Vooi rähmä, kun on vaikeeta valita, jotta otetaanko matta vai kiiltäväpintainen laatta kylpyhuoneeseen. Isäntä antoi asian mun päätettäväksi. Meillä on edellisissä asunnoissa ollut kiiltäväpintainen laatta, joten sen puhdistaminen muut ominaisuudet on tiedossa, mutta nyt oon miettinyt, jotta olisko se kuitenkin nyt mattalaatan vuoro.
Suunnitelmakin on valmiina: suihkuseinälle tulisi iso harmaa laatta, siihen harmaan sauma ja muuten kylppäri olisi isoa valkoista laattaa. Suihkuseinän taakse siksi harmaa, että paikkakunnan vesi on sellasta, että se jättää rumat oranssin ruskeat jäljet varsinkin suihkun kohdalle. Mutta nyt tulee se ongelma: kiiltäväpintaisessa laatasta vesi valuu pois kuin hanhen selästä vaihtamatta laatan väriä mihinkään roiskuvan veden vaikutuksesta. Kysymys kuuluu, että jääkö suihkun jälkeen mattalaatta tummemmaksi roiskeiden kohdalta...käytännössä siis koko suihkunurkkaus. Tietty kuivuessaanhan laatta muuttuu taas oikean väriseksi...mut siltikin. Näin googlessa kuvan, jossa näytti vähän siltä, että olis ollut mattalaatoitus kuvattuna suihkun jälkeen ja olipahan törkeän näköinen.
Tää varmaan kuulostaa (ainakin miesten mielestä) pikkutarkalta, mut naiselle ei kuulkaa ole pikku juttu ;) Kiitos etukäteen :)
Mattaa vai kiiltävää laattaa??
4
9363
Vastaukset
- mattapinnasta
Muutaman vuoden kokemuksella mattavalkoisesta sanoisin että kosteana ei laatta minusta näytä mitenkään ihmeelliseltä/tummalta, mutta mattapinta kylläkin pinttyy ajan myötä vähän herkemmin kuin kiiltävä esim. tuommoisesta rusehtavasta vedestä. Itse harkitsen kokemuksesta huolimatta mattaa seuraavaankin kotiin, eli niin iso ongelma tuo ei minusta kumminkaan ole. Ja aika helposti laatasta saa kuitenkin värjäymän pyyhkäistyä, ne valkoiset saumat onkin sitten haastavampi juttu.
- kiiltävä
tommosta se on kun antaa naiselle jonkun asian päätettäväksi.
- molemmista tykkään
En laittaisi enää valkoista tai vaaleaa sauma-ainetta... ei pysy siistin näköisenä. Mutta mattalaatan saa siivoamalla pysymään ihan ok-näköisenä. Entisessä kodissani tuli aika ruosteista vettä, joka värjäsi laatan rumaksi siivouksesta huolimatta. Seuraavaan asuntoon otan kiiltävät laatat, koska en jaksa jynssätä niin usein kuin entisessä asunnossa.
Lattialaattoja en ota kiiltävinä, koska ovat liukkaita. - laatta-
Meillä on valkoinen matta laatta. Sauma on myös valkoinen. Sen saa myös pysymään valkoisena partavaahdon avulla! Se todellakin on tehokas puhdistaja.
Asiaan. Itse kerran säikähdin,että laatta imee vettä, kunnes huomasin,että valon tullessa tietystä suunnasta suihkuseinään jääneet vesipisarat heijastuvat laattaan->näyttää pilkulliselta. Meillä kalkkia on vedessä paljon, mutta Ajaxin kalkinpoistaja tekee ihmeitä. Meillä on nyt kyllä suihkukaappi ja kalkit tulee siihen. Itse mietin muuten,että ottaisinko tulevaan omakotitaloon kiiltävävt laatat:) Luulen kuitenkin,että pysyn mattaisessa, se sopii moderniin ja romanttisempaankin tyyliin. Eikä sen puhtaanapidossa ole ollut ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516590- 695498
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki1024877Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t273615- 2053191
- 413005
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/242914mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132819- 1561661
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3451603