adhd lääkkeiden sikamainen hinta

Itku apteekin kassal

Ompas mahtavaa kun menin opiskelemaan kun sain lääkityksen että pystyn keskittymään. Opintolainaa en ottamut vaan teen töitä ohessa eli kovilla olen ja nyt IHANA KELAN päätös yli 25-vuotiaille ei mtn korvausta adhd lääkkeistä. Lopetanko työt, opiskelun koska ei kohta varaa lääkkeisiin. sossusta en saa mitään ei asumistukea 2 lasta ja mies. Kyllä mun veroeurot kelpaa ja peritään opintotukea pois ku vähänkin tienaa työtönkin tienaa paremmin eikä ees tarvi tehä mtn. Kyllä maahanmuuttajille tms annetaan tukiaisia jne mutta ei ihmiselle joka opiskelee, tekee töitä (tänä vuonna 3 vapaa päivää pitänyt) ja viel yrittää olla perheen äiti oisko kirveellä töitä? vai haaveet romukoppaan ja alkon kautta elämä ranttaliksi? ei tarviis enään kituuttaa. Oon niin väsynyt ja kyllästynyt tähän yhteiskuntaan. Miettikää 30 tabua maksaa 77,44 e.

11

6018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noppa75

      Maksoin justiin vajaa 40 euroa lääkkeistä. Tekijvät apteekissa virheen ja huomautinkin siitä tavallaan.

    • R84

      Olen kuullut huhua, että Saksassa on hyväksytty Medikinet niminen Adhd lääke aikuisille erityiskorvattavaksi, mikä tarkoittaisi sitä, että se tulisi aikuisille korvattavaksi myös muissa EU alueen maissa ja vielä todennäköisesti ensi syksyn aikana..

      En tiedä minkä ikäinen olet, mutta lääkärin kirjoittamalla B-lausunnolla jonka toimitat kelaan, voi saada 30 ikävuoteen asti peruskorvauksen lääkkeistä. Sitä ei saa apteekista suoraan vaan se on haettava jälkikäteen kelalta apteekista saatavalla lomakkeella.

    • noppa75

      Ompas tosiaan kummaa!! On tää kyllä kummallista täytyy sanoa!
      Hain huvikseen tiedon esiin ja käänsin sen googlen kääntäjällä.

      En tosiaan saa enää korvauksia.. täytyy odotella syksyyn...



      http://www.zentrales-adhs-netz.de/fuer-therapeuten/fachinformationen.html


      Metyylifenidaatti aikuisille: laajennettu BfArM hyväksyminen

      Liittovaltion huumausaineiden ja lääkinnällisiä laitteita (BfArM) On 14/04/2011 ensimmäistä kertaa käyttöaiheen laajentamiseksi methylphenidathaltigen lääke hyväksytty aikuisille. Medikinet aikuinen ® on rekisteröity eri potencies ensimmäisenä nimistä lääkettä metyylifenidaattia Saksassa hoitoon ADHD aikuisilla ja voivat alle hoitosuunnitelma, jos muut hoitotoimenpiteet ovat osoittautuneet riittämättömiksi, voidaan määrätä. Jatkotutkimukseen sisältää jatkoa lapsuuden ja nuoruuden aikuisuuteen alkoivat hoidon ja uudelleenjärjestely ei ole käsitelty metyylifenidaattia aikuiselle, jos ADHD on ollut olemassa jo lapsuudesta asti. Lääkkeen odotetaan olevan saatavilla kesällä 2011. Kaikki muut tällä hetkellä hyväksytty Saksassa niminen lääke metyylifenidaatti silti vain lapsille ja nuorille, niin että sääntely muiden lääkkeiden aikuisille on edelleen "off-label".

      Tyyppihyväksynnän laajentamisesta on tärkeä askel hoidon parantamiseksi aikuisten ADHD dar.

      • tms_tr

        Tietääkö kukaan onko Ruotsin puolella sama homma? Ettei sais korvauksia enää niist lääkkeist?


    • tms_tr

      Kiva!! Mitenhän meille tulee olemaan varaa siihen jos saan mieheni syömään lääkkeitä. Ei mitenkään ku nytki raha tiukassa :/

    • noppa75

      Kyllä se on koko euroopassa sama homma. Saksassa mennään eri tahtiin.

    • Anonyymi

      Tuo on niin totta. Maahan muuttajat saa kyllä kaiken avun ja tuen mutta oman maan kansalaiset ei mitään. Voimia sinulle tosi paljon ja iso halaus. Älä mene alkoon se ei kannata. Kyllä sinä/ te pärjäätte.

    • Anonyymi

      Liian myöhäinen vastaus. 2011 vuodesta 2022 vuoteen.

    • Anonyymi

      Yleinen luulo lääkäreilläkin on, että ne on kalliita, mutta satuin näkemään verkossa olevassa apteekissa, ettei ne välttämättä ole kalliita, eli se siten riippuisi siitä, mitä ne on.

    • Anonyymi

      Miksi et ottanut opintolainaa? Sitähän varten se on? Todella olemattomalla korolla ja hitaasti voi maksaa takaisin. Ihan turhaan sitä pelkää se on luotu juuri tätä varten. Voimia.

    • Anonyymi

      Kauhea hinta , mitä hemmetin kiskomista
      en olisi uskonut että lääkkeet on noin kalliita
      Kun ajattelee mikä summa siitä kertyy vuodessa niin on aika summa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe