Enneagrammi

Kivet veks

Hei kaikki horoskooppiväki! Nyt jalat maahan ja perehtykää enneagrammiin. Siinä on paljon vähemmän mystiikkaa ja jopa jonkinasteista psykoligiatiedettä taustalla. Ja taatusti riittäisi yhä puhuttavaa tälläkin sivustolla, siitä kuinka me ollaan erilaisia ja siitä miks ehkä ollaan sellaisa ku ollaan.

15

4704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrmeli

      Kuulunee samaan kategoriaan Kalavale-tarotkorttien kanssa.

      Tai heitäppä tähän jotain matskua, että mitä se on syönyt ja mitä sillä tehdään, niin katsotaan että saadaanko siitä jotain irti!

      • kivet veks!

        Erittäin lyhyesti: immeisiä on jaoteltu nelikenttiin sun muihin ihan hyvin, muttei tietenkään lopullisesti, koska me olemme kaikki erilaisia.

        Tää enneagrammi-juttukin jakaa ihmisten käyttäytymistä ja motiiveja ihan kivasti, (muttei mitenkään lopullisesti) tällä kertaa yheksään lohkoon. Joku tekee asioita enempi yhellä tavalla, joku taas toisella tavalla ihan samoja juttuja. Ja siitä seuraa yhtä ja toista pohtimisen arvoista.

        Tarot-kortteja en tunne. Tuskin ovat lähellä enneagrammia, jossa yritetään pysyä psykologiatieteen perustalla. Toki ennea-porukoissa pyörii uskovaista mystikkoa tekemässä siitä kaikkeuden keskusta ja hyvyyden ydintä, mutta nuo totuuden julistajat voi unohtaa, jos haluaa.


      • Yrmeli
        kivet veks! kirjoitti:

        Erittäin lyhyesti: immeisiä on jaoteltu nelikenttiin sun muihin ihan hyvin, muttei tietenkään lopullisesti, koska me olemme kaikki erilaisia.

        Tää enneagrammi-juttukin jakaa ihmisten käyttäytymistä ja motiiveja ihan kivasti, (muttei mitenkään lopullisesti) tällä kertaa yheksään lohkoon. Joku tekee asioita enempi yhellä tavalla, joku taas toisella tavalla ihan samoja juttuja. Ja siitä seuraa yhtä ja toista pohtimisen arvoista.

        Tarot-kortteja en tunne. Tuskin ovat lähellä enneagrammia, jossa yritetään pysyä psykologiatieteen perustalla. Toki ennea-porukoissa pyörii uskovaista mystikkoa tekemässä siitä kaikkeuden keskusta ja hyvyyden ydintä, mutta nuo totuuden julistajat voi unohtaa, jos haluaa.

        Miten se niinkuin auttaa ihmistä että hänelle määräytyy - minkä tahansa opin kautta - jokin tietty rooli?

        Siinähän sitten jämähdetään siihen ja maristaan että minä en voi sitä ja minun täytyy tätä, kun olen Se ja Se.

        Sama ongelma tietysti voi tietysti rassata astrologiankin kanssa.


      • Kivet veks
        Yrmeli kirjoitti:

        Miten se niinkuin auttaa ihmistä että hänelle määräytyy - minkä tahansa opin kautta - jokin tietty rooli?

        Siinähän sitten jämähdetään siihen ja maristaan että minä en voi sitä ja minun täytyy tätä, kun olen Se ja Se.

        Sama ongelma tietysti voi tietysti rassata astrologiankin kanssa.

        Tuollaista olen kuullut, mutta nämä jämähtäjät, kuten sanoit, mielestäni ovat ymmärtäneet asian aika kapeasti. Itse lähden siitä, että ihmisellä voi olla päästrategia, jolla se toimii. Mutta strategia voi tilanteesta riippuen vaihdella eli sama persoona voi ensin olla roolissa yks, sitten jossakin muussa tilanteessa roolissa kaks jne.

        Ja ei siihen rooliin tarvitse jämähtää. Sehän se enneagrammin perusta on, että siitä omasta ahdistavasta roolista kasvetaan ulos ja löydetään itselle lisää hyviä puolia kaikista enneagrammityypeistä. Eli yritetään toimia avoimemmin niin kuin kukin tilanne vaatii.

