ONKO KOIRASI LISTALLA ???

Cotton De Tuleaur

12

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+19

      Minkähän helvetin ohjeiden?

    • luetun_ymmärrys

      Voi hatammi, et sitten lukenut linkin asiaa, lopussa on ohjeet ;))

    • cottonnisti
    • Myy-Pikkuinen

      Siis tuollainen määrä koiria jotka eivät käy jalostukseen! Huhhuh...ei sen puoleen minä mistään koirien jalosus jutuista mitään välitä/ymmärrä , muuta kuin sen että olisivat terveitä. =))

      • cottonnissti

        Tuossa on vain osa.
        Niille on siis merkattu todellisuudesta poikkeavat vanhemmat / eli vanhemmista ei tietoa, kunhan on jotkut vaan merkattu;((


      • Myy-Pikkuinen
        cottonnissti kirjoitti:

        Tuossa on vain osa.
        Niille on siis merkattu todellisuudesta poikkeavat vanhemmat / eli vanhemmista ei tietoa, kunhan on jotkut vaan merkattu;((

        Voi jessus, ei yhtään hyvä juttu! Onneksi alkavat oleen tuollakin vähän tarkkoina.


      • cottonnisti
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Voi jessus, ei yhtään hyvä juttu! Onneksi alkavat oleen tuollakin vähän tarkkoina.

        On toi juttu ollu tiedossa jo yli 10v, mutta nyt vasta rupee tuleen vähän selvyyttä kun saadaan noita dna-tutkimuksia;((
        Kaikki ei varmaan selkene koskaan ;((


      • järkytystä kerraksee
        cottonnisti kirjoitti:

        On toi juttu ollu tiedossa jo yli 10v, mutta nyt vasta rupee tuleen vähän selvyyttä kun saadaan noita dna-tutkimuksia;((
        Kaikki ei varmaan selkene koskaan ;((

        Musta on käsittämätöntä, että tän tyypin koirat on laitettu listalle jo v.2003 alkaen ja tietojen mukaan asiaa on epäilty jo. 2002.
        MIKSEI MITÄÄN RADIKAALIA OLE TEHTY ??????

        Olisi jäänyt iso suru kärsimättä ja kyseiselle "kasvattajalle" stoppi heti alkuunsa.
        Nyt on sitten ryhmäkanne vireellä ja tulee tulemaan kalliiksi tuolle "kasvattajalle".
        Kyllä raivostuttaa niin että en paremmin sano.

        Lisäksi miettikääpä kerrannaisvaikutuksia: myy jalostukseen kasvattinsa ja nyt nämäkin ovat ej-listalla pentuineen.............kivaa, etten paremmin sano.
        Kun on monet vuodet (lähes10) saanut husleerata miten haluaa 8 kun ei ole pahemmin kiinni jäänyt/tutkittu) , niin tässä on sitten tulos.

        Toivottavasti tuollaiset tyypit saadaan pois pilaamasta rotua ja kasvattajien mainetta rodusta puhumattakaan.

        Ja sen tiedän, ettei tämä ole ainoa.
        Koiramme lehdessä on ollut juttuja aikaisemminkin näistä. Ja lisää tulee löytymän. Sano mun sanoneen.


      • 16+6
        järkytystä kerraksee kirjoitti:

        Musta on käsittämätöntä, että tän tyypin koirat on laitettu listalle jo v.2003 alkaen ja tietojen mukaan asiaa on epäilty jo. 2002.
        MIKSEI MITÄÄN RADIKAALIA OLE TEHTY ??????

        Olisi jäänyt iso suru kärsimättä ja kyseiselle "kasvattajalle" stoppi heti alkuunsa.
        Nyt on sitten ryhmäkanne vireellä ja tulee tulemaan kalliiksi tuolle "kasvattajalle".
        Kyllä raivostuttaa niin että en paremmin sano.

        Lisäksi miettikääpä kerrannaisvaikutuksia: myy jalostukseen kasvattinsa ja nyt nämäkin ovat ej-listalla pentuineen.............kivaa, etten paremmin sano.
        Kun on monet vuodet (lähes10) saanut husleerata miten haluaa 8 kun ei ole pahemmin kiinni jäänyt/tutkittu) , niin tässä on sitten tulos.

