Kumpa kaiken ymmärtäisi

Rukouksen voimalla

Isovanhemmilla on veriside lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa, eivät he koskaan pysty unohtaamaan näitä.
Onkin aivan kamalaa jo lapsi hylkää vanhempansa, eikä anna lastenlastenkaan tavata näitä.
Ymmärrän hyvin tilanetita silloin jos niihin liittyy vakavaa sairautta, alkoholia tai muuta lasten ja lastenlasten turvallisuutta uhkaavaa. Mutta en silloin kun nämä vanhemmat ovat aikaisemmin kelvanneet ja heidän tukensa, rahansa ovat olleet tärkeitä. Sitten ykskaks eron mytä kaikki loppuu kuin seinään, onko rämä vieras ihminen suranainen teloittaja, hyväksikäyttäjä. En usko hänen rkastavan ketään, kun ei salli normaalia kanssakäymista omien vanhempien kanssa. Tätä tulokasta kukaan ei tarvitse. Käyttää ihan selvästi hyväkseen kaikkia, maailmalla taitaa olla hänen unohdettuja lapsiaan vaikka kuinka paljon, siksi paljon on ny jo tiedossa. Mitään muuta ei voi tehdä kuin rukoilla.

8

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kumpa kaikki muistaisimme, että aikuiset riitelevät keskenään.

      Lapsia ei pidä sekoittaa (iso)vanhempien/vanhempien keskinäisiin erimielisyyksiin.

      Toki jos kyse on päihteistä, niin silloin ei voi lasta antaa, mutta jos on ns. normaali huusholli, niin puhukaa ja sopikaa.

      • pidähuoltarakkaista

        olen samaa mieltä, jättäkää lapset ja lastenlapset riitojen ulkopuolelle. Kauheita ja itsekkäitä ovat myös isovanhemmat jotka eivät lastenlapsiaan muista tasavertaisesti, edes syntymäpäivinä vaikka kutsu käykin. Aina on jotakin tärkeämpää tai ei vaan jaksa saapua paikalle. No, tuntevatko lastenlapsiaan kun he vastaan murrosikäisinä kävelevät? Tuskin ja tuskin lastenlapset enää avosylin vastaan ottavat ja varmasti kysyvät vanhemmiltaan, että kuka tuokin oli? Ja miltä se tuntuu pienessä sydämessä, kun mummi tai vaari käy serkkuja kaitsemassa jokatoinenpäivä ,mutta häntä ei koskaan, näkee isovanhempansa kerran vuoteen jos silloinkaan? Serkkuja ja heidän vanhempiaan kehutaan ja ylistetään ja puhutaan että kuinka vaikeaa heillä on, eikö jokaisella ole vaikeutensa ja jokaisen tukena ja apuna pitäisi olla yhtä paljon? Väärin on jos isovanhemmat toista passaa vaikka kuinka paljon, mutta toinen jää kaikesta ilman :( täytyy tarttu tilaisuuteen silloin kun se on, voipi olla että jossain vaiheessa tulee mitta täyteen ja portti läheisen elämään on suljettu. Eikä se raha ja materia vaan se läsnäolo ja lähimmäisen rakkaus....


      • ?
        pidähuoltarakkaista kirjoitti:

        olen samaa mieltä, jättäkää lapset ja lastenlapset riitojen ulkopuolelle. Kauheita ja itsekkäitä ovat myös isovanhemmat jotka eivät lastenlapsiaan muista tasavertaisesti, edes syntymäpäivinä vaikka kutsu käykin. Aina on jotakin tärkeämpää tai ei vaan jaksa saapua paikalle. No, tuntevatko lastenlapsiaan kun he vastaan murrosikäisinä kävelevät? Tuskin ja tuskin lastenlapset enää avosylin vastaan ottavat ja varmasti kysyvät vanhemmiltaan, että kuka tuokin oli? Ja miltä se tuntuu pienessä sydämessä, kun mummi tai vaari käy serkkuja kaitsemassa jokatoinenpäivä ,mutta häntä ei koskaan, näkee isovanhempansa kerran vuoteen jos silloinkaan? Serkkuja ja heidän vanhempiaan kehutaan ja ylistetään ja puhutaan että kuinka vaikeaa heillä on, eikö jokaisella ole vaikeutensa ja jokaisen tukena ja apuna pitäisi olla yhtä paljon? Väärin on jos isovanhemmat toista passaa vaikka kuinka paljon, mutta toinen jää kaikesta ilman :( täytyy tarttu tilaisuuteen silloin kun se on, voipi olla että jossain vaiheessa tulee mitta täyteen ja portti läheisen elämään on suljettu. Eikä se raha ja materia vaan se läsnäolo ja lähimmäisen rakkaus....

        no tuskin olet viaton asian suhteen.


      • The end
        ? kirjoitti:

        no tuskin olet viaton asian suhteen.

        kolahtiko? En ole täydellinen minäkään, mutta en apuja saanut, kun jalkapohjani olivat kipeät ja turvoksissa yms, saati sisäelintulehduksessa, jossa jouduin lääkärille sanomaan, etten sairaalaan voi mennä, kun ei ole lapsille hoitajaa, itse hoidin pienet lapseni saamatta isovanhemmilta apuja, isovanhemmat eivät ole pieniä lapsenlapsiaan viikonloppu kylään pyytäneet, toinen heistä ei ole synttäreillä käynyt laittaa rahaa ja tekstiviestillä onnittelut vaikka olen sanonut, että käytä se raha vaikka bensaan jotta pääset synttäreille, koska minusta se on tärkeämpää kuin rahallinen lahja yms..... sisarukseni lapsia kyllä hoidetaan haetaan päiväkodista harvase päivä, sisarustani tavataan joka viikko montakin kertaa, rahaa hänelle annetaan ja jopa velkaa otetaan jotta sitä on mistä antaa... loputon suo.......on selvää kuka välittää ja kenestäkin.