        Ja vielä. Ei se ihmisen rooli määräydy minkään opin mukaan vaan menneisyytemme perusteella. Aika harva kai pystyy muokkaamaan todellisen minuutensa sen perusteella mitä jokin oppi sanoo. Näytellä kyllä voi.


      • Autumnal Equinox
        Kivet veks kirjoitti:

        Tuollaista olen kuullut, mutta nämä jämähtäjät, kuten sanoit, mielestäni ovat ymmärtäneet asian aika kapeasti. Itse lähden siitä, että ihmisellä voi olla päästrategia, jolla se toimii. Mutta strategia voi tilanteesta riippuen vaihdella eli sama persoona voi ensin olla roolissa yks, sitten jossakin muussa tilanteessa roolissa kaks jne.

        Ja ei siihen rooliin tarvitse jämähtää. Sehän se enneagrammin perusta on, että siitä omasta ahdistavasta roolista kasvetaan ulos ja löydetään itselle lisää hyviä puolia kaikista enneagrammityypeistä. Eli yritetään toimia avoimemmin niin kuin kukin tilanne vaatii.

        Ja vielä. Ei se ihmisen rooli määräydy minkään opin mukaan vaan menneisyytemme perusteella. Aika harva kai pystyy muokkaamaan todellisen minuutensa sen perusteella mitä jokin oppi sanoo. Näytellä kyllä voi.

        Enneagrammitsydeemit on aika tylsiä.
        Astrologiassa on paljo enemmän tutkittavaa..
        Kumpaaki on hauska käyttää "itsetutkiskelun apuvälineenä" mut eivät itsessään oikee merkkaa mitään.

        Miksei sais olla mystiikkaa ja mystisyyttä?
        Minä ainaki tykkään, kunhan ei mene alkemian puolelle.


      • Kivet veks
        Autumnal Equinox kirjoitti:

        Enneagrammitsydeemit on aika tylsiä.
        Astrologiassa on paljo enemmän tutkittavaa..
        Kumpaaki on hauska käyttää "itsetutkiskelun apuvälineenä" mut eivät itsessään oikee merkkaa mitään.

        Miksei sais olla mystiikkaa ja mystisyyttä?
        Minä ainaki tykkään, kunhan ei mene alkemian puolelle.

        Niin, mikä merkkaa ja mikä ei. Ei pidä pitää enneagrammia minään kumarrettavana totuutena, rankkaahan se silloin. Se nyt antaa vaan yhden tavan lähestyä ihmisiä. Heh, ja enneagrammissahan riittää tutkittavaa, kun ovat aika perusteellisia nuo tämänkin alan lukuisat paksut kirjat käsityksinensä. Itselleni riittää, että tajuan pääjutut ja sen miten tämän lähestymistavan väitetään toimivan.

        Ja mun mielestä nimenomaan horoskoopit menevät alkemian puolelle, jos niissä vedotaan planeetoihin. Ilman planeettavaikutuksia ja muita "ikuisia totuuksia" homma tietenkin toimii yhtenä tapana analysoida ihmisten erilaisuuksia.

        Ihan hyvän ja riittävästi tutkittavaa tarjoavan ihmislajittelun kertoo jo kaksijako sisäänpäin suuntautunut vs. ulospäin suuntautunut. Takaan, että saat vietettyä loppuelämäsi tutkiessasi tuon kahtiajaon vaikutuksia sinuun ja läheisiisi.

        Miksei mystiikkaa saa olla, kysyit? Nooh, totta kai saa olla, kai... Mutta sille rakennetut oppijärjestelmät häiritsevät minua, koska en kykene ottamaan asioita annettuina, varmoina totuuksina. Maailmassa on muutakin outoa ravintoa mielen virkistämiseksi kuin mystiikka. Silmät auki ja ihmettelemään!


      • Kulkija
        kivet veks! kirjoitti:

        Erittäin lyhyesti: immeisiä on jaoteltu nelikenttiin sun muihin ihan hyvin, muttei tietenkään lopullisesti, koska me olemme kaikki erilaisia.

