Jag har litet dåligt samvete,inte mycket.Jag tycker inte om när någon ringer och försöker sälja allt mellan himmel och jord.Nu frågar jag genast om de talar svenska och där brukar det ta slut.Litet synd är det ju om försäljarna,men annars fungerar det bra.
telefonförsäljning
5
145
Vastaukset
- En nöjd en
Det finns ett ännu lättare sätt. Kolla in sajten www.telemarkkinointikielto.fi
Hoppas du behärskar åtminstone så mycket finska att du klarar att registrera dig till tjänsten. Jag fick tidigare ca. ett samtal per vecka av telefonförsäljare, och efter att jag registrerade mig till tjänsten tog dessa samtal så gott som totalt slut. Ingen orsak att ha dåligt samvete eller slösa varken ens egna eller försäljarnas tid och möda.- bortbytingen
Men om man vill jäklas piki ,piki lite,kunde man fråga om det inte har studerats pakkoruotsi.
- En nöjd en
Varför skall man jävlas med telefonförsäljare? De försöker endast tjäna sitt leverbröd. Barnsligt att jävlas med dem.
Att vara telefonförsäljare är nog ett slavyrke.Min son jobbade några månader som sådan och det var nog svårt att komma upp till ordentlig lön.Sen finns det ju bättre och sämre firmor förstås.Många utnyttjar ungdomar.
- ingolf
perushurri kirjoitti:
Att vara telefonförsäljare är nog ett slavyrke.Min son jobbade några månader som sådan och det var nog svårt att komma upp till ordentlig lön.Sen finns det ju bättre och sämre firmor förstås.Många utnyttjar ungdomar.
Igår ringde en ung man och ville sälja tidningar och jag sade att jag vill tala svenska om jag skall köpa något.Jag blev positivt överraskad,killen böt till svenska.Han talade inte flytande,men jag förstod vad han ville.Han talade sin skolsvenska och sade att det är så sällan man kan träna svenskatalande ipraktiken.Jo,jag beställde en tidning,dessutom sade jag att han var duktig och med rätt attityd.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1029669Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki764977Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.574716Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.13222Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j92441Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1061686- 451468
Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.511417Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota581397Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?651311