Moikka.. Olen ollut kaksi kertaa elämässäni raskaana ja tunsin molemmat raskaudet alusta saakka että olen ja tein testejä joka viikko mutta huomasin että minulla se vie vähän pidemmän ajan että testissä näkyy positiivinen tulos.. Toisella raskaudella olin jo 9viikolla kun testi vasta näytti positiivista ja toisella raskaudella olin 7 viikolla kun sain positiivisen testin.. Mutta oireet oli kummassakin samat. Lantion sivuissa vetoja, rinnan arkuutta, väsymystä ja lievää pahoinvointia ja painonnousua.. Nyt minulla on ollut vähän samantapaisia oireita muuten, paitsi rinnat eivät ole aristaneet eikä paino noussut mutta muuten on ihan samoja oireita ollut ja pelko siitä että olisin raskaana, ja olen taas tehny testejä viikoittain mutta tähän mennessä vielä jokainen on näyttänyt negatiivista. Ja kuukautisia minulla ei ole ollut melkein kahteen vuoteen.. Olen syönyt Cerazette minipillereitä ehkäisynä, jonka vuoksi minulla on jäänyt kuukautiset kokonaan pois ja lääkärin mukaan se on normaalia että se on yksilöllistä että joillain niitä saattaa silti tulla ja joillain ei ja itselläni ei tosiaan ole tullut melkein 2 vuoteen pillereitä käyttäessä. Mutta nyt 3 päivää sitten, minulla alkoi kuukautis tapainen vuoto, mutta minulla ei ole kipuja.. Vuoto on välillä runsasta ja välillä vähän niukempaa.. Tummanpunaista ja välillä näyttää ihan kun olisi jotain ns. hyytymiä tai sellaisia limanauhoja vereen sotkeutuneena.. Onko mahdollista että kyseessä voisi olla kivuton keskenmeno?
Voiko olla keskenmeno?
3
446
Vastaukset
- Maijj-jja
Itselleni kävi noin 8kk sitten samantapaisesti. Olin ollut mieheni kanssa yhdynnässä ilman ehkäisyä, enkä ottanut jälkiehkäisypilleriä yhdynnän jälkeen. Sitten minulla alkoi tulemaan väsymystä, huonoa oloa, rintojen arkuutta ja päänsärkyä. Tein raskaustestin koska kuukautiseni eivät tulleet, testi näytti negatiivista ja ajattelin että kuukautiset sitten vain ovat myöhässä. Meni n.1,5kk ja kuukautiseni alkoivat, ne olivat todella todella kivuliaat ja runsaat, ja huomasin kuukautisteni mukana tulleen samantapaisia limanauhoja kuin sinulla ja myöskin irtonaisia suh.koht. isoja "liha" klimppejä, ei mitään verihyytymiä.. Epäilin keskenmenoksi, ja menin sitten lääkäriin, jossa varmistettiin asia keskenmenoksi. En ollut edes tietoinen raskaudestani, koska testi näytti negatiivistä.. Kannattaa käydä lääkärissä varmistamassa asia, esim. ultraäänessä kannattaa käydä, jos kyseessä oli keskenmeno, niin ultralla näkee jos kohtuun on jäänyt jäämiä sikiöstä. Toisilla sikiön jäämät poistuvat itsestään vuotojen mukana, mutta toisilla ne jäävät kohtuun ja jäädessään kohtuun, voi seurata vakava tulehdus joka voi johtaa jopa lapsettomuuten. Ehdottomasti lääkäriin ja mahd. kohdun loppuun tyhjentämiseen.
- VaillaVastausta
Mulla oli keväällä vähän samalta kuulostava tilanne.. huomasin yhtäkkiä,että menkat olikin jo useamman viikon myöhässä. käytän ehkäisyrengasta ja yksi kuukausi jäi välistä, kun niitä ei ollut mistään saatavilla. käytimme tällöin kondomia kihlattuni kanssa. koska yksi kuukausi ilman rengasta jäi välistä, en osannut tarkkaan sanoa koska menkat alkaisivat. sitten aloin ihmettelemään kun ei menkkoja kuulunut ja aloin kalenteria selaamaan ja huomasin useamman viikon vierähtäneen. pieni paniikki alkoi iskeä, kun tajusin että oli ollut vähän rintojen arkuutta sun muuta pikku oiretta. tein sitten kaverini luona testin, mikä näytti negatiivista. seuraavana päivänä luulinkin että menkat alkoivat ja minua nauratti hätäilyni. kunnes nämä " menkat " loppuivat heti seuraavana päivänä ja paniikki iski uudelleen, ostin uuden testin ja tein sen seuraavana aamuna heti aamuvirtsasta. tulos oli edelleen negatiivinen. ja ajattelin että hätäilin turhaan. sitten jätinkin yhdet kuukautiset loman takia väliin ja kun seuraavat kuukautiset alkoivat ne olivat kivuliaat, minua oksetti aivan yhtäkkiä todella paljon ja oli pakko mennä pitkälleen ja nukkua kipu ja huono olo pois. seuraavana päivänä kuukautisten mukana tuli todella ällöä pitkää rihmaa mukana, millaista ei ole koskaan ennen tullut. vaikka joskus onkin tullut jotain pientä hyytymää tämä oli ihan jotain erilaista.. tällöin minulla juolahti mieleen, että olisinko voinut saada keskenmenon? nyt on jo mennyt taas kuukausi ja odottelen uusia menkkoja alkavaksi, mutta mieleeni tuli selvittää tätä asiaa ja löysin netistä tämän ja oma juttuni tuli mieleen. pitäisikö minun siis mennä lääkäriin varmistamaan ettei sisälleni ole jäänyt mitään jäämiä,jos olenkin ehkä ollut raskaana ja saanut keskenmenon?
- hth**
Kannattaa ehdottomasti käydä tarkistuttamassa jos epäilee keskenmenoa.
Mahdolliset limakalvon ja erityisesti istukan jäänteet voivat vaarantaa terveyden - istukkakudos on hyvin herkkää muuttumaan pahanlaatuiseksi, jos se jää kohtuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428