        Tää enneagrammi-juttukin jakaa ihmisten käyttäytymistä ja motiiveja ihan kivasti, (muttei mitenkään lopullisesti) tällä kertaa yheksään lohkoon. Joku tekee asioita enempi yhellä tavalla, joku taas toisella tavalla ihan samoja juttuja. Ja siitä seuraa yhtä ja toista pohtimisen arvoista.

        Tarot-kortteja en tunne. Tuskin ovat lähellä enneagrammia, jossa yritetään pysyä psykologiatieteen perustalla. Toki ennea-porukoissa pyörii uskovaista mystikkoa tekemässä siitä kaikkeuden keskusta ja hyvyyden ydintä, mutta nuo totuuden julistajat voi unohtaa, jos haluaa.

        "Toki ennea-porukoissa pyörii uskovaista mystikkoa tekemässä siitä kaikkeuden keskusta ja hyvyyden ydintä, mutta nuo totuuden julistajat voi unohtaa, jos haluaa."

        Niin varmaan pyörii myös astrologiaporukoissa, tarot-porukoissa ja missä tahansa. Ihminen voi hurahtaa asiaan kuin asiaan niin, ettei enää näe mitään muuta. Mutta tämä on tietysti sen ihmisen, ei asian ongelma.

        Itse en taatusti luovu astrologiaharrastuksesta, sen verran mukaansatempaavaa se on, jahka pääsee siihen vähän syvemmälle. Mutta ei se tarkoita, etteivätkö silmät olisi auki myös muille jutuille. Enneagrammeihin perehdyn myös mielelläni, jahka saan tilaisuuden. Osaatko neuvoa nettilinkkejä tms., josta saisi lisätietoa? Mieluusti myös luen, jos jaksat valottaa järjestelmää täällä vähän tarkemmin.


      • Kulkija
        Kivet veks kirjoitti:

        Tuollaista olen kuullut, mutta nämä jämähtäjät, kuten sanoit, mielestäni ovat ymmärtäneet asian aika kapeasti. Itse lähden siitä, että ihmisellä voi olla päästrategia, jolla se toimii. Mutta strategia voi tilanteesta riippuen vaihdella eli sama persoona voi ensin olla roolissa yks, sitten jossakin muussa tilanteessa roolissa kaks jne.

        Ja ei siihen rooliin tarvitse jämähtää. Sehän se enneagrammin perusta on, että siitä omasta ahdistavasta roolista kasvetaan ulos ja löydetään itselle lisää hyviä puolia kaikista enneagrammityypeistä. Eli yritetään toimia avoimemmin niin kuin kukin tilanne vaatii.

        Ja vielä. Ei se ihmisen rooli määräydy minkään opin mukaan vaan menneisyytemme perusteella. Aika harva kai pystyy muokkaamaan todellisen minuutensa sen perusteella mitä jokin oppi sanoo. Näytellä kyllä voi.

        "Mutta strategia voi tilanteesta riippuen vaihdella eli sama persoona voi ensin olla roolissa yks, sitten jossakin muussa tilanteessa roolissa kaks jne."

        Tätähän astrologiakin kuvaa. Esim. kartalla huoneenkärkien merkkisijainnit kertovat, millä tavalla ihminen kyseisellä elämänalueella toimii, huoneiden hallitsijaplaneetat ja niiden sijainnit taas kertovat, missä yhteyksissä ihminen näitä ominaisuuksia käyttää jne. Ja sama juttu siinäkin: kartta ei ole mustavalkoinen "totuus", siinä on monta tasoa ja ihminen voi toteuttaa näennäisesti samanlaista karttaa (tosin täysin samanlaisia on hyvin harvassa) tai samanlaisia aspekteja tms. hyvin monella tasolla, kehityksestään riippuen.


      • Kivet veks
        Kulkija kirjoitti:

        "Toki ennea-porukoissa pyörii uskovaista mystikkoa tekemässä siitä kaikkeuden keskusta ja hyvyyden ydintä, mutta nuo totuuden julistajat voi unohtaa, jos haluaa."

        Niin varmaan pyörii myös astrologiaporukoissa, tarot-porukoissa ja missä tahansa. Ihminen voi hurahtaa asiaan kuin asiaan niin, ettei enää näe mitään muuta. Mutta tämä on tietysti sen ihmisen, ei asian ongelma.