        Toivottavasti tuollaiset tyypit saadaan pois pilaamasta rotua ja kasvattajien mainetta rodusta puhumattakaan.

        Ja sen tiedän, ettei tämä ole ainoa.
        Koiramme lehdessä on ollut juttuja aikaisemminkin näistä. Ja lisää tulee löytymän. Sano mun sanoneen.

        Tiedän erän toisen kääpiökoirakasvattajan joka rekisteröi ainakin yhden nartun pennut pentujen värin mukaan tietylle urokselle vaikka hän ei tiennyt mikä hänen omistamistaan uroksista oli nartun astunut.


      • järkkyä on
        16+6 kirjoitti:

        Tiedän erän toisen kääpiökoirakasvattajan joka rekisteröi ainakin yhden nartun pennut pentujen värin mukaan tietylle urokselle vaikka hän ei tiennyt mikä hänen omistamistaan uroksista oli nartun astunut.

        Jos osapuolet ovat hengissä, niin ilmoa vaan kennelliittoon......nythän ne pystytään geenitestaamaan, kuka on oikea isä, eikä vaan arpaonnella voittanut.

        Mun mielestä tuollaista huijaamista ei tarvitse sietää yhtään !
        Jos olisin ostanut tuollaisen pennun jonka isä ei olekaan se mikä piti olla, niin rosikseen vaan ja lujaa.........ei mitään myötätuntoa kyllä ole !!!

        Kyllä noita tapauksia on monessa rodussa, mutta kuinka paljon kertaantuneena, niin se onkin asia ihan toinen..........ja kuinka pitkältä ajalta...........


      • järkytystä kerraksee kirjoitti:

        Musta on käsittämätöntä, että tän tyypin koirat on laitettu listalle jo v.2003 alkaen ja tietojen mukaan asiaa on epäilty jo. 2002.
        MIKSEI MITÄÄN RADIKAALIA OLE TEHTY ??????

        Olisi jäänyt iso suru kärsimättä ja kyseiselle "kasvattajalle" stoppi heti alkuunsa.
        Nyt on sitten ryhmäkanne vireellä ja tulee tulemaan kalliiksi tuolle "kasvattajalle".
        Kyllä raivostuttaa niin että en paremmin sano.

        Lisäksi miettikääpä kerrannaisvaikutuksia: myy jalostukseen kasvattinsa ja nyt nämäkin ovat ej-listalla pentuineen.............kivaa, etten paremmin sano.
        Kun on monet vuodet (lähes10) saanut husleerata miten haluaa 8 kun ei ole pahemmin kiinni jäänyt/tutkittu) , niin tässä on sitten tulos.

        Toivottavasti tuollaiset tyypit saadaan pois pilaamasta rotua ja kasvattajien mainetta rodusta puhumattakaan.

        Ja sen tiedän, ettei tämä ole ainoa.
        Koiramme lehdessä on ollut juttuja aikaisemminkin näistä. Ja lisää tulee löytymän. Sano mun sanoneen.

        Minuakin vähän ihmetyttää,miksei voimakkaammin ole puututtu ja valvottu.Kun onhan polveutumistesti jo jokusen vuosia ollut...

        Aika kurja niille,ketä on ostanut ko.paikasta jalostustarkoitukseen.
        Tosin toisaalta,koiranetti on pitkään ollut ja kun sitä lukee,niin luulisi jotkut asiat pistävän mietityttämään ylipäätään,millaista toimintaa itsekkin kannattaa.Ihan noinniinkuin yleisesti ottaenkin koiran ostossa...


      • cottonnisti
        molossi kirjoitti:

        Minuakin vähän ihmetyttää,miksei voimakkaammin ole puututtu ja valvottu.Kun onhan polveutumistesti jo jokusen vuosia ollut...

        Aika kurja niille,ketä on ostanut ko.paikasta jalostustarkoitukseen.
        Tosin toisaalta,koiranetti on pitkään ollut ja kun sitä lukee,niin luulisi jotkut asiat pistävän mietityttämään ylipäätään,millaista toimintaa itsekkin kannattaa.Ihan noinniinkuin yleisesti ottaenkin koiran ostossa...

        Senverran vaan kommentoin, että kovaa ääntä jo silloin pitäneet vaiennettiin.
        Tästä asiasta enemmän toisaalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe