Päänvaivaa tuottaa bensiini käyttöinen Honda Accord 1.8 vuosimallia 2001. Autoon syttyi moottorivikavalo viime kesänä. Autoon ei kuitenkaan tullut mitään huomattavaa vikaa, kuten nykimistä tai muutakaan.
Muutaman kerran sammutettiin valo vikakoodinlukijalla. Valo syttyi uudelleen välillä muutaman kilometrin ja välillä muutaman sadan kilometrin jälkeen. pari kertaa sammui jopa itsestään, kunnes syttyi uudelleen.
Luin, että EGR-venttiili voisi olla sökö. vaihdoin itse vanhan tilalle käytetyn EGR-venttiilin, mutta ongelma jatkui.
Osaisiko joku auttaa selvittämään missä vika ja miten se korjata
vikakoodinlukija antaa tälläistä informaatiota:
P1491 (esikoodi)
Recirculation (EGR) valve insufficient lift EGR
P0401
Insufficient EGR Flow
Freeze frame (P0401):
Fuel sys1: OL, drive conditions
Fuel sys2: N/A
Kuormitus: 18%
Coolant: 90´C
ST FTRM1: 0,0%
LT FTRM1: 5,4%
MAP: 18Kpa
Engine: 2026 Rpm
Nopeus: 68 Km/h
IAT: 9´C
K-läpän AS: 9.0%
Anturitiedot tyhjäkäynnillä:
Fuel sys1: CL, using HO25
Fuel sys2: N/A
Coolant: 92'C
ST FTRM1: -4:stä -10:een prosenttia
LT FTRM1: 6.2%
MAP: 37 Kpa
Engine: 750 Rpm
Nopeus: 0/Kmh
Syt ennakko (AST) 12.0
IAT: 49'C
K-läpän AS: 8,6%
02S11: 0,00-0,855(v) 0,1 - -10%
02S12: sama kuin yllä
OBD2 STAT: EOBD
Valmiustila:
MIL-Valo: ON
Sytytyshäiriö: OK
Polttoainejärjestelmä: OK
merkittävät kom: OK
katalysaattori: OK
Lämmit. katalys: N/A
kaasuuntunut P-a: N/A
toistoilma kata: N/A
ilmastointi: N/A
Lambdatunnistin: OK
Lambdat lämmit: OK
P-kaasutu kierr: OK
oxygen sensor:
blank 1 sensor 01
TID 30
Test VAL 1.60s
Min limit: 0.00s
Max limit: 4.00s
blank 1 sensor 02
TID 45
Test VAL 0,800v
Min limit: 0,290v
Max Limit 0,800v
Honda Accord moottorivikavalo
7
2162
Vastaukset
- Honda-95
Ja edellisenhän tulkitsee jokainen pätevä automies!
- hondolla
pakoputken kannatinlaakeri on rikki
siksi valo palaa,minulla oli sama ondelma vm 2011 hondassa. - Accord2001
Aikamoisia asiantuntijoita taas liikkeellä -.-'
- PenMar
Minulla oli vm.2000 ja 2.0l Accord. Siitä meni tämä ko. EGR-venttiili. Ei siinä muu auttanut kun vaihtaa uusi. Olihan se aika kallis mutta autoilu on sitä......
- Hontakin
En ole Hontasta kokeillut mutta muutamasta muusta olen tulpannut tuon turhan EGR-härpäkkeen letkun ja toiminta on parantunut.
- Anonyymi
Ilmansaasteiden vähentäminen ei ole turhaa.
- Anonyymi
Eikös aloittajan rotiskon olisi aika mennä paaliin, 500€ autokin enää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418