        Itse en taatusti luovu astrologiaharrastuksesta, sen verran mukaansatempaavaa se on, jahka pääsee siihen vähän syvemmälle. Mutta ei se tarkoita, etteivätkö silmät olisi auki myös muille jutuille. Enneagrammeihin perehdyn myös mielelläni, jahka saan tilaisuuden. Osaatko neuvoa nettilinkkejä tms., josta saisi lisätietoa? Mieluusti myös luen, jos jaksat valottaa järjestelmää täällä vähän tarkemmin.

        Hei. En ole viime vuosina perehtynyt sen kummemmin alan tuoreimpiin kirjoihin, mutta aika kiihkottomalta näyttävän ja tietenkin hyvän perustan aiheeseen voit saada tietopaketista, joka on seuraavalla nettisivulla:

        www.enneagram.fi/kontio

        Astrologian perustasta tiedän ehkä sen verran, että syntymähetkellä oleva planeettojen asento vaikuttaa tulevaan elämään ja minuuden rakenteeseen. Onko näin? Varmasti astrologian ihmiskuvauksissa ja ihmisten välisten suhteiden kuvauksissa tulee eteen samanlaisia määritelmiä kuin minkä tahansa muunkin persoonallisuutta kuvaavan järjestelmän kanssa. Eli saatat löytää enneagrammista tuttuja piirteitä. Enneagrammissa kukin itse määrittelee lukemansa perusteella mihin ihmistyyppiin kuuluu (mielestään eniten) ja siitä sitten alkaa pohdinta ja varmaan ihan yhtä mielenkiintoinen keskustelu kuin astrologiassakin.

        Käy sivulla ja kerro tuntuuko huonolta systeemiltä. Kirjoittamisiin!


      • Lupe
        Kivet veks kirjoitti:

        Hei. En ole viime vuosina perehtynyt sen kummemmin alan tuoreimpiin kirjoihin, mutta aika kiihkottomalta näyttävän ja tietenkin hyvän perustan aiheeseen voit saada tietopaketista, joka on seuraavalla nettisivulla:

        www.enneagram.fi/kontio

        Astrologian perustasta tiedän ehkä sen verran, että syntymähetkellä oleva planeettojen asento vaikuttaa tulevaan elämään ja minuuden rakenteeseen. Onko näin? Varmasti astrologian ihmiskuvauksissa ja ihmisten välisten suhteiden kuvauksissa tulee eteen samanlaisia määritelmiä kuin minkä tahansa muunkin persoonallisuutta kuvaavan järjestelmän kanssa. Eli saatat löytää enneagrammista tuttuja piirteitä. Enneagrammissa kukin itse määrittelee lukemansa perusteella mihin ihmistyyppiin kuuluu (mielestään eniten) ja siitä sitten alkaa pohdinta ja varmaan ihan yhtä mielenkiintoinen keskustelu kuin astrologiassakin.

        Käy sivulla ja kerro tuntuuko huonolta systeemiltä. Kirjoittamisiin!

        Syntymähetken planeettojen asento kertoo sen millainen ihmisestä oli kehittynyt silloin kun hän viimeksi eli. Se kertoo siis ne eväät joiden kanssa ihminen lähtee ponnistamaan eteenpäin.


      • Kulkija
        Kivet veks kirjoitti:

        Hei. En ole viime vuosina perehtynyt sen kummemmin alan tuoreimpiin kirjoihin, mutta aika kiihkottomalta näyttävän ja tietenkin hyvän perustan aiheeseen voit saada tietopaketista, joka on seuraavalla nettisivulla:

        www.enneagram.fi/kontio

        Astrologian perustasta tiedän ehkä sen verran, että syntymähetkellä oleva planeettojen asento vaikuttaa tulevaan elämään ja minuuden rakenteeseen. Onko näin? Varmasti astrologian ihmiskuvauksissa ja ihmisten välisten suhteiden kuvauksissa tulee eteen samanlaisia määritelmiä kuin minkä tahansa muunkin persoonallisuutta kuvaavan järjestelmän kanssa. Eli saatat löytää enneagrammista tuttuja piirteitä. Enneagrammissa kukin itse määrittelee lukemansa perusteella mihin ihmistyyppiin kuuluu (mielestään eniten) ja siitä sitten alkaa pohdinta ja varmaan ihan yhtä mielenkiintoinen keskustelu kuin astrologiassakin.

        Käy sivulla ja kerro tuntuuko huonolta systeemiltä. Kirjoittamisiin!

        Kiitos linkistä, nyt vasta ehdin käväistä sivuilla. Sieltä selvisivät hyvin nuo yhdeksän eri tyyppiä ja niihin liitettävät ominaisuudet. Adjektiivitestin perusteella näyttäisin itse olevan eniten numero 9 ja sen kahdesta tyypistä nimenomaan tunneyhdeksikkö. Muut kaksi sopivaa olivat viitonen ja seiska. Kyllähän näillä ihan hyvän "pikaluonnekuvauksen" saa, koska onhan ihmisistä karkeasti luokiteltavissa tiettyjä luonteenpiirrepareja, kuten ujo-rohkea, vetäytyvä-sosiaalinen tms. Kaipaisin vielä tietoa siitä, miten näiden omien numeroiden määrittelyn jälkeen enneagrammissa päästään syvemmälle eli mihin kaikkeen ja miten sitä voi soveltaa, mutta sitä voin toki itsekin etsiskellä netistä.

        Enneagrammi tosiaan poikkeaa astrologiasta siinä, että ihminen itse määrittelee mihin ryhmään kuuluu. Tämän lähestymistavan ansiosta se on varmasti järjestelmänä helpommin omaksuttavissa. Astrologia ymmärretään usein kovin "kohtalonomaisena" juuri siksi, että ajatellaan ettei syntymähetkeään voi valita ja ymmärretään niin, että tähtien asento jotenkin "pakottaisi" tiettyyn muottiin. En itse usko niinkään planeettojen fyysisiin "vaikutuksiin" tai siihen, että kohtalomme olisi jotenkin sinetöity, vaan pikemminkin siihen, että tässä maailmankaikkeudessa kaikki on yhteydessä kaikkeen ja syntymähetken planeetatkin voivat nähtävästi symboloida sillä hetkellä maailmaan tullutta ihmistä. Syntymäkartalla on tietysti olemassa tärkeimmät tekijät: aurinko, kuu ja nouseva merkki, jotka syntymähetki määrää. Toisaalta siinä on myös aina yksilöllinen "sekoitus" muitakin planeettoja merkeissä ja suhteessa toisiinsa ja nämä kaikki ovat myös sijoittuneina yksilöllisesti kartan sektoreihin eli huoneisiin. Tässä mielessä näen astrologian hyvinkin monitahoisena ja syvällisenä systeeminä, mutta myönnettäköön etten pysty ainakaan enneagrammiin sitä vielä täydellisesti vertaamaankaan, koska astrologiaa olen "opiskellut" viidentoista vuoden ajan ja enneagrammisysteemiin vasta tutustunut. Ihan mielenkiintoisia silti nämä persoonallisuutta luotaavat menetelmät ovat ja kannatan noin periaatteessa kyllä kaikkea, mikä auttaa ymmärtämään itseään ja muita sekä kehittymään ihmisenä.


      • Kivet veks
        Kulkija kirjoitti:

        Kiitos linkistä, nyt vasta ehdin käväistä sivuilla. Sieltä selvisivät hyvin nuo yhdeksän eri tyyppiä ja niihin liitettävät ominaisuudet. Adjektiivitestin perusteella näyttäisin itse olevan eniten numero 9 ja sen kahdesta tyypistä nimenomaan tunneyhdeksikkö. Muut kaksi sopivaa olivat viitonen ja seiska. Kyllähän näillä ihan hyvän "pikaluonnekuvauksen" saa, koska onhan ihmisistä karkeasti luokiteltavissa tiettyjä luonteenpiirrepareja, kuten ujo-rohkea, vetäytyvä-sosiaalinen tms. Kaipaisin vielä tietoa siitä, miten näiden omien numeroiden määrittelyn jälkeen enneagrammissa päästään syvemmälle eli mihin kaikkeen ja miten sitä voi soveltaa, mutta sitä voin toki itsekin etsiskellä netistä.

