten harkitset itsemurhaa, kun olet huonossa kunnossa eikä ole rahaa edes lääkkeisiin. Ryyppäämällä voi kyllä nähdä ja kuulla harhoja sinua terveemmätkin.
Mitä jos hakeutuisit ensin vaikka sairaalaan ja olisit hoidossa jonkin aikaa. Voi olla, että elämä vielä voittaa, kun juominen jää pois ja sairautesi saa hoitoa, jonka olet laiminlyönyt.
Eli minä vaatisin päästä sairaalahoitoon itsemurhavaaran takia. - ap
Siis ettekö ymmärrä vai mikä on vikana? HAIN sossusta toimeentulotukea, kävin siellä sosiaalityöntekijän puheilla ja kerroin kun kelan sairauspäiväraha ei oikeasti riitä kattamaan pakollisia menoja: vuokra, lääkkeet, laskut ja ruoka. Ja miehen opintotuella ei paljoa silläkään hihkuta. SE SYY, miksi en saanut rahaa sieltä oli se, että tilitiedoissani näkyi ajokorttirahani vielä, olen siis autokoulussa tällä hetkellä, vaikka tuntuu ettei olisi kannattanut mennä koska niillä rahoilla olisi nyt parempaa käyttöä. Mutta ne rahat oli lapsuudesta asti säästetty nimenomaan ajokorttia varten.
ENKÄ OLE SAANUT sossusta rahaa koskaan. En koskaan. Aina olen pärjännyt opintotuella ja töillä.
Ja edelleenkin, saan viinaa ilmaiseksi, siihen EI MENE RAHAA. Ja jos se maksaisi mulle jotain, en joisi. Koska ei ole rahaa ja olen sen verran järjissäni että käyttäisin ne rahat rästilaskujen maksamiseen, ruokaan ja lääkkeisiin ENKÄ JOISI NIITÄ.
On se hienoa, kun te näytätte tietävän enemmän minun asioista... ja miten minä toimin.. hauskaa.
Niin ja ääniin ja harhoihin vielä: ne EI JOHDU JUOMISESTA. Olen kärsinyt niistä 12-vuotiaasta asti ja lääkärti sanoo että se johtuu siitä, että minulla on jonkinmuotoinen skitsofrenia, ei kuitenkaan skitsofrenia vaan niitä oireita. Eivätkä ne mistään vitun juomisesta johdu.
Ja saan sairauteeni hoitoa, toisin kuin edellinen väiiti!
Mutta valtavat kiitokset hei tuesta ja tommosesta yleistämisestä ja "TIETÄMISESTÄ", olen oikein otettu.
mun puolesta TE voisitte vetää ittenne sinne hirteen.- KUULES
Mitä sinä sitten ruikutat, jos kerran tililläsi on mielin määrin rahaa? Kai tiedät, että toimeentulotukea ei makseta ihmisille, joilla on tilillä rahaa. Sen takia pitää esittää tiliote, jottei kaiken maailman pummit olisi veronmaksajien rahoja nyhtämässä, vaan ne jotka tarvitsevat.
Mistä helvetistä sossu voi tietää, että tililläsi näkyvä raha on autokouluun. Ei autokoulun käyminen yleensäkään ole mikään ehdoton edellytys toimeentuloon. Kyllä leipä ja lääkkeet luulisi olevan tärkeämpiä kuin ajokortti, ainakin jos ei ihan korvessa asu, missä ei joukkoliikennettä ole.
Vastahan sanoit, että lääkkeesi on loppu, joten mitä hoitoa sinä sairauteesi saat?
Ja onko se, että psyykkisesti sairas ihminen juopottelee, mielestäsi sairauden hoitoa? Onko ymmärryksessäsi vikaa? - tee näin:
Sairaalassa saa lääkkeitä. Eli mitä jos menisit lääkäriin ja sanot olevasi itsemurhavaarassa ja että lääkkeesi on loppu eikä rahaa ole.
Sano suunnittelevasi itsemurhaa ja haluavasi päästä osastohoitoon.
- Kestetään yhdessä!
Rukoile apuaTaivaalliselta Isältä ja Jeesukselta Kristukselta. Myös kannattaa hakeutua ammttiauttajien pakeille.
- ap
Siis olen maksanut sen ajokortin ja olen inssiä vaille valmis siinä hommassa! Enhän mä niin tyhmä oo että säästäisin sitä 2000 euroa tililläni enkä käyttäis sitä tässä tilanteessa....
Ja kyllä, käyn mielenterveyshoitajalle puhumassa kaksi kertaa viikossa sekä lääkärissä käyn seurannassa että kyllä saan hoitoa.- ap
Kun sossussa lasketaan tuloiksi kaikki noi tommoset hommat, jos on tullu tilille rahaa ja vaikkei sitä siellä enää oliskaan. Raha oli säästötililläni ja se loppui se tili niin ne tuli mun käyttötilille, josta aikojan sitten maksoin ajokortin.
- persaukinenpillerihi
Joo,tuttua...eikä lohduta yhtään jos kerron olevani samassa tilassa ja tilanteessa...kohta puoli vuotta ilman rahaa,toimeentulotukea reilu 50 €...
kolmen lajin lääkitys...
en jaksa sepostaa mutta hei,on vaan jaksettava! jotakin tän paskan jälkeen voi tulla hyvääki,katotaan,päättyy ne päivät kuitenkin joskus... - ap
Kato ensimmäinen asiallinen vastaus. Oho. Lohduttaa kyllä etten ainoa ole näköjään... Saan kelalta sairauspäivärahaa kyllä, mutta se on naurettavan pieni kanssa..
- pa
Itse saan työmarkkinatukea kun kela epää sairaspäivärahat enkä valita rahan vähyyttä. En dokaa, syön mielialalääkkeitä ja olen aikuinen mies, siinä se ero.
- herääs taas
VMP...sossusta saat maksusitoumuksen lääkkeisiin ja tiedät sen.
- Anonyymi
lol
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445720
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253566Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1172789- 472488
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631851- 291839
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201616- 321587
- 281530