Till vihainen suomalainen

fru Bergström

Jag tycker du borde söka medicinsk hjälp när du har så stora problem med pakkoruotsi.Du kan ju kvävas av allt hatet och ilskan som du spyr ut över svenskan och svenskatalande finländare.

18

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iloinen Hurri

      Bäst att inte mata troll barnen!

      • Jag är jävla trött att alltid få höra vilken dålig människa jag är bara för att mitt modersmål är svenska.Jag är också trött på att kallas parasit som lever på skattebetalarnas pengar.Jag är trött på hela det här Junttilandet som inte förstår att en finlandssvensk bara vill vara en människa med rätt att tala sitt modersmål.


      • toinen vihainen suom
        perushurri kirjoitti:

        Jag är jävla trött att alltid få höra vilken dålig människa jag är bara för att mitt modersmål är svenska.Jag är också trött på att kallas parasit som lever på skattebetalarnas pengar.Jag är trött på hela det här Junttilandet som inte förstår att en finlandssvensk bara vill vara en människa med rätt att tala sitt modersmål.

        Mene sinä hurri ruotsiin ja vie paskainen kielesi mukanasi.


      • Maahanmuuttajako?
        toinen vihainen suom kirjoitti:

        Mene sinä hurri ruotsiin ja vie paskainen kielesi mukanasi.

        Miksi menisin? Ai niin, osanhan puhua ruotsia sekä lukea ja kirjoittaa ruotsiksi !
        Juttu on vaan niin että sukujuuret kun eivät ole Ruotsista.
        Montako vuotta pitäisi asua Suomessa ennenkuin on suomalainen ? Esiisät- ja äidit kun muuttivat tänne jo 1600 ja 1700 luvulla ja kaikki jälkeläiset (minäkin) syntynyt ja elänyt ikänsä samalla paikkakunnalla täällä Koti-Suomessa.


    • sddssd

      Voisit ensinnäkin ihan alkuun kirjoittaa suomeksi, jos puhut suomalaiselle. Muuten sut tulkitaan suoraan niin, ettei sulla asiaa ollutkaan.

      • Fila Hajdar

        Det här är en debatt för finlandssvenskar så du borde nog själv skriva på svenska.


      • sddssd
        Fila Hajdar kirjoitti:

        Det här är en debatt för finlandssvenskar så du borde nog själv skriva på svenska.

        En mä mustalaisillekaan kirjota niiden kielellä enkä ryssille, joten miksi ihmeessä kotihurreille?


      • sven gunnarson
        sddssd kirjoitti:

        En mä mustalaisillekaan kirjota niiden kielellä enkä ryssille, joten miksi ihmeessä kotihurreille?

        Fin ide vi tränger oss in på ryska forum och pratar finska! Kan nån översätta sista delen i det här forumets beskrivning?


      • gunbritt
        sven gunnarson kirjoitti:

        Fin ide vi tränger oss in på ryska forum och pratar finska! Kan nån översätta sista delen i det här forumets beskrivning?

        Jag förstår inte varför någon som hatar svenska ,överhuvudtaget kommer till enfinlandssvensk debatt.Det finns tusentals med andra forum,men där för man kanske inte visa hur töntig man är.


    • sddssd

      Kaikilla on sananvapaus tässä maassa. Sitähän te hurrit ette koskaan ole oppineet. Myös hurrivastaisia mielipiteitä on oikeus esittää ihan kaikkialla.

      • 228w

        Det är klart att man får skriva negativt om oss.Vi är så vana med det.Det är intressant att vissa personer inte har annat innehåll i sitt liv,än att hata sina medmänniskor.


      • 66669
        228w kirjoitti:

        Det är klart att man får skriva negativt om oss.Vi är så vana med det.Det är intressant att vissa personer inte har annat innehåll i sitt liv,än att hata sina medmänniskor.

        Vihainen suomalainen har väldigt mycket samma åsikter som Hakkarainen,persus nya mannekäng.Tack och lov ,att alla finskatalande inte är likadana.


      • ingolf
        66669 kirjoitti:

        Vihainen suomalainen har väldigt mycket samma åsikter som Hakkarainen,persus nya mannekäng.Tack och lov ,att alla finskatalande inte är likadana.

        Persut har många av dom,Veltto Virtanen utmärkte sig ju också på vappen med sitt spyande över RKP.


    • Från Byin

      Fattar inte hur man tänker??? Eller tänker man alls!!!
      Ju fler språk man kan desto rikare liv har man. Tillåckmed en finne vill ofta lära sig tex. engelska. Och förr när det var billigt i Spanien, så visst lärde dom sig olika fraser på spanska. Men se svenska......

      • Iida07

        Svenskhatarna tänker inte,dom sitter och skriver till alla forum hur hemska vi svenskatalande finländare är.Stackars Veltto Virtanen,nu får han spy i fem dagar om SFP går med i regeringen.


    • Lätälön Takaa

      Aldrig tänkt på att det finns pakkosuomi också?

      • strandsvensk

        Vi finlandssvenskar är så fiffiga att vi gärna lär oss finska.Världen blir mycket större,desto mera språk man kan.


      • tant röd
        strandsvensk kirjoitti:

        Vi finlandssvenskar är så fiffiga att vi gärna lär oss finska.Världen blir mycket större,desto mera språk man kan.

        Om man vill leva i dagens Finlands,så är det nog ett måste att kunna finska.Inte är det väl för de flesta av oss svenskatalande något problem.Men ibland vill man ju ändå använda sitt modersmål.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe