En nyt oikee tiedä minne tän keksustelun alottaisin ja jos edes joku vastaa.. :D mutta nii oon miettiny ku olen 17-vuotias ja olen raskaana ja aion pitää lapsen! miten raha asiat menevät sitten, poikaystväni käy töissä , asun äitini kanssa ja äidillä ei ole tuloja :/ miten mun raha asiat sit menee? en oikee osaaa ajatella kun en laskupäätä omaa.. =D .. ja tässä ei oo pää pointtina se että ' kauheeta teiniraskaus' vaaan kyselen noist raha jutuista :)
HEI!
3
88
Vastaukset
- -
tähän että ois kiva myös jakaa muiden alaikäisten raskaana olevien kokemuksia ! =)
Ihana uutinen! Itsekin olen 17 v, 2kk pojan äiti. Itse asun yhdessä vauvan isän kanssa ja vauvan isä käy töissä. Tässä kohtaa neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä kunnan sosiaalityöntekijöihin, he ovat auttamista varten. Sinun kannattaisi varata aika lastensuojelun- ja aikuissosiaalityöntekijöille. Lastensuojelu sen takia, jotta saisit kaiken mahdollisen tuen ja avun! Hän voi auttaa teitä asunnon löytämisessä ja tukien saamisessa. Aikuispuolen sen takia, että voitte keskustella raha-asioistanne ja suunnitella yhdessä, miten saisitte asianne kuntoon. Aluksi ainakin voi olla hyvä, että haette ihan toimeentulotukea, että pääsette alkuun. Lisäksi sinun täytyy ottaa kelasta selvää, mitä kaikkia tukia voit saada. Kun olet saamassa oman lapsen, siinä vaiheessa vanhempien tuloilla ei enää ole merkitystä.
Onnea odotukseen!- iloinenodottaja!
Kiitos vastauksesta :) Niin meki ollaa poikaystävän kans suunniteltu et muutetaan yhteen sit ku laskettu aika on marraskuussa niin koitetaan tässä jos asutoa saataisiin ennen sitä. Ja niin mulle ja äidille sanottin sossussa ihan että mä en sais lapsesta mitää rahaa ennen ku täytän 18 ?! ja että äidistä tulisi lapsen huoltaja siihen asti... en ymmärrä mut neuvolassa sano ihan toisin .. Ja kyllä nyt näin aluks pärjätään vauvan isän tuloilla , ja pienellä tuella.. ja kylhän mä sit vissiin saan äitiyspäivärahaa? kodinhoitotukea , lueskelin tuolta :DD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937558
- 403622
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021846- 241060
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32943Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27911Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31732Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26662