        Enneagrammi tosiaan poikkeaa astrologiasta siinä, että ihminen itse määrittelee mihin ryhmään kuuluu. Tämän lähestymistavan ansiosta se on varmasti järjestelmänä helpommin omaksuttavissa. Astrologia ymmärretään usein kovin "kohtalonomaisena" juuri siksi, että ajatellaan ettei syntymähetkeään voi valita ja ymmärretään niin, että tähtien asento jotenkin "pakottaisi" tiettyyn muottiin. En itse usko niinkään planeettojen fyysisiin "vaikutuksiin" tai siihen, että kohtalomme olisi jotenkin sinetöity, vaan pikemminkin siihen, että tässä maailmankaikkeudessa kaikki on yhteydessä kaikkeen ja syntymähetken planeetatkin voivat nähtävästi symboloida sillä hetkellä maailmaan tullutta ihmistä. Syntymäkartalla on tietysti olemassa tärkeimmät tekijät: aurinko, kuu ja nouseva merkki, jotka syntymähetki määrää. Toisaalta siinä on myös aina yksilöllinen "sekoitus" muitakin planeettoja merkeissä ja suhteessa toisiinsa ja nämä kaikki ovat myös sijoittuneina yksilöllisesti kartan sektoreihin eli huoneisiin. Tässä mielessä näen astrologian hyvinkin monitahoisena ja syvällisenä systeeminä, mutta myönnettäköön etten pysty ainakaan enneagrammiin sitä vielä täydellisesti vertaamaankaan, koska astrologiaa olen "opiskellut" viidentoista vuoden ajan ja enneagrammisysteemiin vasta tutustunut. Ihan mielenkiintoisia silti nämä persoonallisuutta luotaavat menetelmät ovat ja kannatan noin periaatteessa kyllä kaikkea, mikä auttaa ymmärtämään itseään ja muita sekä kehittymään ihmisenä.

        Tunnut olevan aika selväpäinen astrologian harrastaja. Oli sitten kyseessä enneagrammi tai psykologian kirjasta otettu persoonaluokitus, kaikki käyvät minullekin, kunhan mihinkään ei juutu. Astrologia näyttää minulle aika kohtalonomaiselta ja lähtäkohdiltaan epätoivoisen naurettavalta järjestelmältä, mutta en kiellä, etteikö sen siittämässä keskustelussa olisi piirteitä, jotka auttavat ihmisiä ymmärtämään itseään ja toisiaan, jopa oikein!
        Tutustu vaan enneagrammiin, mutta varo, sillä alan kirjallisuudessa ja nettisivuilla saattaa tulla vastaan esimerkiksi vahvasti uskontoon päin kallellaan olevia järjestelmäselityksiä. Ne ja muut ikiliikkujan keksijät ovat tälläkin alalla onneksi vain yksi näkemys. Kaikessa on hyvää ja huonoa kunkin katsojan kannalta!


    • 4w3

      Joo, ite olen ollut kiinnostunut enneagrammista noin puolisen vuotta ja oon ettinyt netistä kaikki mahdolliset enneagrammisivut mitä voi vaan ikinä löytää. :D
      Oon ymmärtänyt että enneagrammi olisi vähän samanlaista ihmisen persoonallisuuden tyypittelyä kuin esim. MBTI...? Ei siis samaan kaavaan perustuvaa mutta niinkuin tieteelliseltä kannalta. Että se otetaan kait ihan vakavastikin?

      Ite oon tyypiltäni 4w3 sp/sx. :)

      • Kivet veks

        Juu hyvä, ja mä olen, todennäköisesti, vitonen kuutossiivellä.
        Jotku vertaa enneagrammia horoskooppiin, mutta mielestäni tämä tällainen lähentelee jo psykologiavihaa! Olen lukenut muutaman ihan yliopistotasoisen kirjoituksen, jossa enneagrammina pidetään hyvänä apuvälineenä persoonien tutkimuksessa ja hoidossa. Hyviä öitä!


    • Hänskä

      Nimimerkille vierivät kivet,olen samaa mieltä,
      horoskoopit on kevyttä showta enneagrammin
      rinnalla.Huima homma löytää oma enneagrammi-
      tyyppi,ja nähdä kuinka todellinen se on aikaisem-
      man kuvan kanssa itsestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2108
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1647
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe