Moikka !
Hain nyt menneessä yhteishaussa Lappeenrantaan käsi -ja taideteollisuusalan PK.hon opiskelemaan ja pääsin sinne pääsykokeisiin (johon kylläkin kuuluu vain 15-20min haastattelu).
Asun ite tällä hetkellä Riihimäen vieressä ja mulla kävi niinki köpelösti että muuttoa ei vältämättä olekaan mahdollisuus toteuttaa Lappeenrantaan, joten opiskelupaikka jää nyt sitte sinne. Yritin tossa soittaa muutamiin paikkoihin jospa vaihto onnistuisi (jos pääsisin tänne päin samalle alalle) mutta eipä se tietenkään onnistu.
Siispä mulla kävi tässä mielessä, et tietääkö kukaan voiko esim. artesaaniksi opiskella oppisopimuksella ? Ite oon tosi kiinnostunut sisustus -ja vaatetusalan artesaaniks opiskelusta sekä myös kuva-artesaaniksi.
Nää kaikki kolme on ainaki tällä hetkellä semmosii ihan ykkösiä mulla ja haluisin kyllä tosi paljon päästä opiskelemaan tätä alaa ! Tottakai syksyllä on sitte lisähaku mut palan jo innosta päästä sillon opiskelemaan.
Osaako siis kukaan sanoa mitään tosta oppisopimuskoulutuksesta ? Vinkkejä ?
Kiitos !
Oppisopimuksella kuvataidealalle ?
`milli
2
341
Vastaukset
- unohda-se
Tuttavani tässä jus kiroillu monta vuotta (nainen), ettei olis voinut paskempaa alaa lukea kuin artesaani. Saa kuulemma pyyhkiä perseensä sillä paperilla.
Sillä alalla ei ole töitä ja jos pääset johonkin mattokauppaan duuniin niin tuskin se paperi siinä juurikaan auttoi. - fkjaskdjfklsadjf
Eräs artesaani on nyt kirjastossa töissä, toinen kouluttautui ihan toiselle alalle, kolmas on kai työtön...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131474Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2551407- 1061114
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211071- 76746
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168691- 120607
- 52572
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368558Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515