Mattaa vai kiiltävää laattaa??

talon emäntä

Vooi rähmä, kun on vaikeeta valita, jotta otetaanko matta vai kiiltäväpintainen laatta kylpyhuoneeseen. Isäntä antoi asian mun päätettäväksi. Meillä on edellisissä asunnoissa ollut kiiltäväpintainen laatta, joten sen puhdistaminen muut ominaisuudet on tiedossa, mutta nyt oon miettinyt, jotta olisko se kuitenkin nyt mattalaatan vuoro.

Suunnitelmakin on valmiina: suihkuseinälle tulisi iso harmaa laatta, siihen harmaan sauma ja muuten kylppäri olisi isoa valkoista laattaa. Suihkuseinän taakse siksi harmaa, että paikkakunnan vesi on sellasta, että se jättää rumat oranssin ruskeat jäljet varsinkin suihkun kohdalle. Mutta nyt tulee se ongelma: kiiltäväpintaisessa laatasta vesi valuu pois kuin hanhen selästä vaihtamatta laatan väriä mihinkään roiskuvan veden vaikutuksesta. Kysymys kuuluu, että jääkö suihkun jälkeen mattalaatta tummemmaksi roiskeiden kohdalta...käytännössä siis koko suihkunurkkaus. Tietty kuivuessaanhan laatta muuttuu taas oikean väriseksi...mut siltikin. Näin googlessa kuvan, jossa näytti vähän siltä, että olis ollut mattalaatoitus kuvattuna suihkun jälkeen ja olipahan törkeän näköinen.

Tää varmaan kuulostaa (ainakin miesten mielestä) pikkutarkalta, mut naiselle ei kuulkaa ole pikku juttu ;) Kiitos etukäteen :)

4

10233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mattapinnasta

Muutaman vuoden kokemuksella mattavalkoisesta sanoisin että kosteana ei laatta minusta näytä mitenkään ihmeelliseltä/tummalta, mutta mattapinta kylläkin pinttyy ajan myötä vähän herkemmin kuin kiiltävä esim. tuommoisesta rusehtavasta vedestä. Itse harkitsen kokemuksesta huolimatta mattaa seuraavaankin kotiin, eli niin iso ongelma tuo ei minusta kumminkaan ole. Ja aika helposti laatasta saa kuitenkin värjäymän pyyhkäistyä, ne valkoiset saumat onkin sitten haastavampi juttu.

• kiiltävä

tommosta se on kun antaa naiselle jonkun asian päätettäväksi.

• molemmista tykkään

En laittaisi enää valkoista tai vaaleaa sauma-ainetta... ei pysy siistin näköisenä. Mutta mattalaatan saa siivoamalla pysymään ihan ok-näköisenä. Entisessä kodissani tuli aika ruosteista vettä, joka värjäsi laatan rumaksi siivouksesta huolimatta. Seuraavaan asuntoon otan kiiltävät laatat, koska en jaksa jynssätä niin usein kuin entisessä asunnossa.

Lattialaattoja en ota kiiltävinä, koska ovat liukkaita.

• laatta-

Meillä on valkoinen matta laatta. Sauma on myös valkoinen. Sen saa myös pysymään valkoisena partavaahdon avulla! Se todellakin on tehokas puhdistaja.

Asiaan. Itse kerran säikähdin,että laatta imee vettä, kunnes huomasin,että valon tullessa tietystä suunnasta suihkuseinään jääneet vesipisarat heijastuvat laattaan->näyttää pilkulliselta. Meillä kalkkia on vedessä paljon, mutta Ajaxin kalkinpoistaja tekee ihmeitä. Meillä on nyt kyllä suihkukaappi ja kalkit tulee siihen. Itse mietin muuten,että ottaisinko tulevaan omakotitaloon kiiltävävt laatat:) Luulen kuitenkin,että pysyn mattaisessa, se sopii moderniin ja romanttisempaankin tyyliin. Eikä sen puhtaanapidossa ole ollut ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      251
      2933
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2882
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27