Maa alkaa olla sulana, mitä sieniä löytyy ensimmäiseksi ja milloin ne olisivat ajankohtaisia. Milloin ja mitä poimitte ensimmäiset sienet?
Milloin ensimmäiset sienet
6
884
Vastaukset
- S
Ensimmäisenä tulevat keväiset korvasienet, joita alkaa näkyä huhti-toukokuussa. Tänä vuonna kevät taitaa olla sen verran myöhässä, että vasta toukokuun puolella alkaa näkyä. Itse en ainakaan ole vielä yhtään löytänyt. Näitä voi löytää hakkuuaukeilta tai polkujen varsilta, yleensä sellaisista paikoista joissa on hiekkaa ja maan pinta rikkoutunut.
Seuraavat, eli tatit, tulevatkin sitten vasta kesäkuun loppupuolella tai heinäkuussa. Täällä jo odotellaan sienestyskauden alkamista! - miä vaan
Ensimmäset korvasienet löydetty, kasvakoot vielä, olivat n.peukalonpään kokoisia.
- Korvasieniä
Pihallamme kasvaa jo korvasieniä.
Poimin ne vasta kun ovat vähän vielä kasvaneet. - S
Nyt löydetty ensimmäiset korvasienet pääkaupunkiseudulla, muutama halkaisijaltaan noin 4cm kokoinen sieni. Enempää ei eilisellä retkellä vielä löytynyt, mutta selvästi siis alkaneet jo kasvaa.
- sienifani
Korvasieniä kerätty 7.5.2011Hurukselasta,Kotkan suunnassa!
- HannnaS
Hei, osaako kukaan kertoa Joensuusta paikkaa, josta voisi löytyä korvasieniä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959