Poljetaankos tandemilla....

suvenkorento123

..vai kuis se menee...?

Pyöräilykesä on alkanut monilla, ja minulle sälytettiin tämän kauden avaushaaste. Siis alkakaahan polkea kaikki vanhat kamut!

Minun Cresentini on onnettomana varastossa, ei edes ilmaa kumeissa,
mutta kyllä se vielä saa vauhtia ennenkuin syksy koittaa.

Nyt on kamala hoppu noiden pihatöiden kanssa, en ehdi mitään muuta.
Tulin Pääsiäiseksi tänne kotikolooni, ja ensi viikolla lennän taas pois, palaan.
toukokuun lopussa.

Yritän harrastaa muita liikuntamuotoja, huom. "yritän", kunnes palaan, sitten
pumppaan kumit täyteen ja menoksi. Montako km pitääkään polkea, että pysyy kerhossa?

Hyvää kevättä kaikille kamuille! Polkekaa rajusti! Älkää kaatuko!

60

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polkija 2

Tänään pumppasin takarenkaasen hiukan lisää ilmaa . Oli maanut varastossa talven , eturenkaasa oli normaali määrä . Lasen lapseni 7v. kanssa poljettiin 10 km. Ei kaaduttu kertakaan , pysähdyttin kerran katsomaan puroa joka oli tulvan vallassa.
      Tarvii varmaan ostaa uusi kypärä, kun pyöräilykaveri moitti mun kypärääni rumaksi, no ainakin se päätä suojaa.
      Kyllä pyöräily on kivaa , pitää kai hieman jatkaa tuota matkaa , kunhan kunto hieman nousee talven jälkeen.
      Vaan kolme vaihetta on pyörässäni , saisi olla useampi .
      Pihatöitä pitäisi tehdä minunkin mutta älöttää kun noita myyriä juoksee jokapaikassa. Hyi, saa vielä myyräkuumeenkin ja vasta olen toipunut flunssasta.
      600 km kesässä olisi tarkoitus niinkuin ennenkin kesässä.
      Nyt kaikki pyöräileen.

• Tuo on hyvä alku, ja kunto kohoaa siinä huomaamatta. Anna sen pyöräilykaverin valita sinulle uusi kypärä, menkää yhdesasä kauppaan, hän tuntee itsensä tärkeäksi. Ja ajelkaa yhdessä ja ihailkaa luontoa. Siksi juuri pyöräily on niin paljon hauskempaa kuin autoilu.

• Kirjoittava Lyyti

Ei ole tandemia, vaan ihan tavallinen polkupyörä. laitoin jo kumeihin ilmaa ja rasvasin kettinkiä. Pitäisi kulkevan. En ole kokeillut vasta kuin ihan pienen lenkin.

Noita myyriä onkin ihan tuhottomasti. Meilläkin on nurmikko myllätty käytäviä täyteen ja pensaiden juuria kaluttu. Olipa joidenkin lumen sisällä olevien pensaiden oksien päätkin jauhettu pieniksi silpuiksi. Todella ikävä näköistä jälkeä. Pitää laittaa kintaat käteen pihaa siivotessa ettei tule myyräkuumetta myyrien ulosteista.

Pyöräilyilmoja ainakin ensi viikolla olisi luvassa.

• Meillä ei onneksi myyriä, kun asun hiekkaharjun päällä.

Onko teillä ojia tai muita kosteikkoja?

Meillä oli aiemmassa kodissamme huolta myyristä, söivät orapihlaja-aidankin juuret niin, että vain tikku jäi pystyyn.

• Kirjoittava Lyyti
        suvenkorento123 kirjoitti:

Meillä ei onneksi myyriä, kun asun hiekkaharjun päällä.

Onko teillä ojia tai muita kosteikkoja?

Meillä oli aiemmassa kodissamme huolta myyristä, söivät orapihlaja-aidankin juuret niin, että vain tikku jäi pystyyn.

Ei ole ojiakaan, koska asumme kivikkoisen vaaran päällä. En ymmärrä mistä niitä on tullut noin tuhottomasti.

• Kirjoittava Lyyti
        Kirjoittava Lyyti kirjoitti:

Ei ole ojiakaan, koska asumme kivikkoisen vaaran päällä. En ymmärrä mistä niitä on tullut noin tuhottomasti.

Yhä kamalampaa. Olivat syöneet Narsissien sipulitkin, oli vaan reikä kukkapenkeissä Narsisiien kohdalla ja kukkapenkitkin myllätty ihan sekaisin.

Tietäneeköhän kukaan tehokasta myyrien karkoitinta???

• meeriamanda

Kiitos ja samoin sinullekin, kevät on jo ovella kesä tuotapikaa. Eipä minullakaan ole kuin kolmevaihdetta, hyvin ne riittää kun välttää mäkisiä lenkkejä :))
      Minulla pitää olla mukamas jotain asiantynkääkin johonkin etten vain turhaan poljeskele, no kaupathan ne ...lueskelen tarjouksia ja se saa matkan mieleisemmäksi.

Huomasin äskettäin ettei saa liian pitkälle lähtä kun on kuukausia pyörinyt vain tässä pikkuympyrässä! Eli reitit ensin lyhkösemmät ja pikkuhiljaa lisäten oli todella järkevä ajatus.Kumeissa ilmaa kunnolla, lössöllä on raskaampi poljeskella. Vie helpolla nautittavuutta reisusta.

• Varmasti viisasta aloittaa varovasti, ettei heti tule niin kipeäksi, että into katoaa.

Minulla on se haitta, että pitää valita suunta tarkkaan, ainakin alkukaudesta,
        on niin suuret mäet joka suuntaan.

• k/k

Huomenta polkijat, vanhana yksittäistaistelijana ja ankarana putkikamelin käskijänä en noista tandemeista perusta .
      Porukka on muutenkin outoa mut eiköhän se täs kesän mittaan tutuksi tule.
      Takamus on jo totutettu satulaan ja muutama sata kilometriä takana päin.
      Eilinen päivä meni pikku säädöissä kun luulen että joku humoristi ruuvaili kaupan eres seisseen pyörän vaihdevaijerin säätöä.
      Siin on se nurinpäin toimiva vaihtaja ja sen sotkeminen on helppoo jos tietää.
      Ylämäes jumalaton rusaus ja rattaasta hammas poikki.
      Sinänsä harmi kun toi työnteko haittaa harrastuksia.

• Onpa hauska nimi pyörälle tuo putkikameli, en ole ennen kuullut. Sinulla noita hauskoja sanoja on varastossa.

On kurjaa kaikkinainen ilkivalta, jota pyörille tehdään. Meidänkin kaupungissa
        varastetaan pyöriä paljon, osin ihan ammattimaista toimintaa. Ymmärtävät
        hienojen, kalliiden pyörien päälle. Onneksi omani ei ole sellainen. Tarkkaan kannattaa kuitenkin katsoa, mihin pyöränsä jättää.

En osaa korjata pyörästä yhtään mitään, mieheni huolehti siitä, että minulla oli kunnossa oleva ajopeli. Pitäis löytää korvaava remonttimies. Pullapalkalla.

• Pirre*

Hyvää kevättä Sinullekin!

Poljetaan poljetaan, - kunhan löydän pyörälleni korjaajan, - se lieppaa :(

On siinä viisi vaihetta ja kotimainenkin se on...

• Sinulla sama ongelma kuin minulla, ei osata, ei osata......

Pitää laittaa tuonne treffipalstalle ilmoitus: "Etsin pyöränkorjaajaa. Hyviä pullia tarjolla." Montakohan vastausta saisimme :-))?

Lisäksi tarvitsen pyörään matkamittarin, mistä minä muuten tiedän, paljonko olen polkenut. Toistaiseksi olen huomioinut vain pyöräilyyn käytetyn ajan.

Ihanat säät nyt Suomessa, nautitaan. Hyvää kevättä Sinullekin!

• demeter

Kiitos kuulumisista suvenkorento123.
      Samoissa merkeissä täälläkin: pihatöissä, maa on alkanut vetää puoleensa. Pyöräily ei ole vielä alkanut. Odottelen, että harjaavat hiekoitushiekan (terävää pikkukiveä) pyöräteiltä. Minullakin on "vain" kolme vaihdetta, enempää en ole
      osannut kaivata.

• Tervehdys!

Pitää tehdä sitä, mikä kulloinkin tärkeää, emmeköhän sentään ehdi hieman pyöräilläkin.

Nyt on muuten tullut hauskan näköisiä pyöräilykypäriä, ovat kuin hattuja. Sellaiseen vielä tekokukkia kiinni, Hyacint Bucketin malliin, hauskuttaisi ainakin
        itseään, muista en tiedä :-)).

Ei minunkaan uudemmassa pyörässäni ole kuin 4 vaihdetta, on enemmän sellainen kaupunkipyörä. Pakki puuttuu.

• Hienoa Suvenkorento että jo pistit tämän fillarikerho-aloituksen. Kaikkihan kerhoon ovat tervetulleita, polki sitten vähän tai enemmän.

Luin viestisi aamulla ja pistin melkein saman tien innoissani itseni eka kertaa pyörän selkään. Matkamittarin kanssa on pieniä ongelmia, kun ei ihan varmaksi osata nollata sitä. Nyt näyttää olevan mailimittari päällä, mutta ei se mitään, sen verran osaan minäkin matikkaa että laskin parikymmentä kilsaa tulleen kun mukavassa ilmassa poljeskelin vähän siellä sun täällä.

Pitää tuota takapuolta totuttaa satulaan varovaisen alun kanssa. Pieni Välimeren-reissu on minullakin suunnitteilla, mutta sitten kiireesti kotiin ja kasvimaan kimppuun, jne. Ja pyörän päälle aina jossain välissä maisemia ihailemaan, kuntoakin kun siinä samalla saa melkein huomaamatta.

Muistetaan pistää kypärä päähän (vanha ja "rumakaan" ei haittaa menoa yhtään) ja ollaan muutenkin varovaisia, eikös. Jos tämän ikäinen pyörällä kaatuu niin jälki voi olla aika keljua.

Iloisia pyörälenkkejä kaikille palstalaisille!

• Totta, parasta on, että on edes jonkinlainen kypärä, sen tärkein tehtävähän on suojata pääparkaamme. Vaan voisi se olla jotenkin nättikin.

Takapuoli ja reisilihakset siinä aluksi kipeytyvät, tottuvat vähitellen.

Kaatuilla ei todellakaan kannattaisi, ollaan varovaisia.

Hauskoja ja turvallisia pyörälenkkejä sinullekin.

• bibimbap

Jokaiselle päivälle yritän polkea 25 km.Jos hyvinjaksan poljen töistä vielä kotiinkin.
      Jollen ole pyörällä liikkeellä, kävelen 5 km.
      Kesä on ihanaa aikaa, aamuisin lintujen kanssa on mukava poljeskella ja katsella mitä luontoon kuuluu

• Voi mahoton, sinäpäs hurjan suunnitelman olet tehnyt. Tuostahan tulee jo kesäkeleillä yli 3000 kilsaa? Ei muuta kuin menoks ja onnea!

Minun oma kuntoon (ja viitsimiseen) suhteutettu tavoitematkani taitaa olla 1000, viime kesänä en ihan siihen yltänyt. Aivan utopistinen lie jo 2000 kilsaa. Pääasia että muistaa lähteä liikkeelle vaikka joskus "viitsityttäisikin". Uskon ja toivon - ja yritän! Komppaajista saattaisi olla hyvä apu... ;-D

• bibimbap
        saimaantaka kirjoitti:

Voi mahoton, sinäpäs hurjan suunnitelman olet tehnyt. Tuostahan tulee jo kesäkeleillä yli 3000 kilsaa? Ei muuta kuin menoks ja onnea!

Minun oma kuntoon (ja viitsimiseen) suhteutettu tavoitematkani taitaa olla 1000, viime kesänä en ihan siihen yltänyt. Aivan utopistinen lie jo 2000 kilsaa. Pääasia että muistaa lähteä liikkeelle vaikka joskus "viitsityttäisikin". Uskon ja toivon - ja yritän! Komppaajista saattaisi olla hyvä apu... ;-D

Minulla on suuri toive jäädä eläkkeelle hyvässä kunnossa.
        Haluan jaksaa silloinkin vielä jotain :D
        Pyörä on 7-vaihteinen.
        Käveleminen taas on niin luontevaa, paras tapa liikkua maastossa :D

• suvenkorento123*

Ohops nyt kävi minulle niin että kaaduin, mutta onneksi kypärä pääni säästyi suuremmalta tälliltä.

Muistaessa kerron nyt että tuunasin kypäräni kauniilla kukkatarroilla.

Onneksi oli vanha Cresentti alla, jos olisi ollut se uusi kaupunkipyörä, harmittaisi se lommo lokasuojassa.

Pyöräillään, turvallisesti.

• Toivottavasti liukastut ensimmäiseen vastaantulevaan banaaninkuoreen ja käy tosi pahasti!

Halleluja.

• demeter

Ei pahemmin sentään käynyt, suvenkorento ?

Minäkin kaaduin viime kesänä kun tulin töistä sunnuntai-iltana ja väkeä oli paljon liikkeellä (myös pyöräteillä). Kolme pikkutyttöä pyöräili rinnakkain ja yhtäkkiä yksi heistä jarrutti ja kääntyi suoraan eteeni. Kolarihan siitä tuli, minä kaaduin, tyttö ei. Kovin olivat tytöt pahoillaan. Samoin minulla oli kypärä, joka kyllä kolahti ikävästi asfalttiin. Turvaväli on kai syytä pitää pyörätielläkin. Etenkin jos on lapsia liikenteessä.

