Hei vaan.
Käytössäni on ollut 1,5 vuotta Harmonet-pillerit. Söin nyt pari liuskaa putkeen (olen syönyt aiemminkin ja pitänyt kuukautiset välissä). Kierron alusta eli nyt 2 viikkoa olen vuotanut ihan veristä verta joka päivä (ei hirmu runsaasti, mutta pikkuhousunsuojaa tarvitsee ja pyyhkiessä paperiin jää verta). Näin ei ole ennen käynyt.
Soitin neuvolaan, sanoivat että hormonit on sekaisin ja pitää vaan odotella ensi kuukautiset ja antaa niiden tulla.
Onko tällainen vuoto sitten yleistäkin pillereitä putkeen syödessä, kun hoitaja ei määrännyt mihinkään tutkimuksiin? Olen ymmärtänyt, että vuotohäiriöt pitäisi aina tutkia.
Jos vuoto ei vaan lopu, kannattanee uudestaan ottaa neuvolaan yhteyttä?
Käytössäni on ollut 1,5 vuotta Harmonet-pillerit. Söin nyt pari liuskaa putkeen (olen syönyt aiemminkin ja pitänyt kuukautiset välissä). Kierron alusta eli nyt 2 viikkoa olen vuotanut ihan veristä verta joka päivä (ei hirmu runsaasti, mutta pikkuhousunsuojaa tarvitsee ja pyyhkiessä paperiin jää verta). Näin ei ole ennen käynyt.
Soitin neuvolaan, sanoivat että hormonit on sekaisin ja pitää vaan odotella ensi kuukautiset ja antaa niiden tulla.
Onko tällainen vuoto sitten yleistäkin pillereitä putkeen syödessä, kun hoitaja ei määrännyt mihinkään tutkimuksiin? Olen ymmärtänyt, että vuotohäiriöt pitäisi aina tutkia.
Jos vuoto ei vaan lopu, kannattanee uudestaan ottaa neuvolaan yhteyttä?
Vastaukset 2
Vanhimmat
Voisiko joku täällä kertoa ..
Jos verta ei ole tullut mutta valkovuotoa tulee välillä? Onko kuukautiset vai ei?
Olen vähän pihalla..
Valkovuoto yleensä enteilee kuukautisten alkua. Vielä ne itse kuukautiset eivät ole alkaneet, jos veristä vuotoa ei ole, mutta kyllä ne sieltä tulee. :)