Ostin koneeni kaverilta ja n. puolen vuoden käytön jälkeen C-aseman tila alkaa huveta. Kaveri ilmeisesti "pikaputsasi" koneen ennen luovutusta mutta nyt pitäis ilmeisesti poistaa ylimääräisiä ohjelmia, mutta minulla ei suurimmasta osasta ole harmainta aavistustakaan että voiko niitä poistaa etten sotke koko konetta.
Minulle tuntemattomia ohjelmia ovat:
- Bison Cam
- HiJack This 2.0.2
- K Lite codec pack
- Mobile partner
Kommentteja, kannattaako näitä poistaa??
Ja minkä takia Javalta tulee koko ajan päivityskyselyä kun kaikki päivitykset pitäis mennä automaattisesti?? Ja jos on tietoa mikä on paras ilmainen virustorjunta niin kommenttia!
Tuntemattomat ohjelmat
4
122
Vastaukset
- paappa123
Tuo Bison cam on web kamera ajuri eli jos sinulla ei ole kameraa, niin ei kun pois.
Hi Jack on torjuntaohjelma, jolla voi tarkistaa, että koneessa ei ole vakoiluohjelmia tai vastaavia.
Tämän googlasin.
K-Lite Codec Pack Full on ilmainen ohjelmistopaketti, joka sisältää kaiken mitä tarvitset suosituimpien audio ja video formaattien katseluun. Tämä paketti mahdollistaa myös enkoodereita joillekin formaateille.
Jos katsot videoita netistä, tällä aukaa kaikki mahdolliset. Jos sinulle riittää tavallinen mediaplayer ?
Tuo Mobile Partner on taasen Soneran nettitikun yhteysohjelma.
En kyllä usko, että ongelma on noissa ohjelmissa. Jos niistä nyt jotain 20 Mb tulee yhteensä. Koneessa on kuitenkin Gbitin kovalevy ?
Oletko tyhjentänyt kaikki mahdolliset temp tiedostot ?
Paljonko sinulla on valokuvia siellä ? - alllan
Kannattaa kokeilla eheyttää tai järjestää kiintolevy uudestaan windowsin omalla työkalulla. Tuollaisilla pikkuohjelmilla ei ole kiintolevyn täyttymisen kannalta juurikaan merkitystä.
Etsi temp kansiot ja tyjennä ne, niihin voi joskus kertyä useampikin gika tavu turhaa.
Mutta tosiaankin noiden pikkuohjelmien poistamisessa et tilaa saa kovinkaan paljoa.
Kuinka iso se kovalevy ylipäätään on/c-asema?
Windows 7 vie yksinään noin 10 gikaa.- ccleaner
Temp tiedostot ml roskakori tulee poistaa ennen eheytystä, esim. ccleanerillä.
Voit katsoa ccleaner-asetuksia ja ottaa rukseja pois jos et halua että se poistaa esim. sivuhistorioita tai roskakoria automaattisesti. Itse annan sen poistaa kaikki oletusasetuksilla.
Selaimen asetuksiin suosittelen myös että kaikki väliaikaiset tiedostot poistetaan aina kun selain suljetaan ja myös historiatiedot. Windowsilla on taipumus jättää turhia temporary tiedostoja levytilaa varaamaan, mutta näillä niistä pääsee eroon
Ccleanerilla voi ajaa myös rekisteriputsauksen, sinnekin kertyy tauhkaa, mikä hidastaa käynnistystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282557- 1182176
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1031861- 1231852
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.101584Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161421172Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu221042Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987