• Huhhuijaa, hyvä että olette molemmat kunnossa kolareiden jälkeen, Suvenkorento ja Demeter. Ei muuta kuin entistä varovaisempana ja viisaampana liikenteeseen!

Minä joudun varomaan käyttämälläni suht pienellä maantiellä (nelinumeroinen) isoja sahanpuru- sun muita rekkoja, jotka käyttävät tätä mäkistä ja mutkaista mutta toki pinnoitettua tieosuutta, koska se oikaisee niiden reittiä ratkaisevasti.

Yritän kuulostella takaakin tulevat ja ajella varovasti, joskus lie syytä pysähtyä jos toisestakin suunnasta tulee auto. Meillä päin kun ei pyöräteitä suuremmin ole.

• demeter
        saimaantaka kirjoitti:

Huhhuijaa, hyvä että olette molemmat kunnossa kolareiden jälkeen, Suvenkorento ja Demeter. Ei muuta kuin entistä varovaisempana ja viisaampana liikenteeseen!

Minä joudun varomaan käyttämälläni suht pienellä maantiellä (nelinumeroinen) isoja sahanpuru- sun muita rekkoja, jotka käyttävät tätä mäkistä ja mutkaista mutta toki pinnoitettua tieosuutta, koska se oikaisee niiden reittiä ratkaisevasti.

Yritän kuulostella takaakin tulevat ja ajella varovasti, joskus lie syytä pysähtyä jos toisestakin suunnasta tulee auto. Meillä päin kun ei pyöräteitä suuremmin ole.

Ja semmoisilla teillä ajelet tuommoisia kilometrimääriä, Saimaantaka !
        Sulla on luonnetta.
        En ole laskenut kilometrejä, mutta ei minun työ- ja kaupunkimatkoista nyt
        niin paljon kerry, 10 km suuntaansa ovat nämä matkat. Enempi pyöräily on
        hyötyliikuntaa minulle.

• Jollain on täällä erikoinen huumorintaju, en ole siis tuo edellinen kirjoittaja. Ihan pystyssä olen pysynyt koko päivän, eikä uusia kukkatarrojakaan ole kypärääni ilmestynyt.

Se Cresent on uusi kaupunkipyöräni, aika hieno. Lisäksi minulla on valkoinen Tunturi, jonka sain perheeltäni äitienpäivälahjaksi vuosikymmeniä sitten. Siihen aikaan vaihdepyörät olivat harvinaista herkkua.

Siis että tämmöistä täällä nykyään harrastetaan. Aika erikoinen harrastus jollakin.

• suvenkorento123 kirjoitti:

Jollain on täällä erikoinen huumorintaju, en ole siis tuo edellinen kirjoittaja. Ihan pystyssä olen pysynyt koko päivän, eikä uusia kukkatarrojakaan ole kypärääni ilmestynyt.

Se Cresent on uusi kaupunkipyöräni, aika hieno. Lisäksi minulla on valkoinen Tunturi, jonka sain perheeltäni äitienpäivälahjaksi vuosikymmeniä sitten. Siihen aikaan vaihdepyörät olivat harvinaista herkkua.

Siis että tämmöistä täällä nykyään harrastetaan. Aika erikoinen harrastus jollakin.

Huomenta ja niin on, ollut jo jonkin aikaa joku turhautunut ja nyrjähtänyt yksilö joka on esim. nimissäni käskenyt - neuvonut hoitaa jalkasilsaa tärpätillä, ja kai käyttämään sitä syyhypunkkien häätöön :(, vai oliko se kaikenkukkuraksi että miulla olisi niitä ollut...meinasin repiä pelihousuni siinä vaiheessa....mie joka olen melk. ylisiisti..:(

• Pirrejuupas kirjoitti:

Huomenta ja niin on, ollut jo jonkin aikaa joku turhautunut ja nyrjähtänyt yksilö joka on esim. nimissäni käskenyt - neuvonut hoitaa jalkasilsaa tärpätillä, ja kai käyttämään sitä syyhypunkkien häätöön :(, vai oliko se kaikenkukkuraksi että miulla olisi niitä ollut...meinasin repiä pelihousuni siinä vaiheessa....mie joka olen melk. ylisiisti..:(

P.s. ..ja vahingossa heräsin noin aikaisin..nyt vasta vilkaisin tuota kellon aikaa :))

• Kirjoittava Lyyti
        Pirrejuupas kirjoitti:

P.s. ..ja vahingossa heräsin noin aikaisin..nyt vasta vilkaisin tuota kellon aikaa :))

Huomenta!

Eipä tuo mahtane ketään haitata koska on niin äänetön ettei häiritse.

Minä olen noussut jo 5:ltä, keittänyt aamukaffeet ja katselen nettiä.

• Pyörä on iskussa mutta itse en. Sen jouduin toteamaan pääsiäispäivänä 30 kilsan lenkillä nuoremman ja parempikuntoisen polkijan kaverina. En siitä kuitenkaan aio lannistua enkä siitäkään, että ketjussa jo puhutaan tuhansista kilometreistä. Omat tavoitteet asetan vasta sitten, kun ensimmäinen satanen on mittarissa. Menkää edellä reippaat naiset, minä poljen hiljaa perässä.

• Elä ihmeellä lannistu, ja ethän sinä!

Meidän mummoikäisten perässä pysyisit oikein hyvin, itse asiassa meillä voisi olla tekemistä pysyä sinun perässäsi. Mutta ei hätiä mitiä kun meillä kenelläkään ei ole mihinkään kiire. Kunhan poljeskellaan.

Kiva kun fillarointiporukka senkun kasvaa. Järjestetäänkö syssymmällä "yhteispolku"? Kaikkea on aina kiva suunnitella...

Sen tässä jo oppi että paras lie aina viitsiä kirjautua... ;-/

• Mukavaa, että sinäkin liityit taas joukkoon.

Sovitaanko yksi juttu; kukin polkee tyylillään ja voimiensa/kuntonsa mukaan. Tärkeintä lienee, että liikumme, emmekä lysähdä sohvaperunoiksi.

Jokainen asettakoon itselleen sopivan tavoitteen. Toivottavasti pääsen omaan tavoitteeseeni. Se olkoon vielä avoin, olen saanut itseni aika kipeäksi noissa
        kaivuuhommissa. Mutta kaikki mikä ei tapa, se vahvistaa!

• RosaLiiin

Huomenii!

Vieläköhän tähän fillarikerhoon pääsee mukaan.
      Fillari on tosin talviteloilla mutta jos säät jatkuvat tämmöisinä, rapakot kuivavat pian.