      • The end
        The end kirjoitti:

        kolahtiko? En ole täydellinen minäkään, mutta en apuja saanut, kun jalkapohjani olivat kipeät ja turvoksissa yms, saati sisäelintulehduksessa, jossa jouduin lääkärille sanomaan, etten sairaalaan voi mennä, kun ei ole lapsille hoitajaa, itse hoidin pienet lapseni saamatta isovanhemmilta apuja, isovanhemmat eivät ole pieniä lapsenlapsiaan viikonloppu kylään pyytäneet, toinen heistä ei ole synttäreillä käynyt laittaa rahaa ja tekstiviestillä onnittelut vaikka olen sanonut, että käytä se raha vaikka bensaan jotta pääset synttäreille, koska minusta se on tärkeämpää kuin rahallinen lahja yms..... sisarukseni lapsia kyllä hoidetaan haetaan päiväkodista harvase päivä, sisarustani tavataan joka viikko montakin kertaa, rahaa hänelle annetaan ja jopa velkaa otetaan jotta sitä on mistä antaa... loputon suo.......on selvää kuka välittää ja kenestäkin.

        Sevielä, että olenko sitten katkera/vihainen tai kateelinen? Ei, en ole. Olen kiitollinen siitä mitä mulla on ja sen kaiken olen kovalla työllä/sisukkuudella ja elämän kokemuksella saanut, en ottanut, vaan olen saanut....


      • koskee niin vietäväs
        pidähuoltarakkaista kirjoitti:

        olen samaa mieltä, jättäkää lapset ja lastenlapset riitojen ulkopuolelle. Kauheita ja itsekkäitä ovat myös isovanhemmat jotka eivät lastenlapsiaan muista tasavertaisesti, edes syntymäpäivinä vaikka kutsu käykin. Aina on jotakin tärkeämpää tai ei vaan jaksa saapua paikalle. No, tuntevatko lastenlapsiaan kun he vastaan murrosikäisinä kävelevät? Tuskin ja tuskin lastenlapset enää avosylin vastaan ottavat ja varmasti kysyvät vanhemmiltaan, että kuka tuokin oli? Ja miltä se tuntuu pienessä sydämessä, kun mummi tai vaari käy serkkuja kaitsemassa jokatoinenpäivä ,mutta häntä ei koskaan, näkee isovanhempansa kerran vuoteen jos silloinkaan? Serkkuja ja heidän vanhempiaan kehutaan ja ylistetään ja puhutaan että kuinka vaikeaa heillä on, eikö jokaisella ole vaikeutensa ja jokaisen tukena ja apuna pitäisi olla yhtä paljon? Väärin on jos isovanhemmat toista passaa vaikka kuinka paljon, mutta toinen jää kaikesta ilman :( täytyy tarttu tilaisuuteen silloin kun se on, voipi olla että jossain vaiheessa tulee mitta täyteen ja portti läheisen elämään on suljettu. Eikä se raha ja materia vaan se läsnäolo ja lähimmäisen rakkaus....

        Totta omiin eroihin ei pidä sotkea millään tavalla lapsiaan, vanhempiaan. Ennen kävit kotona lasten ja puolisosi kanssa, mutta samalla kertaa heitit meidät kaikki ulos, lapsesi eivät saa enää tavata meitä isovanhempia, et itse tule käymään luonanne, syytät ja moitit kaikesta.
        Haluatko todella tuhota oman elämäsi, lastesi elämän. Olemme tehneet kaiken mitä ymmärsimme eteesi ja lastenlasten eteen ja tekisimme edelleen, mutt nyt et salli yhtään mitään.

        Tuo uusi ihminen, joka on nyt tämän saanut aikaan, on tehnyt suuren vääryyden niin sinulle kuin lapsillesi.
        Järkyttävää ja sydäntä särkevää nähdä tuota tuhoa. Antaiset edes lapsillesi takaisin entistä ekämää.
        Me vanhemmat rakastamme sinua kaikesta huolimatta ja lapsiasi, meihin koskee niin valtavasti ja pelkäämme puolestasi, varsinkin kun tietoon on tullut pahoja asioita, tämä uusi kuulemma hakkaakin sinua, miten on turvallisuutesi ja lastesi turvallisuus.
        Tiedän, että et kuuntele minua yhtään, mutta toivon hartaasti, että oma järkesi palautuu ja ymmärät tehdä oikeat ratkaisut.


      • rasittavaa.
        The end kirjoitti:

        Sevielä, että olenko sitten katkera/vihainen tai kateelinen? Ei, en ole. Olen kiitollinen siitä mitä mulla on ja sen kaiken olen kovalla työllä/sisukkuudella ja elämän kokemuksella saanut, en ottanut, vaan olen saanut....

        marttyyrimummo ... :P


    • jk

      v ai in

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe