Jag har litet dåligt samvete,inte mycket.Jag tycker inte om när någon ringer och försöker sälja allt mellan himmel och jord.Nu frågar jag genast om de talar svenska och där brukar det ta slut.Litet synd är det ju om försäljarna,men annars fungerar det bra.
telefonförsäljning
5
127
Vastaukset
- En nöjd en
Det finns ett ännu lättare sätt. Kolla in sajten www.telemarkkinointikielto.fi
Hoppas du behärskar åtminstone så mycket finska att du klarar att registrera dig till tjänsten. Jag fick tidigare ca. ett samtal per vecka av telefonförsäljare, och efter att jag registrerade mig till tjänsten tog dessa samtal så gott som totalt slut. Ingen orsak att ha dåligt samvete eller slösa varken ens egna eller försäljarnas tid och möda.- bortbytingen
Men om man vill jäklas piki ,piki lite,kunde man fråga om det inte har studerats pakkoruotsi.
- En nöjd en
Varför skall man jävlas med telefonförsäljare? De försöker endast tjäna sitt leverbröd. Barnsligt att jävlas med dem.
Att vara telefonförsäljare är nog ett slavyrke.Min son jobbade några månader som sådan och det var nog svårt att komma upp till ordentlig lön.Sen finns det ju bättre och sämre firmor förstås.Många utnyttjar ungdomar.
- ingolf
perushurri kirjoitti:
Att vara telefonförsäljare är nog ett slavyrke.Min son jobbade några månader som sådan och det var nog svårt att komma upp till ordentlig lön.Sen finns det ju bättre och sämre firmor förstås.Många utnyttjar ungdomar.
Igår ringde en ung man och ville sälja tidningar och jag sade att jag vill tala svenska om jag skall köpa något.Jag blev positivt överraskad,killen böt till svenska.Han talade inte flytande,men jag förstod vad han ville.Han talade sin skolsvenska och sade att det är så sällan man kan träna svenskatalande ipraktiken.Jo,jag beställde en tidning,dessutom sade jag att han var duktig och med rätt attityd.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802240- 1751861
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701732Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1101548Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise261504- 1091260
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1671114Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771073Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää150983Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,58965