Tuo kypärä vähän vieroksuttaa vaikkakin tiedän tapauksen, jossa nuori mies menetti henkensä kun ajoi ilman kypärää. Hän kaatui vain kevyesti eli ei mistään hurjasta vauhdista mutta sopivassa kulmassa pää osui asfalttiin ja suruja oli koko suvussa. Hän oli lastentarhanopettaja ja kaikki lapset vanhempineenkin surivat. Lapset siinä tarhassa käyttivät mielellään kypärää sen jälkeen.
      Muistan tapauksen aina kun lähden ilman kypärää, metsäteitä nämä meidän tiet mutta sielläkin kypärä on tarpeen. Pahus kun on semmoinen pallinaama kun remmin kiinnittää leukansa alle.

Kovat kilometritavoitteet ei houkuttele kun vain huvikseni pyöräilen.
      Mutta voisihan sitä laittaa tavoitteenkin... kannustimeksi.

• demeter

Kypärä on kyllä kiistaton pyöräilyssä. Sisko kaatui kauppareissulla
        (ilman kypärää) ihan pienessä vauhdissa ja sai lievän aivotärähdyksen.
        Hänellä on pitkähelmainen anorakakki ja kun hän nousi pyöränselästä
        anorakin helma jäi istuimen taakse ja kaatuminenhan siitä seurasi.
        Sen jälkeen sisko on käyttänyt kypärää ja minä lyhyttä takkia/anorakkia.

Vuosia sitten kannoin itse muovikassia pyöränsarvessa ja tuuli heilautti kassin pinnojen väliin. Äkkijarrutus heitti minut tangon yli asfalttiin, mutta vauhti oli
        niin vähäinen, että selvisin pelkällä säikähdyksellä. Tiedän kyllä tapauksen, jossa tangon yli lentäminen aiheutti neliraajahalvauksen. Niin että ihan
        varoittavana esimerkkinä kerron nämä, kun on tätä paimenen luontoa vielä jäljellä. ja eikös se "Vara on viisautta, eikä vahingon enne"

Viimeistään sunnuntaina poljen ensimmäiset 20 kilsaani. Kiva katsella
        kevään heräämistä muuallakin kuin kotipihalla.

• Tervetuloa kerhoon, aina on joukossa tilaa sille, joka käyttää......... polkupyörää.

Kai tässä alkaa olla pallinaama yhdellä sun toisella, haitanneeko mitään. Se vähän harmittaa, jos polkee pyörällä kaupungille kypärä päässä, ja sitten on tukka ihan länässä ja hikinen.

Mutta ihan varmasti on parempi tukka länässä kuin haljennut kallo.

• sattuuhan sitä....
        demeter kirjoitti:

Kypärä on kyllä kiistaton pyöräilyssä. Sisko kaatui kauppareissulla
        (ilman kypärää) ihan pienessä vauhdissa ja sai lievän aivotärähdyksen.
        Hänellä on pitkähelmainen anorakakki ja kun hän nousi pyöränselästä
        anorakin helma jäi istuimen taakse ja kaatuminenhan siitä seurasi.
        Sen jälkeen sisko on käyttänyt kypärää ja minä lyhyttä takkia/anorakkia.

Vuosia sitten kannoin itse muovikassia pyöränsarvessa ja tuuli heilautti kassin pinnojen väliin. Äkkijarrutus heitti minut tangon yli asfalttiin, mutta vauhti oli
        niin vähäinen, että selvisin pelkällä säikähdyksellä. Tiedän kyllä tapauksen, jossa tangon yli lentäminen aiheutti neliraajahalvauksen. Niin että ihan
        varoittavana esimerkkinä kerron nämä, kun on tätä paimenen luontoa vielä jäljellä. ja eikös se "Vara on viisautta, eikä vahingon enne"

Viimeistään sunnuntaina poljen ensimmäiset 20 kilsaani. Kiva katsella
        kevään heräämistä muuallakin kuin kotipihalla.

Olen minäkin joskus lentänyt pyörän sarvien yli. Oli syksyn ensimmäiset pakkaset ja tiekin sieltä täältä osittain liukas. Yritin hyppyyttää pyörän eturengasta ajotieltä jalkakäytävän puolelle. Liukastuin, laitoin ensin toisen jalkani maahan, ei riittänyt vaan lensin sarvien yli, laitoin kädet eteen että en löisi päätäni. Kuitenkin satutin toiselta puolen kasvoistani että tuli asfaltti-ihottumaa ja oikeaa silmää ei tarvinnut "meikata" muutamaan viikkoon. Jäin tielle makaamaan. Näin että joku yritti tulla katsomaan. Nostin päätäni ja ns. katsoja jatkoi matkaansa. Housujen polvet olivat riekaleina ja polvetkin ruvilla..Vasen olkapää oli 10v pois paikoiltaan ja kipeä, kunnes eräs lääkäri sen laittoi paikoilleen.

• demeter
        sattuuhan sitä.... kirjoitti:

Olen minäkin joskus lentänyt pyörän sarvien yli. Oli syksyn ensimmäiset pakkaset ja tiekin sieltä täältä osittain liukas. Yritin hyppyyttää pyörän eturengasta ajotieltä jalkakäytävän puolelle. Liukastuin, laitoin ensin toisen jalkani maahan, ei riittänyt vaan lensin sarvien yli, laitoin kädet eteen että en löisi päätäni. Kuitenkin satutin toiselta puolen kasvoistani että tuli asfaltti-ihottumaa ja oikeaa silmää ei tarvinnut "meikata" muutamaan viikkoon. Jäin tielle makaamaan. Näin että joku yritti tulla katsomaan. Nostin päätäni ja ns. katsoja jatkoi matkaansa. Housujen polvet olivat riekaleina ja polvetkin ruvilla..Vasen olkapää oli 10v pois paikoiltaan ja kipeä, kunnes eräs lääkäri sen laittoi paikoilleen.

Hurja tarina suomalaisesta avuliaisuudesta. "sattuhan sitä"...
        Mitähän ohikulkijan päässä mahtoi liikkua ? Oman "onnettomuuteni" jälkeen
        pikkutytöt sentään kysyivät, miten kävi ja tarvitsenko apua.
        Olkapäävammat ova tosi kiusallasia ja varmasti kipeitäkin. Onneksi sait lopulta avun.

• Heipparallaa! Paljonkos on kertynyt kilometrejä? Millaiset pyöräilykelit olleet Suomessa. Elän toivossa, että pääsisin kotiin loppuviikosta, on taas tuo tuhkapilvi taivaalla, saa nähdä miten käy.

Siellä on tapahtunut monenmoista mielenkiintoista, kultaakin tullut. Täällä ei asiasta tainnut tietää kukaan muu kuin suomalaiset. Jalkapallo on täällä se kova juttu.

Mukavaa viikkoa kaikille.

• Ei ole oikein kilometrejä kertynyt. Ei sataakaan. Kun oli hyvät ilmat niin olin jossain lämpimässä etelässä enkä pyöräillyt sielläkään, kun tulin takaisin Suomeen niin jopa muuttui kelit keljuiksi. Tai on tässä muutama hyväkin pyöräilyilma ollut, mutta myös muita hommia.

