Onko kenelläkään kokemusta tuosta Trustin Flex piirtoalustasta?
Hypistelin käsissä sitä kalliimpaa mallia (olisko olli 150 x 250, tai joku sinne päin). Ei kuitenkaan ole yhtään kokemusta tuollaisella alustalla piirtämisestä, joten päätin kokeilla tuolla halvalla Flex mallilla, miltä se ylipäätään tuntuu ja tykkäänkö koko hommasta.
No edelleen homma kiinnostaisi, mutta onko tuo Flex ihan täysi susi, vai onko ne kaikki samanlaisia. Toisin sanoen, en vaan osaa.
Suoraa viivaa on käytännössä täysi mahdottomuus tehdä. Tai ylipäätään minkäänlaista viivaa. Jälki lähtee poukkoilemaan aivan minne sattuu. Jotenkin tuntuisi, että tuo flexin pinta ei ole tasainen ja se ohjaa kynää välillä.
Piirtelen joskus omia tribaaleja, joista teen vaatteisiin painatuksia. Mutta tuolla vehkeellä ei saa tehtyä edes yksinkertaisinta tribaalia vapaalla kädellä, koska jälki on yksinkertaisesti luokattoman surkeaa ja lopputulos näyttää lähinnä 3 vuotiaan tussitöherrykseltä. Paint.net:illä onnistuu käyrillä viivoilla kyllä ihan pätevästi.
Tiedän, että tekniikassa on paaaaljon vielä harjoiteltavaa. Mutta onko tuo flex ihan susi? Eli kannattaako satsata hieman kalliimpaan alustaa ja jatkaa harjoittelua, vai unohdanko koko homman?
Trustin Flex tablet
NoFlex, NoFlax
1
182
Vastaukset
- ihmetteleekans
Ilmeisesti ei vain toimi vapaassa piirrossa. Wacomin Intuos4 mallissa on myös hieman karkea pinta, eikä ainakaan lisärosoisuus olle mulle mieleen.
Olenkin harkinnut vetää pinnan vesihiomapaperilla sileeksi niinkuin Banboo malleissa onkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568