En nyt oikee tiedä minne tän keksustelun alottaisin ja jos edes joku vastaa.. :D mutta nii oon miettiny ku olen 17-vuotias ja olen raskaana ja aion pitää lapsen! miten raha asiat menevät sitten, poikaystväni käy töissä , asun äitini kanssa ja äidillä ei ole tuloja :/ miten mun raha asiat sit menee? en oikee osaaa ajatella kun en laskupäätä omaa.. =D .. ja tässä ei oo pää pointtina se että ' kauheeta teiniraskaus' vaaan kyselen noist raha jutuista :)
HEI!
3
125
Vastaukset
- -
tähän että ois kiva myös jakaa muiden alaikäisten raskaana olevien kokemuksia ! =)
Ihana uutinen! Itsekin olen 17 v, 2kk pojan äiti. Itse asun yhdessä vauvan isän kanssa ja vauvan isä käy töissä. Tässä kohtaa neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä kunnan sosiaalityöntekijöihin, he ovat auttamista varten. Sinun kannattaisi varata aika lastensuojelun- ja aikuissosiaalityöntekijöille. Lastensuojelu sen takia, jotta saisit kaiken mahdollisen tuen ja avun! Hän voi auttaa teitä asunnon löytämisessä ja tukien saamisessa. Aikuispuolen sen takia, että voitte keskustella raha-asioistanne ja suunnitella yhdessä, miten saisitte asianne kuntoon. Aluksi ainakin voi olla hyvä, että haette ihan toimeentulotukea, että pääsette alkuun. Lisäksi sinun täytyy ottaa kelasta selvää, mitä kaikkia tukia voit saada. Kun olet saamassa oman lapsen, siinä vaiheessa vanhempien tuloilla ei enää ole merkitystä.
Onnea odotukseen!- iloinenodottaja!
Kiitos vastauksesta :) Niin meki ollaa poikaystävän kans suunniteltu et muutetaan yhteen sit ku laskettu aika on marraskuussa niin koitetaan tässä jos asutoa saataisiin ennen sitä. Ja niin mulle ja äidille sanottin sossussa ihan että mä en sais lapsesta mitää rahaa ennen ku täytän 18 ?! ja että äidistä tulisi lapsen huoltaja siihen asti... en ymmärrä mut neuvolassa sano ihan toisin .. Ja kyllä nyt näin aluks pärjätään vauvan isän tuloilla , ja pienellä tuella.. ja kylhän mä sit vissiin saan äitiyspäivärahaa? kodinhoitotukea , lueskelin tuolta :DD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115916- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten281682- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist40532- 72483