En ole kuitenkaan unohtanut, jatkoa seuraa vuorenvarmasti, ja tahti kiihtyy kunhan kasvimaahommista selvitään.

Kiva Suvenkorento kun pidät meille laiskimuksille jöötä ;-D ja etköhän sieltä Suomeen pääse, ei ole kaiketi tuhkapilvet vielä pahoja. Aika kylmää ja sateistakin on, mutta kyllä se siitä lämpimäksi kesäksi muuttuu.

Mutta mutta ... entäs muut ???

• k/k
        saimaantaka kirjoitti:

Ei ole oikein kilometrejä kertynyt. Ei sataakaan. Kun oli hyvät ilmat niin olin jossain lämpimässä etelässä enkä pyöräillyt sielläkään, kun tulin takaisin Suomeen niin jopa muuttui kelit keljuiksi. Tai on tässä muutama hyväkin pyöräilyilma ollut, mutta myös muita hommia.

En ole kuitenkaan unohtanut, jatkoa seuraa vuorenvarmasti, ja tahti kiihtyy kunhan kasvimaahommista selvitään.

Kiva Suvenkorento kun pidät meille laiskimuksille jöötä ;-D ja etköhän sieltä Suomeen pääse, ei ole kaiketi tuhkapilvet vielä pahoja. Aika kylmää ja sateistakin on, mutta kyllä se siitä lämpimäksi kesäksi muuttuu.

Tuollahan se , menopeli tallissa uinuu.
        Joka ilta kun tuun kotiin kurkkaan ovenraosta ja huikkaan kaverille moin.
        Joskus käyn kelloa rillauttamassa ja uskon et kerran vielä maantie aukee eressäni.

• 1943

En laske kilometrejä, mutta pyöräilykausi on alkanut kummassakin kodissani. Melko uudet pyörät, viisivaihteiset, vai onko peräti 7 ovat menopeleissäni.Kypärää käytän ja pyöräilijän on oltava aina varuillaan. Hirveenkin voi törmätä missä tahansa. Porvoossa oli hirvi hypännyt omakotialueella pensasaidan yli pyöräilijän eteen. Viimevuotiset vasat hyppivät sinne sun tänne mihin vuorokauden aikaan tahansa. Tervetuloa nauttimaan Suomen kukkivasta keväästä.

• meeriamanda
        1943 kirjoitti:

En laske kilometrejä, mutta pyöräilykausi on alkanut kummassakin kodissani. Melko uudet pyörät, viisivaihteiset, vai onko peräti 7 ovat menopeleissäni.Kypärää käytän ja pyöräilijän on oltava aina varuillaan. Hirveenkin voi törmätä missä tahansa. Porvoossa oli hirvi hypännyt omakotialueella pensasaidan yli pyöräilijän eteen. Viimevuotiset vasat hyppivät sinne sun tänne mihin vuorokauden aikaan tahansa. Tervetuloa nauttimaan Suomen kukkivasta keväästä.

Minä en pelkää kuin noita urheiluhulluja pyöräilijöitä. Vain sellainen suhaus käy kun menevät ohitse kilpapyörillään. Toki ajelen reunamilla mutta pelästyn monasti ihan ´kuollakseni´ :) Minulla on kolmevaihdetta, citypyörässäni, ja kakkosella yleensä on mukava poljeskella. Tilava kiinteä kori sarvissa on oiva apu kauppareisulla vaan onkin sitten ohjailtava tarkemmin jos kori on raskaita tavaroita täynnä.

Tänään on ollut niin kylmää ettei mieleenkään tullut mennä fillaroimaan, kova tuuli pöllyytti hiekkaa ja roskia kuin pyörteellä kun kukkapenkkiäni nypin.

• suvenkorento*
        saimaantaka kirjoitti:

Ei ole oikein kilometrejä kertynyt. Ei sataakaan. Kun oli hyvät ilmat niin olin jossain lämpimässä etelässä enkä pyöräillyt sielläkään, kun tulin takaisin Suomeen niin jopa muuttui kelit keljuiksi. Tai on tässä muutama hyväkin pyöräilyilma ollut, mutta myös muita hommia.

Hei vaan. Pääsin takaisin kotiin, ja täällä olikin sitten vastassa viidakko. Puihin oli tullut lehdet ja nurmikot kasvaneet hurjan näköisiksi. Kylvin ennen lähtöäni
        teholannoitteet, olivat antaneet kasvuvoimaa enemmän kuin olisi ollut toivottavaa.

Onneksi ehdin perjantaina muutaman tunnin unien jälkeen kaivaa ruohonleikkurin esiin, ja se mokoma jopa suostui pitkän nykimisen jälkeen lähtemään käyntiin. Yhtään en tiedä mitä olisi pitänyt tehdä, jos ei
        olisi alkanut toimia. Sitten illalla alkoikin sataa, joten hyvin kävi.

Pyöräparkani odottaa edelleen, on niin paljon kasaantuneita hommia
        yhdeksän viikon poissaolon jälkeen. Mutta kyllä minä vielä.........

• suvenkorento* kirjoitti:

Hei vaan. Pääsin takaisin kotiin, ja täällä olikin sitten vastassa viidakko. Puihin oli tullut lehdet ja nurmikot kasvaneet hurjan näköisiksi. Kylvin ennen lähtöäni
        teholannoitteet, olivat antaneet kasvuvoimaa enemmän kuin olisi ollut toivottavaa.

Onneksi ehdin perjantaina muutaman tunnin unien jälkeen kaivaa ruohonleikkurin esiin, ja se mokoma jopa suostui pitkän nykimisen jälkeen lähtemään käyntiin. Yhtään en tiedä mitä olisi pitänyt tehdä, jos ei

Minä kans vanhaa....
        ei uo pyörää kun autossa vain.
        H.

• saimander*
        suvenkorento* kirjoitti:

Huomasin viestisi ja ilahduin siitä, että olet jälleen saapunut kylmään Suomeen. Laitoin kirjautuneena pitkähkön vastauksen, mutta se ei kuitenkaan lähtenyt kun yhteenlaskutulos ei ollut oikea. Eihän laskutehtävää edes kirjautuneelle esitetä.

Muutenkin olen turhautunut koko kaksneloseen ja tähän palstaan. Sinunkin mieläkäs ketju hiipui, vaikka hyvin alkoikin.

Mutta jos Sinä, niin kyllä minäkin vielä ....

• suvenkorento* kirjoitti:

Kiva Suvenkorento kun olet kotona taas. Juuri parahiksi kun tuli oikea kesä tänne Suomeenkin. Ihana päivä on ollut, en ole paljon mitään aikaan saanut (odottelen maan lämpiämistä, hahhaa) vaan ällistellyt ja pällistellyt nuorta kesää. Ja tehnyt pöydän ääressä tietynlaisia laskelmia - pakollisia, liittyy yhtymän kirjanpitoon ;-/.

Huonommankin päivän olisin voinut laskelmahommille varata, mutta ehdinhän kuitenkin kampeamaan voikukanjuuria tontilta. Ja avittamaan lasta muuttoon liittyvissä hommissa.

Mikäs ihme meidän Saimanderia vaivaa kun on tuollainen alakulo päällä? Älä välitä btl, ei täällä kannatakaan aina roikkua. Pidetään kuitenkin porukalla sen verran yhtä että tämä pyöräilyketju ei unohdu unohdetun arkiston puolelle, joohan? Tsemppiä!

Ruohonleikkurin kanssa uurastaminen (onhan se työnnettävä?) se vasta hyvää kuntourheiluliikuntaa onkin. Siitä tippuu kuntopisteitä roimasti enemmän kuin pyöräilystä per tunti. Pyöräilykilometrejä mulla vähän alta 100, mutta en ota paineita. Toivottavasti eivät muutkaan. Vielä tässä ehtii.

Iloisia polkupolkuja kaikillen ketkä mukana ovat!

-teeämpee

• saimander*
        saimaantaka kirjoitti:

Kiva Suvenkorento kun olet kotona taas. Juuri parahiksi kun tuli oikea kesä tänne Suomeenkin. Ihana päivä on ollut, en ole paljon mitään aikaan saanut (odottelen maan lämpiämistä, hahhaa) vaan ällistellyt ja pällistellyt nuorta kesää. Ja tehnyt pöydän ääressä tietynlaisia laskelmia - pakollisia, liittyy yhtymän kirjanpitoon ;-/.

Huonommankin päivän olisin voinut laskelmahommille varata, mutta ehdinhän kuitenkin kampeamaan voikukanjuuria tontilta. Ja avittamaan lasta muuttoon liittyvissä hommissa.

Mikäs ihme meidän Saimanderia vaivaa kun on tuollainen alakulo päällä? Älä välitä btl, ei täällä kannatakaan aina roikkua. Pidetään kuitenkin porukalla sen verran yhtä että tämä pyöräilyketju ei unohdu unohdetun arkiston puolelle, joohan? Tsemppiä!

Ruohonleikkurin kanssa uurastaminen (onhan se työnnettävä?) se vasta hyvää kuntourheiluliikuntaa onkin. Siitä tippuu kuntopisteitä roimasti enemmän kuin pyöräilystä per tunti. Pyöräilykilometrejä mulla vähän alta 100, mutta en ota paineita. Toivottavasti eivät muutkaan. Vielä tässä ehtii.

Iloisia polkupolkuja kaikillen ketkä mukana ovat!

-teeämpee

Aika-ajoin mielen valtaa alakulo, mutta pian aurinko taas nousee, sanoi joskus joku. Niin nousi tänäänkin, lämpimämpänä kuin eilen ja taidamme vihdoin päästä pyöräilystämme myös nauttimaan. Eilen närkästyin vain siitä, että ohjelma moitti mun yhteenlaskutaitoa, vaikkei yhteen laskettavaa minulle edes annettu. Näin on käynyt ennenkin. Harmittaahan se, kun on omasta mielestä fiksusti kirjoittanut, eikä teksti lähde minnekään.

Muun muassa siitä työnnettävästä ruohonleikkurista puhuin. Omani oli taas kerran talveksi unohtunut peittämätta pihalle, mutta kun sen huolsin, vaihdoin öljyt ja bensat ja sitä vähän kehuin, niin hurahti toisella nykäisyllä iloisesti käyntiin. Tosin sen työntämisestä en sanottavaa liikuntaa saa, kun piha on niin pieni. Toista on siellä maalla, kun viikatteella pitää heinät kaataa. Viikatetta osaan heiluttaa, mutta kun sen yritän teroittaa, niin terä laulaa kuin entiselle isännälle: Kviti kvati, kviti kvati, inga blir he någå beter.
        Muutenkin se projekti siellä osoittautui haastavammaksi kuin olin ajatellut. Myös pieni metsäpalanen vaatii harvennusta, enkä voi käsittää, että vaikka tekniikka on kehittynyt, niin moottorisaha painaa enemmän kuin kolkyt vuotta sitten. Lisäksi en kaikista päätöksistäni ja lupauksistani huolimatta vieläkään ole päässyt duunistani täysin irti.

Mutta selityksiä vain ovat kun häpeän sitä, etten satastakaan vielä ole rikki saanut. Olinhan hiljaisessa mielessäni asettanut tavoitteeksi satasen per kuukausi. On lohtuttavaa kuulla, että samassa sarjassa toistaiseksi painimme. Mutta kuten sanoit, vielähän tässä ehtii.
        En "roiku" palstalla, mutta toki kimppakavereita käyn välillä katsomassa.

• ken kimpassa?
        saimander* kirjoitti:

Aika-ajoin mielen valtaa alakulo, mutta pian aurinko taas nousee, sanoi joskus joku. Niin nousi tänäänkin, lämpimämpänä kuin eilen ja taidamme vihdoin päästä pyöräilystämme myös nauttimaan. Eilen närkästyin vain siitä, että ohjelma moitti mun yhteenlaskutaitoa, vaikkei yhteen laskettavaa minulle edes annettu. Näin on käynyt ennenkin. Harmittaahan se, kun on omasta mielestä fiksusti kirjoittanut, eikä teksti lähde minnekään.

Muun muassa siitä työnnettävästä ruohonleikkurista puhuin. Omani oli taas kerran talveksi unohtunut peittämätta pihalle, mutta kun sen huolsin, vaihdoin öljyt ja bensat ja sitä vähän kehuin, niin hurahti toisella nykäisyllä iloisesti käyntiin. Tosin sen työntämisestä en sanottavaa liikuntaa saa, kun piha on niin pieni. Toista on siellä maalla, kun viikatteella pitää heinät kaataa. Viikatetta osaan heiluttaa, mutta kun sen yritän teroittaa, niin terä laulaa kuin entiselle isännälle: Kviti kvati, kviti kvati, inga blir he någå beter.
        Muutenkin se projekti siellä osoittautui haastavammaksi kuin olin ajatellut. Myös pieni metsäpalanen vaatii harvennusta, enkä voi käsittää, että vaikka tekniikka on kehittynyt, niin moottorisaha painaa enemmän kuin kolkyt vuotta sitten. Lisäksi en kaikista päätöksistäni ja lupauksistani huolimatta vieläkään ole päässyt duunistani täysin irti.

Mutta selityksiä vain ovat kun häpeän sitä, etten satastakaan vielä ole rikki saanut. Olinhan hiljaisessa mielessäni asettanut tavoitteeksi satasen per kuukausi. On lohtuttavaa kuulla, että samassa sarjassa toistaiseksi painimme. Mutta kuten sanoit, vielähän tässä ehtii.
        En "roiku" palstalla, mutta toki kimppakavereita käyn välillä katsomassa.

Tämäkin on niitä suljetun piirin ketjuja. On varmaan turvallisuuden kannalta parempi, kun montaa pyöräilijää ei ole mukana.

• ken kimpassa? kirjoitti:

Tämäkin on niitä suljetun piirin ketjuja. On varmaan turvallisuuden kannalta parempi, kun montaa pyöräilijää ei ole mukana.

Voi älä ihmeellä ota nokkiisi. Pyöräilyrinkiin ovat tervetulleita IHAN KAIKKI! Jos tässä nyt parin vuoden takaisen vastaavan porukan kesken pari sanaa vaihdamme niin eikö se vain ole ihan luonnollista, ei pitäisi olla keneltäkään pois?

Eiköpähän toistensa "sisäpiiriin" haluavat keskustele sitten omissa kaveripiireissään, siihenhän S24 antaa hyvän mahdollisuuden.

Luethan koko ketjun, mistään nurkkakuntaisuudesta ei todellakaan ole kyse. Eihän liikunnassa sen paremmin urheilussakaan saa sellaista tunnetta syntyä. Loppujen lopuksi jokainen liikkuu oman terveytensä nimissä ja sen edistämiseksi. Olisi vaan kiva jos kaikki mukana olevat aina silloin tällöin kommentoisivat, että remppajengi tulisi tutuksi. Nyt ei hirmu montaa ole oikeasti edes ilmoittautunut, ja jokainen voi edeltä tsekata ketkä ovat ilmoittautuneet mukaan.

Tässä ketjussa toivoisin että tsemppaisimme toisiamme. Mitä hyötyö olisi ruveta nirsoilemaan ja heittelemään kapuloita toistensa rattaisiin ;-) ???

Lisää sopii aina, tervetuloa! Mieluummin jollain vaki-nikillä että pysytään edes suunnilleen laskuissa mukana itse kukin.

-tmp-

• ken kimpassa? kirjoitti:

Tämä aihe sai alkunsa 2 vuotta sitten, kun parissa ketjussa oli jo pyöräilystä puhuttu. Silloin aloittajaksi jouduin minä, ja tänä keväävä heitimme pallon Suvenkorennolle. Kuten Saimaantaka (silloinen non-rec) sanoi, tarkoituksenamme oli vain toisiamme tsempata, eikä suinkaan suljettua piiriä muodostaa. Toivoimme silloin runsaasti porukkaa kimppaamme, ja niin myös tänä kesänä.
        Ota itsellesi vakinimmari (väliaikainenkin kelpaa) ja tule mukaan. Turvallisuuden kannalta ei liene haittaa että meitä on monta, kunhan pidämme toisiimme riittävästi etäisyyttä, poluillamme ja muutenkin.

• saimander kirjoitti:

Tämä aihe sai alkunsa 2 vuotta sitten, kun parissa ketjussa oli jo pyöräilystä puhuttu. Silloin aloittajaksi jouduin minä, ja tänä keväävä heitimme pallon Suvenkorennolle. Kuten Saimaantaka (silloinen non-rec) sanoi, tarkoituksenamme oli vain toisiamme tsempata, eikä suinkaan suljettua piiriä muodostaa. Toivoimme silloin runsaasti porukkaa kimppaamme, ja niin myös tänä kesänä.
        Ota itsellesi vakinimmari (väliaikainenkin kelpaa) ja tule mukaan. Turvallisuuden kannalta ei liene haittaa että meitä on monta, kunhan pidämme toisiimme riittävästi etäisyyttä, poluillamme ja muutenkin.

Oikeassa olet. Tämä ei todellakaan ole mikään sisäpiirijuttu, kaikki ovat olleet koko ajan tervetulleita joukkoon. Ja jos aihe ei kiinnosta, niin ylihän voi hyppiä.

Tänään innostuin upeasta säästä, ja autoilin taimimyymälöihin. En voinut mennä pyörällä, koska ostin niin paljon lempikukkiani. Tähän aikaan vuodesta minuun iskee aina hirveä istuttamisen vimma! Oli iskenyt moneen muuhunkin, puutarhurini oli myymälässään jo ihan näännyksissä.

Mistä siihen ruohonleikkuriin pannaan jotain öljyä?Bensaa sentään osaan lisätä. Arvaa onko inhottavaa olla näin tietämätön, mutta kun mieheni aina hoiteli sellaiset hommat. Lienee viisainta viedä jonnekin huoltofirmaan, sen ainakin osaan tehdä. Sellainen joskus tarttui korvaani, että siinä on sytytystulppakin. Tai ehkä lainaan jonkun tuttavaperheen aviomiestä, vaimon luvalla tietenkin.

Yritä nyt jo sinäkin hellittää siitä työnteosta, tätä elämää ei riitä loputtomiin. Kaikki, mitä on aina halunnut elämässään tehdä, on tehtävä nyt viimeistään. Hyvää Helatorstaita!

• eliittiäkö oletette

Hmmm... silleen piiri pieni pyörii, mitäpä muille vastaamaan, polkekaa ittennne hevon kuuseen!

• Olisiko paikallaan tilanteen tsekkaus? No, oikeastaan ei ole yhtään mitään väliä minkä matkan kukakin on pyöräillyt, ja hyötyliikuntana vai kilometrinnielijänä, pääasia että liikkuu ja tässä ketjussa nyt on hyväksi havaittu nimenomaan polkupyörä, polkuähkäimeksikin aikoinaan nimetty menopeli.

Oma haamurajani häilyy jossain kaukaisuudessa, mutta onneksi silloin tällöin saan komennettua itseni polkimille. Tästä illasta olen erityisen ylpeä kun ensin multasin perunamaan (ei se iso ole, 100 metriä kuokan kanssa, ehkä) ja kun olin sen päälle jätskin syönyt niin omatunto alkoi kolkuttaa kun oli niin ihastuttava ilmakin...

Kello oli jo puoli yheksän kun lähdin liikkeelle, mittariin tuli 38 km lisää. Aloin vähän pelätä jo pimeää kun joku onneton soittikin kesken matkan ja aurinko koko ajan painui alemmas ja alemmas. Ehdin kuitenkin kotiin puoli yhdentoista maissa, siitä uimaan ja iltapalalle ja tässä ollaan, väsyneenä mutta onnellisena.

Plakkarissa on reilut 350 kilsaa nyt. Jospa saisin ennen syyskylmiä tonnin täyteen - mutta siihen minun on syytä skarpata tosissaan. Nyt olen ihan tyytyväinen tähänastiseen. Jos Luoja suo ja takapuoli plus kintut sietää niin vielä tässä petrataan.

Pyöräily on nivelille huomattavasti ystävällisempää kuin esim. kävely tahi juokseminen, sen olen huomannut. Vanhat nivelparat, säästää niitä täytyy. Onneksi polkupyörä on keksitty!

Ja taas kyselen: mitens te muut, mikä fiilis ??? ;-D

• Hei! Aikamoinen polkija olet, etenkin näillä keleillä. Nostan hattua.

Olen ahminut täksi kesäksi liian suuria projekteja puutarhassani ja talossani. Tilasin tontilleni 1000 kg sepeliä, 640 litraa kuorikatetta, muutama sata litraa puuhaketta. Olen kaivanut, lapioinut, kärrännyt, haravoinut. Kävelyä tulee askelmittarin mukaan 5,5 km joka päivä ihan vaan tuossa pihalla. Olen lisäksi maalannut talon sokkelin. Ja itsestään selvästi työnnän ruohonleikkuria kerran viikossa.

Tein taas kesäkuussa pari matkaa kaiken ohessa, ja koko keväänhän olin pois Suomesta. Kuten huomaat, tässä on selittelyn maku, ei mahda mitään. Olen lirissä noiden hommien kanssa, kun yritän niitä yksinäni puurtaa. Pitäisi keittää iso kattilallinen soppaa ja kutsua talkoojoukot paikalle, muuten on syksy käsissä, ennenkuin kaikki on valmista. Olen vaan niin huono pyytämään apua.

Mutta en valita, kiva kun on tekemistä, kunto kohoaa kummasti noissa lapiohommissa.

• suvenkorento123 kirjoitti:

Hei! Aikamoinen polkija olet, etenkin näillä keleillä. Nostan hattua.

Olen ahminut täksi kesäksi liian suuria projekteja puutarhassani ja talossani. Tilasin tontilleni 1000 kg sepeliä, 640 litraa kuorikatetta, muutama sata litraa puuhaketta. Olen kaivanut, lapioinut, kärrännyt, haravoinut. Kävelyä tulee askelmittarin mukaan 5,5 km joka päivä ihan vaan tuossa pihalla. Olen lisäksi maalannut talon sokkelin. Ja itsestään selvästi työnnän ruohonleikkuria kerran viikossa.

Tein taas kesäkuussa pari matkaa kaiken ohessa, ja koko keväänhän olin pois Suomesta. Kuten huomaat, tässä on selittelyn maku, ei mahda mitään. Olen lirissä noiden hommien kanssa, kun yritän niitä yksinäni puurtaa. Pitäisi keittää iso kattilallinen soppaa ja kutsua talkoojoukot paikalle, muuten on syksy käsissä, ennenkuin kaikki on valmista. Olen vaan niin huono pyytämään apua.

Mutta en valita, kiva kun on tekemistä, kunto kohoaa kummasti noissa lapiohommissa.

Nyt kun neljän vuoren kujanjuoksu on ohi niin lunastan lupaukseni ja kasvan kiinni fillarini satulaan.
        laji jota suorastaan rakastan ja eka tonni antaa sellasen peruskunnon josta voi ponnistaa paanalle.
        Jossain 600 km mennään ja humenna taas aamusta heti maantielle.
        Se tuulen humina kypärässä,kumien ääni asvaltilla ja luonnon tuoksut niit efektejä ei rahalla saa.
        Ens keväällä jos ittes palkitsis ja ostas viel kerran kunnon pyörän .

• Pirre*
        suvenkorento123 kirjoitti:

Hei! Aikamoinen polkija olet, etenkin näillä keleillä. Nostan hattua.

Mahottomia meinaa siellä, eikö siinä nyt naapurissa oisi rotevaa bodaria :)

Mutta kummiskin, mukavaa kesän jatkoa korento. :)

• Pirre* kirjoitti:

Mahottomia meinaa siellä, eikö siinä nyt naapurissa oisi rotevaa bodaria :)

Mutta kummiskin, mukavaa kesän jatkoa korento. :)

Hei Pirre,

Kiitos toivotuksista, hyvää kesää sinullekin :-)).

• meeriamanda

Messissä ollaan, tosin ei mitään kymmeniä kilsoja, vähän päivässä paljon viikossa :))
      Hyödynnän reissuani niin että menen kauppareisulle aina vaan kauemmas.
      Vakilenkki muuten vaan on sellaiset 5-6 km, jos ei kaupoille tarvi ajan sen kahteen kertaan 5 päivänä viikossa. ei kai eroteta kun en urakoi :))

• Kiva kun olet messissä, ja tärkeämpää varmaan olisikin vähän päivässä/paljon viikossa -tyyli. Minä vaan olen sellainen laiska = harvoin lähtijä, ja kun saan homman alkuun niin pakko on pyöräillä sitten kerralla vähän enemmän. Nytkin - milloin lienen edellisen lenkin tehnyt, melkein viikko siitä on, voi hitsi ;-( pitää huomenna taas olla reippaampi.

Ketään ei eroteta mistään koskaan, tai ei ainakaan tästä epävirallisesta harrastepyöräilyklubista. Lisää vaan porukkaa polkemaan, nytkin voi hyvin vielä aloittaa, eikä kukaan arvostele. Jokainen tyylillään ja kuntonsa mukaan. Iloisia polkusia!!!

• Voi herttileili kun olette olleet ahkeria. Ja Suvenkorennolle annetaan porukalla vapaata pyöräilystä, eikös juu? Hänellä on paljon tärkeämpi ja rankempi projekti siinä kotitanhuvilla.

Voisit Suvenkorento pyytää oikeasti meidät "tyhjänpolkijat" talkoisiin, soppakattilallinen ruokaa riittää palkaksi, ehkä leipää ja vettä siihen sivuun, edes oltta ei tarvittaisi. Hyvin kun meidät organisoisit niin voitaisiin saada paljonkin aikaan. Pidettäisiin sitten pirskeet päälle, laulettais ja haasteltais mukavia ;-)

Kookoolla on varsinainen meno päällä, eihän sulle pärjää kuin korkeintaan bibimbap, jolla taitaa olla 3000 kilsaa tähtäimessä. Mahotonta meininkiä, sanoisin, ja kunnioitan kovasti.

Varmaan muutkin kohtapuoliin päivittävät tilanteensa tällä palstalla. Eikä tosiaan kilometrit ole pääasia vaan se että saa itsensä liikkeelle ja nauttii kesästä! Kertoilkaapa muutkin kuulumisia ja tuntemuksia. Vaikka heinäkuun lopussa seuraava tilannekartoitus, sopiiko?

Iloisia polkuja sekä pyöräilijöille että muille kesäliikkujille! Jatketaan harjoituksia...

• Hei,

Kiitos myötätunnosta. Ja ajatus kunnon talkoista kutkuttaa mieltäni. Olisi oikein hauska pistää teidät kunnon hommiin, ja luulen että kaiken lisäksi meillä olisi mukavaakin. Tämä on vieraanvarainen talo :-)).

Ja mikä parasta, saisin paikalle monen alan asiantuntijoita minua neuvomaan, ja valmista tulisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10621
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      3309
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      227
      2215
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2033
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      1
      1437
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1144
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1140
    8. 175
      1011
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      999
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      959
    Aihe